annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15656649
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2380018
Et andet syn 1989419
Jesu ord 1522387
Åndelig Føde 1513952
Galleri
Efter en tur i Vesterhavet
Hvem er online?
2 registrerede ABC, Arne Thomsen 372 gæster og 42 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 1 af 4 1 2 3 4 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#18609 - 11/10/2014 09:58 De store problemer interesserer slet ikke .
treram Offline
bor her
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 1393
Sted: Sverige/ Thailand
Jeg undrer mig over at man nu her på Trosfrihed igennen en årrække, næsten kun har energi til at til at mobbe hinanden. Verden udenfor Trosfrihed mangler i den grad trosfrihed, een af de største bekæmpere af trosfriheden er islam, men siger du noget om islam så ender du i papirkurven,om det var på grund af at jeg nævnte hvad Glistrup så rigtigt sagde for år tilbage, noget om rotter, eller at jeg udtalte at allah og muhammad var djævle ved jeg ikke, men man skal have fløjshandskerne på når man nævner noget om den så gode og hensynsfulde religion islam, Somos lovprisninger af hans koran og religiøse topfigurer er til at brække sig over, der er ikke et eneste ondt ord at sige om dem, det er bare det eneste ene.
Der er aktører der med livet som indsats prøver at bekæmpe islams modbydelige greb om pigernes og kvindernes rettigheder indenfor islam, nu fik den dengang kun 13-14årige pakistanske Malala en fortjent oprejsning da hun igår som den yngste Nobelpristager nogensinde 17 år fik Nobels fredspris sammen med den indiske mand Kailash.
Hun kæmpede modigt mod Talibans overgreb på piger der søgte at uddanne sig, hvilket næsten kostede hende livet da Taliban skød hende i hovedet som straf, heldigvis overlevede hun og har siden kæmpet modigt mod Talibans styre.
Vi andre her i vesten kommer tættere og tættere på den barbariske Islam State, der farer frem og slagter alle og enhver der står i vejen for deres religion ISLAM, for bare 2 siden skete der noget i bl.a. Hamburg hvor kurderne holdt en demonstration imod Islam State, der dukkede til myndighedernes forbløffelsen et meget stort antal tilhængere af Islam State op og prøvede at ødelægge kurdernes demonstration, ingen havde tænkt at der kunne være et så uhyggeligt stort antal, der kunne samles i en moddemonstration.
Dette viser at tilhængere af Islam State i et måske stort antal også findes her i Danmark og er klar til aktioner hvis og når der kaldes på dem.
Vi ser jo at tilsyneladende godt integrerede "danske" ganske unge piger tager til Syrien for at blive hellige krigere, muligvis på Islam State´ns side hvad sker der hvis og når de kommer tilbage?? blir de "sovende" terrorister der bare venter på et wakeup call og det ser ud til at smitte.
Så bliv I bare ved med at mobbe hinanden og glem at der findes en anden og mer frygtindgydende verden udenfor Trosfrihed.

Men pas på hvad I skriver, hvis i da tør, I kan ende i papirkurven, dette sker ikke for Somo, han skriver jo så pænt om islam.
Og med den udbredelsen som islam har iflg.Somo, så er jeg bange for at der ikke skal meget til før krudttønden eksploderer og klapjagten indledes.
_________________________
mvh.treram
Top Svar Citer
#18613 - 11/10/2014 15:36 Re: De store problemer interesserer slet ikke . [Re: treram]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark

Det er ikke noget at undre sig over, treram, for de to tilbageværende trolde trækker ethvert forsøg på at diskutere almene emner ned til et spørgsmål om, hvem der er for eller imod deres snæversyn.

Så længe de to får lov af Peter til at dominere debatten, og han ikke skrider ind overfor deres konstante personangreb, vil alle forsøg på at hæve debatten mislykkes. Peter synes at have stillet sig tilfreds med, at trosfrihed.dk blot skal være et supplement til hans indtægt som dieselpasser. Alle idealer om ytringsfrihed er blevet ofret på mammons alter, så derfor holder han hånden over troldene, fordi deres flittige skriverier øger hans reklameindtægter.

