annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15674954
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2381261
Et andet syn 1990959
Jesu ord 1522948
Åndelig Føde 1521320
Galleri
Strandbumse livet
Hvem er online?
4 registrerede ABC, Arne Thomsen ,(2 usynlige), 192 gæster og 125 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 5 af 49 < 1 2 3 4 5 6 7 ... 48 49 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#25222 - 26/04/2018 18:25 Re: Mennesket og verden [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7192
Sted: Sydsjælland
Citat:
I din søgen er du nået langt ud, men du er også gået kold og død, og du er uden glød og Gud må vi sige
Jamen dog, er du nu blevet i flertal?

Jeg er endnu ikke død - og jeg varmes af den fryd, det mirakel, at verden ER.

Måske det var på tide at finde ro og balance - os imellem - igen - harmoni er jo nok for stort et ord.

Jeg respekterer din særlige paulinske kristendom - og har forsøgt at forstå den.

Er der mon en mulighed for, at du kan udholde, at jeg har en anden tro?
Det var jo for ikke at provokere dig og Thomas i tråden Kristus-Ordet, at jeg valgte at meddele mig i denne tråd: Mennesket og verden.

Arne smiler
Top Svar Citer
#25223 - 26/04/2018 18:53 Re: Mennesket og verden [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Online   content
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3656
Sted: Nørresundby
Den som kun tager spøg for spøg

og alvor for alvor

Har misforstået begge dele

Håber at du trods alt fanger noget principielt teologisk af afgørende betydning

Ikke for at fremhæve den ene af os, men for at få øje på forskelligheden mellem os og dermed forstå at her kommer det hele ikke ud på et fedt

Her må man tage stilling og vælge den ene frem for den anden af os, ellers får det katastrofale følger

Det er bestemt ikke ligegyldigt hvem af os folk vælger at følge (Simon tænker ved sig selv, hvad er det nu de får af tanker om sig selv og bilder hinanden ind)

Spørgsmålet er om vi ønsker Gud tæt på os og ind i vores liv som HansKrist er fortaler for tjener mennesket bedst på den lange bane

Eller vi vil som dig Arne tager så meget som muligt afstand fra alt det HansKrist står for,

I øvrigt er det disse kontraster og store diametrale modsætninger eller totalt forskellige religiøse virkeligheds billeder og forståelser der gør en debat interessant

Her er et valg at gøre, her er et alternativ

Men måden vi går løs på hinanden viser netop at der ikke er tale om inkvisition og at vi truer hinanden med bål og brand som du påstår Arne, vi gør det stik modsatte

Meget værre er det med de selvhøjtidelige religiøse der ikke har forstået et ord af det hele og tror verden falder sammen, at deres tro hviler på omskærelse af småbørn, at det de tror på står og falder med at en sådan praksis forsætter
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#25224 - 26/04/2018 20:03 Re: Mennesket og verden [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7192
Sted: Sydsjælland
Citat:
Håber at du trods alt fanger noget principielt teologisk af afgørende betydning
Mit svar:
Jeg ved, hvad der har afgørende betydning for mig.
Citat:
Spørgsmålet er om vi ønsker Gud tæt på os og ind i vores liv som HansKrist er fortaler for tjener mennesket bedst på den lange bane

Eller vi vil som dig Arne tager så meget som muligt afstand fra alt det HansKrist står for,
Mit svar:
Min holdning er udviklet over lang tid - totalt uafhængigt af din.
Citat:
Her må man tage stilling og vælge den ene frem for den anden af os, ellers får det katastrofale følger
Mit svar:
Jeg er ikke tilhænger af dit diktat til andre mennesker om at tage stilling.
Citat:
Men måden vi går løs på hinanden viser netop at der ikke er tale om inkvisition -
Mit svar:
#25219 - 26/04/2018 15:52 skrev du:
Citat:
- du fatter stadig ikke hvad du har gjort dig skyldig i.
Du modsiger jo dig selv blinker

Arne smiler
Top Svar Citer
#25225 - 26/04/2018 20:53 Re: Mennesket og verden [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Online   content
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3656
Sted: Nørresundby
Du kender mig da, vi har kendt hinanden i 15 år og du taler om inkvisition, det her (vores frie, bramfrie omgangstone) er tegn på det stik modsatte, tegn på at vi er så langt væk fra noget i den retning (inkvisition) vi mennesker kan komme.

Og læs tråden igen og du vil måske få øjnene op for din ikke altid lige heldige måde at debattere på Arne.

Men det her pjat med inkvisitions beskyldninger imens vi lever i en verden hvor småbørn omskæres og hvor kritik af en profet såvel som afbildning af samme betyder at man kommer under politibeskyttelse resten af livet for at have en chance for at overleve er så malplaceret og langt skud ved siden af at det virker latterligt og søgt og dum.

Så du misbruger ordene, og hvad du skriver er fuldstændig ude i hampen.

Har du oplevet noget nogensinde, at det kunne være risikabelt for dig at kritisere kristendommen? Aldrig og du kommer ej heller til at opleve det.

Du siger lige hvad der passer dig om kristendommen fordi du ved at det kan vi uden at det får konsekvenser. Og sådan skal det også være.

Prøv at argumentere lidt saglig fagligt interessant teologisk i stedet for.

Og få din selvkritik og humor med igen. Jeg har faktisk forsøgt i flere indlæg at være lidt morsom samtidigt med at jeg pædagogisk har forsøgt at få noget teologisk principielt til at fremstå tydeligt.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#25226 - 26/04/2018 21:06 Re: Mennesket og verden [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7192
Sted: Sydsjælland
Citat:
samtidigt med at jeg pædagogisk har forsøgt at få noget teologisk principielt til at fremstå tydeligt.
Mit svar:
Det synes jeg ikke er lykkedes!
Jeg synes, du er ekstremt uklar.
Foreslår at du prøver igen.

Arne smiler
Top Svar Citer
annonce
Side 5 af 49 < 1 2 3 4 5 6 7 ... 48 49 >


Seneste indlæg
Tanker - idéer - visioner.
af Tikka
23/04/2024 11:21
Min ”religion”
af Anonym
23/04/2024 08:15
Vigtige præciseringer
af Anonym
22/04/2024 16:51
FEJL VED TRÅDENS OVERSKRIFT?...
af Anonym
22/04/2024 16:20
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Arne Thomsen
21/04/2024 22:10
Nyheder fra DR
Lars Boje Mathiesen stifter nyt parti ti..
23/04/2024 11:33
EU-politiker brugte rødt kort og svinge..
23/04/2024 11:00
Migrantbåd forliser i Den Engelske Kana..
23/04/2024 10:53
Detailhandlen i kovending: Nu tror butik..
23/04/2024 10:36
Russisk droneangreb på Ukraine sårer n..
23/04/2024 09:59
Nyheder fra Religion.dk