annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15659804
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2380304
Et andet syn 1989662
Jesu ord 1522485
Åndelig Føde 1515215
Galleri
Løve i egen hule nu.
Hvem er online?
2 registrerede ABC, Arne Thomsen 355 gæster og 34 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 37 af 39 < 1 2 ... 35 36 37 38 39 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#25019 - 28/03/2018 14:43 Re: Arnes Paradis ... [Re: Tikka]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7185
Sted: Sydsjælland
Hej Tikka.

Du skriver bl.a.:
Citat:
Jeg tror at vi 2 har forskellige billeder af paradis -
Det kan du nok have ret i.

Jeg har et nogenlunde klart billede af "mit Paradis", men jeg er usikker på hvordan dit er udover, hvad du skrev #24994 - 26/03/2018 00:05:
Citat:
Guds rige på jord har den fordel, at det slet ikke kommer på tale, at bøvle med de som ikke vil jorden og medmennesket godt, for dem udrydder den kærlige Gud bare.
Mener du virkelig dét?
Jeg får mindelser om "kærligheden" i den spanske inkvisition, korstog, heksebrændinger, og henrettelser - udført af mennesker - på Guds vegne.

M.v.h. Arne smiler
Top Svar Citer
#25020 - 28/03/2018 15:31 Re: Godt forslag [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7185
Sted: Sydsjælland
Hej Hanskrist.

Jeg må erkende, at jeg endnu ikke har nået at se ret meget af dine links angående Llewellyn Vaughan-lee, fordi dét, der først overraskede mig, var, at han er sufi - og det var så dét, der viste, at du måske i første omgang ikke behøver at rejse helt til Californien, men kunne starte med kun at rejse til Ålborg blinker

Idéen om SPIRITUAL ECOLOGY og "Menneskets kald i Guds verden" lyder helt rigtig i mine øren, og ligeså at du udarbejder et forslag til et manifest.

Og er vi - så mange af os som muligt - først nået så langt - er blevet enige om dets indhold - og har fået gjort det maksimalt nemt og fristende at læse - så gælder det jo om at få det præsenteret for så mange som muligt - at få lavet "mange bække små", som måske kunne blive til "en stor å" blinker

Og til Thomas: Jeg jeg synes da også, det kunne være en god idé med et "kaffemøde", men det er jo langt at rejse for en kop kaffe - så forskellige steder i landet, vi er placerede.
Det kunne også være godt, synes jeg, at høre hvordan du stiller dig til fra dit religiøse standpunkt til klodens økologi og til eventuel interreligiøs forståelse - eller det modsatte.

M.v.h. Arne smiler
Top Svar Citer
#25021 - 28/03/2018 16:18 Re: Arnes Paradis ... [Re: Tikka]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7185
Sted: Sydsjælland
Hej Tikka.

Jeg ser, at jeg ikke har fået svaret dig på dette: #25015 - 28/03/2018 10:35, hvor jeg skrev:
"Macron og Sherin Khankan drøfter stormøde for kvindeimamer" og kaldte det: "Et lille lys i mørket", og hvor du ganske rigtigt dokumenterer, at dette møde ikke var uden kritik.

Det er blevet klart, at Macron viste sympati for et stormode mellem muslimske såvel som kristne og jødiske kvinder.

Det mener nogle er at støtte islamistisk terrorisme, mens Macron tydeligvis mener det modsatte - og at sådan terrorisme måske kan forebygges v.h.a. interreligiøs dialog.

Det tror jeg, han har ret i blinker

M.v.h. Arne smiler
Top Svar Citer
#25023 - 28/03/2018 18:20 Re: Arnes Paradis ... [Re: Arne Thomsen]
Simon Offline
veteran
Registeret: 04/04/2008
Indlæg: 4683
Du, hr. lægprædikant, Somos søde bogholder med den grænseløse respekt overfor alt med bare en snert af guddommelig overtro iboende, ka' vel næppe føle andet end taknemlighed for selv de mest rabiate islamister, idet du jo alene her på debatten, aldrig har beklaget volden afstedkommet fra moralske konventioner i også dén slags religion.

