annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15926237
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2403395
Et andet syn 2007092
Åndelig Føde 1619804
Jesu ord 1536344
Galleri
Blitz your Bliss
Hvem er online?
0 registrerede 48 gæster og 248 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 24 af 36 < 1 2 ... 22 23 24 25 26 ... 35 36 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#2984 - 16/08/2008 13:14 Re: Hvorfor beskæftiger ateister sig med religion? [Re: Kræn-P]
Zen
Uregistreret

Det anede mig, at du ville falde over den lille taoistiske snubletråd, der med velberåd hu blev spændt ud foran dine fødder:

»Den, der taler, véd ikke.
Den, der véd, taler ikke.«

Du faldt for fristelsen til at optræde i rollen som den, der véd. Derfor gav du ikke noget svar, men nøjedes med at gengive mit lille indlæg ubesvaret.


Jeg gjorde det ikke for min, men for din skyld. For at gøre dig opmærksom på at du havde udspændt det, du kalder en "snubletråd". For mig er der ingen tråd. For det lille "mundheld" passer ganske enkelt ikke i alle sammenhænge. Både Buddha og Jesus talte.

Nej, kære ven

Bekæmp selv den mindste form for hykleri. Den, der er uretfærdig i det små, er også uretfærdig i det store.
Top Svar Citer
#3000 - 16/08/2008 22:52 Re: Hvorfor beskæftiger ateister sig med religion? [Re: Anonym]
serotonin Offline
godt igang
Registeret: 07/04/2008
Indlæg: 416
Hej Zen.

Hvad mener du med at skulle bekæmpe noget(som f.eks hykleri)?

Du skriver også at der ikke findes noget "jeg". Hvis ikke der findes eet "jeg", hvem er det så der skal bekæmpe noget?

Kærligst Jan.

Top Svar Citer
#3006 - 17/08/2008 01:01 Re: Hvorfor beskæftiger ateister sig med religion? [Re: Onceinalifetime]
Zilent Offline
godt igang
Registeret: 09/08/2008
Indlæg: 155
Sted: København
Citat:
Men der kan ikke herske tvivl om, at den gode mand Zilent, igen og igen messer ateisternes mantra:" Gud eksisterer ikke."

Forkert - jeg siger "guder eksisterer ikke" - og jeg har måttet gentage det utallige gange overfor netop dig. Din guds eksistens er ikke mere sandsynliggjort end Anubis og Ra - og resten af slænget. Dertil skal du huske på, at du som "ubevidst-ateist", har afvist (og fortsat afviser) tusindevis af guder inden du valgte den du nu dyrker og tilbeder - det er slet ikke så slemt at være ateist, vel?

Citat:
At manden er overbevist ateist, fremgår blandt meget andet, af følgende skrivelser/udtalelser af Zilent/Agnostikeren på den konkurrerende ´kanal´:

" Jeg skal tilføje at jeg generelt set er agnostiker, men ifht. til de fantasifostre mennesket har tilbedt de sidste mange år er jeg i praksis ateist - de er lige så sandsynlige som eksistensen af FSM og IPU! "

" En ateist er ganske enkelt en person der enten ikke tror på gud selv (eller ikke KAN tro på gud) - eller som ikke anerkender eksistensen af guder og andre overnaturlige væsener. Længere er den ikke. "

Ja, det skulle der ikke herske tvivl om, jeg er det man ville kalde "ateist" - og heldigvis meget mere end det ;)

Citat:
Sikkert ikke; men da jeg er overbevist om, at dén indeholder sandheden om Skaberen og det skabte, så skal og vil det ikke, afholde mig fra at bruge den, og citere fra den.

Så synes jeg, i al beskedenhed, at du skal prøve med et andet citat en det tåbelige "tåbe-citat" - det virker ikke, der må være et eller andet fantastisk citat der gør, at vi alle (troende som ikke-troende) overbevises om biblens evige sandhed, ligesom dig?
_________________________
/Jakob H. Heidelberg
www.skepticisme.dk
Top Svar Citer
#3007 - 17/08/2008 01:07 Re: Hvorfor beskæftiger ateister sig med religion? [Re: Anonym]
Zilent Offline
godt igang
Registeret: 09/08/2008
Indlæg: 155
Sted: København
Citat:
Forskellige mennesker verden over transformerer deres smerte i livet. Om jeg uddyber det eller ej, gør det ikke mindre eller mere meningsfuldt for dem.

Ævl og bævl.

Citat:
Manglende forståelse skyldes ikke nødvendigvis mangelfuld tale, men kan også skyldes manglende forudsætninger hos lytteren.

Ja da - antag du os bare for at være lallende idioter - men indtil du har været i stand til, at sammensætte en meningsfuld sætning, så tvivler jeg på at nogen vil følge dig (eller det "dig" der ikke er der når "jeg" er væk).

Citat:
Der er ikke noget "jeg".

