annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15540585
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372635
Et andet syn 1981099
Jesu ord 1518507
Åndelig Føde 1466783
Galleri
Kærlighed
Hvem er online?
1 registreret (1 usynlig), 508 gæster og 262 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 28 af 31 < 1 2 ... 26 27 28 29 30 31 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#26220 - 18/09/2018 05:36 Re: Skyggesider [Re: Hanskrist]
Simon Offline
veteran
Registeret: 04/04/2008
Indlæg: 4683
Morn’ morn’ hønsemand..

When holy and devout religious men are at their beads, ’tis hard to draw them thence so sweet is zealous contemplation...

Ingen debattører på Trosfrihed har på noget tidspunkt tvivlet på at også ’blind hønse’ ku’ finde guldkorn, hvad en stor del af os betvivlede var derimod, at akkurat du vidste hvad guldkorn var for noget!
Men som jeg husker dig, læser du da vist også kun noget hvori jeg indgår i hver sætning, måske du sku' fortsætte med det..;)

mvh
Simon
Top Svar Citer
#26221 - 18/09/2018 09:01 Re: Irritation - Indsigt - Forståelse [Re: Tikka]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hej Tikka.

Endnu engang tak for at du gider dette smiler

Du mener, at man i en alder af 85 år burde kunne se sine "jungianske skyggesider", uanset at de ligger udenfor bevidstheden.
Jeg vil da heller ikke påstå, at det umuligt - og det er jo da også derfor, vi har denne dialog - men jeg tvivler på, at der er ret mange, der når en sådan afklaring.

Du mener også, at den irritation, jeg har følt, når jeg blev udsat for hån og spot, er uægte og blot et påskud for at jeg kan komme af med noget lignende.
Men når jeg tænker tilbage på de mange, mange gange, hvor jeg har oplevet noget irriterende - "manden" i stedet for "bolden" - vil jeg løseligt anslå, at jeg har ignoreret vel op mod halvdelen af gangene.
Det ville jeg da ikke have gjort, hvis din påstand er rigtig!
Jeg kan derfor ikke komme til anden konklusion end, at du er på vildspor her.

Dermed begynder det jo også at vakle lidt, når du hævder, at jeg søger konfrontation og at jeg frydes ved at være nedladende.

Din argumentation for at opgive indsigt og forståelse, når nogen går efter "manden" i stedet for "bolden" kan jeg heller ikke se er holdbar.

Du vurderer, at jeg er "manipulerende", men påviser det ikke.
Det samme gælder din vurdering: at jeg er "ond", samt at jeg også selv går efter "manden" i stedet for "bolden", og tillige at jeg "skifter spor for at undgå et besvare spørgsmål".
Det er ikke noget, jeg genkender.

Din påstand om at jeg "troller":
Citat:
chikanere eller provokere nogen på internettet for at få opmærksomhed eller fremme en bestemt dagsorden, ofte under dække af at være en anden end man er
er jeg noget i tvivl om.
Jeg mener ikke, jeg "chikanerer", og om det er "provokerende", når jeg forfølger et bestemt emne, der interesserer mig, er jeg ikke i stand til at vurdere, men jeg føler mig ikke "skyldig".

Du skriver også, at "her hygger vi os".
Dén har jeg ikke hørt før!
Er det ikke din egen "opfindelse"? blinker
For mig er Trosfrihed.dk et hjemsted for livsanskuelser og inspiration - allerhelst gensidig inspiration - ikke bare et "hyggehjørne" - og jeg er stedet taknemmelig for, hvad det har givet mig i årenes løb: Bedre psykisk livskvalitet.

Jeg vil igen takke dig for dine uden tvivl oprigtige forsøg på at hjælpe mig til at se mine "jungianske skyggesider", og jeg foreslår, at vi stopper dette nu, men jeg vil være dig taknemmelig, hvis du fremover vil gøre mig opmærksom på når du oplever "Arnes skyggesider, som han ikke selv er bevidst om".
Hvad siger du til dét?

