annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15533515
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372112
Et andet syn 1980614
Jesu ord 1518211
Åndelig Føde 1465023
Galleri
treram på vej i luften over  Mississippi 1952, uheld i Mexico
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 310 gæster og 306 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 3 af 4 < 1 2 3 4 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#20289 - 20/02/2016 10:17 Re: Kvantefysik for begyndere [Re: ABC]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hej ABC.

Jeg har genlæst hele denne tråd, og jeg hæfter mig ved dine mange spørgsmål:

Citat:
Som sådan kan fotonen ikke både gå gennem begge porte og KUN den ene port. Den må altså "vælge".

Hvorfor vælger den det ene frem for det andet? Er det os som vælger for den?

Er de på gale veje? Hvad er din mening om tingene?

Hvad fortæller kvantefysikken os? Er der enighed om det?

Eksistentielt betyder det vel noget om vi skaber verden eller verden skaber os eller noget helt tredje?

Jeg har bare kværnet en masse igennem, og synes ikke, at være stødt på noget som ophæver årsag-virknings loven.

Men jeg er ikke kvantefysiker, så...kom frit frem og forklar blinker

Lad os så sige, at de allesammen, hvert par i hver verden, får et barn, vil disse børn i de forskellige verdener, så kunne siges at være hinandens kopier? Er der en kopi af mig i en anden verden?

Hvordan skulle universet kunne vide, hvor mange kombinationer der er behov for, for at kunne kombinerer alle muligheder? Skal jeg lave et endeligt antal verdener eller et uendeligt antal ? Hvor mange verdener skal jeg lave? Hvor skulle universet vide sådan noget fra?

Jeg vil hellere stille mig på din side, og spørge, om kvantefysikken fortæller os noget eksistentielt? Er fremtiden fastlagt? Er fortiden fastlagt? Hvordan er verden skruet sammen?

Måske skulle du lige tænke lidt mere over tingene...hmm...har jeg ikke sagt det en gang før blinker

Hvad mener du om de mange verdener? Holdbar? Uholdbar? Ligeglad?

Så vi skal bare lægge os ned og sove videre blinker

Jeg synes hellere vi skulle vågne op og gøre noget ved det mareridt som vi befinder os i.

Verdens væren...hvad taler du om? En computer? En programmør? Et program? Væren? At være til? Kan vi ikke finde ud af det?

Hvilken planet befinder du dig på? Hvad foregår der omkring dig? Hvad kan du fatte? Er det ikke et åbent spørgsmål blinker

Samlet set giver det mig et uklart billede af, hvor det egentlig er, du vil hen med din store samling af kvantefysik-spørgsmål, som du måske/måske ikke ønsker eller kan svare på.

Jeg får en fornemmelse af, at det slet ikke er kvantefysik, denne tråd handler om - for dig ... forvirret

M.v.h. Arne smiler
Top Svar Citer
#20290 - 20/02/2016 12:59 Re: Kvantefysik for begyndere [Re: Arne Thomsen]
ABC Offline
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5368
Sted: Vanløse

Hej Arne

Indsendt af: Arne Thomsen


Jeg har genlæst hele denne tråd, og jeg hæfter mig ved dine mange spørgsmål:

Citat:
Som sådan kan fotonen ikke både gå gennem begge porte og KUN den ene port. Den må altså "vælge".

Hvorfor vælger den det ene frem for det andet? Er det os som vælger for den?

Er de på gale veje? Hvad er din mening om tingene?

Hvad fortæller kvantefysikken os? Er der enighed om det?

Eksistentielt betyder det vel noget om vi skaber verden eller verden skaber os eller noget helt tredje?

Jeg har bare kværnet en masse igennem, og synes ikke, at være stødt på noget som ophæver årsag-virknings loven.

Men jeg er ikke kvantefysiker, så...kom frit frem og forklar blinker

Lad os så sige, at de allesammen, hvert par i hver verden, får et barn, vil disse børn i de forskellige verdener, så kunne siges at være hinandens kopier? Er der en kopi af mig i en anden verden?