Sludder og vrøvl.
_________________________
/Jakob H. Heidelberg
www.skepticisme.dk
Top Svar Citer
#3073 - 17/08/2008 13:35 Re: Hvorfor beskæftiger ateister sig med religion? [Re: Zilent]
Onceinalifetime Offline
godt igang
Registeret: 05/08/2008
Indlæg: 57
Sted: Guds grønne Jord - denne juve...
Citat:

Så synes jeg, i al beskedenhed, at du skal prøve med et andet citat en det tåbelige "tåbe-citat" - det virker ikke, der må være et eller andet fantastisk citat der gør, at vi alle (troende som ikke-troende) overbevises om biblens evige sandhed, ligesom dig?


Gerne; her er et glimrende citat, skrevet for ca. 2000 år siden, som klart vidner om den sande Gud, der som den eneste - sml. med de af dig fremførte pap-og papir-guder - kan skue ud i fremtiden (jf.Esajas 46:9,10).

Det som den almægtige Gud bl.a. har forudsagt, er karakteristisk, helt specifikt og aldeles enestående, alene for vor tid, og som af samme grund står uimodsigeligt, er:

Johannes´ Åbenbaring 11:18: Folkeslagene rasede,
men din vrede er kommet,
den time, da de døde skal dømmes,
og du skal give løn til dine tjenere, profeterne,
og til de hellige og til dem, der frygter dit navn,
både små og store,
og ødelægge dem, der ødelægger jorden.


Kilometerlange rapporter, indløber i en lind og kontinuerlig strøm globalt, ind på alverdens nyheds- og mediecentre og bevidner dette faktum, f.eks. disse:

Over 1600 forskere fra hele verden, deriblandt 104 nobelpristagere, har underskrevet en advarsel fra Union of Concerned Scientists (Sammenslutningen af Bekymrede Forskere), der lød: „Menneskene og naturen er på kollisionskurs. . . . Inden for . . . nogle få årtier vil chancen for at afvende de trusler som vi nu står over for, være forspildt.“ Rapporten gav udtryk for at menneskets livstruende adfærd „kan forandre verden så meget at den vil være ude af stand til at opretholde betingelserne for liv sådan som vi kender det“. Nedbrydning af ozonlaget, forurening af vandet, fældning af skovene, ødelæggelse af landbrugsjorden og udryddelse af dyre- og plantearter blev omtalt som alvorlige problemer der hurtigt må løses. „Når vi piller ved livets indbyrdes afhængige mekanismer,“ hedder det videre, „kan det få omfattende virkninger og resultere i at de biologiske systemer, hvis dynamik vi kun har et begrænset kendskab til, bryder sammen.“

Østersøen topper i forurenet havbund
15. aug. 2008 15.15 Udland
Over 400 kystnære havområder i verden er nu så fattige på ilt, at dyr og fisk tager alvorlig skade af det. Værst ramt er Østersøen, hvor 80.000 kvadratkilometer havbund er død.

Det svarer til næsten en tredjedel af det samlede areal med død havbund på kloden, viser forskning ved Göteborgs Universitet.

Landbrug forurener
Den døende havbund skyldes de store udledninger af kvælstof og fosfor fra især landbruget, som vaskes ud i åer og floder. Hertil kommer kvælstofforbindelser fra fossile brændsler i biler og kraftværker, som også ender i havene.

Antallet af døde havbundsområder er omtrent fordoblet hvert årti siden 1960'erne, viser undersøgelsen, der er blevet offentliggjort i det videnskabelige tidsskrift Science.


Hebræerbrevet 6:18:..dermed skulle vi i disse to urokkelige kendsgerninger, som udelukker, at Gud lyver, have en sikker trøst, vi som har taget vor tilflugt til at gribe det håb, som ligger foran os.










Redigeret af Onceinalifetime (17/08/2008 13:40)
_________________________
" Ingenting kommer af ingenting – undtagen lommeuld og ateisters bortforklaringer."

Top Svar Citer
annonce
Side 24 af 36 < 1 2 ... 22 23 24 25 26 ... 35 36 >


Seneste indlæg
Kristi himmelfart
af Anonym
19/05/2024 04:29
Spiritualitet
af Arne Thomsen
17/05/2024 19:05
Vigtige præciseringer
af somo
16/05/2024 15:16
Min ”religion”
af Arne Thomsen
08/05/2024 22:42
Blanke sider
af Tikka
08/05/2024 13:37
Nyheder fra DR
Vulkan i Indonesien er gået i udbrud
19/05/2024 07:45
Overlevende turister fra skyderi i Afgha..
19/05/2024 07:11
Politiet har anholdt flugtbilist efter v..
19/05/2024 04:14
Russisk angreb på Kharkiv efterforskes ..
19/05/2024 04:00
Iransk medie: Vi fører samtaler med USA..
18/05/2024 23:24
Nyheder fra Religion.dk