annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15540585
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372635
Et andet syn 1981099
Jesu ord 1518507
Åndelig Føde 1466783
Galleri
at rejse er at leve
Hvem er online?
0 registrerede 458 gæster og 143 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 8 af 9 < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#28439 - 25/10/2019 11:08 Re: Frihed ... ? [Re: Tikka]
Tikka Offline
bor her
Registeret: 05/09/2015
Indlæg: 1875

HK:
Citat:
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Dette er underskriften i profilen Hanskrist's indlæg


Til denne tekst blev spørgsmålet stillet:
Citat:
Hvilken frihed er der her tale om – og frihed fra hvad? #28349 - 16/10/2019 12:52


Svaret lød:
HK:
Citat:
det fremgår jo med al tydelighed hvad FRIHEDEN indeholder, at det ikke er en tom frihed, men en frihed til,,, Berdyaev skriver det sort på hvidt - læs nu for helvede de tekster da,,, #28352 - 16/10/2019 13:17

Jeg forstår ikke hvori tydeligheden er, da profilen som har denne underskrift ikke tror på gud eller en gud.

Hvilken frihed er vi af gud kaldet til i Kristus? … og hvorfor skal vi passe på?

Er der måske et skriftsted til denne tekst?

***

Top Svar Citer
#28440 - 25/10/2019 13:38 Re: Frihed ... ? [Re: Tikka]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
jeg har sagt til Jehovas Vidner at jeg ikke vil drøfte kristendom med dem, og det gælder også andre bibelfundamentalistiske retninger.

jeg vil tillade mig at kommentere hvad en bibelfundamentalist skriver, for at vise hvor falsk det er.

Men fedte mig selv ind i evindelig ævl og kævl med en bibelfundamentalist er spild af tid.


Citat:
Jeg forstår ikke hvori tydeligheden er, da profilen som har denne underskrift ikke tror på gud eller en gud.


tydeligheden af hvordan friheden skal forstås, fremgår tydeligt af Berdyaev's tekster. Friheden er jo ikke et tomt begreb eller indholdsløs størrelse. Hvilket findes hos Frihedens Apostel Paulus og Frihedens Filosof Nicolai Berdyaev, det fremgår så tydeligt af hvad de skriver (de gør det bedre end Sartre).

Den vågne læser, som vi desværre ikke længere rigtig har nogen af, ville ikke hoppe på dine narrestreger her om at jeg ikke tror på gud eller en gud.

De ville alle vide hvad jeg skrev i et indlæg for nylig.

Ville det være for meget forlangt at du og andre orienterede jer, ellers kan jeg jo ikke lave andet end gentage og gentage. Når jeg har sagt at jeg ikke tror på gud eller en gud, har jeg aldrig ladet dette stå alene (så jeg har aldrig udtalt mig som du skriver, det er plukket ud af en sammenhæng). Som da i en berømt tv udsendelse Jung blev spurgt "tror du på gud" hvortil han svarede, "no, I know". Det samme som Paul Tillich der siger at troen på guds eksistens er den værste form for ateisme, så er der ingen af os der kan tillade os at sige at Jung og Tillich ikke er religiøse (kristne) og har et rigt liv med gud.

Måden bibelfundamentalister bruger ordet tro på, gør at ikke engang Jesus eller Paulus troede på gud. Så det er bibelfundamentalisternes gudsopfattelse og "guds tro" opfattelse der er noget fuldstændig galt med.

Jung, Tillich, Berdyaev, Jesus og Paulus og HansKrist har gud som en konkret virkelighed med inde over deres liv som de lever i et kærligt dynamisk kreativ forhold til. Nøjagtig som Jesu "fader søn" kommunion og kommunikations forhold. Gud og mennesket kan ikke adskilles, dette er en teologisk og spirituel grundsandhed eller præmis for alt hvad vi taler om med hinanden også derfor at Paul Tillich kan sige at spørgsmålet om guds eksistens er den værste tænkelige form for ateisme.