Hvordan skulle universet kunne vide, hvor mange kombinationer der er behov for, for at kunne kombinerer alle muligheder? Skal jeg lave et endeligt antal verdener eller et uendeligt antal ? Hvor mange verdener skal jeg lave? Hvor skulle universet vide sådan noget fra?

Jeg vil hellere stille mig på din side, og spørge, om kvantefysikken fortæller os noget eksistentielt? Er fremtiden fastlagt? Er fortiden fastlagt? Hvordan er verden skruet sammen?

Måske skulle du lige tænke lidt mere over tingene...hmm...har jeg ikke sagt det en gang før blinker

Hvad mener du om de mange verdener? Holdbar? Uholdbar? Ligeglad?

Så vi skal bare lægge os ned og sove videre blinker

Jeg synes hellere vi skulle vågne op og gøre noget ved det mareridt som vi befinder os i.

Verdens væren...hvad taler du om? En computer? En programmør? Et program? Væren? At være til? Kan vi ikke finde ud af det?

Hvilken planet befinder du dig på? Hvad foregår der omkring dig? Hvad kan du fatte? Er det ikke et åbent spørgsmål blinker

Samlet set giver det mig et uklart billede af, hvor det egentlig er, du vil hen med din store samling af kvantefysik-spørgsmål, som du måske/måske ikke ønsker eller kan svare på.


Nu har jeg ligesom svaret på det med de mange verdener, så jeg synes ikke, at du er helt fair i din "kommentar".

Hvis du er uenig i mit svar, så må du meget gerne sige til.

Hvad interesserer dig?

Indsendt af: Arne Thomsen

Jeg får en fornemmelse af, at det slet ikke er kvantefysik, denne tråd handler om - for dig ... forvirret

Måske skulle du ikke stole så meget på dine fornemmelser, men istedet deltage lidt mere aktivt i tingene.

F.eks kunne du sætte denne skive på blinker

https://www.youtube.com/watch?v=p8SFmXP2eyE

Sådan noget er lige sagen for os unge griner

Hvor er vi på vej hen? En større forståelse af det hele? Hvem styrer tingene? Er der nogen som styrer tingene?

http://www.thehoodedsage.com/

Kærlig hilsen

ABC
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
#20291 - 20/02/2016 13:21 Re: Kvantefysik for begyndere [Re: ABC]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hej ABC.

Jeg synes, du "putter" dig bag dine byger af spørgsmål - og undlader åbent og ærligt at fortælle, hvor du selv står.

M.v.h. Arne cool
Top Svar Citer
#20293 - 20/02/2016 14:53 Re: Kvantefysik for begyndere [Re: Arne Thomsen]
ABC Offline
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5368
Sted: Vanløse
Hej Arne

Indsendt af: Arne Thomsen
Hej ABC.

Jeg synes, du "putter" dig bag dine byger af spørgsmål - og undlader åbent og ærligt at fortælle, hvor du selv står.

M.v.h. Arne cool


Hvor har du stillet mig blinker griner

Kærlig hilsen

ABC
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
#20294 - 20/02/2016 15:04 Re: Kvantefysik for begyndere [Re: ABC]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Fortsat flere spørgsmål - stadig ingen svar.

Slut herfra.

Måske er der andre, der kan kommunikere med dig.

M.v.h. Arne trist
Top Svar Citer
annonce
Side 3 af 4 < 1 2 3 4 >


Seneste indlæg
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 10:05
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Ramadan-måneden
af ABC
26/03/2024 19:13
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
24/03/2024 17:18
Nyheder fra DR
11 mennesker dræbt af cyklon på Madaga..
28/03/2024 10:29
Kreml beder populært russisk socialt me..
28/03/2024 10:21
USA: Vi arbejder på et nyt møde med Is..
28/03/2024 09:56
Motorcykeltræf og vejarbejde kan give p..
28/03/2024 09:40
Tæt trafik på Sydmotorvejen
28/03/2024 09:30
Nyheder fra Religion.dk