annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15648183
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2379329
Et andet syn 1988801
Jesu ord 1521946
Åndelig Føde 1511041
Galleri
Kristen Videnskab - Christian Science
Hvem er online?
0 registrerede 283 gæster og 49 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 26 af 31 < 1 2 ... 24 25 26 27 28 30 31 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#26204 - 16/09/2018 13:16 Re: Skyggesider [Re: Tikka]
Tikka Offline
bor her
Registeret: 05/09/2015
Indlæg: 1891

Jeg holder lige en pause - forventer ikke du svarer, dog vil jeg godt høre, om jeg har forstået opgaven?

¨¨¨¨


Top Svar Citer
#26205 - 16/09/2018 16:29 Re: Skyggesider [Re: Tikka]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7184
Sted: Sydsjælland
Hej Tikka.

Det her startede for mig, da jeg #26195 - 15/09/2018 22:19 skrev:
Citat:
Jeg ser, at det ikke lykkes mig at fortælle dig sandheden: Min irritation over Simons "udladninger" er forsvundet i løbet af denne tråd!

Istedet for irritation har det fået sin egen underholdningsværdi, som tillige pirrer min nysgerrighed blinker

Men nu har mine egne jungianske ubevidste skyggesider fanget min interesse.

Nu er de jo netop ubevidste - og derfor ikke så nemme at få fat om - så hvis du - seriøst - kan pege på noget her - om mig - så skal du da være velkommen - og du behøver ikke at pakke det ind i vat - hvad jo heller ikke er din sædvane blinker
Dette var baseret på bl.a. disse ord:
Citat:
Skyggen er en uerkendt del af ego'et. Det er en række psykologiske træk, der er skjult for dagligdagens bevidsthed. Det er træk, der virker negative og anstødelige, og som vi ikke vil vedkende os. Selviskhed, grådighed og aggression er typiske skyggesider, som vi alle besidder, selvom vi ikke vil høre om det og gerne benægter det. Men disse træk eksisterer, og de kan aktiveres, når der er brug for det. Og så er det grimt.
som jeg havde fundet her.

Og du svarede:
Citat:
Det jo lidt "farligt" for mig – smiler

Men vi kan da godt lege, jeg skal fortælle dig om, hvordan jeg oplever profilen Arne jeg har mødt.

Er det hvad du beder om?
Hvortil jeg svarede:
Citat:
Ja, sådan kan man vel godt udtrykke det - og det er jo heller ikke just ufarligt for mig blinker
Hvorpå du skrev:
Citat:
Det bliver nok ikke helt nemt for mig.

Jeg tror jo ikke, du er Arne Thomsen, så det betyder, du for mig spiller denne rolle, hvor din rigtige identitet smelter sammen med rollen.

Men jeg vil gerne prøve, men sover lige på det smiler
Herefter skrev du:
Citat:
Jeg har altid oplevet, at irritationen var kunstig for at dække over glæden ved at gi´igen.
og
Citat:
Så er der jo din "skiften spor" - når du ikke vil besvare spørgsmål - så det i stedet bliver til small talk fremfor debat – derfor vil jeg betegne dig som styrende

Du ændre også gerne din tilgang – taktik - for at få din vilje/ønske opfyldt – så jeg vil også betegne dig som beregnende.
samt:
Citat:
Jeg holder lige en pause - forventer ikke du svarer, dog vil jeg godt høre, om jeg har forstået opgaven?
Mit aktuelle svar:
Jo, det tror jeg, du har, og jeg takker dig for at du gider.
Jeg opfatter, at du mener at have set to af mine skyggesider:
- at jeg er styrende, derved at jeg "skifter spor" for at undgå at besvare spørgsmål, og
- at jeg er beregnende, derved at jeg ændrer min tilgang/taktik i forhold til et emne.

Begge de to "skyggesider" overrasker mig - og vil jeg meget gerne uddybe - men jeg forstår, at der er flere, du har set, så måske var det bedst, om vi først "får det hele på bordet".

OK?