Alt det her ved du godt jeg har sagt i samme åndedræt som jeg hævder jeg ikke tror på gud eller en gud. Jeg har aldrig bare sagt at jeg ikke tror på gud og så lade dette stå alene, det kan ikke stå alene, fordi så misforstår folk udtalelsen, som du netop ønsker det skal misforstås. Sådan nogle narrestreger vil jeg ikke bruge min tid på, såvel som at indgå i en bibelfundamentalistisk debat med dig eller andre, dertil er "min tid der er mit liv" for kostbart og kan med fordel bruges på andre meget vigtigere ting for at lykkes som menneske.

-0-0-0-0-0-

Du Tikka, har et problem, og det er ikke at du er anonym, men at du har misbrugt anonymiteten. Det rammer os alle, det har ramt mig særdeles hårdt fordi du har fyldt mig med modstridende oplysninger. Og jeg kan ikke samtale og debattere med en person der konstant fører mig bag lyset. Ej heller en person der i ramme alvor siger at profilen HansKrist ikke tilhører personen Hans-Kristian Hindkjær som der kan findes et hav af selvbiografiske oplysninger om på facebook fx og at alle de billeder jeg har sat op ikke skulle være fra mit liv og portrætter af manden her også. Og det samme om Arne Thomsen, at ej heller han er hvem han gir sig ud for.

Disse dine påstande er så altødelæggende for enhver videre samtale, hvilket du burde vide, for enten er du syg, psykisk syg med alvorlig paranoia, eller også dækker det over bevidst manipulation fra din side og eller dårlig samvittighed, efterrationalisering, at når du selv gør sådan så gør andre det nok også, tyv tror hver mand stjæler.

En person der er så bevidst manipulerende med os andre kan jeg ikke i længden forsat føre en samtale, debat med.

Jeg kan gøre indsigelser og komme med kommentarerer til din bibelfundamentalistiske forvrængninger af kristendommen og som her forsvarer mig imod dine listige angreb på min person.

Du vil gøre dig selv en kæmpe tjeneste og ja os andre også og trosfrihed også, hvis du lagde kortene på bordet, de to hold spillekort der spiller efter hver deres regler.

Du benægter ethvert dybere kendskab til Jehovas Vidner, jeg stiller mig tvivlende fordi du markerer på de samme punkter som de markerer, identitetsmarkerer. Men jeg vil da ikke udelukke om andre bibelfundamentalistiske kredse skulle være nået frem til noget lignende. Tydeligvis bruger du bibelkonkordantiske opslagsværker som Jehovas Vidner er så kendte for det også.

Jeg har en mærkelig mistanke om at RoseMarie kunne være Tikka, jeg kan ikke få det ud af hovedet. Tikka kan ingenting bevise om hvem vedkommende er, fordi Tikka er 100% anonym og det fordi en afsløring af hvem hun er ville af en eller anden grund afsløre at hun har ført os allesammen bag lyset. Så fra Tikka kommer der ingen hjælp der kan vise at Tikka ikke er RoseMarie. Kan RoseMarie så vise os at hun ikke er Tikka?

Det hele er en mærkelig historie, her lidt historie:

Bjørn der var en fantastisk dygtig debattør og en meget klog mand, videnskabeligt set rigtig rigtig godt skolet, uddannet og som kunne have haft det som blommen i et æg her på stedet om han ikke havde dummet sig. Hans ambitionsniveau for stedet her var tårnhøjt, men lidt som Hitler's ambitionsniveau for det tredje rige helligede alle midler på hurtigt at nå frem dertil, så skete det samme for Bjørn, han fandt på fuldstændig tilfældigt, hvem der var troll og ikke troll, det var en gal mands værk (hvem stedet "bjørns trosfrihed" skulle renses for). SYND, ja det var synd for manden. Der var ingen objektive kriterier med inde over, det var styret af hans subjektive stærke følelser for og imod andre debattører. Kræn-p skrev til mig, at han lige ville advare mig, og at jungletrommerne kørte på højtryk og der blev bagt rævekager han ikke ville støtte op om. Heldigvis var der en anden klog mand der ej heller ville. Men RoseMarie ændrede sig nat over, fra dag til dag. Hun gik pludselig ind i alliancen der dagligt sendte progromer ud om hvem der var troll her på stedet.

