annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15533515
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372112
Et andet syn 1980614
Jesu ord 1518211
Åndelig Føde 1465023
Galleri
Rødhus strand
Hvem er online?
1 registreret Hanskrist 273 gæster og 245 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 57 af 117 < 1 2 ... 55 56 57 58 59 ... 116 117 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#27899 - 06/08/2019 11:31 Re: VÆREN - IKKE-VÆREN [Re: ]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
Gerth:



Citat:
HansKrist: " Hvad mener du med falsk profil? Det må du præcisere nærmere." Jeg ved ikke hvorfor, at du forsøger med provokerende kommentarer forskellige steder. Beviset på min påstand findes her i denne tråd på side 57, hvor du med tre bogstaver bander i den kristne guds navn endvidere værre på en officiel måde, hvilket lyder som blasfemi imod den slags religiøs tro og du har også gjort dette flere andre steder. Jeg siger undskyld til folket, fordi jeg tidligere her kom til at gengive ved et officielt citat dine slemme ord som en menneskelig fejl, hvilket jeg censureret her illustrerer: " I er (bip) nogle kvajpander allesammen."


Det har intet at gøre med en falsk profil, så du har intet bevist, andet end at du måske har lidt for travlt med hvad du skriver. En lidt mere selvkritisk indstilling ville klæ dig her, ikke?
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#27900 - 06/08/2019 12:40 Re: VÆREN - IKKE-VÆREN [Re: Tikka]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
Hej Tikka

Ja Guf eneboers liv så jeg af og til et indslag om da jeg i 2016 - 2017 opholdt mig meget i det vestjyske og så "tv midt vest".

Jeg betragter ikke Guf som en rollemodel vi kan bruge. Mennesket lever i fællesskab, i samfund, også på landet, i tyndt befolkede egne, i udkants Danmark og Norge og Sverige mmfl lande.

-0-0-0-0-

Tilbage til hvordan den ødelæggende befolkningstilvækst med en ny overflødig dekadent klasse (provokerende sagt af en bondedreng som mig) af mennesker i de store millionbyer er med til at skabe en kommende miljø og klima katastrofe pga klassens enorme købekraft og totale manglende forståelse for miljø og bæredygtighed. Her er et link der omhandler netop det forhold:

ny klasse i storbyerne med enorm købekraft

Det siger sig selv at vi må afvikle disse metropoler og søge tilbage på landet og de tyndt befolkede område igen. Industrilandbruget har "affolket" landområderne, denne udvikling må vendes om så vi igen får rigtig rigtig mange mennesker ud på landet hvor de skal arbejde i landbrug og gartneri på en bæredygtig måde, hvilket netop kræver mange hænder.

De psykisk syge fra storbyerne ville kunne blive raske og sunde og få sig et liv hvor de ikke er fremmedgjort sig selv og naturen, deres kropslige sanselige eksistens, deres naturlige biologiske eksistens. Man kan jo godt synge en sang mens man hypper kartofler eller hiver gulerødder op og skærer en blomkål fri. Ja masse af fællesskab og rigt blomstrende kulturliv kunne der blive tale om. Landsbyskolerne genopstår med landsbyerne der er omringet af rigt befolket opland.

Det moderne menneske i storbyerne lever psykotisk uden selv ret at være klar herover. Det er uden virkelig konkret kropslig sanselig biologisk eksistens, men svømmer rundt i forbrug og overflødig dekadent kulturtilbud og nydelses, rus, midler og konstant medicinering. Da det ikke har prøvet andet kan det jo ikke vide noget om hvor alvorlig psykotisk galt afmarcheret det er. Disse stakkels mennesker har jo intet sammenlignings grundlag som målestok for hvor galt det står til med dem.

Psykiatrien forstår ikke en dyt af noget som helst og er for tiden fanget i den vildfarelse at det skyldes sygdomme i hjernen og ikke skyldes umenneskelig miljø, omgivelser. Det er nu omgivelserne og vores måder at være kreative aktive tilstede i verden på der former hjernen og skaber hjernens funktionalitet og struktur. Hverken de psykiske syge, patienterne eller moderne psykiatere eller psykologer forstår hvordan tingene hænger sammen, fordi man vil fikse individet og glemmer at det er arbejdsløshed og omgivelserne der er årsag til sygdommene. Og ja misbrug af nydelsesmidler, rusmidler, der ikke står mål med nogen konkret meningsfuld daglig arbejdsindsats, ydelse og anstrengelse af nogen slags og på den måde degenererer mennesket. Det menneske der ikke har noget at stå op til, hvor det skal anstrenge sig, yde en arbejdsindsats, til gavn for fællesskabet er i en meget udsat og sårbar position, hvorfor det let lader sig friste til et misbrug, og ja lægerne hjælper gerne til.

