annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15533515
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372112
Et andet syn 1980614
Jesu ord 1518211
Åndelig Føde 1465023
Galleri
Rødhus strand
Hvem er online?
0 registrerede 380 gæster og 308 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 8 af 17 < 1 2 ... 6 7 8 9 10 ... 16 17 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#20159 - 18/01/2016 17:46 Re: Uvished [Re: Anonym]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hej Apiqoros (Epikur?).

Du skriver:
Citat:
Det er naturligvis ikke undgået min opmærksomhed at du på intet tidspunkt har forholdt dig til det, jeg har skrevet men har hygget dig med dit leksikon.
Det er jo ikke sandt!
Jeg har da i højeste grad forholdt mig til dit udsagn om universets begyndelse/tilblivelse/skabelse (kald det hvad du vil):
Citat:
Jeg følger de forskellige naturvidenskabelige teorier med interesse.
og jeg har gentagne gange spurgt dig om, hvad det er for teorier, men du har ikke svaret!

Mon ikke det skyldes, at du ikke har noget svar - af den enkle grund, at sådanne naturvidenskabelige teorier simpelthen ikke eksisterer!
Jeg har i hvert fald aldrig set nogle - og det har du nok heller ikke, siden du - trods gentagne opfordringer - ikke peger på én eneste.

Det er jo ganske væsentligt, vil jeg mene, at hvad jeg opfatter som selvsikre og aggressive ateister kasserer al religiøsitet (hvad jeg godt kan følger jer i) men selv er totalt på bar bund - ikke har nogen som helst forklaring - om verdens begyndelse/tilblivelse/skabelse - og ikke vil indrømme det!

Det er netop derfor, jeg ikke er ateist, men må nøjes med det mere ydmygende: at være agnostiker blinker

Arne smiler
Top Svar Citer
#20164 - 19/01/2016 21:06 Re: Uvished [Re: Arne Thomsen]
Simon Offline
veteran
Registeret: 04/04/2008
Indlæg: 4683
Hr. lægprædikant..

”Det er jo ganske væsentligt, vil jeg mene, at hvad jeg opfatter som selvsikre og aggressive ateister kasserer al religiøsitet (hvad jeg godt kan følger jer i) men selv er totalt på bar bund - ikke har nogen som helst forklaring - om verdens begyndelse/tilblivelse/skabelse..”

- Ingen ateist vil anse en JV’ers skabelsesberetning for kosmologi, snarere for en morsom fantasi, et poetisk lune ment at skabe den åbenbart nødvendige afstand til erkendelsen af livets forgængelighed. Så intet uvist under solen dér heller…

At din lille fabel ingen interesse ka’ vække i videnskabelige kredse, endsige opkvalificere sig til en respekt hos ateister er jo heller ikke nyt, og burde slet ikke slå benene væk under dig. Dog vil der også være supervision at hente hos ateister, der jo ikke sveder over dine elegier – vi er jo, som du ved, et elskværdigt udsnit af befolkningen, ja din interesse for os er jo ikke just aftagende…;)

I den forbindelse viste Apiqoros netop interesse for indholdet i din fabel, hvorfor det mindste en elskværdig lægprædikant ku’ gøre, da var at læse højt, nu lejligheden bød sig. Men tak for et tit i endnu en snurrig tråd med nøjagtig samme textindhold…;)

mvh
Simon


Redigeret af Simon (19/01/2016 21:09)
Top Svar Citer
#20166 - 20/01/2016 14:56 Re: Uvished [Re: Simon]
Anonym
Uregistreret

1) Er du i stand til at give blot ét citat af Arne, hvor han "prædiker religion". Blot ét enkelt citat. Så kan han og andre forholde sig til dine beskyldninger, der virker aldeles grundløse.
Top Svar Citer
#20167 - 21/01/2016 04:09 Re: Uvished [Re: Simon]
Apiqoros
Uregistreret


Hej igen ...