RoseMarie ændrede sig nat over, fra dag til dag. Pludselig underkastede hun sig de to alfahanner på stedet her der sendte progromer i omløb konstant om hvem der var troll.

DET VAR SÅ SYGELIGT AT MAN SKULLE TRO DET VAR LØGN, men med putin, trump og fake news, og russisk troll virksomhed som noget af det vores efterretningstjeneste overalt i vesteuropa bruger et utal af millioner, ja milliarder, på, vi ved idag hvad troll er og ikke er. Og Arne, Thomas og HansKrist har aldrig, ALDRIG, været i nærheden af at være troll. Folk slynger om sig med begrebet troll, selv gerth, og de har ingen som helst forståelse for hvad dette begreb dækker over.

Før Bjørn og simon fik magten over RoseMarie drøftede hun med alle og enhver, men en nat over, fra den ene dag til næste dag, holdt hun op med at drøfte religiøse spirituelle emner med fx Arne og HansKrist og andre. Og i sit fængsel opfandt hun mellemrummet, her kendte hun grænserne, kun poesi og kun i overensstemmelse med alfahannen der satte dagsordenen derinde.

Jeg tænkte, hvordan kan et menneske ændre sig så meget på en nat, fra den ene dag til næste dag? Dette virkede højst besynderligt at et menneske ville indskrænke sig selv og sin vanlige måde at udfolde sig på og komme til udtryk på her i livet.

Pludselig opstår en Tikka (der repræsenterer næsten alt det RoseMarie opgav natten over), der ovenikøbet påstår hun har to slags forskellige spillekort her i livet.

RoseMarie + Tikka = den RoseMarie der var før hun underkastede sig de to alfahanner der dagligt sendte progromer i omløb om hvem der var troll og ikke troll og hvad man måtte overfor dem man var blevet enige om var troll, overfor disse måtte man alt, lyve, bagvaske og intimidere og personforfølge i et væk 24/7 fx..

Jeg kan sige at RoseMarie har ændret sig nat over, fra den ene dag til næste dag. Jeg kan ikke sige at RoseMarie har fyldt mig med løgn, men hun forandrede sig en nat over og pludselig var hun allieret med bjørn og simon i troll progrom hetzen der gjorde det modbydeligt at være her. Aldrig i mit liv har jeg følt mig så svigtet, jmp/michael gjorde det samme (han kunne have sine grunde for at få hævn over HansKrist der havde været hård ved jmp/michael gennem årene).

Tikka har fyldt mig med løgn, også så meget at jeg har revet mig selv i håret og måske endda er blevet gråhåret deraf, ihvertfald blev jeg ramt af cognitiv dissonans. Det er så ubehageligt at stole på folk og pludselig opdage at det de siger ikke stemmer med hvad de tidligere har sagt.

Og jeg kan simpelthen ikke relatere og debattere med en person der lyver overfor mig. Jeg kan debattere og være uenig med Arne, Anne, Kræn-p, treram, board, jmp/michael, Thomas, ABC, gerth, etc etc,,, sålænge jeg har tillid til personerne bag disse profil navne.

Men det samme kan jeg ikke sige om Tikka, jeg har mistet tilliden til personen bag denne profil. Jeg tror om RoseMarie og Tikka, at der gemmer sig en og samme person irl bagved.

Jeg hader det her, og det må stoppe nu. Tikka du må nu smide de to hold spillekort du siger du benytter dig af. Hvad er op og ned i det her??????

Tiden er virkelig kommet til at smide kortene på bordet, og skal du være med må du som vi andre nøjes med at bruge kun et spil kort, simpelthen bare være den du er hele vejen igennem. Så kan vi komme videre med hinanden hvis du vil det. Ihvertfald kommer du Tikka ikke videre i dit liv før du stopper med at misbruge anonymitet.

