annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 5375808
Et andet syn 1262413
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 1084226
Jesu ord 888271
Spirituel omsorg 818517
Galleri
treram på vej i luften over  Mississippi 1952, uheld i Mexico
Hvem er online?
0 registrerede 67 gæster og 11 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 63 af 135 < 1 2 ... 61 62 63 64 65 ... 134 135 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#27880 - 04/08/2019 18:39 Re: VÆREN - IKKE-VÆREN [Re: Tikka]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Sted: Sydsjælland
Hej Tikka.
Du skrev:
Citat:
Når du dør, forsvinder jeget også - helt af sig selv – Alt hvad der er dig dør.
Jeg svarede:
Citat:
Her er du vist ikke i overensstemmelse med kristendommen.
hvortil du nu skriver:
Citat:
- Kristendommen har som buddhismen ”mange ansigter” - men min overbevisning vedrørende hvad der sker mennesket når det dør, er ikke i modstrid med bibelen hvis vi ser bort fra opstandelsen, hvor livet igen for nogle kan fortsætte, men jo ikke det, vi taler om her – her er talen om hvordan man forholder sig til tanken om dét at skulle dø – i sigselv et underligt spørgsmål fra dig - når du her som Arne - har en fortid som dyrlæge. Jeg mener, dyrlæger har vel et helt naturligt syn på fødsel og død?
Mit svar:
Som dyrlæge skulle jeg have "et helt naturligt syn på fødsel og død".
For mig som dyrlæge var en patients død et nederlag, og aflivning især af kæledyr, var jo bøddelens gerning, hvor al koncentration gik på at gøre det bedst muligt - samt ofte efterfølgende forsøg på omsorg for ejerens sorg.
Jeg gjorde det så godt, jeg kunne og havde ikke dybere refleksioner.

At gå i dybden med egen død er for mig noget helt andet, og jeg mener - ikke mindst v.h.a. denne tråd - at være en smule på vej mod harmoni med min død, min udslettelse - når den kommer.
Det finder jeg værdifuldt.

Har du aldrig tænkt på din egen død, som du jo ved kommer?
Eller er dette et tabu?

Det er da vist lidt påfaldende - synes jeg - at ingen endnu her i denne tråd - om væren og ikke-væren - har meddelt ét eneste ord om deres syn på egen død.

For mig bekendt er der endnu ingen, der er sluppet levende herfra blinker

M.v.h. Arne smiler
Top Svar Citer
#27883 - 05/08/2019 01:00 Re: VÆREN - IKKE-VÆREN [Re: Arne Thomsen]
Tikka Offline
bor her
Registeret: 05/09/2015

Arne: Har du aldrig tænkt på din egen død, som du jo ved kommer?

- Jo, da - smiler - Hver dag.

Når man ikke mere er ny mærkes det jo i kroppen på forskellig vis, men det ligger jo også i taknemmeligheden for - og glæden ved livet … men også noget som er uundgåeligt at tænke over og forholde sig til, hvis man læser i bibelen … og når man som gammel ”rykker frem i rækken”

¨¨¨¨
Top Svar Citer
#27886 - 05/08/2019 02:23 Re: VÆREN - IKKE-VÆREN [Re: Arne Thomsen]
Gerth Offline
bor her
Registeret: 27/12/2018
Sted: Odense, Danmark
Arne til HansKrist: " At du så tillige forekommer at være ret så arrogant over dem, der ikke tilslutter sig din kristendom, det øger - i mine øjne - ikke din troværdighed. Jo, du kan da have ret i, at jeg ikke lydigt og ukritisk underkaster mig den her i landet dominerende religion. I gamle dage blev man brændt på bålet for den slags - i vore dage nøjes man med dommen: selvforherligende."

Hej Arne
Jeg er enig med dig i dette. Hvem som helst kan jo lave en falsk profil, der ligner at være ægte nok. Ligesom med flere andre profiler her, kan HansKrist måske også være en falsk profil? Jeg synes, at måden som han formulerer sig på, det virker dogmatisk helt, næsten eller ligeså meget tæt på det religiøse ekstreme som de andre påståede tilsyneladende ´muslimen´ Somo og ´kristne´ Tikka med de samme gentagelser af deres egne ord, citat henvisninger og fordømmelser af alle andre ifølge dem selv ikke rettroende. Mit råd til dig er, at du bare ignorerer alle deres af den slags negative reaktioner istedet for at falde i de egoistiske fælder. Du vil også her i mit svar til HansKrist kunne se flere eksempler på det.

