0
registrerede
19
gæster og
76
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
#30194 - 07/06/2020 19:20
Re: VÆREN - IKKE-VÆREN
[Re: ]
|
veteran
|
Registeret: 16/04/2008
Sted: Sydsjælland
|
|
Hej Gerth. Jeg må nok opgive at nå frem til klarhed over, hvor du står, men har dog en fornemmelse af, at du vil noget godt, og så kan det vel også blive ved dét - samtidig med at jeg ønsker dig held og lykke dermed
Dog må jeg lige kommentere disse dine ord til mig:
Jeg synes, at du lyder som om, at vi alle ifølge en uskreven regel kun skal ligeligt udtrykke en middelmådighed og det almindelige, hvor man ikke er specielt anderledes end alle andre til det bedre, altså Janteloven. Det er dermed ikke tilladt, hvis en eller anden udretter noget helt særligt, som folk senere hen kalder for en særligt begavet, udvalgt, hellig og andet lignende? Min kommentar: For det første er jeg ikke tilhænger af at pådutte andre Jantelovens: "Du skal ikke tro du er noget". Men for det andet, så erkender jeg min egen uvidenhed om, "hvad der er bag - og i - verdens væren" - uvidenhed, men også ydmyghed - og begejstring - og den kærlighed det skaber i mig.
Det er jo egentlig enkelt og ligetil - men også fantastisk og vidunderligt. Det er i hvert fald sådan jeg oplever det - og det giver mig mening med mit liv - men er jo ikke noget, jeg vil søge at pådutte andre.
Hvad du - og andre - oplever, finder jeg spændende, men jeg må erkende, at jeg ikke lykkes ret godt med at forstå det.
M.v.h. Arne Denne flygtige verden er et tegn på sandhedens mirakel. Men selvsamme tegn er et slør, det skjuler de evige sandheder. Rumi.
|
|
Svar
|
|
|
#30204 - 08/06/2020 11:22
|
veteran
|
|
|
Hej Jan. Tak for rosende ord. Vil dog indvende, at jeg ikke "tager mig af" Gerth. Det kunne let misforstås som nedladende overfor Gerth, og sådan er det jo bestemt ikke ment.
Jeg har blot svært ved at forstå, hvad det egentlig er, mennesker som Gerth, Hanskrist, Thomas og du oplever spirituelt/tror på - samtidig med at jeg finder den totale ateisme naiv
M.v.h. Arne Harmoni og kærlighed
|
|
Svar
|
|
|
#30208 - 08/06/2020 23:31
|
veteran
|
|
|
Hej Gerth. Det er jeg ked af. Ville gerne have forstået dig lidt bedre. Har en uklar fornemmelse af, at du er i gang med noget godt. Ønsker dig i hvert fald held og lykke. M.v.h. Arne Harmoni og kærlighed
|
|
Svar
|
|
|
annonce
|
|