Er du HansKrist ikke 100% overbevist om at Tikka er RoseMarie?

Nej ikke 100%, men der er meget der peger i den retning.

Og under alle omstændigheder er der lusk med Tikka, hun/han har fyldt mig med så modstridende oplysninger at vi kalder det løgn der hvor jeg kommer fra (lidt som bibelfundamentalisme som vi også kalder for løgn der hvor jeg kommer fra). De banker på vores dør og så står de og lyver med bibelen i hånden, ja de står og vidner falsk (vi tror med vores læseforstand, menneskelige fornuft, hvad der står i bibelen fra a til z ---- jamen så er det ihvertfald ikke kristendom, for der kan man ikke læse sig frem til begivenheden Kristus, trosbegivenheden Kristus).


-0-0-0-0-0-0-

for at forstå den tekst alle mine indlæg afsluttes med er det ikke forbudt at læse Galaterbrevet i et forståeligt sprog, på jævnt hverdags dansk.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#28443 - 25/10/2019 16:45 SLUT. [Re: Hanskrist]
Tikka Offline
bor her
Registeret: 05/09/2015
Indlæg: 1875

HK:
Citat:
for at forstå den tekst alle mine indlæg afsluttes med er det ikke forbudt at læse Galaterbrevet i et forståeligt sprog, på jævnt hverdags dansk.

Ja tak smiler vi fandt teksten - Galaterne 5:8-9

Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
... på en blog ...
http://hverdagsdansk.blogspot.com/2012/12/det-nye-testamente-galaterbrevet_6.html

... før jeg skrev forrige indlæg, måske en ældre udgave af den nuværende BPH (?)

Citat:
Kristus har sat os fri til at leve i frihed. Lad jer derfor ikke igen binde af de jødiske loves slavelænker!
2Hør, hvad jeg siger, for det er meget vigtigt: Hvis I lader jer omskære, kan Kristus ikke frelse jer! 3Jeg gentager: Enhver, som lader sig omskære, må adlyde alle de jødiske love. 4Hvis I vil forsøge at blive retfærdige i Guds øjne ved at overholde den jødiske lov, har I forspildt Guds nåde og afskåret jer selv fra fællesskabet med Kristus. 5Nej, lad os holde os til troen og ved Helligåndens hjælp se frem til den retfærdighed, som er vort håb. 6Det er grunden til, at vi, der har sat vort håb til Kristus, ikke længere lægger vægt på, om folk har gennemgået omskærelsesceremonien eller ej. Kun ét er nødvendigt: Tro, som giver sig udtryk i kærlighed.
7Det gik ellers så godt med jer. Hvem har hindret jer i at følge sandheden? 8Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. 9Pas på! For en smule gær gennemsyrer hele dejen. 10Herren giver mig imidlertid den tillid til jer, at I vil tage det samme standpunkt som jeg. Det menneske, der forvirrer jer, skal blive stillet til regnskab, hvem han så end er.
11Hvis det virkelig var tilfældet, brødre, at jeg stadig prædiker, at omskærelse og andre jødiske love er nødvendige for at få fred med Gud, hvorfor bliver jeg så forfulgt? Et budskab af den art ville aldrig forandre noget - men nu vækker det forargelse overalt, når jeg prædiker, at man kan frelses alene ved tro på Kristi kors.
12Gid disse fanatikere, som kræver, at I skal omskæres, ville skære sig selv i stykker og lade jer være i fred! 13I blev jo kaldet til frihed, kære brødre! Det vil dog ikke sige frihed til at gøre, hvad I har lyst til, men til at tjene og elske hinanden.14For hele loven kan udtrykkes med dette ene bud: »Du skal elske din næste som dig selv.« 15Men hvis I derimod altid rakker ned på og er ondskabsfulde mod hinanden, så pas på, at I ikke ødelægger hinanden.
Det gik ellers så godt med jer. Hvem har hindret jer i at følge sandheden? 


Havde gerne hørt og drøftet denne tekst i sin sammenhæng med dig - især:

når jeg prædiker, at man kan frelses alene ved tro på Kristi kors.