HansKrist: " Ha ha LOL. Det er simpelthen for dumt og kvajpandet, og du/I er færdige, det er simpelthen ikke holdbart i længden. Det er at spænde ben for sig selv og det er dømt til at mislykkes før eller siden. Det er simpelthen så barnligt med dig Gerth, at du kommer til at ligne Arne og Tikka, også de to kan ikke finde ud af begrebet Gud, hvor Arne så er tæt på dig Gerth og dine unge, og Tikka. I er sgu nogle kvajpander allesammen, også Tikka og Bjørn'Simon RM alliancen (tester lige bjørnen der surmuler og lurer med). Der kommer intet vi kan bruge og nu har vi været her i så mange år. Øv øv at vi ikke kunne gøre det bedre, det er så frustrerende. Niveauet er simpelthen ikke højt nok. Og du Gerth har dummet dig for Gud hvilken gang. Man kan ikke være i besiddelse af SPIRITUALITET eller spirituel intelligens og så gi op overfor begrebet Gud. Er der i det hele taget nogen af jer der har forstået de der evangeliernes "far søn" dialoger og hvad de betyder?? Nej I fatter simpelthen ingenting af at det er lignelser på den dynamiske livlige spiritualitet eller samtale vi alle oplever der foregår. Tidsånden, en ny generation af dumme unge mennesker, er iøvrigt idiotisk uintelligent såvidt disse spørgsmål. Hvordan skal det dog ikke gå. Ateisten Tikka og ateisten Simon mener begge at kristendommen er lig med bibelfundamentalisme. det er jo et genialt træk fra ateisternes side hvis det lykkes dem at fremføre kristendommen som bibelfundamentalisme, for dermed har man en gang for alle diskvalificeret kristendommen, og så er den pot ude af verden. og noget tyder på at det er hvad der bliver forsøgt her med fuld overlæg,,,og arne og gerth og jmp/michael gjorde det af andre grunde, simpelthen pga at de ikke forstår kristendommens spiritualitet. Hvor er Gerth? Find Holger, Find Gerth. Men jeg tror du fejler og kløjs i det, med den umodne barnlige krig du fører imod kristendommen. Du virker som om du går mere op i dig selv og de unge der tager afstand fra kristendommen, end du går op i at forstå kristendommen og dens tekster fx. Også når Arne prøver at forstå kristendommen virker det som selvforherligelse, mere end der gemmer sig oprigtig interesse i at sætte sig ind i kristendommen. At du nok har sublimeret din seksualitet til Helligånd tror jeg ikke der kan være nogen tvivl om, ej heller du selv vil stille dette i tvivl. Men dette er jo ikke et nyt fænomen. Og det skyldes nok at du ikke forstår at seksualitet er et udtryk for kærlighed som Alexander Lowen og Viktor Frankl er meget kendte for at sige."

Hej HansKrist
Jeg synes, at istedet for en god kommunikation, laver du om mig analytiske forudindtagne formodninger/antagelser. Du mener, at jeg ikke vil/kan forstå interesseret det kristne budskab som en religion. Du har heller ikke interesseret dig for min spirituelle tro, fordi du endnu ikke med en nysgerrig indlevelsesevne har spurgt mig om noget, hvor man ellers på den måde stiller nogle undersøgende spørgsmål uden aggressivt hån. Du kender mig derfor ikke, som jeg er. Er det din underbevidste forsvarsmekanisme for din kristne tro eller som et internettrolde angreb og jeg ved ikke hvorfor? Det lyder som dit forsøg på psykisk manipulation imod os andre? Du er tilmed uvidende om min opfattelse af emnet ´sex - kærlighed´ og du fortjener ikke lige nu sådan her min forklaring eller modargument. Ligesom med alle de andre her, som opfører sig ligeså dårligt som du, er jeg fra nu af helt tavs overfor dig indtil, jeg kan opleve en fornuftig dialog med jer. Din adfærd her virker ikke som et prædikende godt eksempel på Kristendommen, så måske du har en ateistisk intention med dine ord? Er du en falsk profet? Det er ulogisk, at du blandt andet snakker lidt fagligt om sindet i menneskets bevidsthed, hvor du opfordrer os til mere kristen bibelkundskab og alligevel til trods for dette selv burde udtrykke følgende ligesom profeten Jesus ord om at dømme andre:

Jesus: " Døm ikke, for at I ikke selv skal dømmes. For den dom, I dømmer med, skal I selv dømmes med, og det mål, I måler med, skal I selv få tilmålt med. Hvorfor ser du splinten i din broders øje, men lægger ikke mærke til bjælken i dit eget øje? Eller hvordan kan du sige til din broder: Lad mig tage splinten ud af dit øje! og så er der en bjælke i dit eget øje? Hykler, tag først bjælken ud af dit eget øje; så kan du se klart nok til at tage splinten ud af din broders øje."