For mig er trosfrihed.dk derfor blot blevet et studie i andegårdsmentalitet, som kan bruges til at undersøge reaktioner på forskellige former for sproglige udtryksformer. Større filosofiske problemer og samfundsforhold diskuterer jeg andre steder, hvor niveauet er højere. Men jeg støtter og opmuntrer gerne de få positive debattører, som fortsat er tilbage på debatten. Det synes jeg også at du bør gøre, treram, for det er nok den eneste chance for at trosfrihed.dk kan blive det fristed for meninger, som det oprindeligt var tænkt som.

Mvh

Ole Bjørn :o)


Top Svar Citer
#18616 - 11/10/2014 16:16 Re: De store problemer interesserer slet ikke . [Re: treram]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7185
Sted: Sydsjælland
Hej Treram.

Jeg glæder mig over høre fra dig igen smiler

Jeg forstår godt din undren - og skuffelse er det vel? - over at dine angreb på islam havner i papirkurven.

Min fornemmelse er, at du skriver af et ærligt hjerte, men iflg. dansk lovgivning er der jo grænser for, hvad man kan tillade sig af had- og ringeagtsytringer.

Og når jeg ser Oles angreb i denne tråd på sitets administrator - som nok ikke er af et ærligt hjerte? - så burde han efter min mening omgående havne samme sted - ligesom han burde trækkes i retten for injurier.

Og det gode ved Trosfrihed.dk er jo, at indlæg (vistnok) aldrig bortcensureres blinker

I øvrigt kan jeg blot tilføje, at jeg er ligeså meget imod religiøs fanatisk fundamentalisme, som du gi'r udtryk for.

Det er jeg imidlertid også overfor fanatisk fundamentalistisk rationalisme - mens jeg udmærket kan acceptere såvel almindelig rationalisme såvel som almindelig religiøsitet - og frihed, hvad livsanskuelser angår.

Og det er jo nok på det sidste område, at vore veje skilles blinker

M.v.h. Arne smiler
Top Svar Citer
#18618 - 11/10/2014 16:57 Re: De store problemer interesserer slet ikke . [Re: Arne Thomsen]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark

Som det hidtil eneste censuroffer på trosfrihed.dk, for at forsøge at sætte punktummer for troldenes personangreb, har jeg selvfølgelig en moralsk ret til at sætte spørgsmålstegn ved måden, som debatten modereres på.

Men løgnhalsen Arne sætter jo ikke spørgsmålstegn ved sine egne og Hanskrists injurierende udtalelser, som er langt ude i det strafbare, så derfor må andre jo gøre det. griner

Heldigvis er vi rationalister ikke så nærtagende, at vi rasler med trusler om injuriesøgsmål. Vi kan nøjes med at kalde tingene ved deres rette navn.

Admin har jo selv udtrykt, at han ikke længere gider beskæftige sig med at holde daglig justits på sitet. Til gengæld er reklamemængden øget betydeligt, og det kan det vel ikke være forkert at gøre opmærksom på, at det medfører en øget indtjening til ejeren af domænet.

Udefra har jeg ofte fået undrende kommentarer til, hvad der tolereres af troldenes grove personangreb på dette domæne, men det er åbenbart et livsindhold for både Arne og Hanskrist at kritisere andres måde at leve livet på, og at prale af deres eget seksualliv, og det kan vi andre (altså os med humoristisk sans ler ) så more os over.

Mvh

Arnes tålmodige dansklærer Ole Bjørn :o)


Top Svar Citer
#18620 - 11/10/2014 20:25 Re: De store problemer interesserer slet ikke . [Re: ole bjørn]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7185
Sted: Sydsjælland
Citat:
Men løgnhalsen Arne sætter jo ikke spørgsmålstegn ved sine egne og Hanskrists injurierende udtalelser, som er langt ude i det strafbare, så derfor må andre jo gøre det.
Dette er, hvad kun en anonym kan slippe godt fra blinker

Arne smiler
Top Svar Citer
#18623 - 11/10/2014 22:48 Re: De store problemer interesserer slet ikke . [Re: Arne Thomsen]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark

Jeg er skam ikke anonym, Arne. Både Admin og mange andre debattører ved, hvad jeg hedder og hvor jeg bor og hvad min stilling er, men de prøver ikke som du at misbruge oplysninger om andre mennesker til at opfordre til chikane af dem.

Alle de eksperter, som du refererer til på Gyldendals leksikon er skam også anonyme, da de kun skriver under et synonym. Men for os, der kender flere af dem, er deres baggrund ikke ukendt, selv om de ikke redegør for den under deres "egen side", som Gyldendal henviser til.

