annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15537295
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372389
Et andet syn 1980841
Jesu ord 1518425
Åndelig Føde 1465878
Galleri
10 oktober Rødhus strand
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 313 gæster og 155 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 1 af 2 1 2 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#18910 - 02/12/2014 11:52 jeg er ingen gambler
treram Offline
bor her
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 1393
Sted: Sverige/ Thailand
kære alle her der gider "lytte", jeg har desværre været meget fraværende her, hvilket skyldes flere ting, jeg har været inde og ude af hosptaler indtil flere gange, sidst med en svær tarminfection der nedlagde mig i 6 dage, jeg lå i isolation, så nu ved jeg muligvis hvordan det er at være fængslet,men det var noget træls, før det var jeg i Malmø hos ortopeder ang.min dårlige ryg, stenosis spinalis, som jeg gerne ville opereres for, ok sagde lægen du har så 3 ting at spille om, du er meget undervægtig ( tabt 26 kg) og har halvldårligt hjerte og nedsat nyrefunktion, så muligvis kan du dø af operationen,eller komme til at sidde i kørestol og muligvis går det godt, så vil du opereres nu,??? så kan vi gøre det, øh nåå ja jeg er sku inte nogen gambler sagde jeg så jeg afstår fra operationen.
Så nu er det spændende hvorlænge jeg kan holde mig på benene, jeg har sat mit skønne hus til salg, da det er i 2 plan og jeg går meget op og ned af trappen, så jeg har kig på et etplanshus,idet jeg ikke kan stole helt på mine ben og vil helst ikke ramle ned af trappen med brækket hals.
Men det er svært at tage på i vægt når man gerne vil, 10 negerbollerom ugen, div.proteinholdige drikke hjælper overhovedet ikke på vægten og rigtig mad smager underligt.
Nå det blev lidt personligt dette indlæg så tak til dem der "lyttede".
Og så til noget helt andet, mange svenske præster er blevet taget i misbrug af børn, så intet nyt under solen, de hellige er så "kærlige".

_________________________
mvh.treram
Top Svar Citer
#18911 - 02/12/2014 15:09 Re: jeg er ingen gambler [Re: treram]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hej Treram.

Det var rart at høre fra dig igen, og om "dit glas" er "halvt tomt" eller "halvt fuldt", det er vel et spørgsmål om med hvilke øjne, du ser på "glasset".

I et ældrecenter ikke langt fra, hvor jeg bor, siger de ofte:
"Det er ikke, hvordan man har det, det er, hvordan man ta'r det".

Men ham, der er en slags vicevært dér, siger af og til: "Livet er blot en lang række af skuffelser ... og så dør man"
Han har dog tydeligvis "en ræv bag begge ører" blinker

Jeg håber, du fortsætter med at skrive, når du har overskud til det.

Alderdommens tiltagende svækkelser og lidelser er jo en naturlig del af tilværelsen for rigtig mange af os.

Men derfor kan man jo godt alligevel have livskvalitet blinker

M.v.h. Arne smiler
Top Svar Citer
#18912 - 02/12/2014 16:36 Re: jeg er ingen gambler [Re: treram]
Simon Offline
veteran
Registeret: 04/04/2008
Indlæg: 4683
Hej Treram..

Sæføli ”gider” man er lytte! Det var dog fandens til historie du dér har skabt, ak & vè...
Forstår så godt det med huset, håber i finder et hus i havehøjde der vil glæde dit hjerte lidt, men sikken et hus, det flytteri – synes altid det tar en evighed at falde tilrette på hovedpuden, men det er jo bare mig, for samtidig kan det jo være rart og godt at opleve sig selv i nyt bomiljø. Og som du sir, sku vi jo gerne bevare dig lidt endnu, det ville da være rart. Hvis nu, det hele går hu-hej vilde dyr, og der ikke skulle være overskud til debattid, så håber jeg du og viv’sen får en god jul, selv om maden ikke synes at smage dig.

Venligst
Simon
Top Svar Citer
#18914 - 03/12/2014 06:34 Re: jeg er ingen gambler [Re: Arne Thomsen]
treram Offline
bor her
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 1393
Sted: Sverige/ Thailand
hej Arne.
Det passer meget godt det du skriver, lige bortset fra viceværtens ord,mit liv har været en lang række af eventyrlige oplevelser, selvfølgelig har der været skuffelser,men dem har jeg skubbet ud i baggrunden.

Men det dæleme svært at indrømme at det går ned ad bakke, når du er mega aktiv og altid har været det.
Livskvaliteten falder og du kan ikke gøre meget ved det, selvom du prøver hårdt at holde fast.
Skriveriet vil jeg fortsætte med så længe jeg orker, men det bliver nok ikke til så meget, det er lidt halvdøde indlæg jeg ser her, intet nyt under solen.
_________________________
mvh.treram
Top Svar Citer
#18915 - 03/12/2014 07:06 Re: jeg er ingen gambler [Re: Simon]
treram Offline
bor her
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 1393
Sted: Sverige/ Thailand
hej Simon.
Huset i havehøjde har jeg fundet ca 10 km. fra mit nuværende, og jeg er da lidt bekymret for alt flytteriet,man har jo fået samlet en masse ting og sager,men sorteringen er begyndt så der ryger meget ud.
Heldigvis har jeg en masse danske venner her omkring som vil hjælpe med flytteriet,så det skal nok gå.
Det nye hus kræver også noget renovering mm,så jeg kommer ikke til at kede mig, men I kommer nok ikke til at høre så meget til mig i et stykke tid, men nu skal huset jo først sælges og det kan tage lidt tid her.
Mystisk nok, så er det eneste der smager mig er andesteg, så julen er reddet.
_________________________
mvh.treram
Top Svar Citer
annonce
Side 1 af 2 1 2 >


Seneste indlæg
Kærlighedsbevægelsen...
af Anonym
28/03/2024 21:24
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Ramadan-måneden
af ABC
28/03/2024 18:08
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
Instruktør bag 'Oppenheimer' bliver rid..
28/03/2024 21:53
Rusland blokerer for FN-overvågning af ..
28/03/2024 21:33
Harvard Universitet fjerner bogbind lave..
28/03/2024 20:48
OL-drømmen var pakket langt væk, men n..
28/03/2024 20:33
Busulykke i Sydafrika tager livet af fle..
28/03/2024 20:16
Nyheder fra Religion.dk