annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15654256
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2379837
Et andet syn 1989249
Jesu ord 1522326
Åndelig Føde 1513299
Galleri
Hønseskidning i Svaneke
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 324 gæster og 44 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 21 af 31 < 1 2 ... 19 20 21 22 23 ... 30 31 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#26172 - 14/09/2018 23:46 Re: Irritation - Indsigt - Forståelse [Re: Tikka]
Hanskrist Online   content
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3650
Sted: Nørresundby
Tikka dit skøre kvindemenneske smiler griiiner (nu har du visket/vasket tavlen ren igen i chatroom). Du er en rigtig visker vasker kone.


Noget andet og måske endnu vigtigere var at du skrev før i dag følgende til mig:

Citat:
Der er ingen mystik, og jeg holder mig ikke til Simon - som du engang opfordrede mig til at gøre - jeg forholder mig til Arnes skriv og oprettelse af tråd.


Jeg benægtede og sagde at det havde jeg aldrig ALDRIG sagt.

Men pludselig nu går det op for mig at det du egentlig har villet skrive og måske stadig tror du skrev er følgende:

Citat:
Der er ingen mystik, og jeg forholder mig ikke til Simon - som du engang opfordrede mig til at gøre - jeg forholder mig til Arnes skriv og oprettelse af tråd.


Dette er korrekt at jeg har bedt dig om at forholde dig til Simon

Men det tør du jo ikke, som din niqab søster af en nonne RoseMarie også under Simon's ordensregler ej heller tør forholder sig til Simon og hans debatstil som evindelige trivielle intimidering og forfølgelse visse andre


Allerhelvedes til fromme tøzer eller kællinger I er, underkastet guden eller herren Simon

JEG VIL SNAKKE MED JER og det tror jeg også der er andre der gerne ville, så smid nu den niqab Simon har fået jer viklet ind i, snøret ind i

Frihed føles det ikke lidt, bare lidt spændende og sexet for sådan et par ordensnonner som jer??

I skal da have flere mænd, ikke?


Og nej Tikka, jeg er ikke fuld ;)
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#26173 - 14/09/2018 23:59 Re: Irritation - Indsigt - Forståelse [Re: Tikka]
Simon Offline
veteran
Registeret: 04/04/2008
Indlæg: 4683
P.s.:

"Man kan godt elske mennesket, og samtidig hade diverse handlinger/adfærd fra samme."

- Indledningsvis bør du stille dig selv spm., hvorfor du partout må nære kærlighed for ukendte mennesker, tilmed nogen hvis handlinger og bagvedliggende tankemønstre kan være dig inderligt imod. Hvor har du fået den idé fra, at du på trods af nogens tanker/handlinger, er tvunget til at elske dem?
Videre, om der da er noget galt i slet ikke at kaste sit følelsesliv rundt i alle verdenshjørner - som fx hønsemand og lægprædikanten -, idet det fint går an at forholde sig til et tankeindholds værdigrundlag, vurdere det og evt. tage afstand dertil, uden at forholde sig til nogens kærlighedsliv.

Sikke en suppedas FN ville udvikle sig til, hvis der for bordenden sad én af disse troende - der konsekvent ska' overbevise deres medmennesker om at de har følelser -, ja man ka' lige forstille sig det: "Hallo, i dernede på bagerste række! Vil i to være så venlige at komme herop og kysse hinanden med stor affektation, vi ka' ikke ha' den uenighed her i klubben!"…;)

mvh
Simon


Redigeret af Simon (15/09/2018 00:00)
Top Svar Citer
#26174 - 15/09/2018 00:04 Re: Irritation - Indsigt - Forståelse [Re: Hanskrist]
Anonym
Uregistreret


Jeg mente, det jeg skrev – og jeg gider ikke tale med dig, med mindre du kan tale ordenligt.

// Tikka

¨¨¨¨
Top Svar Citer
#26175 - 15/09/2018 00:31 Re: Irritation - Indsigt - Forståelse [Re: Arne Thomsen]
Anonym
Uregistreret


Arne: Dine ord:
Citat:
Citat:
Man kan godt elske mennesket, og samtidig hade diverse handlinger/adfærd fra samme.

er fremmede for mig.

Den form for kærlighed kender jeg ikke.
Er det din egen erfaring?
SVAR: Ja – for hvem er uden synd?