Dit omfattende ukendskab til den akademiske verden får mig til at tvivle på din påståede dyrlægetitel. Det fremgår da heller ikke af Landbohøjskolens forskning, eller af dyrlægernes faglige organer,at du skulle have bidraget til forskningen "i al beskedenhed", som du udtrykker det. Det fremgår heller ikke af dine egne talrige indlæg, så måske er det bare tomt pral.

Din altid tålmodige dansklærer Ole Bjørn :o).

P.S. Du er velkommen til igen at betale din sagfører for at fortælle dig, at du er helt galt på den i spørgsmålet om injurier. ler



Top Svar Citer
#18626 - 11/10/2014 23:21 Re: De store problemer interesserer slet ikke . [Re: ole bjørn]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7185
Sted: Sydsjælland
Ole skriver:
Citat:
Jeg er skam ikke anonym, Arne. Både Admin og mange andre debattører ved, hvad jeg hedder og hvor jeg bor og hvad min stilling er -
men her er det alt sammen en total hemmelighed! bange

Ole skriver også:
Citat:
Dit omfattende ukendskab til den akademiske verden får mig til at tvivle på din påståede dyrlægetitel. Det fremgår da heller ikke af Landbohøjskolens forskning, eller af dyrlægernes faglige organer,at du skulle have bidraget til forskningen "i al beskedenhed", som du udtrykker det. Det fremgår heller ikke af dine egne talrige indlæg, så måske er det bare tomt pral.
Her kan jeg lette Oles "bekymringer" ved bl.a. at henvise til bogen: DEN DANSKE DYRLÆGESTAND, Syvende Udgave, København 1984, A/S Carl Fr. Mortensen Veterinærmedicinsk bog- og instrumenthandel, ISBN 87 871 51 472, side 680 og 681 blinker
(Jeg har før set den bog stå på bibliotekerne, men ved ikke, om den stadig er der)

Arne smiler
Top Svar Citer
#18628 - 12/10/2014 00:08 Re: De store problemer interesserer slet ikke . [Re: Arne Thomsen]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark

Jeg bekymrer mig skam ikke om dig, Arne. Jeg påpeger blot inkonsekvensen i, at det du beskylder mig for, har du selv gjort dig skyldig i.

Men til forskel fra dig, så har jeg redegjort for en del af min forskning gennem mine indlæg, så det er ingen hemmelighed, mens du selv ikke har bidraget med nogen faglig ekspertise her på debatten. For dig er det åbenbart kun et spørgsmål om at kritisere andres indstilling til livet, hvor det for mig handler om at bidrage med en alsidig viden, som folk kan bruge som udgangspunkt for at tænke selv.

At du så ikke bruger mine oplysninger til at tænke selv, kan jeg jo ikke gøre for. Det skyldes jo din negative indstilling til andre mennesker.

Mvh

Din altid tålmodige dansklærer Ole Bjørn :o)

P.S. Du har stadig ikke fortalt, hvad din forskning gik ud på, og hvilke resultater den havde.



Top Svar Citer
#18629 - 12/10/2014 07:06 Re: De store problemer interesserer slet ikke . [Re: ole bjørn]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7185
Sted: Sydsjælland
Fortæl, hvem du er, Ole, hvilken uddannelse du har, og din stilling, så skal jeg gerne fortælle dig, hvad jeg har lavet som dyrlæge.

Der er ingen rimelighed i, at du kræver en masse oplysninger om mig (som næppe interesserer ret mange), mens du selv sidder og "putter dig" blinker

Arne smiler
Top Svar Citer
#18631 - 12/10/2014 08:00 Re: De store problemer interesserer slet ikke . [Re: Arne Thomsen]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark

Du viser igen, Arne, at du ikke forstår almindeligt dansk. Jeg kræver skam ingen oplysninger om dig, for hvad du har lavet tidligere og foretager dig i dag, er mig inderligt ligegyldigt. Jeg dømmer mennesker ud fra den viden og de holdninger, de præsenterer for andre, og sådan ønsker jeg selv at blive bedømt. Derfor undlader jeg bevidst at bruge nogen af mine titler, for jeg ønsker ikke, at andre skal påvirkes af autoritetstro, men lære at læse og tænke selvstændigt. Det er jo forudsætningen for en vellykket kommunikation.

