Nu har jeg altså givet min forklaring til Søren Brier på videnskab.dk. Jeg har også henvist til den i denne debat, og jeg har gentaget den her i denne debat.
Bevidsthed er en feedbackproces i hjernens neurale netværk, hvis detaljer er for komplicerede til at forklare på denne debat, da det kræver et grundigt kendskab til Shannons Informationsteori. Er der andre end Arne, som har så store læsevanskeligheder, at de ikke kan forstå, at jeg flere gange har givet den ovenstående forenklede forklaring på bevidsthed?
Hvis nogle med matematisk uddannelse skulle have lyst til at gå i detaljer, så har en dansk ingeniør for få måneder siden offentliggjort en matematisk forklaring af bevidsthed i fuld overensstemmelse med informationsteorien, som har vakt opsigt verden over med sin enkelhed og præcision. Den har været omtalt i masser af videnskabelige fagtidsskrifter. Jeg skal prøve at finde et link til den, hvis nogle matematikere med den fornødne baggrundsviden er interesserede. Derudover er der på videnskab.dk en række artikler om de nyeste teorier, bl.a. om udvidet bevidsthed (Extended Mind Theory). Dem finder man let (hvis man fordyber sig i emnet).
http://videnskab.dk/kultur-samfund/spaendende-teori-din-smartphone-er-en-del-af-din-bevidsthed.Den funktionelle analfabetisme længe leve - desværre.
Mvh
Ole Bjørn :o)