1
registreret Arne Thomsen
22
gæster og
191
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
#30446 - 08/08/2020 12:36
Re: Samtaler omkring bålet...
[Re: ]
|
veteran
|
Registeret: 16/04/2008
Sted: Sydsjælland
|
|
Hej Jan. Du svarer ikke seriøst på mit spørgsmål om, hvorfor dit krav om evigt liv er så absolut. Dét gør det svært for mig at tage dig alvorligt.
Er det virklig sådan, at hvis du ikke kan forvente evigt liv, da vil du helst ikke leve her og nu?
M.v.h. Arne Harmoni og kærlighed
|
|
Svar
|
|
|
#30447 - 08/08/2020 14:53
[Re: Arne Thomsen]
|
|
Hej Arne Hvorfor vil jeg gerne leve videre? Fordi jeg godt kan lide at være til... Hvis jeg vidste, at der ikke var noget efter døden, så ville jeg ikke tøve et sekund med at skyde mig selv en kugle for panden, og slippe for sådan en meningsløs eksistens. https://www.youtube.com/watch?v=DiOtSLYTk_8 Hvornår har du tænkt dig at svare på spørgsmål Har du ikke noget problem med at sætte børn i verden, som ikke ønsker et midlertidigt liv? Your friend forever Jan
|
|
Svar
|
|
|
#30448 - 08/08/2020 15:49
[Re: ]
|
veteran
|
Registeret: 16/04/2008
Sted: Sydsjælland
|
|
Hej Jan. Det er svært for mig at få sammenhæng i dine ord om, at du "godt kan lide at være til", og så at du vil "skyde dig selv en kugle for panden", hvis din tilværelse ikke er evig. Med den holdning mister du da din fulde her-og-nu tilværelses kvaliteter.
Min holdning er nærmest diametralt modsat. Jeg er taknemmelig for den tilværelse, jeg får - forsøger at leve den fuldt ud og bedst muligt - og kunne ikke drømme om at stille evighedskrav, fordi jeg tror, de er urealistiske. Jeg har sammen med den kvinde, jeg var gift med, sat to børn i verden, og de har hver sat to børn i verden, hvoraf de to har hver fået et barn, som jeg jo så er oldefar til Jeg elsker dem jo alle, glæder mig over, at det i hvert fald foreløbig går dem godt, men kunne da ikke drømme om at kræve evigt liv til dem.
Det, jeg drømmer om, er at vi mennesker kommer i harmoni med naturen, kloden, universet - som vi jo blot er en lille del af - samt at vi kommer i harmoni med hinanden. Det er muligt, men vi tror åbenbart, at det hele er skabt specielt for os.
Er der spørgsmål, jeg ikke har besvaret, da blot gør dem tydelige.
M.v.h. Arne Harmoni og kærlighed
Hvis jeg var dig, ville jeg overveje alternativer til "pistolen for panden".
|
|
Svar
|
|
|
annonce
|
|