annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15536443
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372315
Et andet syn 1980797
Jesu ord 1518396
Åndelig Føde 1465686
Galleri
Nødstrømsanlæg
Hvem er online?
1 registreret (1 usynlig), 331 gæster og 283 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 56 af 117 < 1 2 ... 54 55 56 57 58 ... 116 117 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#27887 - 05/08/2019 07:15 Re: VÆREN - IKKE-VÆREN [Re: ]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
Gerth:

Citat:
Hvem som helst kan jo lave en falsk profil, der ligner at være ægte nok. Ligesom med flere andre profiler her, kan HansKrist måske også være en falsk profil?



Tá dig nu sammen Gerth

Du ævler bare løs uden at bruge din forstand.

Du er bare så useriøs mand.

Hvad mener du med falsk profil?

Det må du præcisere nærmere.


-0-0-0-0-0-

Citat:
Du har heller ikke interesseret dig for min spirituelle tro, fordi du endnu ikke med en nysgerrig indlevelsesevne har spurgt mig om noget, hvor man ellers på den måde stiller nogle undersøgende spørgsmål uden aggressivt hån. Du kender mig derfor ikke, som jeg er.


Jo ret så meget, du har fået flere chancer end jeg ellers normaltvis ville give folk. Men du har måske allerede glemt det, når jeg har kommenteret dine indlæg.

Du roder også meget, dine tekster er for rodet. Dine citater af os andre er rodet sammen så de ofte ingen mening gir. Nogle gange skriver du interessant om Helligånden, men det må være mere held end forstand, for du holder ikke fast i det, og udvikler ikke på det.

-0-0-0-0-

Hvordan skal jeg tage en person seriøs som skriver "HansKrist kunne være en falsk profil". Alle der har normal hjernefunktion, er normal begavet, ved jeg ikke er en falsk profil. Eller du har måske en ny alternativ definition af hvad vi skal forstå ved falsk profil.

Her kunne Tikka jo også forklare sig når hun påstår at Arne og undertegnede HansKrist er falske profiler.


Når hvad folk siger er for langt ude, skal vi øjeblikkeligt sige fra overfor det.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#27890 - 05/08/2019 16:24 Re: VÆREN - IKKE-VÆREN [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hej Gerth og Hanskrist.

Når jeg læser jer i denne tråd, giver det mig lidt ærgrelse over, at I bruger kræfterne på at kritisere hinanden.

Jeg har en fornemmelse af, at du, Hanskrist, har fat i noget væsentligt, men at du ikke evner at forklare dig på en måde, som jeg -og mon ikke tillige de fleste andre - kan opfatte.
Og din hårde fremfærd mod anderledes end dig tænkende/oplevende/troende (eller hvad du nu vil kalde det), svækker i mine øjne tilliden til dig yderligere.

Du, Gerth, har fortalt om oplevelser, du har haft, og som fører dig til, at du vil andre mennesker noget godt.
Også du synes at have rod i kristendommen, men det hindrer dig dog ikke i at se kritisk på kristendommens patriarkalske indstilling som en skævhed, og det åbner da for et nyt syn på det guddommelige - som måske kunne afklares yderligere.

Jeg tror på, at I begge har noget af værdi at give videre til os andre, men at gå ad vejen, der også indeholder korstog, heksebrændinger og den spanske inkvisition, det giver jo ikke os andre noget, vil jeg tillade mig at mene blinker
Jeg fornægter ikke det guddommeliges eksistens, men tror ikke på, at det er indenfor vi menneskers fatteevne.

M.v.h. Arne smiler
Top Svar Citer
#27891 - 05/08/2019 22:25 Re: VÆREN - IKKE-VÆREN [Re: Tikka]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hej Tikka.
Du skriver:
Citat:
Når man ikke mere er ny mærkes det jo i kroppen på forskellig vis, men det ligger jo også i taknemmeligheden for - og glæden ved livet … men også noget som er uundgåeligt at tænke over og forholde sig til, hvis man læser i bibelen … og når man som gammel ”rykker frem i rækken”
Mit svar:
Jo, enig i at alderen kan øge taknemmeligheden for - og glæden ved - livet - med eller uden Bibel - men døden - ens egen død - bliver man jo før eller siden nødt til at forholde sig til - medmindre man dør så pludseligt, at der ikke bliver tid til det blinker

M.v.h. Arne smiler
Top Svar Citer
#27893 - 06/08/2019 00:06 Re: VÆREN - IKKE-VÆREN [Re: Arne Thomsen]
Tikka Offline
bor her
Registeret: 05/09/2015
Indlæg: 1875

Arne:
Citat:
- men døden - ens egen død - bliver man jo før eller siden nødt til at forholde sig til - medmindre man dør så pludseligt, at der ikke bliver tid til det

Det kommer helt af sig selv, når du ikke mere kan det, som du tidligere kunne, og ser dem du kender dør …

… men ellers er det sådan, at forholder man sig til livet forholder man sig også til døden.

… og når man læser i bibelen er det også uundgåeligt ikke at tænke over - og forholde sig til døden.
Bibelen handler om liv og død på flere planer.

Hvor meget eller hvor lidt man rent praktisk vil gøre før man dør, er der meget forskel på.
Nogle foretager sig ingenting og forventer de efterladte ”rydder op.” Vil eller kan de ikke dette, tager det offentlige over.

Andre ordner og planlægger selv deres begravelse og skriver testamenter mm - og det ved du jo også godt.

Og så er det vel tilmed sådan, at man selv dør lidt hver gang dem man kender – de der kender én - dør - dette forholder man sig også til - jeg gør.

SLUT

¨¨¨¨

Top Svar Citer
#27897 - 06/08/2019 09:44 Re: VÆREN - IKKE-VÆREN [Re: ]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hej Gerth.
Du skriver:
Citat:
Tror du udfra denne her fremlæggelse af dine ord på eksistensen af ´ånd´ ??? Der dog kan fortolkes på forskellige måder og alligevel er om ens udødelighed uafhængig af form. Altså åndelig bevidsthed. Stop derfor lige for nu dine ord om din kærlige fascination af verden og livet. Hvad er dit svar?
Mit svar:
Gennem min mangeårige deltagelse her på Trosfrihed.dk er min ydmyghed vokset overfor - og det er så her jeg ikke kan finde de rigtige ord, men forsøger mig med: Hvad der måtte være bag - og i - verdens væren.

Udtrykket ånd er for mig nærmest en frækhed - en begrænsning af noget større - og jeg er lidt betænkelig ved udtrykket: det guddommelige, men bruger det.

Om du vi forholde dig hertil lidt á la den spanske inkvisition, er selvfølgelig din sag blinker

M.v.h. Arne smiler
Top Svar Citer
annonce
Side 56 af 117 < 1 2 ... 54 55 56 57 58 ... 116 117 >


Seneste indlæg
Kærlighedsbevægelsen...
af Anonym
28/03/2024 21:24
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Ramadan-måneden
af ABC
28/03/2024 18:08
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
Harvard Universitet fjerner bogbind lave..
28/03/2024 20:48
OL-drømmen var pakket langt væk, men n..
28/03/2024 20:33
Busulykke i Sydafrika tager livet af fle..
28/03/2024 20:16
International domstol beordrer Israel at..
28/03/2024 17:51
Pingvinerne i Guldborgsund Zoo har fået..
28/03/2024 17:33
Nyheder fra Religion.dk