annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15653852
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2379799
Et andet syn 1989220
Jesu ord 1522313
Åndelig Føde 1513197
Galleri
Paul Tillich
Hvem er online?
3 registrerede somo, Arne Thomsen ,(1 usynlig), 328 gæster og 50 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 18 af 130 < 1 2 ... 16 17 18 19 20 ... 129 130 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#18442 - 09/09/2014 14:50 Re: Angst – Tro – Håb – Kærlighed [Re: Arne Thomsen]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7184
Sted: Sydsjælland
Jeg har opdaget, at jeg har begået en "frygtelig" fejl blinker :

Hvad jeg troede var Søren Briers afsluttende replik, var ikke den afsluttende (indlæggene står i omvendt kronologisk orden end den, jeg troede), men det ændrer dog ikke på, at jeg ser noget særdeles væsentligt i Briers ord:
Citat:
Min pointe er, at såvel videnskab som religion er farlige i deres fundamentalistiske versioner. Ingen af dem dækker hele sandheden om virkeligheden.
og når denne min "frygtelige" fejltagelse fører Ole til at kalde mig "en grov løgner", "en citatfusker" og "en manipulator", så øger det ikke just min respekt for Oles ærlighed og hæderlighed blinker

Og når også Michael mener at vide, at jeg har fået "storhedsvanvid" og "har mistet min intelligens", så giver det mig en meget lignende reaktion, som i øvrigt også gælder den (af os?) der skriver anonymt under navnet "Perrin".

Jeg skriver som jeg vil - inden for de gældende regler - og i forhold til de for mig at se latterlige angreb på mig som person, så har jeg - kald det gerne - "storhedsvanvid" - forstået på den måde, at jeg fokuserer på:
- at der her på Trosfrihed.dk er ytringsfrihed,
- at vi som anonyme personer er ret så ligegyldige, men
- at idéer, tanker, følelser, fornemmelser og inspirationer for mig er det væsentlige
smiler

Tænk at reagere så nærmest hysterisk hidsigt på Briers idé om at det kunne være nyttigt om ikke-fundamentalistisk videnskab og ikke-fundamentalistisk religiøsitet gik fælles om at søge sandhed i stedet for - som nu - at vende ryggen til hinanden - eller dét, der er værre.

Er det mon begrebet "fundamentalistisk videnskab", der bringer jeres sind i kog?
Det skulle såmænd ikke undre mig blinker

I så fald er det min opfattelse, at der er nogle, der vil have rigtig godt af at "koge" blinker

Om Briers idé så kan vise sig frugtbar. Det er jo ikke til at vide. Men på forhånd at afvise den, det er da netop lige præcis at være fundamentalistisk.

Jeg synes, det er en god idé at se verden lidt bredere end videnskabernes nuværende grænser.
Hvorfor dog være så bange for dét? blinker

Arne smiler
Top Svar Citer
#18443 - 09/09/2014 17:17 Re: Angst – Tro – Håb – Kærlighed [Re: Arne Thomsen]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark

Igen en grov løgn af Arne. Det fremgår jo tydeligt af de tidsangivelser, som knytter sig til citaterne, hvilken rækkefølge de er bragt i, som iøvrigt er den samme som på trosfrihed.dk og alle andre debatter. Når man åbner debatten får man de seneste indkomne indlæg, og må selv arbejde sig tilbage gennem historien,

Jeg må give Michael ret. Det må være mangel på intelligens, der får Arne til at lyve så groft om ting, som enhver let kan kontrollere. ler

Hvad Arne anser som noget væsentligt er ret ligegyldigt, da han aldrig har tilføjet debatten noget af værdi, og heller ikke gør det nu. smiler

Mvh

Ole Bjørn :o)

P.S. Nu beskylder han endda "Perrin" for at være en af os andre, der skulle skrive under flere pseudonymer. Alle midler tages i brug for at sværte hans modstandere.

P.P.S. Lad mig lige minde om, at det var ikke kun mig, men en stribe andre forskere og debattører, der fandt Søren Briers ide særdeles "unyttig", og vi er skam ikke spor hysteriske eller "i kog". ler


Top Svar Citer
#18444 - 09/09/2014 18:30 Re: Angst – Tro – Håb – Kærlighed [Re: Arne Thomsen]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7184
Sted: Sydsjælland
Så blev det da bekræftet (hvad nok længe har været åbenlyst for ganske mange): Ole er videnskabsfundamentalist blinker

Gad vide, hvordan Ole kan vide, at Perrin ikke er en af os blinker

Arne smiler
Top Svar Citer
#18445 - 09/09/2014 20:05 Re: Angst – Tro – Håb – Kærlighed [Re: Arne Thomsen]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark

Hvad er en "videnskabsfundamentalist"?

Ordet findes ikke i hverken retskrivningsordbogen eller i Nudansk ordbog, men jeg kan oplyse, at det er en fordanskning af "science fundamentalism", et amerikansk smædeord opfundet af religiøse fundamentalister som betegnelse for ateister, der er modstandere af religiøs fundamentalisme.

Så ved at forsøge at smæde mig med dette udtryk, har Arne jo klart defineret sig selv som religiøs fundamentalist med alt, hvad dette indebærer. Det har sikkert ikke været hans mening, for han hævder jo selv at være en slags ateist. Men når man kun har til formål at miskreditere andre, kan man jo ikke hænge sig i sådanne logiske "bagateller".

Jeg ved selvfølgelig ikke, hvem Perrin er, men da hans måde at udtrykke sig på, ikke minder om andre her, så må man vel formode, at han er ny i denne debat. Arne ved det selvfølgelig heller ikke, men det afholder ham ikke fra at prøve at tilsvine ham, som Arne jo har for vane om alle, der vover at være uenige med ham. smiler

Det tror jeg nu næppe skræmmer Perrin til at ændre mening om Arne. ler

Mvh

Ole Bjørn :o)


Top Svar Citer
#18446 - 10/09/2014 05:31 Re: Angst – Tro – Håb – Kærlighed [Re: Arne Thomsen]
Simon Offline
veteran
Registeret: 04/04/2008
Indlæg: 4683
Altid slynger Arne om sig med ordet ”videnskabsfundamentalist”, men tillægger det aldrig den fjerneste tanke, at det netop angiver hans eget forhold til viden som fundament for virkelighedsanskuelse. Men hvad havde denne mand mon forestillet sig i et informationssamfund anno 2014, hans religiøse dogmer som fundament for videnskab og livsanskuelse? ;)

mvh
Simon
Top Svar Citer
annonce
Side 18 af 130 < 1 2 ... 16 17 18 19 20 ... 129 130 >


Seneste indlæg
Vigtige præciseringer
af somo
19/04/2024 11:46
Vigtige præciseringer
af somo
19/04/2024 11:40
Kom op på bjerget...
af ABC
19/04/2024 10:33
Lad os undersøge islam...
af ABC
18/04/2024 16:13
Tanker - idéer - visioner.
af Tikka
18/04/2024 15:58
Nyheder fra DR
G7-landene opfordrer i en fælles erklæ..
19/04/2024 12:48
Lars Løkke Rasmussen om morgenens udvik..
19/04/2024 11:49
Julian Nagelsmann fortsætter som tysk f..
19/04/2024 11:42
Finland: EU må gøre noget ved migrante..
19/04/2024 11:14
To personer anholdt i Polen - mistænkes..
19/04/2024 10:32
Nyheder fra Religion.dk