annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15703557
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2383558
Et andet syn 1992840
Åndelig Føde 1529234
Jesu ord 1524620
Galleri
Vinter Nytårs Løbehilsner fra Nordjylland
Hvem er online?
0 registrerede 428 gæster og 39 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 46 af 69 < 1 2 ... 44 45 46 47 48 ... 68 69 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#1868 - 25/07/2008 01:57 Re: Jesu ord [Re: ALH]
Borad Offline
godt igang
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 229
Sted: Danmark

Hej Anne:o)

Citat:
Jeg er nok bare i virkeligheden ked af situationen; ked af det på Thomas' vegne, frustreret over en situation jeg ikke har kunnet følge med i.


Jeg mener at Thomas selv har valgt sin situation her.. Han har fravalgt dialogen, enten ved stædig ignoreren af hvad andre skriver til ham eller også konsekvent 'misforståen'..

Citat:
For jer mænd er det tilsyneladende langt væsentligere at gå i kamp og hele tiden forholde sig til Thomas som en stakkels, en hykler, en antikrist osv osv, og det er efterhånden til at brække sig over.


For at være ærlig, så er et udgangspunkt som "for jer mænd.." også til at brække sig over;o).. Den der med at mænd er fra mars og kvinder fra venus, giver jeg ikke så meget for.. Ikke i denne sammenhæng i hvert fald..

Jeg kunne jo så modsat sige, at grunden til at du reagerer, er at dit moderinstinkt kommer op i dig, hvilket jo så kun ville understrege at Thomas vitterligt er en stakkel;o)..

Men der vil jeg dog ikke bevæge mig hen, heller ikke sige at jeg er ved at 'brække' mig..

For mit vedkommende har det handlet om at få Thomas til at reflektere.. Bl.a. over hans 'Jesus ord', hans brug af dem og hans dialog (eller mangel på samme) med andre.. Thomas kan (eller vil) bare ikke erkende, at han rammer forbi.. Næsten samtlige debattører har meldt fra og prøvet at forklare ham, at han bare ikke når nogen af os, men istedet for at prøve at forholde sig til det, vælger han istedet at se det som 'verdens had' og afviser enhver dialog.. "Rådne æg og tomater" er den eneste reaktion han kommer med..

Stakkel ser jeg ham ikke som.. Tåbelig, hyklerisk og skadelig for sin egen mission, er mere det syn jeg har på ham.. Specielt når han ikke kan se at han er møgfordømmende med sine udsagn om at kun dem der forholder sig til Jesus (ord) på absolut samme måde som han (Thomas) er kærlige.. Alle andre, inklusive dig Anne, kender ikke til kærlighed.. Det er ikke dialog, ej heller debat, det er konsekvent nedgørelse af alle der ikke tror som Thomas.. Han angriber kirken, men han rammer i virkeligheden sig selv først..

Mvh
_________________________

Qol Yehudi

A Jewish Voice
Top Svar Citer
#1869 - 25/07/2008 02:10 Re: Jesu ord [Re: Michael]
Thomas
Uregistreret

"Du er da en ren idiot."

Sådan skal jeg svines til. Igen og igen og igen og igen...

Men I får ikke lov at lukke munden på mig.

HOLD FAST I JESU ORD - DE ER ÅND OG LIV!!
Top Svar Citer
#1870 - 25/07/2008 02:11 Re: Jesu ord [Re: Ransom]
Thomas
Uregistreret

"Tro mig: Thomas TIVLERENs enfold kender INGEN grænser."

Det kan ikke være mig, du taler om. Jeg tvivler ikke på, at kærlighed er det største af alt.
Top Svar Citer
#1871 - 25/07/2008 02:14 Re: Jesu ord [Re: Borad]
ALH Offline
bor her
Registeret: 31/03/2008
Indlæg: 613
Meget kort, Borad, skal snart i seng, da jeg skal tidligt op.

Som du sikkert ved - og hvilket jeg har fortalt Thomas - så opgav jeg også debatten med Thomas for et godt stykke tid siden på religionsdebatten (hvor jeg ikke længere er registreret som debattør), idet dialogen ikke lykkedes. Det blev til gengæld (for mit vedkommende) bedre her på Trosfrihed, og det blev rent faktisk en debat (samt chat), jeg i den grad værdsatte. Men debatten her kører i ring, og det er derfor svært for mig at deltage, både pga min relation til Thomas men også fordi jeg gerne vil rede ud og analysere osv osv, og det magter jeg pt ikke (og måske er det slet ikke muligt for mig)!

Citat:
Jeg mener at Thomas selv har valgt sin situation her.. Han har fravalgt dialogen, enten ved stædig ignoreren af hvad andre skriver til ham eller også konsekvent 'misforståen'..



Det havde været godt med en dialog. Det bliver i stedet mudret, og der bliver misforstået fra begge sider.

Citat:
For at være ærlig, så er et udgangspunkt som "for jer mænd.." også til at brække sig over;o)..


Ja, det kan du have ret i. Jeg studsede også lidt, da jeg tilføjede det, men jeg tror, at det handler om, at jeg som kvinde på en debat altid er omgivet af en masse mænd, hvoraf størstedelen ikke holder sig tilbage for "kampen om slaget". Samtidig er det vel blot en måde, hvorpå jeg prøver at udtrykke mine frustrationer og utilfredshed over denne debat.

Beklager, det gik lidt stærkt..


Mvh
Anne



_________________________
"Med vor blotte holdning til hinanden er vi med til at give hinandens verden skikkelse". (Løgstrup)
Top Svar Citer
#1872 - 25/07/2008 02:15 Re: Jesu ord [Re: Borad]
Thomas
Uregistreret

"Thomas kan (eller vil) bare ikke erkende, at han rammer forbi.. Næsten samtlige debattører har meldt fra og prøvet at forklare ham, at han bare ikke når nogen af os, men istedet for at prøve at forholde sig til det, vælger han istedet at se det som 'verdens had' og afviser enhver dialog"

Jeg er ikke ude på at nå dem, som ikke vil nås. Jeg er ude på at sprede mørket, så lyset kan skinne. Og så må de TØRSTIGE(!) drikke.

"Tåbelig, hyklerisk"

Blot fordi jeg siger: Hold fast i kærlighedens ord.

"Specielt når han ikke kan se at han er møgfordømmende med sine udsagn om at kun dem der forholder sig til Jesus (ord) på absolut samme måde som han (Thomas) er kærlige"

Det handler ikke om at 'forholde sig til dem' bare... man kan forholde sig på mange måder. Det handler om at HOLDE FAST i dem. DRIKKE af dem. Elske dem i hjertet!

"Han angriber kirken"

Fordi den associere Jesu navn til ligegyldige salmesyngeri og tomme trosbekendelser. Hans BUD skider næsten alle på.
Top Svar Citer
annonce
Side 46 af 69 < 1 2 ... 44 45 46 47 48 ... 68 69 >


Moderator:  Arne Thomsen 
Seneste indlæg
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Anonym
27/04/2024 09:52
Min ”religion”
af Anonym
27/04/2024 08:48
Vigtige præciseringer
af somo
27/04/2024 08:22
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Bagagefolk i Københavns Lufthavn har ge..
27/04/2024 10:29
Norge forment adgang til internationalt ..
27/04/2024 10:02
Bagagefolk i Københavns Lufthavn har ne..
27/04/2024 09:41
Grøn-billetter udsolgt på rekordtid
27/04/2024 09:29
Københavnske skoler skal have hjælp ti..
27/04/2024 09:13
Nyheder fra Religion.dk