annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15791363
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2392830
Et andet syn 1999069
Åndelig Føde 1559979
Jesu ord 1530231
Galleri
Et lille udvalg
Hvem er online?
0 registrerede 177 gæster og 335 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 13 af 49 < 1 2 ... 11 12 13 14 15 ... 48 49 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#3110 - 18/08/2008 13:49 Re: MENNESKENE HAR SÅ MANGE MÆRKELIGE TING FOR [Re: Ipso Facto]
Zilent Offline
godt igang
Registeret: 09/08/2008
Indlæg: 155
Sted: København
Eftersom du ikke yder mig ære og behandler mit indlæg ved bl.a. at kommentere de direkte spørgsmål, vil jeg ikke kommentere yderligere på dine ulødige gentagelser.
_________________________
/Jakob H. Heidelberg
www.skepticisme.dk
Top Svar Citer
#3111 - 18/08/2008 14:00 Re: MENNESKENE HAR SÅ MANGE MÆRKELIGE TING FOR [Re: Zilent]
Ipso Facto Offline
bor her
Registeret: 06/07/2008
Indlæg: 604
Sted: Costa Tropical, Spanien

Hej Jacob!

Det er jeg da ked af at erfare, for så kommer du jo aldrig videre i din personlige udvikling, ligesom jeg heller ikke lærer noget nyt, da mit erkendelsesteoretiske grundlag stadig står helt uanfægtet.

Hilsen

Ipso Facto pifter


--------
"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new." - Albert Einstein.


_________________________
"Lad dig ikke forvirre af andre - kom først til mig." - Ipso Facto

Top Svar Citer
#3112 - 18/08/2008 14:01 Re: MENNESKENE HAR SÅ MANGE MÆRKELIGE TING FOR [Re: Ipso Facto]
Zilent Offline
godt igang
Registeret: 09/08/2008
Indlæg: 155
Sted: København
Hvis du skal være konsekvent, må du vel skrive: Ateister er nogle som tror, at de ikke tror på guder?

Du kan jo ikke bare sige "gud" som der kun er een, hvordan skulle du kunne vide det... Du kan heller ikke med mening skrive Gud med stort da du derved er faldet i fælden for den Abrahamske gud (som nævnt) - der er andre monoteistiske retninger, og de betegner ikke nødvendigvis deres gud som Gud.


Redigeret af Zilent (18/08/2008 14:05)
_________________________
/Jakob H. Heidelberg
www.skepticisme.dk
Top Svar Citer
#3113 - 18/08/2008 14:03 Re: MENNESKENE HAR SÅ MANGE MÆRKELIGE TING FOR [Re: Ipso Facto]
Zilent Offline
godt igang
Registeret: 09/08/2008
Indlæg: 155
Sted: København
Citat:
Det er jeg da ked af at erfare, for så kommer du jo aldrig videre i din personlige udvikling, ligesom jeg heller ikke lærer noget nyt, da mit erkendelsesteoretiske grundlag stadig står helt uanfægtet.


Gejl. Kommenter sagligt på mine nisser, i stedet for svævende indlæg med komplet unødvendig inddragelse af kvantemekanik - så skal du se personlig udvikling.
_________________________
/Jakob H. Heidelberg
www.skepticisme.dk
Top Svar Citer
#3114 - 18/08/2008 14:48 Re: MENNESKENE HAR SÅ MANGE MÆRKELIGE TING FOR [Re: Ipso Facto]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark
Kære, sjove Jeppe.

Utroligt at du kan blive ved med at narre folk til at tro, at du ved noget som helst om fysik, når man gang på gang kan påvise, at du kommer med udtalelser, der ville få en gymnasiast til at blive rød som en pæon af flovhed, når det gik op for ham, hvor meget han havde dummet sig.

Lad os lige fokusere på nogle få af dem, som du begår i dette indlæg.
Citat:
Problemet for kvanteteorien er, at man ikke har været i stand til at kvantificere gravitationen

Vrøvl Jeppe. Gravitationen er kvantificeret i gravitonen, men du aner åbenbart ikke, hvad det vil sige at kvantificere.

