annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15533515
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372112
Et andet syn 1980614
Jesu ord 1518211
Åndelig Føde 1465023
Galleri
Rødhus strand
Hvem er online?
0 registrerede 380 gæster og 308 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 104 af 117 < 1 2 ... 102 103 104 105 106 ... 116 117 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#29922 - 08/05/2020 14:55 Re: VÆREN - IKKE-VÆREN [Re: ABC]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hej Jan.
Ja, det er jo nok ikke muligt ad logikkens vej at nå frem til en forklaring på "denne fantastiske verden".
Til gengæld er der rigeligt med religioner, der hævder at kende sandheden.
Dit link til, hvordan Neale Donald Walsch ser på situationen, og hvad kristne i Jesusnet mener om dét, understreger - synes jeg - forvirringen og vores manglende evner.

Det er så her, jeg tænker: Hvorfor skulle arten: Homo sapiens dog også have sådanne evner?

For mig er det nok at opleve det fantastiske ufattelige: Verdens væren, som vi mennesker er en meget lille del af.
Og den oplevelse får mig til at elske verden.
Vel - indrømmet - noget inspirerer til mere kærlighed end andet.
Universets sorte huller er nok vanskeligst at elske blinker

M.v.h. Arne smiler Harmoni og kærlighed til alt værende heart
Top Svar Citer
#29923 - 08/05/2020 15:22 Re: VÆREN - IKKE-VÆREN [Re: Arne Thomsen]
ABC Offline
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5368
Sted: Vanløse
Hej Arne

Det er så spørgsmålet - logik - mener du verden er ulogisk ler heart 🍺

https://www.youtube.com/watch?v=UJEgbkNGgqk

Your friend forever

Jan
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
#29927 - 08/05/2020 17:18 Re: VÆREN - IKKE-VÆREN [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
Arne 2 gange, indenfor få timer, skrev jeg til dig følgende:


Gud er for mig som Gud er for Jesus og Paulus

Og læste du mit indlæg, ser du at det er en levende dynamisk relation for Jesus, Paulus og Jung.

Jesus lever konstant i communion og kommunikation med Gud, og Gud og Guds Ånd kommer til og virker i Jesu liv, sådan gør Paulus også og sådan gjorde Jung også og sådan skal man gøre for at kunne blive Jungiansk uddannet terapeut.


Hvorfor læser du ikke hvad jeg skriver Arne???????

Kan du være i tvivl om mit svar på dit spørgsmål????


Det er jo et rungende tydeligt:

JA

Gud er for mig som Gud er for Jesus og Paulus

Jesus lever konstant i communion og kommunikation med Gud.


I øvrigt har jeg fortalt om det her, i mange år jævnligt her på debatten, med at jeg lever i samme vertikale spirituelle "far-søn" kommunikerende dialog og bøn relation som Jesus. Jeg gjorde det som barn også hvor jeg vandrede alene rundt i naturen ledsaget af tre hunde. Og årsagen til at jeg ikke blev udviklingshæmmet tilskriver jeg disse indre dialoger og samtaler. Der var altid en der talte til mig når jeg som dreng opholdt mig alene med hundene i timervis nede på engen eller over i skoven eller endnu længere ude, helt ude på heden. Andre børn ville uden tvivl ha savnet noget socialt, selskab, men jeg behøvede ikke andre omkring mig som min mor sagde, du har altid kunnet være alene, altid har du kunnet klare dig selv sagde min mor og ja dette tilskriver jeg disse indre samtaler. Jung nævner det samme fra hans barndom.

Vi menneskebørn her på jorden er så forskellige og jeg er godt klar over at jeg nok skiller mig ud med disse indre samtaler mit liv har haft så langt tilbage til min barndom jeg kan huske. Og som gjorde at jeg ofte undrede mig over andre børns evindelige utilfredshed og skrig og skrål og gråd og konstante plagen for at få noget, be om noget. Jeg syntes andre børn var alt alt for præget af flokmentalitet og noget socialt. Hvorfor havde de ingen indre samtale og stemme der talte til dem? Idag ved neuropsykoanalysen hvori forholdet beror, nemlig mor barn forholdet, der danner ego-self axe dialog strukturen fra neocortex ned i vores limbic hjerne, ikke mindst neo paleo limbic brain. Også her Jung grundlægger sin arketype psykologi om det kollektive ubevidste.


Afsluttende vis vil jeg sige om denne vertikale "søn fader" eller "ego self" struktur er meget dynamisk, fyldt med skabende, nyskabende, kreativ energi. Individuation taler vi om hos Jung og hos Paulus hedder det at KRISTUS vinder skikkelse i os, eller vi iklæder os KRISTUS i takt med at vi lærer hvad Gud har til os af energier, og karismatiske nådegaver. 1 Kor 2 fortæller alt herom.

Paul's mysticism was not like the mysticism elsewhere described as a soul being at one with God. In the mysticism he felt and encouraged, there is no loss of self but an enriching of it; no erase of time or place but a comprehension of how time and place fit within the eternal. A. Schweitzer.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#29928 - 08/05/2020 17:39 Re: VÆREN - IKKE-VÆREN [Re: ABC]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hej Jan.
Du spørger:
Citat:
Det er så spørgsmålet - logik - mener du verden er ulogisk Fik ikke smileys med
Mit svar:
Nej, jeg mener, at vi menneskers logik er for spinkelt et redskab, når det handler om at forstå verdens væren, samt at det er overmod at bilde sig ind, at en art levende væsener som os, homo sapiens, skulle have "en jordisk chance" for at forstå noget her.
For mig ser det ud som om, vi i stedet "digter" diverse religioner. Det synes jeg egentlig er smukt - så længe det ikke misbruges - eller regnes for sandheden selv.

M.v.h. Arne smiler Harmoni og kærlighed til alt værende heart
Top Svar Citer
#29929 - 08/05/2020 18:31 Re: VÆREN - IKKE-VÆREN [Re: Arne Thomsen]
ABC Offline
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5368
Sted: Vanløse
Hej Arne

Jeg har nok lidt mere tiltro til vores evner end du har ler men jeg er glad for, at du mener, at verden er logisk blinker på en eller anden ufattelig måde altså stortchock måske du kunne skærer din position ud i pap for os heart har sat mig til at drikke øller og lytte til musik 🍺

https://www.youtube.com/watch?v=2aK-ciz7mGI

Your friend forever

Jan
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
annonce
Side 104 af 117 < 1 2 ... 102 103 104 105 106 ... 116 117 >


Seneste indlæg
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 10:05
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Ramadan-måneden
af ABC
26/03/2024 19:13
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
24/03/2024 17:18
Nyheder fra DR
Frankrig genoptager støtte til palæsti..
28/03/2024 15:25
Letlands udenrigsminister trækker sig e..
28/03/2024 14:45
FN: Flere end 1.500 dræbt under bandevo..
28/03/2024 13:27
Efter sygdom: Paven prædiker igen til p..
28/03/2024 13:19
Visitationszone forlænges yderligere ef..
28/03/2024 12:50
Nyheder fra Religion.dk