Og så kan vi måske komme tilbage til: Irritation - Indsigt - Forståelse? blinker

M.v.h. Arne smiler
Top Svar Citer
#26222 - 18/09/2018 09:58 Afslutning [Re: Arne Thomsen]
Tikka Offline
bor her
Registeret: 05/09/2015
Indlæg: 1875

Arne:
Citat:
men jeg vil være dig taknemmelig, hvis du fremover vil gøre mig opmærksom på når du oplever "Arnes skyggesider, som han ikke selv er bevidst om".
Hvad siger du til dét?

Det vil jo være spild af tid – og da især når du selvretfærdigt affejer det, jeg har påpeget -

I øvrigt tror jeg ikke, du behøver denne hjælp, da du jo er temmelig sevbevidst.

Jeg er ikke gået ind i denne leg for at begrunde, men kun for at pege på hvad og hvor, jeg ser, det du måske efterspørger, og føler ikke jeg skal fremlægge en større begrundelse for det sete.

Mine informationer kan du bruge som du vil – og tror du på min oprigtighed har du, om ikke andet fået informationer om min person – og det var måske også meningen

ARNE: Og så kan vi måske komme tilbage til: Irritation - Indsigt - Forståelse?

- Jamen, du køre showet – og har dirigentstokken ser jeg smiler

¨¨¨¨¨

Top Svar Citer
#26223 - 18/09/2018 10:17 Re: Afslutning [Re: Tikka]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hej Tikka.

Jeg er ked af, at du opfatter situationen, som du fortæller.
Du tror mig åbenbart ikke, men jeg har gjort mit bedste.

Nu lægger du så til, at jeg skulle være "selvretfærdig" og "selvbevidst".
Det vil jeg selvfølgelig også have in mente - sammen med det andet, der jo er dit indtryk af mig - og som jeg opfatter som din ærlige mening.

Angående:
Citat:
- Jamen, du køre showet – og har dirigentstokken ser jeg. smiler
så var det jo et forslag, hvor jeg da delte "dirigentstokken" med dig.
Det vil du så ikke, men det er da dit valg - ikke mit!

I øvrigt er der jo ytringsfrihed, hvorfor ingen behøver at følge nogen "dirigentstok" blinker

M.v.h. Arne smiler
Top Svar Citer
#26224 - 18/09/2018 10:38 Re: Afslutning [Re: Arne Thomsen]
Tikka Offline
bor her
Registeret: 05/09/2015
Indlæg: 1875
Arne:
Citat:
Angående:
Citat:
- Jamen, du køre showet – og har dirigentstokken ser jeg. smiler
så var det jo et forslag, hvor jeg da delte "dirigentstokken" med dig.
Det vil du så ikke, men det er da dit valg - ikke mit!


Jeg skriver ikke, jeg ikke vil – her twister du, det jeg skriver - men konstaterer blot at du styrer showet ved at skrive:

Citat:
Og så kan vi måske komme tilbage til: Irritation - Indsigt - Forståelse?"

Det er jo nærmest en befaling! stortchock … endda som om det er mig, der har ført os væk fra dette emne stortchock

¨¨¨¨

Top Svar Citer
annonce
Side 28 af 31 < 1 2 ... 26 27 28 29 30 31 >


Seneste indlæg
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
29/03/2024 08:41
Ramadan-måneden
af ABC
29/03/2024 08:40
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
'Oppenheimer' har haft forsinket premier..
29/03/2024 12:30
Storebæltsbroen er lukket i retning mod..
29/03/2024 12:13
Rumænien efterforsker dronelignende fra..
29/03/2024 10:53
Israel reagerer på ICJ's ordre om nødh..
29/03/2024 10:23
Problemer giver op til 40 minutters læn..
29/03/2024 09:53
Nyheder fra Religion.dk