Et andet alvorligt misbrug er voldelige spil på internettet. Det er så barnligt at unge og voksne mennesker virkelig kan finde fornøjelse heri. Men det viser blot hvor sygt indrettet vores samfund er og hvor mange tabere vi producerer blandt unge mennesker. Forfærdeligt med disse meningsløse liv så mange mennesker frister i storbyerne. At halv psykotiske hvide højreradikale såvel som islamister uden nogen som helst moralsk menneskelig dannelse, god skoling og opdragelse, går amok gir sig selv. Vi skal snart til at forstå hvor sygt vores samfund er blevet.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#27904 - 06/08/2019 14:54 Re: VÆREN - IKKE-VÆREN [Re: ]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hej Gerth.

Jeg opfattede disse dine ord:
Citat:
Stop derfor lige for nu dine ord om din kærlige fascination af verden og livet.
som en ordre, men forstår nu på dig, at det ikke var tilfældet. Det glæder mig smiler

Fik du fat i min - for mig nu helt selvfølgelige - ydmyghed - og uvidenhed - overfor, hvad der ER bag - og i - verdens væren?

M.v.h. Arne smiler
Top Svar Citer
#27910 - 07/08/2019 23:46 Re: VÆREN - IKKE-VÆREN [Re: Hanskrist]
Tikka Offline
bor her
Registeret: 05/09/2015
Indlæg: 1875

Romantikken længe leve!

Jeg læser dit indlæg, at "vi" igen skal arbejde fysisk hårdt i marken med at hyppe kartofler til sang ler

DET kan du godt glemme alt om, med mindre der er tale om dine egne kartofler "i baghaven - hvis du er så heldig at há en sådan. Hvem skal også lave din mad og vaske dit tøj, når du nu i dit meningsfyldte liv skal arbejde hårdt dagen lang for at skaffe det daglige brød.

Hvad forestiller du dig! – skal vi tilbage til håndens arbejde og skal dyrene "sættes fri" – Det kan jo ikke brødføde befolkningen …

… vi kunne selvfølgeligt omlægge til vegetarisk levevis – måske deltids …

… men - mennesket vil ikke ophøre med at bruge fremskridtet til at gøre livet lettere for sig selv, og som giver et hurtigere og større afkast end manuelt arbejde … ej heller undvære for meget af det som er vanligt – biler, bøffer, flyrejer og alskens isenkram og nyt tøj i lange baner ...

… men vil regeringen her til lands há befolkningen til at blive – bosætte sig på landet, må de skabe en samfundsstruktur som gør dette muligt og attraktivt og fordele opgaverne og uddannelsessteder i hele landet, så det ikke kun er storbyerne "alting" findes.

*

Det enkelte menneske har ikke den store indflydelse på udviklingen, men må tilpasse sig for at få det til at fungere bedst muligt, og mange ældre flytter til en større by for at klare alderdommen nu det sociale netværk ikke som før er tilstede grundet familie opløsning og større mobilitet, men også fordi ældre ikke er tilfredse med at sidde i en krog og se tv og derfor ofte vælger byer med kulturtilbud, måske der hvor børnene bor.
Det er i det hele taget også nemmere at indgå i et fællesskab i en større by, fordi mulighederne er flere og fordomme og den sociale kontrol fungerer ikke på samme måde som i små samfund.

*

Verdens ledere skal blive enige om en fælles overordnet kurs, der tilgodeser livet i stedet for at udrydde det, og det kan de ikke! … jeg tror faktisk, at "det hele" ramler en dag

Nogle få vil overleve, og dette vil jo så løse befolkningsvæksten, som jeg forstår, du mener er tilstede som et problem.


Overlevelsen hos os pt. er ikke det daglige brød, men psykisk overlevelse hvor det enkelte menneske selv må finde vej i de tilbud der er og frister …

… men klart vi må finde en anden måde at leve på, og der kunne vi starte med ikke at udnytte de fattige lande, lægge skat på flyrejser, reducere madspil og optimere genbrugs tanken i alle led ect.

Selv om det kun er "en dråbe i havet" er det bedre end at fortsætte som nu … og ikke være ligeglad og kun tænke på eget liv og død, vi skulle jo netop há resurserne, når vi ikke skal kæmpe for det daglige brød –

De psykisk syge fra storbyerne ..."
Kommer arbejdsreserven og de syge i job vil den store gruppe som ernære sig af disse blive arbejdsløse, men ja, de kan omskoles og lave cykelstier og andet nyttigt –

Lad os håbe og ønske det bedste for det fremtidige liv og selv gøre en indsats, der hvor vi kan.