Det eneste vi fra dig har set, er servilitet og underkastelse, nogenlunde svarende til de kristusmyter du har så kær, hvorfor det eneste du har haft at byde på, er en venden den anden kind til, og så ellers bare lade landet oversvømme af respekt for strømmen af samme form for religiøs dogmetro. En nyttig idiot, kalder mange politiske flygtninge troende som du, der uden omtanke tror deres følelser for egen religion, har noget at gøre med den voldsspiral der har sine referenter i GT. Og du vil aldrig overveje din rolle som den nyttige idiot, det er du altid optaget af dine egne følelser, til at kunne finde ud af.

Du er da også sød, når du sådan projicerer følsomme idéer om mennesket ud på omverden og naturen, men jeg tror nok at landet skal være glad for at du ikke er politiker..;)

mvh
Simon
P.s.: Havde du været en ung bevidst mand i 1941, ville du som mange andre bare ha' underkastet dig direktiver med biblen i hånden, og ligesom du så ofte her har gjort, bare holdt svovlprædikener overfor modstandsbevægelsens aktiviteter, ikke mindst, siddet med tårer i øjnene når ordet 'kristus' nævntes i samme forbindelse. Jo, du egner dig bestemt som soldat i Frelserens Hær...;)


Redigeret af Simon (28/03/2018 18:23)
Top Svar Citer
#25025 - 28/03/2018 19:56 Paradis ... [Re: Arne Thomsen]
Tikka Offline
bor her
Registeret: 05/09/2015
Indlæg: 1891
Indsendt af: Arne Thomsen

Du skriver bl.a.:
Citat:
Jeg tror at vi 2 har forskellige billeder af paradis -
Det kan du nok have ret i.

Jeg har et nogenlunde klart billede af "mit Paradis", men jeg er usikker på hvordan dit er udover, hvad du skrev #24994 - 26/03/2018 00:05:
Citat:
Guds rige på jord har den fordel, at det slet ikke kommer på tale, at bøvle med de som ikke vil jorden og medmennesket godt, for dem udrydder den kærlige Gud bare.
Mener du virkelig dét?

Jeg får mindelser om "kærligheden" i den spanske inkvisition, korstog, heksebrændinger, og henrettelser - udført af mennesker - på Guds vegne.


Jeg tror ikke på guds rige på jord, hvor kun de retfærdige bor efter guds indgriben.

Denne gud findes kun i menneskets hoved, og har været til meget fortræd, ved bland mere at gi' sit udvalgte folk et andet folks jord.

Kunne jeg bestemme skulle religion være forbudt.

Religion og menneskets eget begær er årsag til krig og elendighed.

Jeg tror ikke, menneskene kan finde en fælles – hvad skal jeg kalde det? - fælles miljøværdier at handle efter.
Der er alt for mange interesser på spil, og derfor tror jeg, vi kan se frem til flere borgerkrige i "vort" område samt, at islam vil blive bestemmende over vort liv på sigt, som kristendommen har været – fordi mange mennesker med denne religion vandre væk på grund af manglende livs grundlag og krig der hvor de bor – samt ønsket om samme levestandard som os.

"Mit paradis" er religionsfrit og et sted hvor mennesket selv kan tænke og handle til alles bedste – hvor vi erkender vi er en del af helheden – og hvor ingen er underlagt et andet menneskets "love og regler" med mindre man selv vælger at underlægge sig dette.
Dette – mit paradis - er lige så umuligt som dit og bibelens paradis – og imens vi snakker vil klima forandringerne blot blive værre og værre.
Vi har ingenting at skulle ha' sagt, ud over at være en politisk forbruger og handle i overensstemmelse med egen samvittighed.

¨¨¨¨



Redigeret af Tikka (28/03/2018 20:09)
Top Svar Citer
annonce
Side 37 af 39 < 1 2 ... 35 36 37 38 39 >


Seneste indlæg
Kom op på bjerget...
af Anonym
20/04/2024 06:35
Tanker - idéer - visioner.
af Arne Thomsen
19/04/2024 20:12
Vigtige præciseringer
af somo
19/04/2024 11:46
Vigtige præciseringer
af somo
19/04/2024 11:40
Lad os undersøge islam...
af ABC
18/04/2024 16:13
Nyheder fra DR
Region vil tage hul på milliardlån til..
20/04/2024 12:26
Coops regnskab går i minus med 717 mill..
20/04/2024 11:31
Clara Tauson er finaleklar uden kamp
20/04/2024 11:28
Haiti er hærget af vold: Bander bortfø..
20/04/2024 11:04
Politi undersøger sprængning af pengea..
20/04/2024 10:06
Nyheder fra Religion.dk