annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15532982
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372074
Et andet syn 1980581
Jesu ord 1518197
Åndelig Føde 1464857
Galleri
Rødhus hedeklit
Hvem er online?
0 registrerede 228 gæster og 259 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 1 af 6 1 2 3 4 5 6 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#21472 - 24/09/2016 15:45 Forbudte tanker?
ABC Online   content
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5368
Sted: Vanløse

Hej med dig

Er vi kommet for at slappe af blinker

Citat:
Logik er for ham åbenbart ikke en positiv værdi. Det er svært at sætte sig ind i. Han har heller aldrig tvivlet. Ikke en gang i hans barndom eller ungdom. Hvis du aldrig har tvivlet og overvejet om du tager fejl og verden måske kunne vise sig at hænge sammen på en anderledes måde, hvilket håb er der så for at du har fundet den bedste forståelse af universet? Det er jo tilfældigt, at han er født og opvokset et sted, hvor det lige præcis var kristendommen, han er blevet skefodret med.


Ovenstående (fra ateisternes facebookside) har fået en lavine til at rulle i mit hoved, for kan man tale om en tilfældighed? Kræver det ikke en sjæl som kan inkarnere alle steder? Har poul joachim stender (ham der tales om) en sjæl som ligesåvel kunne inkarnere i Indien? Ville PJS være PJS, hvis ikke hans far og mor havde fundet sammen? Rent fysisk ville han vel ikke se ud som han gør, hvis hans far havde fundet en anden mor? Hans far og mor kunne selvfølgelig være flyttet til Indien, men det ville nok ikke have været en tilfældighed. Som sådan ville de nok ikke have kastet en dartpil afsted mod et kort. Vi flytter derhen hvor pilen rammer. Det er selvfølgelig klart at PJS liv ville have forløbet anderledes, hvis hans forældre var flyttet til Indien. Hans liv kunne altså have set anderledes ud, hvis og såfremt, og så havde vi stået med en "anden" PJS.

Hvad er en tilfældighed? Er det en tilfældighed at vi ikke er i krig med sverige? Hvor tilfældigt er vores livsløb? Hvis alle overholdte færdselsreglerne, så ville det vel ikke være en tilfældighed, at der ikke skete ulykker?

Hvad er det religionerne siger? Overhold reglerne og få et godt liv? Selvfølgelig kan/skal vi diskutere om vi får et godt liv ved at overholde disse eller disse regler? Islam har f.eks nogle regler som jeg ikke vil overholde...håndsafhugning, stening osv.

Hvorfor skulle jeg overholde sådanne regler? Får jeg det godt af at hugge hænderne af mine børn? Eller stene mine familiemedlemmer?

Der må være andre og bedre måder at reagere på.

Hvordan skal vi reagere på regelbrud?

Hvis der ikke er noget efter døden, skal vi så have indført dødsstraf? Hvis der er noget efter døden, skal vi så have afskaffet dødsstraf?

Har det ikke betydning for vores adfærd om der er noget eller ikke er noget efter døden?

Hvis der er noget efter døden, så er skaden vel ikke så stor, som hvis der ikke er noget efter døden?

Hvordan begrunder vi vores reaktioner?

Hvorfor skulle jeg ikke hugge hovedet af mit barns morder? Hvorfor spilde tid og energi på sådanne mennesker? Hvad skulle formålet være med det?

Hvorfor overhovedet sætte børn i verden, når vi ved, at "ulven" render rundt derude?

Er der noget som er dejligt ved ateisterne, så er det at de tænker over tingene. De stiller spørgsmål og vil have styr på situationen. Sådan noget kunne teisterne lære en hel del af blinker

Mon ateisterne kan lære noget af teisterne?

Ateisterne er mennesker ligesom os selv...deres børn dør...vores børn dør...hvordan skal vi forholde os til det?

Hvis der ikke er noget efter døden, er det så rationelt at sætte børn i verden? Er det ikke mere rationelt at gå til grunde end opretholde denne lidelsesfulde verden, hvor der ingen sikkerhed er for vores børns ve og vel?

Hvem har lyst til at fødes uden arme? Eller med en eller anden dødelig sygdom? Bare fordi forældrene ville have et barn de kunne kigge på i fem sekunder? Har barnet nogen som helst interesse i sådan et kort og meningsløst liv?

Vi kunne selvfølgelig udrydde alle dem med genetiske defekter fra starten af (inden de så dagens lys), men løser det vores problemer med denne verden?

Forbryderne kommer jo fra vores egne rækker og ligeså med ofrene.

Hvordan kan vi tillade os at sætte børn ind i denne verden?

Jeg har tit tænkt over det her med Jesus...at han betalte en pris for at vi kunne få et bedre liv...for det var vel det han gjorde...satte sit liv på spil for os...så vi kunne vågne op og ændre vores adfærd over for hinanden...altså lade kærligheden råde blandt os.