¨¨¨¨
Top Svar Citer
#27917 - 09/08/2019 10:16 Re: VÆREN - IKKE-VÆREN [Re: Tikka]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
hej Tikka,,

min tanke var nu mange mange flere hænder i et landbrug der mere ligner gartneri, men selvfølgelig med dyrehold, dyr kan og skal vi ikke nødvendigvis undvære, så stadig mulighed for en bøf, frikadeller, and og høne og en fisk fra åen eller dammen.

Afkastet på små lodder med mange mennesker beskæftiget vil kunne være meget større end industrilandbrugets afkast (pr hektar, ikke pr mand, pr par hænder (men vi mangler ej heller hænder, så det gør ikke noget at det pr mand er mindre effektivt)). Hele tanken om at det er industrilandbrug der skal løse fødevareforsyningen til jordens mange mennesker, er en syg ide vi må forlade, for det er denne ide eller udvikling der udpiner jorden og forhindrer folk i at få lov til frit at kunne arbejder med deres hænder, i at dyrke jorden til egen og andres forsyning af fødevarer. Vi må igennem en politisk samfundsforandring der giver jorden tilbage til befolkningen så de ikke behøver leve i lediggang og fattigdom, og bandlyst og afskåret fra den natur og jord vi mennesker tilhører (apropos Arnes subjekt objekt fraspaltning, hvor denne den værste spaltning skyldes at vi er blevet afskåret fra naturen som vores omgivelser).

Arbejdet behøver jo ikke være hårdt ensformigt og monotomt, og iøvrigt skal der jo meget til før noget er hårdt for os moderne mennesker der snilt gennemfører en ironman. Vi har brug for at bruge os selv fysisk, vi har brug for at arbejde i den friske luft sammen med andre (ensomhed skal ophæves). Og ingen skal jo rende rundt i marken fra morgen til aften så de ikke også kan hjælpe til med tøjvask og aftensmad med meget mere.

Hver landsby skal også være engageret i biologisk videnskabeligt arbejde, så dette at arbejde i landbrug og garneri også udfordrer os intellektuelt. Allerede børnene skal introduceres for videnskabelige anlagte biologiske forsøg som en del af deres leg og skoling, opdragelse. Børnene ville elske dette. Det vil sige de naturvidenskabelige fag vil få en opblomstring, og igen det vil betyde at subjekt og objekt spaltningen mindskes, fordi naturvidenskab netop ser os mennesker i sammenhæng med vores naturlige fysiske biologiske omgivelser. Moderne humanisme og "teknokratisme" (teoretiske ligegyldige fag) har begge også medført subjektivisme og psykisk sygdom, fordi mennesket ikke længere forstår dets i verden væren, dets naturlige omgivelser. En ny objektivitet og omverdensforståelse, at selv og verden, mennesket og kosmos, naturen, er samhørende eksisterende må indfinde sig.


Så mange mange flere mennesker tilbage på landet og en fortløbende afvikling eller "minimeren" af vores alt alt for store metropoler, millionbyer, hvor folk mistrives og lever degenereret og i moralsk opløsning. At bo på landet, og i landsbyerne, betyder idag ikke længere at være afskåret fra kulturlivet og videnskabslivet, videnskabeligt arbejde, som det nok gjorde engang før i tiden.

Færre mennesker på jorden og så mange mange flere mennesker ud på landet igen, en genopblomstring af udkantsområderne verden over. Men mennesker skal klumpe sammen omkring landsbyer og større byer, købstader. Den harmoni og fordeling af befolkningen der var før industrialiseringen skal vi finde tilbage til igen. Dengang var der ej heller så mange sindssyge mennesker og mennesker med et alvorligt misbrug (hvis vi ser bort fra alkohol og tobak) der forværrer folks i forvejen psykiske sygdomme.

Den udvikling jeg beskriver er nødvendig om vi vil løse miljøkatastrofen. Vi mennesker skal være i centrum, men som de kosmocentriske væsner vi er, og vi må som en menneskeret kræve at få lov til at arbejde igen i de traditionelle håndværk. Forbrugssamfundet må vi have et frontalt opgør med. Og arbejdsløshed og spekulationsøkonomi må vi også gøre op med.

Som det er idag er alle mennesker fremmedgjort miljøet og naturen, igen aner hvad det er mens de fulder sig og tager stoffer eller lever i forbrug og moderigtigt gennem deres alt alt for store indtjeninger, lønninger og fortjenester. Det moderne menneske i storbyerne er syg dybt ind i sin sjæl.

Den købekraft må sættes ud af funktion, vi må ikke have så mange milliarder mennesker med en så uhyrlig købekraft, da dette medfører at jorden udpines og ødelægges og forurenes i en hurtighed vi slet ikke kan forestille os. Som det kapitalistiske system fungerer idag (vækst vækst forbrug forbrug) vi vil umuligt kunne undgå en kommende miljøkatastrofe.

