annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15537295
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372389
Et andet syn 1980841
Jesu ord 1518425
Åndelig Føde 1465878
Galleri
HansKrist Tigerens Rede :) Have
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 313 gæster og 155 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#24488 - 13/01/2018 00:27 Paulus, Apostle of Christ
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
Paulus

Film: "Paul, Apostle of Christ" (se teaser trailer her).

Paulus, Apostle of Christ

28 marts så kommer filmen om faderen til den moderne sekulære frie vestlige kultur og civilisation nemlig Paulus, Apostle of Christ. Grundlæggeren af kristendommen eller som Bertrand Russell siger, kristendommens opfinder.

Paulus implementerer begrebet (memet), ideen og diskursen om KRISTUS (og "Kristus Mystikken", vores mystiske væren i Kristus) i kultursfæren for al fremtid. Hvad det vil sige at være i KRISTUS = hvad det vil sige at være KIRKE i verden og de nye skabninger og mennesker vi er i Kristus, skjult med KRISTUS i GUD.

Er nogen i Kristus er han en ny skabning; alt formår vi i ham der gir os kraft; Kristus virker mægtig i os; og jeg gider kun tale om det som Kristus har gjort gennem mig siger Paulus mod slutningen af sit liv.

Alain Badiou argues that Paul delineates a new figure of the subject: the bearer of a universal truth that simultaneously shatters the strictures of Judaic Law and the conventions of the Greek Logos.

Ifølge Paulus er vi som kristne mennesker, i vores "i KRISTUS væren", karismatiker, fyldt med Helligåndens kreative ekstatiske greb om vores liv.

Den russiske religionsfilosof Nicolai Berdyaev, som Putin opfordrer os alle i Vesteuropa til at læse (dog om Berdyaev stod op af graven han ville være den største kritiker af Putin og hans politik (sådan er der så meget)), formulerer det således:

Through Christ, man's nature is redeemed and restored; he is saved from the curse of sin. The old man is reborn into a new creature, the new Adam. But the mystery of redemption conceals the mystery of creativeness. As a god-like being, belonging to the realm of freedom, man is called to reveal his creative power.

The third creative revelation in the Spirit will have no holy scripture ; it will be no voice from on high; it will be accomplished in man and in humanity - it is an anthropological revelation, an unveiling of the Christology of man . God awaits the anthropological revelation from man and man cannot expect to have it from God. And one cannot merely wait for the third revelation; man must accomplish it himself, living in the Spirit; accomplish it by a free, creative act. In this act everything transcendent will become immanent. The third anthropological revelation, in which the creative mystery of man will be revealed, is man's final freedom. Man is quite free in the revelation of his creativeness. In this fearful freedom lies all the god-like dignity of man, and his dread responsibility. The virtue of accepting a dangerous position, the virtue of daring to do, is the basic virtue of the creative epoch. MCA

Hvor farlig en position, "mystery of creativeness" er (The third creative revelation in the Spirit will have no holy scripture ; it will be no voice from on high; it will be accomplished in man and in humanity) erfarede vi med Muhammed krisen og i forbindelse Charlie Hebdo (den ugentlige satiriske franske avis) men ikke mindst i forbindelse konservativ fundamentalistisk islamisme der konstant lægger pres på vores frie vestlige kreative livsstil.

I 1924 påstår Berdyaev at europa først skal igennem en forfærdelig rædselsfuld mørk tid (profeten Berdyaev fik ret) herefter vil europa opleve en Ny Middelalder (third revelation) med en nyreligiøs opblomstring (også her må vi sige profeten Berdyaev fik ret):

Berdyaev's beskrivelse af nyreligiøsiteten (new age) rammer jo så præcist det vi har oplevet i vesten:

one cannot merely wait for the third revelation; man must accomplish it himself, living in the Spirit; accomplish it by a free, creative act. In this act everything transcendent will become immanent. The third anthropological revelation, in which the creative mystery of man will be revealed, is man's final freedom. Man is quite free in the revelation of his creativeness. In this fearful freedom lies all the god-like dignity of man, and his dread responsibility. The virtue of accepting a dangerous position, the virtue of daring to do, is the basic virtue of the creative epoch.

Med det sidste her læst bliver det tydeligt at det er på skrømt eller helt ude i hampen at Putin vil belære os i Vesteuropa med Berdyaev, det er tværtimod os i Vesteuropa der med Berdyaev i hånden og ånden må sanktionere overfor Putin.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#26628 - 30/12/2018 13:25 Re: Paulus, Apostle of Christ [Re: Hanskrist]
Jørgen Primdahl
Uregistreret

Paulus forkyndte om Guds rige ligesom Jesus havde gjort før ham, han opfandt ikke kristendommen, Jesus var den første, det er derfor det kaldes kristendom, Jesus var Kristus, Paulus var en apostel af Kristus.
Top Svar Citer
#26655 - 04/01/2019 14:37 Re: Paulus, Apostle of Christ [Re: ]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
Det er nøjagtig som den gode Paulus siger det, så selv du Jørgen tænker som kristen som Paulus har lært dig det og har lært alle os andre det. Paulus kristendommens teolog, det er ham der meme mæssigt implementerer begivenheden KRISTUS i kultursfæren, hvilket er nødvendigt om kristendommen eller Jesu mission og frelsergerning (Guds handlen med os gennem Jesus) skal overleve Jesu død. Ånden (bevidstheden) og Ordet (meme'et) kan vi aldrig adskille i forbindelse med de nye skabninger vi er i KRISTUS - vi er i og med begivenheden KRISTUS i vores liv.


Uden Paulus ingen kristendom som vi kender til det i dag. Mange mener at Jesus bevægelsen ville være døet ud om det ikke havde været for Paulus. Jesus bevægelsen ville være blevet opløst i et hav af forskellige små religiøse bevægelser og ingen af dem med kraft, spirituel kraft og styrke, til at blive en verdensreligion.

Mindsker det så betydningen af Jesus vi modtager som KRISTUS også i historisk forstand, nej aldrig, tværtimod beror det hele på at vi mennesker tager imod Jesus som KRISTUS - KRISTUS er opstået og er den samme til alle tider og steder (KRISTUSVIRKELIGHEDEN (den ny virkelighed (gennem Guds Ånd udgydt) mellem mennesket og Gud) ind i verden ved Jesus overlever Jesu død) at her kommer Gud og handler med os, nåden Guds Kærlighed KRISTUS ind i verden og i vores liv os der tager imod det Guds Nådesværk vi er i KRISTUS. Men kerygmaet ( herold forklaringen på meme'et) og evangeliet skal italesættes ( der skal som Paulus gjorde sættes ord på) i kultursfæren, de kulturelle religiøse spirituelle diskurser.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
annonce


Seneste indlæg
Kærlighedsbevægelsen...
af Anonym
28/03/2024 21:24
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Ramadan-måneden
af ABC
28/03/2024 18:08
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
Instruktør bag 'Oppenheimer' bliver rid..
28/03/2024 21:53
Rusland blokerer for FN-overvågning af ..
28/03/2024 21:33
Harvard Universitet fjerner bogbind lave..
28/03/2024 20:48
OL-drømmen var pakket langt væk, men n..
28/03/2024 20:33
Busulykke i Sydafrika tager livet af fle..
28/03/2024 20:16
Nyheder fra Religion.dk