Jeg finder det virkelig komisk, at du udfolder så store anstrengelser for at finde ud af, hvem jeg er og hvad andre måske mener om mig, i stedet for at forholde dig objektivt til, hvad jeg skriver. Det er jo ikke titlerne men de videnskabelige opdagelser, der har bragt verden fremad. smiler

Prøv at læse Paul Feuerabend's "Against method". Den burde give dig en klar forståelse for, hvilken videnskabelig tradition, jeg bekender mig til. ler

Mvh

Din altid tålmodige dansklærer Ole Bjørn :o)


Top Svar Citer
#18632 - 12/10/2014 09:40 Re: De store problemer interesserer slet ikke . [Re: ole bjørn]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7185
Sted: Sydsjælland
Jeg finder det krysteragtigt, at du vil have så meget at vide om mig, men intet vil afsløre om dig selv.
Er det mon fordi, der ikke er så meget at fortælle? blinker

Arne smiler
Top Svar Citer
#18633 - 12/10/2014 10:46 Re: De store problemer interesserer slet ikke . [Re: Arne Thomsen]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark

Prøv nu at fatte det, Arne. Nu skal jeg klippe det ud i pap for dig.

Jeg er totalt ligeglad med, hvem du er, hvad du har bedrevet i din fortid, og hvad du foretager dig i dit privatliv. Min mening om dig er udelukkende baseret på, hvad du har givet udtryk for i dine næsten 3000 kommentarer om mig og andre mennesker på trosfrihed.dk.

Jeg finder, at autoritetstro er den største hindring for at lære mennesker at tænke selv, så det bekæmper jeg, bl.a. ved at undlade at bruge mine egne titler. Min viden og mine holdninger skal fremgå af indholdet af de tekster, som jeg offentliggør, og som enhver seriøs læser har muligheden for at sammenligne med den viden, som andre seriøse kilder har om emnet.

Jeg behandler andre, som jeg selv ønsker at blive behandlet, nemlig med fremlæggelse af efterprøvelige fakta i modsætning til følelsesbaserede postulater af individuel karakter. Du kan prøve at mistolke mine ord så meget du vil. Min erfaring siger mig, at intelligente læsere sagtens kan se, at du ikke interesserer dig for andet end at bilde folk ind, at du er moralsk og mentalt overlegen i forhold til andre debattører. Det er du ikke, Arne.

Mvh

Din altid tålmodige dansklærer Ole Bjørn :o)


Top Svar Citer
#18634 - 12/10/2014 19:55 Re: De store problemer interesserer slet ikke . [Re: Arne Thomsen]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7185
Sted: Sydsjælland
Ole skrev #18628 - 12/10/2014 00:08 i denne tråd til mig:
Citat:
Du har stadig ikke fortalt, hvad din forskning gik ud på, og hvilke resultater den havde.
Men nu hvor jeg stiller betingelser om, at han giver sig tilkende - på lige fod med mig - så kommer denne meddelelse:
Citat:
Jeg er totalt ligeglad med, hvem du er, hvad du har bedrevet i din fortid, og hvad du foretager dig i dit privatliv.
Det ligner i mine øjne "en kryster, der trækker i land" blinker

Arne smiler
Top Svar Citer
#18636 - 12/10/2014 20:40 Re: De store problemer interesserer slet ikke . [Re: Arne Thomsen]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark

Jeg må jo tilskrive det din tiltagende senilitet, Arne, og dine manglende danskkundskaber, at du fortsat nægter at forstå, hvad jeg skriver og har skrevet på debatten igennem 6 år. Du har altid været sygeligt interesseret i at finde ud af, hvem jeg er, hvad mit fulde navn er og hvilke uddannelser jeg har, så sygelig, at da du i strid med debatreglerne forsøgte at offentliggøre, hvad du troede var min identitet, offentliggjorde navn og adresse på en helt sagesløs person med det formål, at nogle så ville chikanere mig på min privatadresse.

Min privatadresse kommer kun dem ved, som jeg ønsker at have privat kontakt med. Er det virkelig så svært at forstå? Du er blevet sat klart på plads af Admin for dit grove brud på debatreglerne, og nu prøver du så på barnlig vis at provokere mig til selv at offentliggøre den. Du må være ualmindelig småt begavet, hvis du tror, at jeg lader mig provokere af, at du kalder mig kryster. Den eneste kryster her er dig, som ikke vil indrømme, at du lider nederlag hver gang du forsøger at mistolke, hvad andre skriver. Men du tror nok som en vis anden trold, at man blot kan udråbe sig selv til sejrherre, hver gang man har tabt en diskussion.

