annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15533515
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372112
Et andet syn 1980614
Jesu ord 1518211
Åndelig Føde 1465023
Galleri
Rødhus strand
Hvem er online?
0 registrerede 380 gæster og 308 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 3 af 31 < 1 2 3 4 5 ... 30 31 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#26038 - 04/09/2018 00:09 Re: Arnes usympatiske tråd [Re: Anonym]
Simon Offline
veteran
Registeret: 04/04/2008
Indlæg: 4683
P.s.: Jeg synes det er godt at gi' lægprædikanten lidt opmærksomhed, den skal overtroiske mennesker ikke mangle, så finder de bare på skarnsstreger - siger historien alt om..;)

mvh
Simon
Top Svar Citer
#26041 - 04/09/2018 09:40 Re: Irritation - Indsigt - Forståelse [Re: Arne Thomsen]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Det er interessant at se, synes jeg, at straks jeg opretter en tråd med overskriften: Irritation - Indsigt - Forståelse, så sværmer de to: Apiqoros og Simon, som "fluer omkring fadet".

Hvad mon det er, der tiltrækker dem?
Jeg gætter, at det er ordet: "Irritation", der lokker dem blinker

Så er det valget af forum, der skal kritiseres, og de tre ord i overskriften kan de heller ikke tåle - uha nej, det er "usympatisk".

Hvad mon der foregår inde i deres hoveder, siden de bruger så megen energi på en tråd, der endnu ikke rigtig har fået et indhold?

Er de mon utilpas ved at jeg søger at sætte fokus på deres "hjemmebane": "Det muntre køkken" blinker

I så fald er det vel den første indsigt i deres adfærd blinker

Arne smiler
Top Svar Citer
#26042 - 04/09/2018 11:53 Re: Irritation - Indsigt - Forståelse [Re: Arne Thomsen]
Tikka Offline
bor her
Registeret: 05/09/2015
Indlæg: 1875
Indsendt af: Arne Thomsen
Det er interessant at se, synes jeg, at straks jeg opretter en tråd med overskriften: Irritation - Indsigt - Forståelse, så sværmer de to: Apiqoros og Simon, som "fluer omkring fadet".

Hvis du gerne vil elske alt og alle men, at dette for dig først kræver indsigt og forståelse - som din irritation forhindre - bør du vel hilse enhver velkommen her på "øretævernes holdeplads", da det jo er i mødet med medmennesket man lærer sig selv at kende.

Når man elsker, er der ingen barrier mellem én selv og medmennesket.

¨¨¨¨

Top Svar Citer
#26046 - 04/09/2018 17:36 Re: Irritation - Indsigt - Forståelse [Re: Tikka]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hej Tikka.

Når du skriver:
Citat:
Hvis du gerne vil elske alt og alle men, at dette for dig først kræver indsigt og forståelse - som din irritation forhindre - bør du vel hilse enhver velkommen her på "øretævernes holdeplads", da det jo er i mødet med medmennesket man lærer sig selv at kende.
Jo - dén logik er jo meget sjov, men den halter efter min mening.
Jeg kender ingen, der ikke kan blive irriteret over et medmenneske - er du sådan en? - men jeg har ikke så sjældent set, at når først man trænger ind bag det irriterende, så kan det ske, at irritationen bliver til medfølelse m.m.
Det kan du da godt kalde "at lære sig selv at kende", men det er da så sandelig også at lære den pågældende at kende.

Hvis jeg f.eks. lærte Apiqoros og Simon at kende og forstod, hvad det er, der driver dem til med stor energi at levere deres "verbale øretæver", så ville jeg nok få et helt andet syn på dem.
Men indtil nu har jeg ikke set andet, end at de begynder at "sprælle", over at jeg har oprettet denne tråd - og når jeg nu skriver det, bli'r de sikkert tavse - men når jeg skriver, at de bli'r tavse, så bli'r de det måske ikke alligevel blinker

Og når du skriver de meget flotte og smukke ord - hvor du så har dem fra:
Citat:
Når man elsker, er der ingen barrier mellem én selv og medmennesket.
så ser jeg dem som resultatet at en proces, der bl.a. indeholder voksende indsigt og forståelse - ellers er det da ikke ægte kærlighed, men kun blind kærlighed - en illusion...
Idéen om kristendommens elskende Jesus er vel også netop, at han ser ned til "bunden af dit hjerte" - enten du så er Mother Teresa eller Hitler.

M.v.h. Arne smiler
Top Svar Citer
#26051 - 04/09/2018 20:07 Re: Irritation - Indsigt - Forståelse [Re: Arne Thomsen]
Tikka Offline
bor her
Registeret: 05/09/2015
Indlæg: 1875
Indsendt af: Arne Thomsen

Når du skriver:
Citat:
Hvis du gerne vil elske alt og alle men, at dette for dig først kræver indsigt og forståelse - som din irritation forhindre - bør du vel hilse enhver velkommen her på "øretævernes holdeplads", da det jo er i mødet med medmennesket man lærer sig selv at kende.
Jo - dén logik er jo meget sjov, men den halter efter min mening.
Jeg kender ingen, der ikke kan blive irriteret over et medmenneske - er du sådan en? - men jeg har ikke så sjældent set, at når først man trænger ind bag det irriterende, så kan det ske, at irritationen bliver til medfølelse m.m.
Det kan du da godt kalde "at lære sig selv at kende", men det er da så sandelig også at lære den pågældende at kende.

Man bestemmer selv i vores alder om man vil blive irriteret.

Jeg tror ikke, indsigt i og forståelse for et andet menneske kan fjerne ens irritation, da man jo spejler sig i mødet med medmennesket – altså – du ser kun, det du kender – kan genkende.

Årsagen til irritation kan udspringe af forskelligt, men den findes altid i én selv - og det kan man jo altid snakke med sig selv om, så man udgår det gå ud over én selv eller andre fremadrettet.

¨¨¨¨
Top Svar Citer
annonce
Side 3 af 31 < 1 2 3 4 5 ... 30 31 >


Seneste indlæg
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 10:05
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Ramadan-måneden
af ABC
26/03/2024 19:13
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
24/03/2024 17:18
Nyheder fra DR
Frankrig genoptager støtte til palæsti..
28/03/2024 15:25
Letlands udenrigsminister trækker sig e..
28/03/2024 14:45
FN: Flere end 1.500 dræbt under bandevo..
28/03/2024 13:27
Efter sygdom: Paven prædiker igen til p..
28/03/2024 13:19
Visitationszone forlænges yderligere ef..
28/03/2024 12:50
Nyheder fra Religion.dk