Det vil du så ikke, og det er du jo fri til at beslutte.


Du ønskes en god week-end smiler … ja alt godt til dig! smiler

***
Top Svar Citer
#28444 - 25/10/2019 16:46 Re: Frihed ... ? [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hanskrist, jeg finder det trist at se din rektion på spørgsmål til, hvad du skriver.
Forståelige svar fra dig, har jeg endnu ikke set.
I stedet kommer du med opfordringer til længere studier af, hvad dem, du beundrer, har skrevet.
Men hvad du selv har fået ud af sådanne studier, har jeg endnu ikke set dig udtrykke klart og forståeligt.

Dertil kommer, at du bruger megen tekst på dine vurderinger af os andre, en aktivitet, jeg synes, vi burde hæve os over, og som jeg plejer at kalde personfnidder - "manden i stedet for bolden".

Også jeg ville da gerne vide, hvad du mener med din faste slutning på dine indlæg:
Citat:
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
og hvis du fortsat kræver at man først skal læse noget andet, som du anbefaler, for at kunne forstå dig, er det min vurdering at dine ord ikke er umagen værd.
Dette skrevet i håb om, at du vil gøre dig læseværdig - også set med mine øjne.

M.v.h. Arne smiler Kærlighed til kloden heart
Top Svar Citer
#28445 - 25/10/2019 17:41 Re: SLUT. [Re: Tikka]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
hej du Tikka RoseMarie,, du er i så godt humør,, tak for det, dit humør smitter

og nu er jeg måske fri for at rykke mig selv i håret mere

okay,, på chatroom har jeg så snakket med en go bekendt, altså RoseMarie, ikke???

hvorfor pokker sagde du ikke det???

er du HansKrist ikke 100% sikker endnu?

Nej jeg bliver 100% sikker i det næste indlæg fra Tikka, er jeg sikker på, hun virker så overskudsagtig idag,,,

nå ihvertfald skrev du "vi" (Ja tak smiler vi fandt teksten - Galaterne 5:8-9) og du bruger flittigt

***

***

så jeg regner med at det er vink med en vognstang om at nu skal jeg ud af cognitiv dissonans og til at vågne op, og ikke mere rive mig selv i håret,,,



fåg du havde nær taget livet af en gammel mand,, ufatteligt at man skal gå så meget op i det her trosfrihed noget, jeg havde ellers lovet mig selv aldrig mere at sælge min sjæl til det her sted,,, men Tikka gåden gjorde at jeg igen blev engageret mere end jeg måske har lyst til at være,,,

som Bente sagde her i Rødhus, da hun så mig kaste mig i vesterhavet og barfodsløbe som en gal på stranden, bare fordi hun havde sin veninde med til stranden: "det er sgu da utroligt hvad vi kvinder kan få dig til Hans"

og nu vil jeg barfodsløbe før det bliver mørkt,,,

og herligt med dit gode humør Tikka og også RoseMaries gode humør som optræden igen i mellemrummet,,,

du må aldrig drille mig mere, lov mig det

rigtig go weekend til jer to skøre "kællinger"

og med kærlighedens ABC og helligånds gerth og arne der ikke forbedrer sig, hvad skal det dog ikke blive til det her,,,

og mig der tror jeg er religionsfilosofiens nye Einstein

hu hej det går, vi mangler kun bjørn der ikke har fået troll på hjernen
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
annonce
Side 8 af 9 < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 >


Seneste indlæg
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
29/03/2024 08:41
Ramadan-måneden
af ABC
29/03/2024 08:40
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
Israel reagerer på ICJ's ordre om nødh..
29/03/2024 10:23
Problemer giver op til 40 minutters læn..
29/03/2024 09:53
Endnu en busulykke i Tyskland - 21 perso..
29/03/2024 09:27
Støtteforening til overvægtige: 'Børn..
29/03/2024 09:05
Grønland har inviteret dansk sundhedsmi..
29/03/2024 09:04
Nyheder fra Religion.dk