annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 20959472
Åndelig Føde 2726320
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2646563
Så er der linet op... 1981641
Jesu ord 1677655
Galleri
Limfjorden Nørresundby siden
Hvem er online?
0 registrerede 2660 gæster og 341 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 3 af 4 < 1 2 3 4 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#20006 - 07/12/2015 09:49 Re: Mattæus 18:3 [Re: Tikka]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 5670
Sted: Sydsjælland
Hej Tikka.

Du protesterede mod Michaels ord:
Citat:
Du kan starte med at lade din hånd glide gennem det dugvåde græs og vide at du lever mens den ubetydelige tanke skræller af og falder til Jorden.
Det er her, jeg er enig med Michael i, at der findes en direkte langt dybere og helt basal - "tankeløs" - oplevelse: væren.
Det var derfor, jeg pegede på den oplevelse, vi alle har haft, da vi var nyfødte børn - og som er mulig for os også som voksne - at tankerne går i stå - ikke kværner løs i hovedet - sindets fulde opmærksomhed.

M.v.h. Arne smiler
Top Svar Citer
#20010 - 07/12/2015 12:15 Gentag venligst efter mig [Re: Arne Thomsen]
Tikka Offline
bor her
Registeret: 05/09/2015
Indlæg: 2195

Man kan ikke vide en oplevelse uden tanken.

¨¨¨¨

Man kan da ikke opleve en: "langt dybere og helt basal - "tankeløs" - oplevelse væren” uden bevidstheden, ligesom man heller ikke kan opleve, man lever kun gennem følelsen.


Angående du skrev:
”Det var derfor, jeg pegede på den oplevelse, vi alle har haft, da vi var nyfødte børn …”

Tikka: Ved du … kan du huske, din oplevelse fra da du var nyfødt?


Angående Citatet:
”Sandheden, sandheden - og intet andet end sandheden. ” #13535 - 19/08/2012 05:30

Så forstår jeg på Michael's svarindlæg til mig i (#19984 - 04/12/2015 17:20) at denne sandhed har man mulighed for at vokse sig til at forstå, ved at starte med ”de nære ting” gennem nærværet hvor tankerne ikke styrer, da dette forhindre at ”se det hele” i sin måske skræmmende storhed.


Så ... Peace love and understanding smiler som er bevidst handling.





Redigeret af Tikka (07/12/2015 12:21)
Årsag til redigering: Tilføjelse
Top Svar Citer
#20012 - 07/12/2015 14:16 Re: Gentag venligst efter mig [Re: Tikka]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 5670
Sted: Sydsjælland
Hej Tikka.
Citat:
Man kan ikke vide en oplevelse uden tanken.
Sandt nok, men viden er noget, der kommer efter oplevelsen. Det er ikke selve oplevelsen, hvor der ikke er plads til tanker.

Citat:
Man kan da ikke opleve en: "langt dybere og helt basal - "tankeløs" - oplevelse væren” uden bevidstheden, ligesom man heller ikke kan opleve, man lever kun gennem følelsen.
Jeg har da enkelte gange haft oplevelser så dybe, at jeg end ikke havde plads til at vide, at jeg havde en bevidsthed blinker

Citat:
Ved du … kan du huske, din oplevelse fra da du var nyfødt?
Nej - men jeg fornemmer genkendelse.

Du har tydeligvis ikke haft sådanne oplevelser.
Jeg kan kun ønske for dig, at du får dem.
Alle tanker væk - fuldkommen ro - lysvågen.

Det er egentlig enkelt og ligetil - muligt for enhver - vil jeg mene.

M.v.h. Arne smiler


Redigeret af Arne Thomsen (07/12/2015 14:18)
Top Svar Citer
#20017 - 07/12/2015 15:59 Re: Gentag venligst efter mig [Re: Arne Thomsen]
Tikka Offline
bor her
Registeret: 05/09/2015
Indlæg: 2195

Du kan da vel ikke mene, at sandheden …

”Sandheden, sandheden - og intet andet end sandheden”

er en tilstand af genkendelsen som nyfødt uden bevidsthed.

Hvis jo … Hvordan elsker du så din næste som dig selv i denne tilstand, og hvem skal så redde verden mener du?





Redigeret af Tikka (07/12/2015 16:00)
Top Svar Citer
#20018 - 07/12/2015 19:50 Re: Gentag venligst efter mig [Re: Tikka]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 5670
Sted: Sydsjælland
Tikka.
Citat:
Du kan da vel ikke mene, at sandheden …
”Sandheden, sandheden - og intet andet end sandheden”
er en tilstand af genkendelsen som nyfødt uden bevidsthed.
Her pådutter du jo mig ikke alene sandhed, men sandheden!

Det er - som jeg ser det - mildest talt en falsk "opfindelse" - om mig! cool

Hvad er det mon, der motiverer dig til den slags?

Arne cool
Top Svar Citer
annonce
Side 3 af 4 < 1 2 3 4 >


Seneste indlæg
Ved du hvorfor?
af somo
27/06/2026 07:57
Bevidsthed - Tro - Kærlighed
af Arne Thomsen
20/06/2026 17:59
Verdens Væren
af Arne Thomsen
31/05/2026 15:37
Hvad sker der i disse dage?
af somo
25/05/2026 16:33
Denne flygtige Verden
af Arne Thomsen
25/05/2026 12:12
Nyheder fra DR
USA angriber igen Iran: 'Sker som svar p..
27/06/2026 23:57
Trump udnævner ny direktør for ICE
27/06/2026 22:03
Yngre mand svært tilskadekommen efter k..
27/06/2026 20:49
Serbiens præsident vil trække sig og u..
27/06/2026 19:45
Politiet var talstærkt til stede ved Is..
27/06/2026 18:46
Nyheder fra kristeligt-dagblad.dk
Trump udpeger ny chef til udskældt immi..
27/06/2026 23:17
USA's militær udfører nye angreb mod f..
27/06/2026 21:58
Cirkusgæster kan have drukket rensevæs..
27/06/2026 20:51
Netanyahu ønsker bred regering efter n..
27/06/2026 20:24
Titusinder går i første Pride-march ef..
27/06/2026 19:48