2
registrerede Arne Thomsen
,(1 usynlig),
168
gæster og
218
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
#28031 - 31/08/2019 09:53
Re: Mellemrummet
[Re: Simon]
|
bor her
|
Registeret: 02/05/2009
|
|
Hej Simon Tak for en herlig introduktion til Horace Engdahl. Han er ny for mig, og han rammer med sin tone tonen i mig. Ham ka' jeg også li'. Det får mig jo altid til at søge og læse, og på min vej faldt jeg over en anden, som godt nok før har været på visit i Mellemrummets linjer. Verden er både, hvad den har været og hvad den ikke har været før
en ukendt sang som ingen har fået at høre endnu
Flygelets længselsfulde tangenter. Spil på os, synes de at bede. Tonearterne ønsker at fylde stuen vise, hvad de hver især er i stand til. De gemmer måske på en ukendt sang som ingen har fået at høre endnu.
Lyset over havet
Svalerne rejste sydpå i går med et par nye generationer. Til maj er de tilbage igen. Havet er næsten ubevægeligt glatspartlet og med et fint lysskær. Øjeblikkene har deres verdenshistorie. Verdenshistorien har sine øjeblikke. Det er skræmmende midt i skønheden. Frygten for, hvad der er på vej ophæves ikke af lysets modulationer.
Potteplanter mindes for årets udsigt. Dybt nede er humlebien standby, og det summer stille i sneglenes gener.
En tirsdag med svaler og røg fra den slanke skorsten. Det er begyndt at holde op med at regne ville Euklid måske have sagt, mens han så skyerne drive.
Splitsekundet inden en standfugl lander i sneen. Sporene, når den er lettet igen.
Peter Poulsen... og i Pennens filosof på Filmstriben https://fjernleje.filmstriben.dk/film/9000004127/p...gte&login=#Weekendhilsner på sommerens sidste dag RoseMarie
|
|
Svar
|
|
|
#28032 - 31/08/2019 11:44
Re: Mellemrummet
[Re: RoseMarie]
|
veteran
|
Registeret: 04/04/2008
|
|
Morn' RM.. Ja her er det altså morgen, trods solbadet der jo har stået på adskillige timer...;) Min egen opmærksomhed vaktes, da jeg læste Becketts dagbogsoptegnelser, og af en eller anden grund rendte ind i kap. Stønnen, som du finder i Berøringens ABC (essays) af Horace Engdahl, der prikker lidt til en ung mands selvsikkerhed (angivelige arrogance) og litteraturkritik tilbage i 30'erne, som handler om stemmer i litteraturen - "sjælens tavse samtale med sig selv", stemmerne som dele af samme bevidsthed, den særlige ironi, skyggerne, i fx dagbøgerne, som jeg var ved at læse. Han hverken rider på eller slikker Beckett op, opmærksomheden faldt udelukkende på det med stemmerne - forøvrigt: https://www.svtplay.se/video/5759324/min-sanning/m...tt-1?start=autoPeter Poulsen er netop en af stemmerne vi gerne hører for os, som tit taler så ensomt i et rum af by eller natur, en man glædes over at genkende, ikke sandt..;) Bedste hilsner Simon
|
|
Svar
|
|
|
annonce
|
|