Eller er der noget/nogen, du kan henvise til?
SVAR: Jeg kan henvise til beretningen om kvinden der var grebet i ægteskabsbrud. Johannes 8



¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Her er indlægget du ikke har svaret på, og det behøver du jo heller ikke, men du spurgte jo selv, om jeg ville forklare mig.
#26145 - 14/09/2018 12:51

Indsendt af: Tikka

Man kan godt elske mennesket, og samtidig hade diverse handlinger/adfærd fra samme.

Det gør man ved at se igennem - i stedet for at holde fast i det, som man ikke syntes om.

Hvem tor du, du kan vinde, når de høre deres skriv er lort?

Det betyder jo ikke, man skal godtage evt. handlinger, man ikke finder rigtige, men du har jo selv placeret dig på øretæverne holdeplads ved at oprette denne tråd – og tilsyneladende nyder du det.

Trollerolleri?

Når du lader dig irritere, i en alder af 85 år er det efter min mening et valg.

Når du vælger dette, blokere du for kærligheden, og da især når du kommenterer, som du gør.


Hvis du elsker alt og alle – som du jo tidligere har har skrevet om, du gør –

men alligevel ikke kan elske uden indsigt og forståelse, er den første påstand jo usand –

… men lad det ligge – da du siden i anden sammenhæng siger, at det at elske medmennesket først kræver indsigt og forståelse – og her er der så tale om ven og fjende, forstår jeg.


Kærligheden gives bevidst – og her kommer indsigt i et menneskes omstændigheder i fokus – gamle fru Jensen kan ikke selv handle ind . Det hjælper jeg med – ect. - og ubevidst fordi man ikke kan lade være …



Når du laver en tråd for at få indsigt og forståelse for, hvorfor du oplever, andre skriver noget om dig, som irritere dig – i stedet for at kigge på digselv, hvorfor du tillader at blive irriteret - bør du efter min mening være imødekommende, og det er du ikke i mit univers med dine kommentarer.

Kommentarer der tilmed for mig til at tænke på om det er agurketid - og holde gryden i kog.



Arne:
Citat:
Så når jeg skriver, hvad du hæfter dig ved:
Citat:
Endnu mere til WC'et - men herregud - når de nu er så trængende
så er det jo netop et forsøg på at fatte, hvorfor de er så trængende.

Du invitere ikke til dialog – din kommentarer er nedladende - og du beslutter selv - uden dialog - hvordan din indsigt og forståelse skal se ud – er det hvad indsigt og forståelse er - så havde du jo ikke haft nøde at oprette et tråd.


¨¨¨¨
Top Svar Citer
#26176 - 15/09/2018 00:48 Re: Irritation - Indsigt - Forståelse [Re: Simon]
Anonym
Uregistreret


"Man kan godt elske mennesket, og samtidig hade diverse handlinger/adfærd fra samme."

- Indledningsvis bør du stille dig selv spm., hvorfor du partout må nære kærlighed for ukendte mennesker, tilmed nogen hvis handlinger og bagvedliggende tankemønstre kan være dig inderligt imod. Hvor har du fået den idé fra, at du på trods af nogens tanker/handlinger, er tvunget til at elske dem?

Der er ikke tale om tvang, men et valg.
Ønsker man en bedre verden, må man starte med sig selv.



¨¨¨¨¨
Top Svar Citer
annonce
Side 21 af 31 < 1 2 ... 19 20 21 22 23 ... 30 31 >


Seneste indlæg
Vigtige præciseringer
af somo
19/04/2024 13:19
Vigtige præciseringer
af somo
19/04/2024 11:40
Kom op på bjerget...
af ABC
19/04/2024 10:33
Lad os undersøge islam...
af ABC
18/04/2024 16:13
Tanker - idéer - visioner.
af Tikka
18/04/2024 15:58
Nyheder fra DR
Borgmester mister studiepladser: Vi komm..
19/04/2024 15:19
35-årig mand idømmes 13 års fængsel ..
19/04/2024 15:16
Jarlov vender tilbage til Folketinget
19/04/2024 14:27
Svindel under covid-19 udløser fængsel..
19/04/2024 14:06
Byret har afsat tre dage til 34 år gamm..
19/04/2024 14:06
Nyheder fra Religion.dk