annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15538991
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372510
Et andet syn 1980929
Jesu ord 1518467
Åndelig Føde 1466259
Galleri
Efterårsjævndøgn Rødhus
Hvem er online?
0 registrerede 285 gæster og 91 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 8 af 117 < 1 2 ... 6 7 8 9 10 ... 116 117 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#27103 - 25/03/2019 12:46 Re: VÆREN - IKKE-VÆREN [Re: ]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hej Gerth.
Jeg forstår da godt, at når du har haft dine åbenbaringer, hvorved du er overbevist om, at du kender sandheden - og tillige din egen rolle - så tager du stilling til, hvad du møder ud fra dét.

Du har så fundet ud af - om mig:
Citat:
Arne den åndeligt oplyste ? Jeg tror ikke på, at du ved hvad, dette er uden Guds Helligånd, der netop betyder dette. Pas på med den slags selvhøjtidelighed og egoistiske selvbedrag. #27070 - 17/03/2019 22:53
som svar på, at jeg skrev:
Citat:
Jeg kender ikke svaret. Jeg er ikke mystiker - har ikke oplevet Unio Mystika - så jeg nøjes med - i ydmyg taknemmelighed - at opleve den uselviske kærlighed blinker
Det var så dét der fik mig til at tænke på den spanske inkvisitions forhold til "vantro" mennesker.
For du viser jo tydeligt din fordømmelse af mennesker, der ikke følger dit syn på "Gud og verden".
Og det fik mig tillige til at se kritisk på mine oplevelser af "uselvisk kærlighed".

Jeg er interesseret i, hvad du har oplevet - og især i, hvad det fører dig til i dit forhold til andre mennesker.
Hvad det sidste angår, er det dog min fornemmelse, at du endnu ikke rigtigt er afklaret.
For du skriver jo:
Citat:
Elsk ikke verden og heller ikke det, som er i verden.
Det får mig til at tænke på, om du mener, din Gud har skabt et misfoster: Verden - eller om du mener, at din Gud ikke er almægtig.

M.v.h. Arne smiler
Top Svar Citer
#27105 - 25/03/2019 18:12 Re: VÆREN - IKKE-VÆREN [Re: Arne Thomsen]
ABC Offline
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5370
Sted: Vanløse
Hej Arne

Jeg vil foreslå en kasse øl til jer begge to ler men det vil I nok afslå og så må de jo tilfalde mig blinker

Ja, ja, ja...så drikker han igen.

Nu har jeg fået læst 1/10 af Sadhguru´s bog "Inner engineering - a yogi´s guide to joy" og jeg tror det er en bog for dig Arne. Den har ihvertfald ikke mistet min interesse. Kunne være interessant at høre hvad han får ud af Rumi...

Når man læser hans historie (Sadhguru), så må man sige, at han er noget for sig selv...et menneske...ja...men ikke lige som os andre.

Hvis verden bare var fyldt med mennesker som ham så gik det nok bedre...okay...du kan da også godt komme på den liste...men hvad med mig? Jeg kunne måske lige klemme mig op på den liste, men ville jeg ikke have bombet Irak sønder og sammen? Hvad med Iran? Er jeg ikke istand til sådan noget? Man kan hurtigt vikle sig ind i noget lort...

Dette er ikke noget du skal følge op på. Som sådan så jeg hellere at du fulgte op på forslaget om en spirituel tv-kanal. Har siddet og læst vejledningen inde på borgerforslag og man skal åbenbart komme med en bemærkning (læs selv derinde eller bed om et citat) og endvidere skaffe 3 medstillere. Nu vil jeg helst være anonym, men det går jo ikke med sådan noget, og jeg stiller mig da gerne frem, hvis det kan gøre verden bedre, men kan verden klare sådan en som mig - har jo ikke ligefrem været Guds bedste barn.

Noget som man kunne tage op på en spirituel tv-kanal er spørgsmålet om forbrydere/lovbrydere, for hvad skal vi gøre ved dem? Størstedelen kunne vi måske sende på en jordomsejling på et opdragelsesskib?