Citat:
.. under arbejdet med at opstille en teori om alt (en GUT – Grand Unified Theory) synes et udgangspunkt i kvanteteorien mest lovende, idet fysikerne faktisk har overvundet de fleste problemer bortset fra hovedproblemet – en kvantemekanisk beskrivelse af gravitationen.


Vrøvl, Jeppe. Jeg har fortalt dig adskillige gange at en GUT ikke er en teori om alting (TOE). Den er kun et forsøg på at forene Weinbergs og Salams elektrosvage teori med den stærke kernekraft. Gravitationen er helt holdt udenfor disse teorier. Jeg tror faktisk, at du ikke har nogen anelse om, hvad de begreber betyder, som du slynger om dig med.

Citat:
Endelig indikerer et kvantefænomen som entanglement, at relativitetsteoriens grundaxiom om lyshastigheden som den absolut højeste hastighed er forkert.


Vrøvl, Jeppe. entanglement har intet med hastighed at gøre, men når du ikke fatter kvanteteorien, kan du selvfølgelig heller ikke fatte entanglement. Intet har rokket ved Einsteins teori eller lyshastigheden, ikke engang tunneleffekten, hvor man kan lave en tidsmåling der tilsyneladende bryder den en anelse.

Citat:
Men hvad med en ”kvantemekanisk nisse” der kan bevæge sig frit i tid, hvilket teorien tillader fsv. angår imaginærtiden, der ikke kan skelnes fra retninger i rummet? Er en sådan ”kvantemekanisk nisse” mulig?


Vrøvl, Jeppe. Imaginærtiden har intet at gøre med rumlige retninger, og en bevægelse i imaginærtiden medfører ingen bevægelse i tiden. Igen demonstrerer du, at du ikke har den fjerneste anelse om, hvad disse begreber handler om.

Sprog har du heller nogen virkelig indsigt i trods dine mange forsikringer om det modsatte. Derfor kan man kun smile af din påstand her:
Citat:
Desuden kan jeg også henvise Jacob og andre interesserede til min tråd i filosofiafsnittet – Betydningen af et ord – hvor det nærmere undersøges, hvordan vi kan fastlægge ords betydning.


Jeg har flere gange bedt dig om at fastlægge den begrebslogiske betydning af ordet POST. Det er du konstant veget udenom, for din sproglige viden rækker ikke til at fastslå betydningen af et simpelt hverdagsord på fire bogstaver, og endnu mindre til at fastlægge betydningen af abstrakte begreber og videnskabelige veldefinerede betegnelser.

Din uvidenhed råber til himlen, Jeppe, og dem der råber i kor med dig, afslører kun deres egen uvidenhed.

Hverken jeg eller andre, der har beskæftiget sig med sprogvidenskab og sprogfilosofi, kan tage dig alvorligt, men jeg har aldrig underkendt din underholdningsværdi, selv om de færreste gider gennemlæse dine indlæg.

Mvh

Ole Bjørn griner







Redigeret af ole bjørn (18/08/2008 14:52)
Top Svar Citer
annonce
Side 13 af 49 < 1 2 ... 11 12 13 14 15 ... 48 49 >


Seneste indlæg
Min ”religion”
af Anonym
06/05/2024 05:15
Hilsner
af Hanskrist
05/05/2024 14:48
Kristendommens ABChristus
af Hanskrist
03/05/2024 15:09
Vigtige præciseringer
af somo
03/05/2024 12:20
FRI SEX?
af Anonym
30/04/2024 05:12
Nyheder fra DR
Protester i Mexico efter tre surfere er ..
06/05/2024 03:51
Mindst 19 meldes dræbt i israelske angr..
06/05/2024 03:05
Danske stafetter kikser totalt i OL-kval..
06/05/2024 02:49
Helikoptere har travlt med redningsarbej..
06/05/2024 02:32
FN anklager Israel for at nægte dem hum..
05/05/2024 22:22
Nyheder fra Religion.dk