Det liv på landet du beskriver Tikka forekommer mig at være allerede da industrialiseringen havde gjort det charmeforladt og gudsforladt at leve på landet. Som jeg husker min opvækst var livet på landet og i landsbyerne og med en større købstad i nærheden der i slut 50 erne og begyndelsen 60 erne helt fantastisk, men nu var jeg jo også barn og ikke ham der gik måske for mange timer i marken og ude i stalden. Men det er så også der efter anden verdenskrig at en modernisering af landbruget og en urbanisering kommer og ødelægger det hele. Pludselig forsvinder sparsommelighed og dette ikke at overforbruge på bare et årti faktisk, og vi havner i lønarbejde (med konstant øget realløn til forbrug) og overforbrug og flyrejser til mallorca, spanien. Jeg var vidner hertil og fandt det usmageligt hvad der skete. At velstand, at folk fik flere penge mellem hænderne, medførte overforbrug og fråds og svineri, var afskyeligt at være vidner til. Ingen mennesker har godt af at leve i en sådan forbrugsfest, materialisme, og at det skete, skyldes også vores ateisme, bare lidt religiøs forståelse for at vi mennesker er sat ind i en større sammenhæng med naturen ville have forhindret dette ske. Især kvinder og børn gik amok i forbrug hvilket var hårdt for mange mænd at skulle stå model til, hvor manden blev reduceret til en hårdt arbejdende på akkord skaffedyr. At overlade, overgive, magten til kvinder og børn var ikke godt, da forstand ikke er det disse skabninger har mest af. Måske kvinder er blevet klogere idag, nej næppe, undersøg deres tøjbudget, de er ikke blevet klogere. Vi må stoppe disse kvinder og vi må stoppe børnene og deres konstante skrigen på nye ting konstant. Forstand er en maskulin især egenskab, som dog også kvinder kan være i besiddelse af, og flere og flere højtuddannede kvinder begynder også at udvise forstandighed, med interesse i at nedsætte forbruget og tage vare på vores miljø. Kvindernes identitet og selvrealisering gennem shopping må høre op såvel som børnenes fuldstændige umættelige behov for alskens lort må ændres til dygtighed, at kunne beherske ting på en professionel måde og omgås tingene på en dybt ansvarlig måde, med respekt for ting og at kunne kende forskel på plastik og natur.


-0-0-0-0-

jeg er meget enig med dig i hvad du skriver, dog ikke lige det at du tror livet på landet vil være åndsforladt og uden charme (depressivt hårdt og med en gammeldags kønsrolle mønster arbejdsfordeling, opdeling),,, nej tværtimod, og de unge vil begynde at søge dette liv, eller nye generationer vil ikke gide storbyernes dekadente kultur tilbuds liv, og liv i rusmidler og misbrug og materiel overforbrug. Radio24syv, til trods for nogle gode programmer her, viser trods alt også et skræmmende billede af en ungdom eller ny generation, så påvirket af stoffer og tåbelig Liberal Alliance og CEPOS bragesnak, at man gyser ved at lytte og må frygte for fremtiden. Disse mennesker har fuldstændig mistet følingen med virkeligheden, til trods for at de er succesfulde, betragtes som succesfulde.


Jeg var så priviligeret at gå i klasse med Henrik Stiesdal tre år på Herning Gymnasium. Og her har vi danmarks mest betydelige vigtigste mand måske nogensinde i historien, ihvertfald når vi snakker miljø og klima. At høre ham i TV2NEWs temaindslag var fortrøstningsfuld, han ser ikke så pessimistisk på fremtiden som jeg selv gør, måske også fordi han gør noget aktivt ved tingene og er lykkedes hermed i en uhørt sjælden grad. Måske den vigtigste person overhovedet på verdensplan indenfor vindmølle vindenergi udviklingen.

og ja romantikken længe leve, der finder du mig
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
annonce
Side 57 af 117 < 1 2 ... 55 56 57 58 59 ... 116 117 >


Seneste indlæg
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 10:05
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Ramadan-måneden
af ABC
26/03/2024 19:13
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
24/03/2024 17:18
Nyheder fra DR
Efter sygdom: Paven prædiker igen til p..
28/03/2024 13:19
Visitationszone forlænges yderligere ef..
28/03/2024 12:50
Menneskerettighedschef i FN advarer: Sul..
28/03/2024 11:40
11 mennesker dræbt af cyklon på Madaga..
28/03/2024 10:29
Kreml beder populært russisk socialt me..
28/03/2024 10:21
Nyheder fra Religion.dk