1
registreret Arne Thomsen
22
gæster og
191
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
#22457 - 30/12/2016 10:52
Re: Mellemrummet
[Re: Simon]
|
bor her
|
Registeret: 02/05/2009
|
|
Hej Simon
Så er de pressede juledage ovre. I morgen hopper vi ind i det nye år, og på vej er hverdagen. Hverdagen hvor ikke alt er nyt, men nyt er året ... næsten som nyfalden sne og blikket af omvendte øjne :))
Vær lidt varsom denne ene morgen, træd forsigtigt i den nye sne; husk, at her har endnu ingen gået, her bli’r alle dine spor at se.
Her skal komme brede spor af biler, her skal komme smalle spor af ski, mange spor af små og store fødder, men endnu kom ingen her forbi.
Denne underfulde glans forsvinder trampet bort ved vilde drenges leg, om en time er her bare søle, men endnu kom ingen denne vej.
Husk, du går her som den allerførste, her bli’r alle dine spor at se — vær lidt varsom denne ene morgen: træd forsigtigt i den nye sne.
Grethe Risbjerg Thomsen
Bedste hilsner med nytårsudsigt RoseMarie
|
|
Svar
|
|
|
#22459 - 30/12/2016 13:40
[Re: RoseMarie]
|
veteran
|
Registeret: 04/04/2008
|
|
Hej RM.. Ja, dét kræver da en passende musik: https://www.youtube.com/watch?v=-NwKZ9ZsgGABare sådan for at væbnes mod snarlig snestorm, fordelen er så isblomsterne og lyden af skridt i sneen...;) mvh Simon
Redigeret af Simon (30/12/2016 13:41)
|
|
Svar
|
|
|
#22461 - 30/12/2016 17:07
|
bor her
|
|
|
Hej igen Simon
"Det var den bedste tid, det var den værste tid; det var visdommens århundrede, der var dårskabens århundrede; det var troens periode, det var vantroens periode; det var lysets tid, det var mørkets tid; det var håbets vår, det var fortvivlelsens vinter; vi havde alt i vente, vi havde intet i vente; vi gik alle lige ind i Himlen, vi gik alle den modsatte vej ..."
Charles Dickens, begyndelsen af "En fortælling om to byer"
... og nu til de omvendte øjnes udsigt og min velkomst til årsskiftet. Det var den bedste tid, det var den værste tid. Tiden kan være sammenfaldende, og herfra har vi alt i vente ...
Omvendte hilsner RoseMarie
|
|
Svar
|
|
|
#22464 - 30/12/2016 23:08
[Re: RoseMarie]
|
veteran
|
Registeret: 04/04/2008
|
|
Hej RM..
Godt nytår til dig, med tak for fine sager i det forgangne – og da jeg nu tænker mig, at du (også) i overmorgen må hoppe på tungen ud for at lave kaffe, så her lidt hjælp fra et par daværende vidunderligt undrende tænkere, som desværre ikke længere holder skruen i vandet:
Det undrer mig meget, hvordan et menneske, for hvem litteratur virkelig betyder noget, kan studere den. Frygter det ikke en slags udjævning mellem navnene? Jeg holder mest af at forestille mig digterne på en isbane og hvordan de behændigt glider udenom hinanden.
*
Musil er min fornuft, som mange franskmænd altid har været det. Han geråder ikke i panik eller viser det ikke. Overfor trusler holder han stand som en soldat, men han forstår dem. Han er følsom og ikke til at ryste. Den, der gruer for blødhed, kan søge redning hos ham. Man skammer sig ikke over at tænke, at han er mand. Han er ikke lut- ter øre. Han kan fornærme ved at tie. Hans fornærmelse trøster.
- Elias Canetti.
Vinger
Vi har et kort over Universet for mikrober et kort over en mikrobe for Universet.
Vi har en Verdensmester i skak lavet af elektroniske ventiler.
Men fremfor alt har vi evnen til at sortere ærter at drikke vand af hånaden at lede efter den rigtige skrue under sofaen i timevis
Dette giver os vinger.
Miroslav Holub
mvh Simon
|
|
Svar
|
|
|
#22466 - 31/12/2016 00:59
|
bor her
|
|
|
... også en hjertelig tak til dig, Simon
Inspiration, indånding til liv og lys, det er, hvad du har skænket mig i mellemrummet mellem netop liv og lys og vinger... og med tak fra et sultent vingehjerte :)))
Stjernernes brændende skrift over himlen. Luften dirrer af vingeslag.
Grethe Risbjerg Thomsen
Sådan kan Nytåret være. Ja, sådan kan det nye år blive ... blive til. I taknemmelighed for bare at kunne ånde og få luft. Ånde ind, ånde ud, trække vejret til liv og lys, lyst og livsglæde ... som et levende menneske.
Lige sådan er gaven ved mellemrummet. Liv og lys, lyst og livsglæde, men også et medmenneskes menneskelige nærvær i smerten og alt det svære ...
... i allerstørste taknemmelighed for mellemrum i det hele taget, men mest af alt lige netop dét her mellemrum.
Med et nyt års hilsner RoseMarie
Redigeret af RoseMarie (31/12/2016 01:11)
|
|
Svar
|
|
|
annonce
|
|