annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15540585
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372635
Et andet syn 1981099
Jesu ord 1518507
Åndelig Føde 1466783
Galleri
Himmelfart...
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 606 gæster og 266 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 3 af 39 < 1 2 3 4 5 ... 38 39 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#24771 - 23/02/2018 14:13 Re: Ateisme [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
Citat:
Hvor stort er universet? Hvor kom det fra? Er der flere universer?


Ja hvor stort? Nu vil jeg ihvertfald udvide mit univers og cykle en tur langs med Limfjorden, fordi solen er i strålende godt humør i dag her i det nordjyske.

Husker engang jeg på vej hjem fra mit arbejde som post, gjorde ophold ved Limfjorden og mens jeg sad der og hyggede mig, kom ord for ord et digt til mig og jeg kørte bagefter direkte hjem og skrev det ned:

Limfjorden:

Solen er i strålende humør
den flirter med limfjorden
der smigret er et stort smil

tankeløse og ubekymret
leger de legen i dag igen

hel fri og uden skyer er de

helt uden blusel stiller de
deres kærlighed til skue

åbenlys og uden skæmsel
for gud og hver mand

ikke til at forstå

men burde vi ikke gøre ligeså.




-0-0-0-0-

Rigtig go weekend TIL JER ALLE med masser af X-factor og måske lidt sex faktor her og der, hvem ved?

De bedste hilsner HansKrist

PS:

Jeg regner med at vende tilbage til slagsmålet med dig Arne og Tikka.

PPS:

Skulle vi ikke, os her på stedet, lave en tråd hvor vi selv begyndte at skrive digte (gerne hjælpeløse dårlige af slagsen (det vigtigste er at være med og at have forsøgt)). Jeg har altid ment at det var tusind gange mere interessant at vi selv lærte at skrive, også digte, frem for at vi altid skulle læse andres digte. Hvorfor "propfodrer" man elever med hvad andre har skrevet, hvorfor lærer man ikke eleverne selv at formulere sig, ja det er et af de forhold ved skolen jeg aldrig har forstået.

Det vigtigste i skolen må sgu da være at give eleverne deres egen stemme og fremskynde og udvikle deres egne evner til at formulere sig. Hvorfor skal vi leve i næsegrus beundring for hvad andre har skrevet, ofte i en fjern fortid, så sproget lyder dekadent og opstyltet.

Nå alt det her må Simon og RoseMarie da have deres mening om.

_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#24772 - 23/02/2018 15:03 Re: Ateisme [Re: Arne Thomsen]
Simon Offline
veteran
Registeret: 04/04/2008
Indlæg: 4683
Hr. lægprædikant..

Din uforstand ka’ skam forklares med århundreders folkeforførelse, idet de overnaturlige fortællinger jo for længst har konsumeret resterne af din fornuft til frokost, noget der velsagtens skete i barndommen, hvorfor du nu er omspundet af selvbedrag du ikke forstår et pip af!
Grundlæggende begriber du nemlig slet ikke tragedien man lod religioner påføre kulturformer, og er nu bare en ældre pladask blandt andre kreationister, der bruger deres computer til små foredrag med wikipediakopier for mere eller mindre ligesindede. At du blev blå i hovedet af religiøs forargelse over at være udregnet som en 6-årig skoledreng med kridttavle allerede på KD’s jesusdebat, gør det altså ikke mindre komisk at se dig mere end ti år senere mindst lige så blå i hovedet!

Set i det perspektiv, kan det bare ikke undre nogen at akkurat du ikke forstår hvorfor religioner er det mest ubrugelige værktøj til forklaring af naturens årsag/virknings-forhold, derfor heller ikke, at det præcis er hvad du som kreationist forventer af overtroen – og hvis man gider se din indlægsbakke igennem, vil man ikke finde andet end netop den slags tosserier – for rent faktisk ér der næppe mange der forventer at se chokolade i plastickoppen, når de trykker på kaffe, hvis ellers du forstår parallellen..;)

mvh
Simon
Top Svar Citer
#24773 - 23/02/2018 16:33 Re: Ateisme [Re: Simon]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Endnu engang "putter" han sig - ham Simon - bag hån af andre - og uden modet til at præsentere et eget selvstændigt standpunkt.

Men det er jo nok, fordi han står der, staklen, "i bar røv og viklers" - iført "Kelserens nye klæder" blinker

Arne smiler
Top Svar Citer
#24774 - 23/02/2018 19:47 Re: Ateisme [Re: Arne Thomsen]
Simon Offline
veteran
Registeret: 04/04/2008
Indlæg: 4683
att.: lægprædikanten

Du har aldrig skrevet noget om naturvidenskab, hvorfor dine ”spørgsmål” ikke handler om naturvidenskab!

Derimod er du en ganske almindelig men temmelig realitetsforvirret mystiker, typen der kommer ud fra slagteren og ikke forstår et pluk af hvorfor han ikke sælger kunstgødning..;)
Så nej, din interesse begrænser sig helt og holdent til bare religiøs overtro, astrologi, shamanisme og den slags hokuspokus, det er jo også dén slags du anser for ”stor filosofi”, og dér alle dine jørgenspørgsmål har adresse. Så bævl du med hønsemand og ham ”jesuitten” om din ”naturvidenskab” – du ér jo også allerede gennem en længere tråd påvist bare at være en spradebasse, det får række..;)

mvh
Simon


Redigeret af Simon (23/02/2018 19:48)
Top Svar Citer
#24775 - 23/02/2018 21:13 Re: Ateisme [Re: Simon]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Tænk at være så bange for at have et eget standpunkt - hvor f.eks. quantum entanglement og "Big Bang" indgår blinker
Arne smiler
Top Svar Citer
annonce
Side 3 af 39 < 1 2 3 4 5 ... 38 39 >


Seneste indlæg
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
29/03/2024 08:41
Ramadan-måneden
af ABC
29/03/2024 08:40
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
Israel: Hizbollah-leder dræbt i Libanon
29/03/2024 13:22
'Oppenheimer' har haft forsinket premier..
29/03/2024 12:30
Storebæltsbroen er genåbnet
29/03/2024 12:13
Rumænien efterforsker dronelignende fra..
29/03/2024 10:53
Israel reagerer på ICJ's ordre om nødh..
29/03/2024 10:23
Nyheder fra Religion.dk