annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15684581
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2381967
Et andet syn 1991582
Åndelig Føde 1524493
Jesu ord 1523346
Galleri
Barfodsløb i bølgeskvulp
Hvem er online?
3 registrerede Hanskrist, Arne Thomsen ,(1 usynlig), 187 gæster og 180 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 12 af 44 < 1 2 ... 10 11 12 13 14 ... 43 44 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#28984 - 04/01/2020 01:21 Re: Den dybe kærlighed ... [Re: Tikka]
Hanskrist Online   content
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3667
Sted: Nørresundby
Hvad er det I to har gang i???

Citat:
Udover jeg ikke deler din opfattelse af, der er tale om dyb kærlighed når man ofrer sit barn,




Kom tilbage til virkeligheden I to

I blander teologisk tænkning med objektiv naturvidenskabelig tænkning,

Det er teologi og ikke en far der ofre sit barn,

Der findes ikke to adskilte størrelser,

Dramaet har foregået helt og aldeles i Jesus, nøjagtig som dramaet i vores liv er en personlig sag mellem os og vores samvittigheds kald

Vi kan ikke afskille Jesus som Gud Søn fra Gud Fader, som om den gamle sørme lige forudbestemte at sønnen skulle ofres for vores frelses skyld, en sådan tænkning er absurd og fyldt med fejl, fordi teologisk tænkning misforstås og blandes med konkret tænkning,,,

Iøvrigt må vi skamme os over sådanne absurde drøftelser. Ja et og andet sted burde I ringe efter en taxa og køre til psykiatrisk hospital og indlægge jer selv frivilligt og vise psykiateren hvad I skriver på trosfrihed og at I skammer jer over det med den høje alder I har at I kan finde på at vrøvle så gudsjammerligt

DROP DET HELE

I ER BLEVET SYGE I HOVEDET

DET ER HVAD BIBELFUNDAMENTALISME GØR

ØDELÆGGER FULDSTÆNDIG FOLK I HOVEDET

Kunne vi hente Jesus og Paulus ind, de ville blive rystet i deres inderste og i det I skriver intet, INTET, kunne genkende af det de selv repræsenterede, som var en fuldstændig anderledes ENTUSIASME, i Gud væren, end sådan som I opfatter det.

-0-0-0-0-

Nu ligger I Bibelen på hylden, I har slet slet ikke evnerne til at læse i den, det er de mest forfærdelige tåbelige tanker I får ud af jeres bibelkundskab som I tror har noget at gøre med det kristne trosliv og dets SPIRITUALITET

Glem alt om Bibelen Tikka, få den ud af hovedet

Og Arne glem den smule du husker fra sporadisk læsning i Bibelen i sin tid

Ingen af jer magter at forstå en hujende fis, derfor jeg sagde I kun skulle læse 1 Kor 2 og når I havde forstået det kapitel alting ville begynde at dæmre for jer, og jeres barnlige forståelse tingene ville høre op

1 Kor 2 ville kunne gøre jer til voksne mennesker og så behøver I ikke skamme jer over hvad I skriver, og ej heller ringe efter en taxa til at køre jer selv på psykiatrisk sygehus

Nej 1 Kor 2 kan gøre os til raske og sunde og forstandige mennesker, og med det kapitel forstået vi kan tale med om psykologi, spiritualitet, neurovidenskab, og en lang række andre videnskaber kan vi komme i tale med ud fra 1 Kor 2

-0-0-0-0-0-

Jeg håber det bedste for jer to, og få jer nu en go nats søvn og glem alt om Bibelen, I får den galt i halsen, og I får intet spirituelt ud af at være beskæftiget med den bog,,,

Fra nu af taler vi kun sandt om de her ting, og vi dropper bibel ævl, som intet er værd, intet, det har intet at gøre med et kristent trosliv med dets tilhørende SPIRITUALITET,,

LYT TIL HANSKRIST

HAN HAR FORSTÅET DET KRISTNE TROSLIV OG DETS SPIRITUALITET

I vrøvler bare og det kan I gøre herfra og til evigheden uden at få sagt noget

Kom nu I to, vi gider da ikke år efter år bliver ved med det pjat I disker op med

Nu vender vi os sammen imod virkeligheden

Der må da være noget I var skrappe til i skolen, prøv at genfind det, måske er I gode i haven, eller i køkkenet, eller i soveværelset, begynd nu at gøre noget af det I er dygtige til

Hvis I endelig gerne vil forstå kristendom, så er det 1 Kor 2 der skal forstås og Troens Dynamik af Paul Tillich. Eller I kunne begynde at læse HansKrist omhyggelig, hvilket også ville være en indgang

Men måske I skulle droppe det, fordi jeres hoveder, hjerner, evner og intelligens slet ikke egner sig til at forstå det Nye Testamente og ja kristendommen, det kristne trosliv og dets SPIRITUALITET


Kom kom, nu rykker vi, skal vi blive enige om det, nu rykker vi os, vi skal videre, vi skal have mere ud af det her liv

Tydeligvis er Bibelen en rigtig rigtig dårlig bog for jer to, men for HansKrist en fantastisk bog, fordi han formår at læse den som forsker og meget dygtig videnskabsmand
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#28988 - 04/01/2020 16:32 Re: Den dybe kærlighed ... [Re: Tikka]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7202
Sted: Sydsjælland
Hej Tikka.
Uanset "bandbullerne" fra Hanskrist - som var han fra den spanske inkvisition - vil jeg forsøge at afklare, hvor der er uklarhed imellem os - samtidig med at jeg naturligvis respekterer, at vi ser forskelligt på emnerne.