Du har efterhånden udviklet dig til debattens absolutte moralske bundskraber, og jeg tvivler på, at noget fornuftigt menneske mere kan tage dig alvorligt med dit konstante uinteressante kværulanteri. Mig kan dine barnligheder ikke imponere. De har trukket debatten ned på et plan, hvor ingen mere gider at deltage.

Mvh

Din meget tålmodige dansklærer Ole Bjørn :o)


Top Svar Citer
#18637 - 12/10/2014 21:25 Re: De store problemer interesserer slet ikke . [Re: treram]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark

Ja, treram, og det bliver mere og mere sørgeligt, for problemet med islam bliver mere og mere påtrængende. I dag er det så blevet offentliggjort, at Tyrkiet i strid med internationale aftaler har løsladt Lars Hedegårds attentatmand, som skulle have været udleveret til Danmark og stillet til ansvar for sit mordforsøg.

Somo har afsløret sig som fortaler for ISIS, men ingen andre her har reageret på det, og mofoe blev verbalt overfaldet af vore lokale trolde, så snart han satte spørgsmålstegn ved islam, og beskyldt for at være nazist. Det er den omvendte verden her.

De velintegrerede fredelige "muslimer" jeg kender, tør ikke offentligt indrømme, at de er blevet ateister, for de ved af erfaring, at de risikerer at ende på en fundamentalistisk dødsliste. Men her giver vi spalteplads til propaganda for den mest barbariske terrorbevægelse, som verden har set siden nazismens storhedstid, og som du bemærker, så er kritikken af islam som regel havnet i papirkurven. Vi har åbenbart mindre ytringsfrihed end terrortilhængerne.

Arnes store problem er jo ikke islam, som han jo ser en masse godt i. Hans problem er at få offentliggjort min privatadresse, så jeg igen kan blive chikaneret af muslimske indvandrere, fordi jeg har udtalt mig imod islam.

Det positive er, at der er ved at brede sig en erkendelse af problemet i den danske befolkning, så alle partier nu indser, at hvis de ikke gør noget ved det, så vil de tabe stort ved næste valg. I Sverige og Norge har vi jo set den samme udvikling.

Men her på trosfrihed.dk er alt ved det gamle. Trolde og islamister har frit spil, så papirkurven kommer nok snart i brug igen. ler

Mvh

Ole Bjørn :o)




Top Svar Citer
#18638 - 12/10/2014 21:26 Re: De store problemer interesserer slet ikke . [Re: ole bjørn]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7185
Sted: Sydsjælland
Krysteren vil vide alt om mig, men har ikke mod til at fortælle noget om sig selv - og kommer i stedet med sin sædvanlige ordflom - mens han danser rundt i manegen blinker

Hvad mon det er, der ikke tåler dagens lys blinker

Arne smiler
Top Svar Citer
#18639 - 12/10/2014 21:28 Re: De store problemer interesserer slet ikke . [Re: Arne Thomsen]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark

Det er skam kun dine motiver, der ikke tåler dagens lys, Arne. ler

Mvh

Din altid tålmodige dansklærer Ole Bjørn :o)


Top Svar Citer
annonce
Side 1 af 4 1 2 3 4 >


Seneste indlæg
Til papirkurven?
af ABC
19/04/2024 23:57
Tanker - idéer - visioner.
af Arne Thomsen
19/04/2024 20:12
Vigtige præciseringer
af somo
19/04/2024 11:46
Vigtige præciseringer
af somo
19/04/2024 11:40
Kom op på bjerget...
af ABC
19/04/2024 10:33
Nyheder fra DR
Præsident Zelenskyj efterspørger igen ..
20/04/2024 00:03
Pogacar håber, at Vingegaard kører Tou..
19/04/2024 23:36
Randers og OB spiller uafgjort efter sen..
19/04/2024 21:07
Fængselsbetjentuddannelsen i Nykøbing ..
19/04/2024 21:05
Mand satte ild til sig selv foran retsby..
19/04/2024 20:20
Nyheder fra Religion.dk