annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15538991
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372510
Et andet syn 1980929
Jesu ord 1518467
Åndelig Føde 1466259
Galleri
Den store synagoge i Krakow.
Hvem er online?
0 registrerede 505 gæster og 226 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 9 af 31 < 1 2 ... 7 8 9 10 11 ... 30 31 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#26093 - 08/09/2018 13:26 Re: Irritation - Indsigt - Forståelse [Re: RoseMarie]
Simon Offline
veteran
Registeret: 04/04/2008
Indlæg: 4683
Hej i solen, RM..

Jeg ved sgu' ik', men nu er jeg jo også nærmest åndssvag, så sammenlignet med disse åndslys, der jo nærmest mener at blæse med generende styrke, kommer næppe jeg op i næste klasse.

Alvorligt talt er det mit indtryk, at politikere med forkærlighed for den politiske overbygning i EU, har overflødiggjort sig selv i en sådan grad, at de nu farer forvirrede rundt for at bevise overfor vælgerne at de laver noget for lønnen, og det har fået den betydning, at de i mange år har blandet sig i utroligt meget de for det meste ingen forstand har på. Det er bl.a. gået udover en folkeskole der jo engang fungerede udmærket, mens forældre nu meget nødig vil overlade deres børn til et system af systemer, der i stedet for at bibringe børnene kundskabs- og læselyst, ødelægger dem som mennesker. Men det værste er jo, at ingen af dem forstår hvad det er de ødelægger.

Så jeg mener bestemt du har en pointe, når du sir, at 70'ernes folkeskole var mere end bare erhvervslivets kæledægge. Det var nemlig stedet, hvor små mennesker voksede op i socialfaglige miljøer, med forbilleder indenfor enhver gren på kundskabstræet. Man havde fag som biologi, geografi, historie osv. Fag man i stedet for at udvikle, ødelagde ved at slå dem sammen til 'Orientering' - eller til orientering ødelagde ved at slå dem sammen. Og det var dér afviklingen begyndte: politikere sku' vise sig, "jeg ved nok, hvad jeg taler om, buh!" og den slags.

Nu er jeg ikke folkeskolelærer, men kender da nogle stykker, der med tiden blev godt og grundigt trætte af et arbejde de engang elskede, netop tilbage i tresserne og halvfjerdserne og godt op i firserne. Hvordan det for fremtiden vil se ud for børnene, tør jeg slet ikke spå om, det er ikke lyse udsigter, de er blevet til gidsler.

mvh
Simon
P.s.: altid glædeligt at se dig le..;)
Top Svar Citer
#26095 - 09/09/2018 11:44 Re: Irritation - Indsigt - Forståelse [Re: Arne Thomsen]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Jeg oprettede denne tråd den 03/09/2018 bl.a. inspireret af hvad Hanskrist skrev i en anden tråd 26/08/2018:
Bl.a. dette:
Citat:
Hej Arne jeg forstår godt du kører træt i Simon

Han er for meget, alt for meget og når han taler om dig taler han i vildelse og det han får skrevet siger mere om ham selv end dig.

Han skriver fuldstændig ved siden af dig, hans karakteristik af dig rammer aldrig, noget jeg har undret mig over i mange år. Men forklaringen er:

1):

at han ikke forstår en hujende fis af det religiøse spirituelle som han sammenblander og forvirrer med alt muligt

2):

at han tror han har en væsentlig religionskritik og det af flere grunde, at han følger med i lignende norske debatter og at han mener at have forstået Dawkins og andre nyateister, derfor brænder han inde med en masse religionskritik og det hælder han ud i hovedet på dig uanset om det overhovedet ikke passer på dig
Det fik mig til at spekulere på, hvad det egentlig er, der driver os ud i det mere aggressive og ikke værdifulde, og svaret er, tror jeg, irritation.

Men måske jeg skulle starte med min egen irritation, som primært drejer sig om, hvad Simon skriver om mig, såsom "lægprædikant" og "trosonanist" o.m.a.
Jo, det irriterer mig, og jeg får lyst til at gi' igen, men finder det egentlig ikke umagen værd - og så smutter der alligevel af og til en hånlig bemærkning ud fra mig - om Simon.

