annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15536443
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372315
Et andet syn 1980797
Jesu ord 1518396
Åndelig Føde 1465686
Galleri
Tiger den HansiKristi-lige af slagsen
Hvem er online?
1 registreret (1 usynlig), 331 gæster og 283 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 112 af 130 < 1 2 ... 110 111 112 113 114 ... 129 130 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#19283 - 07/05/2015 09:59 Re: Angst – Tro – Håb – Kærlighed [Re: Simon]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Simon skriver:
Citat:
Det er i høj grad muligt at forklare et hvilket som helst observerbart fænomen på en fornuftig måde, når blot muligheden for registration og metodiske undersøgelser er til stede, hvor et logisk konsistent sprog kun genererer forståelse, nysgerrighed osv.
Men den påstand holder jo ikke!

For at kosmos eksisterer, kan vi jo observere - men vi kan ikke forklare dette "observerbare fænomen"! blinker

Der er meget, vi mennesker har fundet ud af og har rimelig godt styr på, men Simons påstand her er jo det helt vilde selvhævdende og løgnagtige pral - på menneskehedens vegne! blinker

Arne smiler
Top Svar Citer
#19284 - 07/05/2015 17:46 Re: Angst – Tro – Håb – Kærlighed [Re: Arne Thomsen]
Simon Offline
veteran
Registeret: 04/04/2008
Indlæg: 4683
P.s.: Netop gentagelser af lutter kreationistiske bimsespørgsmål, udtrykker hvad du har haft i ærmet og kan snakke om, derfor kvaliteten i dine meningers spørgsmål ;)
Dine trosfæller tænker for det meste i etiske fordringer for det liv de validerer med troen, mens din kommer til udtryk som glædelige fantasier uden virkelighedsforankring, oh hvilken ”åndelig dybde”, ja livsglæde..;)

Pssst, videnskab handler stadig om at forklare det observerbare, det er derudfra spørgsmål får kvalitet - men referenten til dine fantasier om kosmos, er måske guden i det uerkendelige, skaberen af symbolværdien på dit guddommelige træsnit? ;)

mvh
Simon


Redigeret af Simon (07/05/2015 17:58)
Top Svar Citer
#19285 - 08/05/2015 11:10 Re: Angst – Tro – Håb – Kærlighed [Re: Simon]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Så kom Simon omsider med sin "trosbekendelse", som han forgæves søger at opretholde - nu med ordene:
Citat:
Pssst, videnskab handler stadig om at forklare det observerbare, det er derudfra spørgsmål får kvalitet - men referenten til dine fantasier om kosmos, er måske guden i det uerkendelige, skaberen af symbolværdien på dit guddommelige træsnit? ;)
Men kosmos kan jo observeres og forklaring findes ikke!

Jo forklarende religiøs tro findes, men det er jo tro og ikke viden.
Selv har jeg ingen fantasier om kosmos - selvom Simon igen og igen søger at pådutte mig dem.
Det eneste, jeg har hér, er bevidstheden om et kæmpestort hul af uvidenhed - som imidlertid inspirerer til ydmyghed og begejstring over oplevelsen: at kosmos eksisterer.

Og at kunst og religiøsitet fabulerer herom, det er da for mig helt i orden - så længe det ikke forveksles med viden blinker

Arne smiler
Top Svar Citer
#19286 - 09/05/2015 08:09 Re: Angst – Tro – Håb – Kærlighed [Re: Arne Thomsen]
Simon Offline
veteran
Registeret: 04/04/2008
Indlæg: 4683
Hr. lægmandsprædikant..

Tit virker du bare umådeligt naiv Arne, men ok ;)

Du må lære at tænke rationelt, du ka’ alligevel ikke formulere en fornuftig forklaring på naturen med praktisk værdi med alle dine ”følerier” for overnaturlig tro, samme gælder dine fabuleringer omk. universelle bevidstheder osv. .
Alt hvad der kan observeres, er det fuldt ud muligt at undersøge og forklare på en fornuftig måde, det tillader sproget faktisk – derfor har videnskaber netop stor forklaringssucces, til forskel fra din overtro, der er helt uden forklaringsværdi, som andet end lidt psykisk onani over fantasier om ”evigt liv” samt andet tra-la-la.
Dine kreationistiske bimsespørgsmål refererer ikke til noget observerbart, deres ophav er netop din egen fantasi om noget meningsfyldt i det ukendte (”det guddommelige skaberværk” bag BB); så det er med kun fantasier om det ukendte, at du – som andre kreationister – vil forklare det kendte…

Så sværere er du ikke at gennemskue Arne, men falder sikkert også i svime over korncirkler, astrologi og anden lirumlarum fra samme mystikere du læser.
Tænker jeg tilbage på din tankegang i alle tidligere tråde, har du altid tiltroet skabt mystik at være et meningsfylde skabt af noget ukendt – selv symbolerne på dit træstykke, vil du som ”agnostiker” projicere ud i noget guddommeligt skabt..;)

Vil du snakke viden, må du gøre det på videnskabelige præmisser, din fantasi om ”livets mening” gennem mystifikationer af universet er uinteressant. Hold du dig hellere til guderne i frikirken din ;)

mvh & god weekend til dig
Simon


Redigeret af Simon (09/05/2015 08:21)
Top Svar Citer
#19288 - 09/05/2015 13:25 Re: Angst – Tro – Håb – Kærlighed [Re: Simon]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Citat:
følerier” for overnaturlig tro - fabuleringer omk. universelle bevidstheder - overtro, der er helt uden forklaringsværdi - psykisk onani over fantasier om ”evigt liv” - kreationistiske bimsespørgsmål - fantasi om noget meningsfyldt i det ukendte (”det guddommelige skaberværk” bag BB) - meningsfylde skabt af noget ukendt – selv symbolerne på dit træstykke, vil du som ”agnostiker” projicere ud i noget guddommeligt skabt
Det er Simons svar på at jeg skrev:
Citat:
Selv har jeg ingen fantasier om kosmos - selvom Simon igen og igen søger at pådutte mig dem.
og
Citat:
Og at kunst og religiøsitet fabulerer herom, det er da for mig helt i orden - så længe det ikke forveksles med viden blinker
Det skulle vel aldrig hænge sådan sammen, at Simon i virkeligheden er "skabs-religiøs" eller projicerer sin egen ubevidste religiøsitet over på mig blinker

Noget må manden da fejle siden han kommer med så mange løgne om mig - og ikke kan finde ud af at forholde sig til det helt enkle og grundlæggende spørgsmål om, hvordan det er gået til at vi oplever kosmos blinker

Arne smiler



Top Svar Citer
annonce
Side 112 af 130 < 1 2 ... 110 111 112 113 114 ... 129 130 >


Seneste indlæg
Kærlighedsbevægelsen...
af Anonym
28/03/2024 21:24
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Ramadan-måneden
af ABC
28/03/2024 18:08
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
Instruktør bag 'Oppenheimer' bliver rid..
28/03/2024 21:53
Rusland blokerer for FN-overvågning af ..
28/03/2024 21:33
Harvard Universitet fjerner bogbind lave..
28/03/2024 20:48
OL-drømmen var pakket langt væk, men n..
28/03/2024 20:33
Busulykke i Sydafrika tager livet af fle..
28/03/2024 20:16
Nyheder fra Religion.dk