P.s.: Jo, jeg er Arne Thomsen. Det er ikke en falsk profil, jeg skjuler mig under, det ser jeg ingen grund til - også min e-mail-adresse er vist i mine profil-oplysninger.
Jeg har ikke noget imod at stå ved, hvad jeg skriver.

M.v.h. Arne smiler
Top Svar Citer
#26206 - 16/09/2018 18:38 Re: Skyggesider [Re: Arne Thomsen]
Tikka Offline
bor her
Registeret: 05/09/2015
Indlæg: 1891
Arne:
Citat:
Jeg opfatter, at du mener at have set to af mine skyggesider:

Om det er skyggesider ved jeg ikke – det er op til dig – umiddelbart kan de 2 punkter jo bruges positivt i hverdagslivet eller krisesituationer, men jeg har påpeget 4 punkter

¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

1. "Jeg kan lægge ud med, at årsagen til at jeg skriver som jeg gør, er fordi du tillader det."

Hvad kalder man det, når det opleves, at du vil bestemme … ??? ... din venlighed og rummelighed – som jeg oplever ægte - er inden for nogle grænser.

Dette - grænserne - oplever jeg også ved, når du svarer mine anonyme indlæg, hvor du lader som om, du ikke ved, det er mig – så er tonen anderledes skarp og straffende – men dog kunstig.

Men ja, måske jeg vil kalde dig manipulerende – samt at gøre forskel på bekendt og fremmed.


2. "Jeg har altid oplevet, at irritationen var kunstig for at dække over glæden ved at gi´igen."

Her er der tale om din irritation

Hvorfor du gir´igen ved jeg ikke – måske der er en drillepind i dig, men at pakke det ind i irritation og korte nedladende bemærkninger grundet oplevet uretfærdig tale mod din person opfatter jeg på kanten til ondskab.


3. "Så er der jo din "skiften spor" - når du ikke vil besvare spørgsmål - så det i stedet bliver til small talk fremfor debat – derfor vil jeg betegne dig som styrende"


4. "Du ændre også gerne din tilgang – taktik - for at få din vilje/ønske opfyldt – så jeg vil også betegne dig som beregnende."

Taktikken er ikke i forhold til et emne som du skrev, men til mig.
Dog hygger du dig vist også ved, at twiste det vi taler om så fokus flytter sig.


Hvor meget mere jeg skal skrive, ved jeg ikke - det skal jeg lige tænke over smiler

Hvorfor kender du i øvrigt ikke dine skyggesider i en alder af 85 år?

¨¨¨¨
Top Svar Citer
#26207 - 16/09/2018 22:40 Re: Skyggesider [Re: Tikka]
Tikka Offline
bor her
Registeret: 05/09/2015
Indlæg: 1891

"Hvor meget mere jeg skal skrive, ved jeg ikke - det
skal jeg lige tænke over"


Der kommer ikke mere nu smiler

¨¨¨¨
Top Svar Citer
#26208 - 16/09/2018 23:44 Re: Skyggesider [Re: Tikka]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7184
Sted: Sydsjælland
Hej Tikka.

Jeg er for træt til at svare dig i aften.
Tak for din indsats!
Kommer igen i morgen.

M.v.h. Arne smiler
Top Svar Citer
annonce
Side 26 af 31 < 1 2 ... 24 25 26 27 28 30 31 >


Seneste indlæg
Lad os undersøge islam...
af ABC
18/04/2024 16:13
Tanker - idéer - visioner.
af Tikka
18/04/2024 15:58
Til papirkurven?
af Arne Thomsen
18/04/2024 13:00
Er der noget nyt under solen...
af ABC
17/04/2024 15:12
Eid-Al-Fitr
af somo
16/04/2024 18:49
Nyheder fra DR
USA nedlægger veto mod fuldt palæstine..
18/04/2024 23:42
Omkring halvdelen blev sorteret fra: 12 ..
18/04/2024 23:15
Atalanta sender Liverpool ud af Europa L..
18/04/2024 22:54
Tre mænd varetægtsfængslet efter poli..
18/04/2024 21:15
Tagbrand i Nordvest i København: Tre op..
18/04/2024 20:36
Nyheder fra Religion.dk