Ved nærmere eftertanke bliver det stadig mere klart, at det mere drejer sig om, hvad det egentlig er, der foregår inden i Simon, siden han bruger mange kræfter på at søge at håne mig.

Det må vel være dét, at jeg søger at formulere mig om eksistentielle emner for derved at nå frem til større klarhed, og hvor jeg gang på gang bliver overrasket over nye perspektiver og nye kritikpunkter, men også nye kvalteter.
Det betyder meget for mig, og uden at skrive på Trosfrihed.dk var jeg næppe nået til, hvor jeg står i dag.
Det gi'r mig en god fornemmelse i maven.

Men så kommer jo spørgsmålet: Hvordan kan det være, at mine skriverier er irriterende for Simon?
Jeg skriver jo bare om, hvor jeg står - og jeg er interesseret i, hvor andre står.
Hvorfor er dét så provokerende for Simon - her på en hjemmeside, der hedder Trosfrihed?
Jeg kender ikke svaret.
Måske kender Simon heller ikke svaret, men det må da være meget ubehageligt for Simon at blive så meget provokeret af, hvad jeg skriver.

Jeg har ikke tænkt mig at ophøre med mine skriverier - i hvert fald ikke så længe det giver mig udvikling.
Jeg har ingen hensigter om at provokere Simon, men så længe Simon ikke forklarer sin irritation, er der jo ikke mulighed for at undgå den.

Længere kan jeg ikke komme lige nu, men måske der er andre som har kommentarer?

M.v.h. Arne smiler
Top Svar Citer
#26096 - 09/09/2018 14:04 Re: Irritation - Indsigt - Forståelse [Re: Arne Thomsen]
Simon Offline
veteran
Registeret: 04/04/2008
Indlæg: 4683
Hr. lægprædikant..

Du gentager vanen tro samme følerier, der ligger tæt i sengen med de dejlige trosbekendelser. Dine følelser er uinteressante som tema, hvorfor jeg igen foreslår du deler de påtrængende følerier med den anden trediedel af jeres hellige troenighed (hønsemand).

I din tråd Tro, håb og vissevasse, viste du jo endegyldigt hvad det eneste var man ku' forvente - ingen udvikling er siden set. Forvent ikke at jeg deler din repetitionstrang.

mvh
Simon
Top Svar Citer
#26097 - 09/09/2018 15:47 Re: Irritation - Indsigt - Forståelse [Re: Simon]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Simon kører stadig videre i "den samme rille i grammofonpladen".
"Følerier" blinker

Men det skulle da ikke undre mig, om Simon end ikke er bevidst om sine egne følelser, der jo i dén grad driver ham, når han skriver til/om mig.

End ikke følelsen: irritation, kan komme på tale.

Arne smiler
Top Svar Citer
#26098 - 09/09/2018 20:34 Re: Irritation - Indsigt - Forståelse [Re: Arne Thomsen]
Simon Offline
veteran
Registeret: 04/04/2008
Indlæg: 4683
Psst! Det er ikke spor svært: diskuter dine følelser i kirken, alternativt med troenigheden. Jeg har aldrig anset dem for at være debatværdige..;)

mvh
Simon
Top Svar Citer
annonce
Side 9 af 31 < 1 2 ... 7 8 9 10 11 ... 30 31 >


Seneste indlæg
Ramadan-måneden
af Anonym
29/03/2024 03:03
Kærlighedsbevægelsen...
af Anonym
28/03/2024 21:24
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
Ukrainske energianlæg ramt af russiske ..
29/03/2024 07:50
Japan genoptager støtten til palæstine..
29/03/2024 07:30
To teenagedrenge anholdt for at stikke 2..
29/03/2024 06:18
Med Obama og Clintons hjælp når Biden-..
29/03/2024 05:47
Luftalarmer over hele Ukraine i nat: Én..
29/03/2024 02:41
Nyheder fra Religion.dk