Du er et medmenneske men på grund af min vurdering om dig, behandler jeg dig også som: " Giv ikke hunde det hellige, og kast ikke jeres perler for svin, for at de ikke skal trampe dem ned med deres ben og så vende sig om og sønderrive jer."
#27887 - 05/08/2019 07:15 Re: VÆREN - IKKE-VÆREN [Re: Gerth]
Hanskrist Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Sted: Nørresundby
Gerth:

Citat:
Hvem som helst kan jo lave en falsk profil, der ligner at være ægte nok. Ligesom med flere andre profiler her, kan HansKrist måske også være en falsk profil?

Tá dig nu sammen Gerth

Du ævler bare løs uden at bruge din forstand.

Du er bare så useriøs mand.

Hvad mener du med falsk profil?

Det må du præcisere nærmere.

-0-0-0-0-0-

Citat:
Du har heller ikke interesseret dig for min spirituelle tro, fordi du endnu ikke med en nysgerrig indlevelsesevne har spurgt mig om noget, hvor man ellers på den måde stiller nogle undersøgende spørgsmål uden aggressivt hån. Du kender mig derfor ikke, som jeg er.

Jo ret så meget, du har fået flere chancer end jeg ellers normaltvis ville give folk. Men du har måske allerede glemt det, når jeg har kommenteret dine indlæg.

Du roder også meget, dine tekster er for rodet. Dine citater af os andre er rodet sammen så de ofte ingen mening gir. Nogle gange skriver du interessant om Helligånden, men det må være mere held end forstand, for du holder ikke fast i det, og udvikler ikke på det.

-0-0-0-0-

Hvordan skal jeg tage en person seriøs som skriver "HansKrist kunne være en falsk profil". Alle der har normal hjernefunktion, er normal begavet, ved jeg ikke er en falsk profil. Eller du har måske en ny alternativ definition af hvad vi skal forstå ved falsk profil.

Her kunne Tikka jo også forklare sig når hun påstår at Arne og undertegnede HansKrist er falske profiler.

Når hvad folk siger er for langt ude, skal vi øjeblikkeligt sige fra overfor det.
#27890 - 05/08/2019 16:24 Re: VÆREN - IKKE-VÆREN [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Sted: Sydsjælland
Hej Gerth og Hanskrist.

Når jeg læser jer i denne tråd, giver det mig lidt ærgrelse over, at I bruger kræfterne på at kritisere hinanden.

Jeg har en fornemmelse af, at du, Hanskrist, har fat i noget væsentligt, men at du ikke evner at forklare dig på en måde, som jeg -og mon ikke tillige de fleste andre - kan opfatte.
Og din hårde fremfærd mod anderledes end dig tænkende/oplevende/troende (eller hvad du nu vil kalde det), svækker i mine øjne tilliden til dig yderligere.

Du, Gerth, har fortalt om oplevelser, du har haft, og som fører dig til, at du vil andre mennesker noget godt.
Også du synes at have rod i kristendommen, men det hindrer dig dog ikke i at se kritisk på kristendommens patriarkalske indstilling som en skævhed, og det åbner da for et nyt syn på det guddommelige - som måske kunne afklares yderligere.

Jeg tror på, at I begge har noget af værdi at give videre til os andre, men at gå ad vejen, der også indeholder korstog, heksebrændinger og den spanske inkvisition, det giver jo ikke os andre noget, vil jeg tillade mig at mene blinker
Jeg fornægter ikke det guddommeliges eksistens, men tror ikke på, at det er indenfor vi menneskers fatteevne.

M.v.h. Arne smiler
Top Svar Citer
annonce
Side 63 af 135 < 1 2 ... 61 62 63 64 65 ... 134 135 >

Seneste indlæg
Lyset - et forum for spirituelle mennesker...
af Hanskrist
26/09/2020 00:31
OPLYSTHED ( ny version )
af Gerth
23/09/2020 22:15
Gennemsigtighed og troværdighed af faktiske fakta
af somo
22/09/2020 07:58
Omskæring af drengebørn i Danmark.
af Gerth
18/09/2020 03:58
Samtaler omkring bålet...
af ABC
12/09/2020 09:59
Nyheder fra DR
Ekspert om sharia-skilsmisse: Selv imame..
25/09/2020 20:54
Jens fik corona, men smittestop-app gav ..
25/09/2020 20:45
Indenrigsminister bekræfter terror: Det..
25/09/2020 20:45
322 kvinder protesterer mod sexisme i da..
25/09/2020 20:42
Danmark kan få flere kraftige tordensto..
25/09/2020 20:41
Nyheder fra Religion.dk
Efter rosh ha-shanah beder jøder medmen..
22/09/2020 06:00
“Det var som om, jeg var død”: Budd..
21/09/2020 06:29
Trods coronarestriktioner: Det jødiske ..
17/09/2020 06:12
Velkommen til år 5781: En forklaring af..
16/09/2020 05:50
Er vi alle niqabier?
15/09/2020 06:20