annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15533515
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372112
Et andet syn 1980614
Jesu ord 1518211
Åndelig Føde 1465023
Galleri
Tålmodighed belønnes.
Hvem er online?
1 registreret somo 363 gæster og 123 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 1 af 3 1 2 3 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#26736 - 22/01/2019 17:15 CAFE OPLYSTHED
ABC Offline
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5368
Sted: Vanløse
Hej Gerth

Jeg kan nu godt lide dine skriverier. En tosse mere i forsamlingen smiler og det er helt positivt ment ler

Nu vil jeg drikke nogle flere øller og svømme rundt i ordene.

Hvad har jeg nu bedrevet?

Mon jeg kan holde tungen lige i munden mens øllerne ryger indenbords?

CAFE OPLYSTHED...

Jeg vil gerne hjælpe dig med at få det formuleret på en måde som du kan stå inde for.

Hvordan skal den se ud? Måske det er nok med et symbol på døren. Med andre ord...her taler vi sammen om tingene og kommer hinanden ved...er måske lige i overkanten blinker

Hvorfor ikke have øller i firmaet?

Lad dog bare øldrikkerne komme indenfor og få sig en på opleveren...hvor mødte du Sadhguru? Jeg var inde på en underlig café, hvor de talte om fred på jorden og alt sådan noget.

Indretningen har meget at sige.

Der skulle selvfølgelig være kompetent personale som Simon, Arne og HansKrist...bare for at komme med nogle eksempler.

Nu skal det hele ikke blive for kedeligt, så lad os sætte lidt musik på:

https://www.youtube.com/watch?v=1UUYjd2rjsE

Hvad tænker du?

Kærlig hilsen

ABC
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
#26737 - 23/01/2019 10:08 Re: CAFE OPLYSTHED [Re: ABC]
Simon Offline
veteran
Registeret: 04/04/2008
Indlæg: 4683
"Jeg kan nu godt lide dine skriverier. En tosse mere i forsamlingen og det er helt positivt ment."

- Måske caféen er tænk som exempelvis dem i 60'ne, hvor ungdommen sad og drak milkshake og vippede med hovedet til sød musik, der i denne nye "oplysningstid" formentlig vil erstattes af rappe basuner fra Frelserens Hær. Men hva' med dig selv, er det ikke på tide du lægger bajerne på køl og viser dig som et yndigt exempel på "oplysningstidens" glade jesushippie, og altså medvirker i koret med glade sange om al ondskab udryddet med paradiset lige om hjørnet? Tænk på alle de herlige milkshake der venter dig, men husk, ingen røg og ingen alkohol, dér i altruismens glade køkken! ;)

mvh
Simon
Top Svar Citer
#26738 - 23/01/2019 12:41 Re: CAFE OPLYSTHED [Re: Simon]
ABC Offline
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5368
Sted: Vanløse
Hej Simon

Det er nemmere sagt end gjort - at lægge øllerne og røgen på hylden smiler

Jeg tænkte bare at det måtte afprøves - det med øllerne - kunne der ikke være øl sådan et sted? Måske er det en dårlig ide...

For mig lyder det ikke så tosset med et værested hvor mennesker kan tale sammen.

Hvordan møde andre mennesker som tænker over tingene?

Som ung ville det have været rart at høre andre stille spørgsmål som disse:

http://www.trosfrihed.dk/debat/ubbthreads.php/topics/26500/Hvem_skal_vi_lytte_til.html#Post26500

Som tingene er har vi dette forum.

Men jeg kunne da godt forestille mig et værested hvor der bla. blev holdt foredrag og hvor der var en inspirationshylde med bøger.

Kærlig hilsen

ABC
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
#26739 - 23/01/2019 14:11 Re: CAFE OPLYSTHED [Re: ABC]
Simon Offline
veteran
Registeret: 04/04/2008
Indlæg: 4683
Hej du..

Ævda, havde nu ellers set frem til synet af fine mælkeskæg dansende med armene over hovedet i popnye altruistiske salmesange...;)

Nej, væresteder der ikke er ment bare at flå kunder, ka' der næppe blive for mange af. Men jeg tror nu ikke sådan et "asketisk hus" dér, vil ku' løbe rundt, folk vil selvfølgelig selv bestemme om de vil ha' en bajer eller en whisky. Ikke-rygercaféer er der i forvejen så rigeligt af, at pers. frihed på også det område ku' savnes.
Uanset er det bestemt ikke mit indtryk, at folk ikke tænker over og taler om tingene. Der findes forøvrigt masser af foredrag rundt om, med tilbud om alt mellem himmel og jord, dog med mere jordisk end himmelsk tankegods, men andet ville da også bare være kirkesnak i skyggen af livet. Hvilken slags litteratur savner du inspiration omkring? Bibliotekerne annoncerer tit litteraturforedrag.

mvh
Simon


Redigeret af Simon (23/01/2019 14:17)
Top Svar Citer
#26746 - 24/01/2019 10:55 Re: CAFE OPLYSTHED [Re: Simon]
ABC Offline
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5368
Sted: Vanløse
Hej Simon

Inspirationshylden var mere tænkt som inspiration. Måske skulle der være et par lænestole, hvor man kunne sætte sig og læse lidt. Har også tænkt at der allerede findes foredragssteder og biblioteker. Men hvordan skulle sådan en café se ud og hvad skulle der foregå? Hvorfor ikke have foredrag (hvis stedet egner sig til det) og en inspirationshylde med bøger? Jeg ville nok ikke (nu) kaste mig ud i bibelen, men Mortality ( af Christopher Hitchens) kunne jeg da godt finde på at læse. Der er også Sadhguru som har skrevet en bog "Inner Engineering":

https://www.amazon.com/Inner-Engineering-Yogis-Guide-Joy/dp/0812997794

Har ikke læst den, så...

Mht. at stedet skulle kunne løbe rundt, så tænker jeg, at Gerth havde forestillet sig, at samfundet drev stedet. Jeg ved ikke om det er muligt? At samfundet opretter sådanne væresteder.

Kærlig hilsen

ABC
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
annonce
Side 1 af 3 1 2 3 >


Seneste indlæg
Ramadan-måneden
af somo
28/03/2024 16:34
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 10:05
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
24/03/2024 17:18
Nyheder fra DR
Rusland: Gerningsmænd bag formodet terr..
28/03/2024 16:27
Holland vil bruge 18,6 milliarder kroner..
28/03/2024 16:05
Frankrig genoptager støtte til palæsti..
28/03/2024 15:25
Letlands udenrigsminister trækker sig e..
28/03/2024 14:45
FN: Flere end 1.500 dræbt under bandevo..
28/03/2024 13:27
Nyheder fra Religion.dk