annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15540585
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372635
Et andet syn 1981099
Jesu ord 1518507
Åndelig Føde 1466783
Galleri
Fra bjørnens familiealbum.
Hvem er online?
1 registreret ABC 444 gæster og 142 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 18 af 49 < 1 2 ... 16 17 18 19 20 ... 48 49 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#25326 - 01/05/2018 12:54 Re: Mennesket og verden [Re: Arne Thomsen]
Tikka Offline
bor her
Registeret: 05/09/2015
Indlæg: 1875

Arne: "Kristendommen kunne være vidunderlig, hvis den fokuserede på kærlighed til hele skaberværket … "

"Jo. du har jo ret i, at synd, død og frelse er meget væsentlige elementer i kristendommen …..….............. til fordel for egen skæbne."

"Jeg undgår ikke en mistanke om, at synd og frelse fylder urimeligt meget - … "

***

- Det der omtales som evangelierne er budskabet om guds rige og frelsen fra synd og død gennem troen på Jesus som guds udsendte søn og frelser.

Når mennesket frelses, og gud er alt for alle, vil mennesket som guds elskede børn behandle deres hjem respektfuldt, når de ikke mere er ulydighedens børn.

¨¨¨¨
Top Svar Citer
#25327 - 01/05/2018 13:49 Re: Mennesket og verden [Re: Tikka]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Citat:
Når mennesket frelses, og gud er alt for alle, vil mennesket som guds elskede børn behandle deres hjem respektfuldt, når de ikke mere er ulydighedens børn.
Mit svar:
Er det nu også budskabet fra Jesus Kristus - eller er det snarere noget, der er præget af præsteskabets magtbegær - "lydige børn" blinker

Hvad er det egentlig at blive frelst?

M.v.h. Arne cool
Top Svar Citer
#25328 - 01/05/2018 14:21 Re: Mennesket og verden [Re: Arne Thomsen]
Tikka Offline
bor her
Registeret: 05/09/2015
Indlæg: 1875

Indsendt af: Arne Thomsen
Citat:
Når mennesket frelses, og gud er alt for alle, vil mennesket som guds elskede børn behandle deres hjem respektfuldt, når de ikke mere er ulydighedens børn.
Mit svar:
Er det nu også budskabet fra Jesus Kristus - eller er det snarere noget, der er præget af præsteskabets magtbegær - "lydige børn" blinker

Hvad er det egentlig at blive frelst?

M.v.h. Arne cool


Når der tales om - gud er alt for alle - er der tale om perioden efter 1000 års riget.

Hvad mener du selv den kristne frelse dækker?

¨¨¨¨

Top Svar Citer
#25329 - 01/05/2018 15:22 Re: Mennesket og verden [Re: Tikka]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
Jeg synes der bør være et alternativ til Arne og Tikka.

Mit bud på frelse i kristen sammenhæng:

Kun i Kristus er der frelse, frelse er dem vi bliver over tid i Kristus.

At iklæde sig Kristus (vores dåb) er at tage imod den Ny Væren og Virkelighed (Kristusvirkelighed) der betyder Åndens (Guds Åndens) Nærvær eller tilstedeværelse i vores liv, som denne bæres ind i verden ret for alvor, spilles ind i verden ret for alvor, eller bedre som den OPSTÅR i verden ret for alvor i forbindelse Jesu liv og død.


Denne Ny Væren og Virkelighed (Kristusvirkelighed) der betyder Åndens (Guds Åndens) Nærvær eller tilstedeværelse i vores liv, menneskers liv, kunne Jesus kun spille ind i verden i kraft af Gud (det er Guds Nådes Kraftværk med os), og det er nøjagtig hvad Jesus gør. Konstant tjener han Gud og tør han være i Guds tjeneste. Derfor Guds Søn, og derfor har vi (de kristne) en bekendelse til Jesus der er Kristus. Vi skal ikke vente længere, her kommer Guds riget, tager Guds Riget sin begyndelse og vores sande liv med Gud, som de virkelige mennesker for Gud vi kun er i Kristus.

Kristi opstandelse betyder at denne virkelighed forsætter med at gøre sig gældende efter Jesu død og altså ikke bunder udelukkende i Jesus liv, menneskeværk og lære fx, men altså beror på Gud:

Citat:
Altså kender vi fra nu af ingen rent menneskeligt. Og selv om vi har kendt Kristus rent menneskeligt, så gør vi det nu ikke længere. v17 Altså: Er nogen i Kristus, er han en ny skabning. Det gamle er forbi, se, noget nyt er blevet til! v18 Men alt dette skyldes Gud, som forligte os med sig selv ved Kristus.. 2 Kor 5


Kirken er dermed grundlagt på opstandelsesbegivenheden Kristus ind i verden som de mennesker der har taget imod denne Ny Væren og Virkelighed (Kristusvirkelighed) der betyder Åndens (Guds Åndens) Nærvær eller tilstedeværelse i vores liv.


-0-0-0-

Der er et hav af måder at formulere/sige det samme på som jeg skriver ovenfor.

Psykoanalysen har gjort sidste halvdel af Rom 7 og kapital 8 til mønstereksemplet på hvordan vi bliver frelst og befriet fra vores neurotiske og depressive fornedrede liv hvor vi ikke formår at tilhøre LIVETS ÅND eller LIVETS ÅNDS LOVMÆSSIGHEDER.

Et meget smukt sted om livet i Kristus er Rom 8.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#25330 - 01/05/2018 15:30 Re: Mennesket og verden [Re: Tikka]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hej Tikka.

Idéen om "tusindårsriget" tror jeg ikke på, er guddommelig, men derimod at den er menneskers fantasier.

Og "frelse" tror jeg er humbug.

Det, jeg tror på i kristendommen er budskabet om kærlighed - som vi mennesker - efter min mening - endnu ikke har realiseret - og som den eksisterende kristendom - efter min mening - heller ikke udtrykker særlig klart.
Nogle kan vel forarges over dette, men det er væsentligt at være ærlig - synes jeg.

M.v.h. Arne smiler
Top Svar Citer
annonce
Side 18 af 49 < 1 2 ... 16 17 18 19 20 ... 48 49 >


Seneste indlæg
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
29/03/2024 08:41
Ramadan-måneden
af ABC
29/03/2024 08:40
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
Korrespondent: Angreb i Syrien 'kan før..
29/03/2024 08:53
Ukrainske energianlæg ramt af russiske ..
29/03/2024 07:50
Japan genoptager støtten til palæstine..
29/03/2024 07:30
To teenagedrenge anholdt for at stikke 2..
29/03/2024 06:18
Med Obama og Clintons hjælp når Biden-..
29/03/2024 05:47
Nyheder fra Religion.dk