annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15696883
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2383021
Et andet syn 1992443
Åndelig Føde 1527744
Jesu ord 1523947
Galleri
Rødhus i januar
Hvem er online?
1 registreret Hanskrist 432 gæster og 189 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 9 af 49 < 1 2 ... 7 8 9 10 11 ... 48 49 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#25245 - 27/04/2018 11:26 Re: Mennesket og verden [Re: Simon]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7209
Sted: Sydsjælland
Hr. poesikopist.

Idéen om Kristus er - som jeg ser det - nok den største - og i hvert fald den smukkeste - religiøse drøm, vi mennesker nogensinde har haft.

Dog tror jeg ikke, vi endnu har formået helt at udfolde den - nok mest fordi vi fastlåser den i nogle "kulisser".

M.v.h. Arne smiler
Top Svar Citer
#25246 - 27/04/2018 11:26 Re: Mennesket og verden [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Online   content
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3675
Sted: Nørresundby
Du er simpelthen en stor idiot at du kan skrive sådan her efterfølgende, for jeg repræsenterer det stik modsatte (læser du mine indlæg????) og hvem laver personfnidder, det gør du. Men du er ligeglad for du er useriøs og selvglad, og slet ikke åben og indstillet på seriøs dialog (det er skin og bedrag der dækker over at det hele skal ende op i en gentagelse dine ikon oplevelser).

Citat:
Så mangler der blot, at du også afskriver Darwin og menneskets sammenhæng med naturen.

Men god fornøjelse - i din rolle som "overmenneske"


Må jeg minde dig om hvad jeg citerede igår:


Citat:
"Infra Lutheranum"; namely, the view that the finite is capable of the infinite, and consequently that in Christ there is a mutual indwelling of the two natures. This difference means that on Lutheran ground the vision of the presence of the infinite in everything finite was theologically affirmed, that nature mysticism was possible and real.""


-0-0-0-

Nu skriver du gud døde mig ideen om KRISTUS, jamen du har til dato aldrig været i nærheden af at repræsentere noget der bare kommer i nærheden af Gud i Kristus, du afskyr det og har talt nedsættende derom i alle de år jeg har kendt dig. Og alle de vers af Angelus Silesius igår du tog på det stærkeste afstand fra er alle skrevet ud fra ideen om Gud i Kristus.

Men en mand der afviser Paulus og ikke formår at læse Paulus skal da ikke rende rundt og snakke om ideen om Kristus.

-0-0-0-

Og ja jeg mener du er en stor idiot når du kan finde på at skrive som du gjorde, og du ødelægger enhver seriøs debat. Men tydeligt er det at du er ligeglad. Du har ingen samvittighed og selvrespekt, du virker til at være brudt sammen moralsk set.

Du kan simpelthen ikke tåle at dit mærkværdige areligiøse Epikur tanker om Gud bliver fremstillet, der er det stik modsatte af kristendommens Gudsforståelse, som du i den grad har fjernet dig fra, og igen hvorfor det ingen god mening overhovedet giver at du nævner ideen om Kristus (Gud i Kristus), for du har altid stået for at tage voldsomt afstand herfra og din Gudsforståelse og opfattelse er da også som Epikur's.

Netop Angelus Silesius's vers er skrevet ud fra de kristnes tåbelige og forargelige ideer om Gud i Kristus.

Gud i forbindelse begivenheden Kristus ind i verden ved Jesus.


PS:

Jeg skrev:

Du er simpelthen en stor idiot at du kan skrive sådan her efterfølgende,

Citat:
Så mangler der blot, at du også afskriver Darwin og menneskets sammenhæng med naturen.

Men god fornøjelse - i din rolle som "overmenneske"



Så jeg skrev ikke bare:

"Du er simpelthen en stor idiot"

Men jeg vil ikke udelukke om du dog skulle være det, mere og mere tyder på det.



PS:

Åh hvor jeg morede mig for mange år tilbage, hvor du flere gange skrev:

Er der nogen af jer der læser HansKrist, jeg gør ikke

Da du skrev det lå jeg i både meget livlig debat med alle de toneangivende debattører der havde noget at byde på og jeg lå i privat mail korrespondance med de fleste af dem også.

Det var så urkomisk fra din side at du sov i timerne i flere år uden overhovedet at fatte noget som helst af hvad der foregik omkring dig.

Nu truer du med at smide mig i papirkurven. He he hvor meget ønsker du at leve i uvidenhed og din egen lille fortælling om dig selv kun.

Det der tjener dig bedst ville være også at kunne lytte til andre lidt fra tid til anden, så du kan få øje på dig selv og dit eget ståsted.

Kun hvis du opdager der er alternativer og hvordan disse ser ud og tager sig ud sammenlignet med dit eget, kan du begynde at stille kritiske spørgsmål til dit eget ståsted.

Jeg (og Thomas) kunne måske også få et udbytte af at debattere med dig hvis du gad være seriøs, men du er fuldstændig næsegrus selvglad, selvoptaget, så meget at det forhindrer enhver god samtale.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#25247 - 27/04/2018 11:34 Re: Mennesket og verden [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7209
Sted: Sydsjælland
Citat:
Du er simpelthen en stor idiot -

M.v.h. Arne blinker
Top Svar Citer
#25248 - 27/04/2018 14:20 Re: Jeg har et bud [Re: Anonym]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7209
Sted: Sydsjælland
Hej Tikka.

I den ret så livlige debat fik jeg ikke reageret på dine ord #25233 - 27/04/2018 00:07:
Citat:
Mennesket er i stand til ”det umulige” - eller man kan mere end man tror.
Umiddelbart er det nærmest det modsatte, jeg ser: Begrænset intellekt - i vore følelsers vold - styret af vores krybdyrhjerne og dens uhyggeligt gode hukommelse blinker

Er det muligt for dig at uddybe dine ord?

M.v.h. Arne smiler
Top Svar Citer
#25249 - 27/04/2018 15:30 Re: Mennesket og verden [Re: Arne Thomsen]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7209
Sted: Sydsjælland
For mig ser det ud som om, Hanskrist har svært ved at skelne mellem "manden" og "bolden" blinker

Arne smiler
Top Svar Citer
annonce
Side 9 af 49 < 1 2 ... 7 8 9 10 11 ... 48 49 >


Seneste indlæg
Min ”religion”
af Hanskrist
26/04/2024 12:57
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Admin
26/04/2024 08:08
Tanker - idéer - visioner.
af Tikka
25/04/2024 21:42
Vigtige præciseringer
af somo
23/04/2024 14:04
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Brasiliansk fodboldlegende stopper lands..
26/04/2024 14:19
Politiet ophæver afspærringer ved Øst..
26/04/2024 13:31
Kinesiske Temu er den tredjemest populæ..
26/04/2024 13:00
Beredskabet: Ny røg ved Børsen giver i..
26/04/2024 12:06
Ung mand fængslet for besiddelse af sto..
26/04/2024 12:05
Nyheder fra Religion.dk