Jeg forstår jo godt din pointe: at en fader, der ofrer sin søn - som beretningerne siger, at Abraham var tæt på at gøre med Isak - ikke kan kaldes kærlig.
Men jeg opfatter ikke beretningen om den guddommelige treenigheds "fader", der ofrer treenighedens "søn", som noget, der kan sammenlignes med menneskelige familiære forhold.
Jeg opfatter her udtrykkene fader og søn i overført betydning - metaforisk - et forsøg på at udtrykke noget guddommeligt v.h.a. noget menneskeligt - hvilket jeg anser for håbløst.
Jeg mener også at vide, at Kristus i denne religion anses for at være "fra før alle tider", og at få årtiers optræden som menneske egentlig kun er en kortvarig detalje - og snarere en opgave end et offer.
Noget andet er det påfaldende i, at "Faderens" skaberværk åbenbart var ufuldkomment og skulle repareres.
Dér hælder jeg mere til buddhismens opfattelse: at "det gode" og "det onde" er to sider af det samme.
Ligeledes finder jeg det påfaldende, at der kræves tro for at undgå fortabelse. For mig ligner dét snarere noget, der er "opfundet" af magtsyge præster.


Så er der emnet: den helt rene og dybe altomfattende kærlighed - at føle - og at handle efter.
Hvis ens kærlighed i et parforhold føles helt ren og dyb, kan den så tåle at blive svigtet af den elskede?
Er der så slet ikke noget begær?
Og er kærligheden altomfattende, kan den så også elske en massemorder - og en tsunami?
Og er kærligheden til denne klode og dens liv aktiv, kan den så også modstå og modvirke, at hele kloden er blevet en global profithungrende markedsplads, samt at vi er blevet alt for mange mennesker - og alt for mange psykisk nødlidende mennesker?
Og er det kærlighed til kloden at efterlade raket- og satellit-rester i og udenfor atmosfæren?
Dette en række spørgsmål, som du jo kender mine svar på blinker

Nu ved jeg ikke, hvad der måtte være, som jeg ikke har svaret på, men her gætter jeg, at du hjælper mig blinker

M.v.h. Arne smiler Kærlighed til kloden og alt dens liv heart
Top Svar Citer
#28991 - 04/01/2020 21:21 Re: Den dybe kærlighed ... [Re: ]
Tikka Offline
bor her
Registeret: 05/09/2015
Indlæg: 1899

Treenighedslæren er noget vrøvl.

¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Gerth:
Citat:
Men, der er vel heller ingen grund til selv at dømme noget selvskabt, der kommer fra en selv?


- Forståelsen af Johannes 3:16 er for mig at se, at mennesket dømmer sig selv ...

Gud har opstillet denne præmis og dømmer udfra menneskets eget valg.

Hvorfor

Gud ønsker mennesket kun skal tilbede og adlyde ham ... og så er kærligheden – at han sendte sin søn - ikke uselvisk set med mine briller.

For således elskede Gud verden, at han gav sin enbårne søn, for at enhver, som tror på ham, ikke skal fortabes, men have evigt liv. For Gud sendte ikke sin søn til verden for at dømme verden, men for at verden skal frelses ved ham. Den, der tror på ham, dømmes ikke; den, der ikke tror, er allerede dømt, fordi han ikke har troet på Guds enbårne søns navn.
https://www.bibelselskabet.dk/brugbibelen/bibelenonline/Joh/3

***
Top Svar Citer
#28992 - 04/01/2020 22:05 Re: Den dybe kærlighed ... [Re: Tikka]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7202
Sted: Sydsjælland
Hej Tikka.
Lige en bemærkning fra sidelinjen om din udtalelse:
Citat:
Treenighedslæren er noget vrøvl.
Wikipedia siger dette.
Religion.dk siger dette.

M.v.h. Arne smiler Kærlighed til kloden - og alt dens liv heart
Top Svar Citer
#28993 - 04/01/2020 22:47 Re: Den dybe kærlighed ... [Re: Arne Thomsen]
Tikka Offline
bor her
Registeret: 05/09/2015
Indlæg: 1899

Citat:
”Jeg finder noget godt i kristendommen - især den helt dybe kærlighed.”

*

- Du opfatter kristendommen: myten om en gud, der sender/ofrer sin søn for at frelse verden som den helt dybe uselviske kærlighed – som godt


Du skal forklare om den helt dybe kærlighed = uselvisk kærlighed, som du oplever som godt i kristendommen, og du fremhæver, trods din modstand mod dogmer skriftstedet: Johannes 3:16

Hvorfor opfatter du dette som godt? … altomfattende har du sagt, men hvad indbefatter det - og giver det mening i dit eget liv?

***
Top Svar Citer
annonce
Side 12 af 44 < 1 2 ... 10 11 12 13 14 ... 43 44 >


Seneste indlæg
Tanker - idéer - visioner.
af Arne Thomsen
24/04/2024 22:52
Min ”religion”
af Hanskrist
24/04/2024 22:39
Vigtige præciseringer
af somo
23/04/2024 14:04
Kom op på bjerget...
af ABC
23/04/2024 13:13
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Senatsudvalg skal undersøge Novos prise..
24/04/2024 22:04
USA har i hemmelighed sendt langtrækken..
24/04/2024 21:08
Seks fly fra København aflyses på grun..
24/04/2024 20:56
SF: Smidt ud af forhandlinger om handica..
24/04/2024 20:43
Spaniens premierminister overvejer sin f..
24/04/2024 20:06
Nyheder fra Religion.dk