Jeg er vokset op med kriminalitet og har også begået mange kriminelle handlinger...men det værste var nu - I troede lige igen var engel nej, det er ikke alt som skal lægges på bordet. Intet sagt, intet glemt.

En dag må vi mødes over en sildemad og en snaps Arne. Og gerne inden du stiller træskoene heart

Kærlig hilsen

ABC
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
#27108 - 25/03/2019 22:14 Re: VÆREN - IKKE-VÆREN [Re: ABC]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hej ABC.

Lige nu orker jeg ikke flere "Guruer" blinker

Og dit borgerforslag tror jeg ikke på.
Du kalder det "spirituelt", men flertallet vil nok forstå det som "religiøst", og min fornemmelse er, at langt de fleste danskere har en vis afsky for sådanne emner - nok fordi så meget af det religiøse stinker af magtmisbrug - og mange derfor i stedet ser verden materialistisk: Maksimal nydelse så længe som muligt - samt en nem og smertefri død.

Så hvis vi - næstekærligt - kunne hjælpe med det sidste: en nem og smertefri død - assisteret selvmord - var der måske en chance for ad den vej at komme videre ind på livsholdninger, herunder også de spirituelle og religiøse.
Hvis vi lod en hund gennemgå de langvarige lidelser før døden, som mange mennesker må, så blev vi straffet efter dyreværnsloven.

M.v.h. Arne smiler
Top Svar Citer
#27109 - 26/03/2019 09:24 Re: VÆREN - IKKE-VÆREN [Re: Arne Thomsen]
ABC Offline
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5370
Sted: Vanløse
Hej Arne

Jeg forstår godt det du siger med dyrene, og kan forsåvidt heller ikke se, hvorfor vi mennesker skal lide, men det er der måske en forklaring på.

Som reinkarnationstroende har jeg lidt svært ved aktiv dødshjælp...ja...det er ikke rart at lide, men det får jo en ende på et tidspunkt. Det er selvfølgelig nemt for mig at sige...

Kan ikke lade være med at tænke på Christopher Hitchens og det han gik igennem...det var sgu sejt gået...håber jeg kan være lige så stærk. I øjeblikket ligger min lungekapacitet på 62% og det går kun den gale vej, men jeg gør heller ikke noget for sagen, så...

Måske lægerne en dag kan hjælpe alle mennesker? Det er vel planen?

Kærlig hilsen

ABC
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
#27110 - 26/03/2019 15:56 Re: VÆREN - IKKE-VÆREN [Re: ABC]
Simon Offline
veteran
Registeret: 04/04/2008
Indlæg: 4683
Hej ABC..

"Måske lægerne en dag kan hjælpe alle mennesker?"

- I samtaler med pårørende hjælpes mennesker dagligt ud af livet, fordi livet er blevet en umenneskelig pine man ikke ville udsætte husdyr for. Livets afslutning er der en vis trøst i, når samfulde knogler snerrer og bider og strålen, der sku' være havnet på busken i stedet drypper på egne rødder.
Når man er blevet så syg at livet kun byder på smerte, eller er nået dertil hvor samtlige vidnerne til ens historie er væk, så er der ikke længere så meget at hente i det lægefaglige, der jo stiller etiske krav. Det er dér hvor livets muligheder ligger foran, at lægen kan gøre nytte. Du ville næppe finde mange læger der vil holde liv i livet, bare for livets skyld.

mvh
Simon
Top Svar Citer
annonce
Side 8 af 117 < 1 2 ... 6 7 8 9 10 ... 116 117 >


Seneste indlæg
Ramadan-måneden
af Anonym
29/03/2024 03:03
Kærlighedsbevægelsen...
af Anonym
28/03/2024 21:24
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
Med Obama og Clintons hjælp når Biden-..
29/03/2024 05:47
Luftalarmer over hele Ukraine i nat: Én..
29/03/2024 02:41
Økonomisk hjælp på vej til amerikansk..
29/03/2024 02:03
Verdens glemte konflikt: FN-opfordring o..
29/03/2024 01:28
Stormen Nelson raser flere steder i Euro..
29/03/2024 00:31
Nyheder fra Religion.dk