Det behøver man ikke tro på. Enhver kan se det er tilfældet. Han ændrede verden. Men de religiøse fik forvrænget denne begivenhed. Som sådan fik de den helt galt i halsen.

Hvad har tro med denne begivenhed at gøre? Hvad skal jeg tro på? At han blev født af en jomfru? Stod op af graven med sit fysiske legeme? At han viste sig for disciplene med et legeme som ikke var fysisk? Hvordan hænger de to ting sammen?

Skyldes den tomme grav at nogen havde fjernet hans fysiske legeme? Var det et åndeligt legeme disciplene så? Hvad skal vi tro på? Beretninger som ikke stemmer overens med hinanden?

Jeg køber gerne troen på åndens eksistens, men alt det andet...det kan præsterne godt proppe i skraldespanden.

Bliver tilværelsen kedeligere af den grund? Har vi ikke andre ting at beskæftige os med? Hvordan hænger universet sammen? Hvem kan lave den fedeste film? Fyre den bedste joke af? Omvende flest ateister blinker

Hvad er der efter døden? Hvis Jesus viste sig for disciplene (bare en enkel gang), så kan vi bygge videre på den begivenhed, for så er der noget efter døden.

Og mon så ikke der er nogle som leder showet på den anden side? Organisere tingene til alles bedste?

Hvad frygter ateisterne? At leve i al evighed? Hvorfor er det en frygtelig tanke? Tænk på alle de fodboldkampe vi kan spille. Ja, alle de guddommelige lege vi kan opfinde. Den åndelige verden kan da umuligt være kedeligere end denne verden?

Bare tænk på et gensyn med ham her.

Kærlig hilsen

ABC
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
#21475 - 25/09/2016 13:58 Re: Forbudte tanker? [Re: ABC]
Tikka Offline
bor her
Registeret: 05/09/2015
Indlæg: 1875

"Jeg køber gerne troen på åndens eksistens, men alt det andet...det kan præsterne godt proppe i skraldespanden."


- Hvilken eksisterende ånd tror du på?

¨¨¨¨

Top Svar Citer
#21476 - 25/09/2016 14:48 Re: Forbudte tanker? [Re: Tikka]
ABC Online   content
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5368
Sted: Vanløse

Hej Tikka

Jeg tror at vi eksistere videre efter døden. Dette er Jesus et bevis (eller en bekræftigelse) på at vi gør, forsåvidt at han viste sig for disciplene efter sin død.

Spurgte du om noget andet? Isåfald må du gerne uddybe dit spørgsmål.

Kærlig hilsen

ABC
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
#21477 - 25/09/2016 15:08 Re: Forbudte tanker? [Re: ABC]
Tikka Offline
bor her
Registeret: 05/09/2015
Indlæg: 1875

"Jeg tror at vi eksistere videre efter døden."

- Hmm ok ... fortæller/lover bibelen det?


"Dette er Jesus et bevis (eller en bekræftigelse) på at vi gør, forsåvidt at han viste sig for disciplene efter sin død."

- Forsåvidt???

- Tror du, eller tror du ikke, på det der står i bibelen?

¨¨¨¨


Top Svar Citer
#21478 - 25/09/2016 16:25 Re: Forbudte tanker? [Re: Tikka]
ABC Online   content
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5368
Sted: Vanløse

Hej Tikka

Hvad er der nu galt med "forsåvidt"?

Hvis Jesus ikke viste sig for disciplene, så kan det jo ikke være et bevis (eller en bekræftigelse) på at der er noget efter døden.

Har jeg grund til at tvivle på at disciplene så Jesus? At der er noget sandhed i den beretning?

Jeg har altid troet på at vi eksisterede videre efter døden, så...for mig er der bare tale om et bevis (eller en bekræftigelse) på dette.

Hvorfor hænger du dig så meget i bibelen? Hvorfor ikke tænke over tingene selv? Hvordan skal vi forholde os til livet?

Hvis Jesus ikke havde vist sig for disciplene, så ville jeg da stadigvæk tro, at der var noget efter døden.

Det er jeg ligesom nødt til af flere grunde. Dels vil jeg gerne eksistere videre og dels vil jeg gerne have at mit barn eksistere videre. Og selvfølgelig alle andre også.

En stor lykkelig familie som svæver rundt på kærlighedens vinde smiler

Kærlig hilsen

ABC
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
annonce
Side 1 af 6 1 2 3 4 5 6 >


Seneste indlæg
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 10:05
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Ramadan-måneden
af ABC
26/03/2024 19:13
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
24/03/2024 17:18
Nyheder fra DR
USA: Vi arbejder på et nyt møde med Is..
28/03/2024 09:56
Motorcykeltræf og vejarbejde kan give p..
28/03/2024 09:40
Tæt trafik på Sydmotorvejen
28/03/2024 09:30
Frygter udslip af farlige materialer eft..
28/03/2024 09:26
Fire personer dræbt i Illinois efter kn..
28/03/2024 09:22
Nyheder fra Religion.dk