'... og som for øvrigt sjældent har set en lægprædikant formidle sine prædikener på så sløset og lidet overbevisende en facon ...'

Nej, trods anvendelsen af alskens 'sprogblomster' er det ikke en begejstret ildsjæl man her stifter bekendtskab med; uagtet den ømme omgang med det mystiske bliver man ikke forført men sidder tilbage med en lidt irriteret følelse af - hvorfor dælen kan han ikke bruge et forståelig sprog - hvad skal alle disse overspændte sætninger gøre godt for?


'- Jo dét, og i øvrigt dér de spændende (læse)oplevelser findes, i de gode beskrivelser af det registrerede, ...'

Udover x antal fanatiske bøger om spændende videnskabelige emner og er der er utroligt mange gode videoer - debatter, forelæsninger og foredrag om samme ...


'... og som egentlig ikke har særlig stor debatværdi, og derfor heller ikke optræder som tema i særlig mange debatter, i hvert fald ikke rigtig gode – falsifikation osv. foregår jo altså heller ikke på de ”åndelige” snakkehoveders præmisser, men på videnskabelige.'

https://www.youtube.com/watch?v=YUe0_4rdj0U&feature=youtu.be

... her samtaler Richard Dawkins & Lawrence Krauss om biologi, kosmologi, religion og andre temaer ... den form RD her har valgt er langt den bedste når man skal formidle videnskabelige emner til lægmænd ...


'... ikke kære sig det mindste for om de informationer man fremmer, har et sandsynligt indhold. For dér gælder det kun om at plapre ...'

Ja, her hopper kæden af for spørgejørgen, hvor man hurtigt opfatter at det handler kun om at få opmærksomhed ... det bliver dog hurtigt trættende at blive udsat for en figurs roden rundt i eget følelsesliv.


'... det nordiske, græske og romerske supermarked for guder, som netop tillod forbrugerne et særdeles tæt forhold til den skæbne der var dem til del. Jeg ka’ godt lide at læse om disse tiders tænkning og liv, ...'

Jeg har selv stor affektion for nordisk mytologi og oldtidens myter i det hele taget - for dens tids mennesker var alt et mysterium som de forsøgte at fortolke med forklaringer de kunne få til at hænge sammen.

Det er absurd at vi i den vestlige verden skal trækkes ind i det religiøse vanvid, som en stor del af de muslimske immigranter har med i bagagen, endvidere skal alt indrettes efter deres før-middelalderlige kultur. Det er et stort tilbageskridt for sekulære samfund, der i vore oplyste tid burde tage sig af langt vigtigere opgaver ...

Apiqoros

.
Top Svar Citer
#20168 - 21/01/2016 10:52 Re: Uvished [Re: Anonym]
Anonym
Uregistreret

Du bruger det samme, snørklede sprog som Simon. Skal det forestille at være en form for poesi, I begge dyrker? Eller er I én og samme person?

Det samme spørgsmål gælder dig:
Kan du give blot ét enkelt citat af Arne, hvor han afslører at tro på Gud?

Giv blot ét citat. Så bliver det muligt for ham og os andre at se, hvad jeres indbildninger går ud på. Det er skørt at følge denne debat, hvor I smider omkring jer med den samme påstand om en person - uden at være det mindste i stand til at bakke den op med dialog, citater, o.a.
Top Svar Citer
annonce
Side 8 af 17 < 1 2 ... 6 7 8 9 10 ... 16 17 >


Seneste indlæg
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 10:05
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Ramadan-måneden
af ABC
26/03/2024 19:13
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
24/03/2024 17:18
Nyheder fra DR
Frankrig genoptager støtte til palæsti..
28/03/2024 15:25
Letlands udenrigsminister trækker sig e..
28/03/2024 14:45
FN: Flere end 1.500 dræbt under bandevo..
28/03/2024 13:27
Efter sygdom: Paven prædiker igen til p..
28/03/2024 13:19
Visitationszone forlænges yderligere ef..
28/03/2024 12:50
Nyheder fra Religion.dk