annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15535776
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372279
Et andet syn 1980771
Jesu ord 1518378
Åndelig Føde 1465535
Galleri
Narcissisten og legebarnet!
Hvem er online?
1 registreret somo 335 gæster og 305 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 7 af 8 < 1 2 3 4 5 6 7 8 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#17721 - 06/06/2014 11:16 Re: Hvad har du lært af debatten? [Re: Anonym]
Zenia
Uregistreret

Tilføjelse:

De nævnte bøger kan lånes på biblioteket.

Forfatterens hensigt er klar: Det oplevede står til troende, men enhver vælger jo selv, om man er "med på den galaj". smiler

Gary regnes for at være en af de største formidlere af Kurset - har således et tætpakket program med rejser over hele verden. ...

For mit eget vedkommende har jeg mødt ham og andre formidlere ... og været taknemmelig for det, men hælder alligevel mest til EKIM som et selvstudium. ...

Måske er det et spørgsmål om (for mig) ... at jeg også har "andre kager i ovnen", selvom EKIM ubetinget er mit største og mest givende redskab på det spirituelle område.

Slut med en konstatering: EKIM er ikke en ny religion - og hensigten er ikke at sælge den som sådan - og slet ikke som verdens bedste. A pro pos Oles indlæg, som mit øje fanger her, men som jeg må indrømme, at jeg ikke har sat mig ind i .. i denne omgang.

Glædelig pinse.
Zenia
Top Svar Citer
#17723 - 06/06/2014 11:25 Re: Hvad har du lært af debatten? [Re: Hanskrist]
Zenia
Uregistreret

Kære HansKrist:

Må indrømme, at jeg ikke har læst dit lange indlæg ... og ærligt sagt: nok heller vil gøre det, men mit øje fangede lige sætningen, som du skriver omkring din forståelse af dig selv ...

Det er måske lige her, divergensen opstår?

Skal ikke forstås som kritik af dig og det, du står for overhovedet ...

Men giver mig i hvert fald grund til eftertanke. ...

Glædelig pinse
Zenia
Top Svar Citer
#17725 - 06/06/2014 12:29 Re: Hvad har du lært af debatten? [Re: Anonym]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
Hej Zenia,,

i forbindelse med at vi to kom på talefod igen, og godt for det, fik jeg sagt nogle meget pæne ord om dig Zenia, som jeg fik sagt undskyld for min meget aggressive identitetsmarkeren overfor EKIM som du repræsenterer og præsenterer EKIM for os.

Jeg fik sagt noget om at jeg fandt ligheder mellem os i den forbindelse at vi begge havde taget Gud med ind over vores liv. Der er noget rigtig i dette, selv om vi dog også er som nat og dag.


Mine alt for pæne ord til dig er følgende:


Citat:
Du er Kirke i verden Zenia. Du Kirker i verden!


Og jeg siger alt for pæne, fordi du på mange måder står for alt muligt andet end hvad Kirken med dens Kristusmystik og Spiritualitet med dens Kristologiske Antropologi står for. Kristen spiritualitet flagrer ikke forvirret rundt som du gør det (i fx sjæl legeme fusion etc etc med alt hvad du kan finde på af løjeligheder), men derfor er du som alle jo nødvendigvis velkommen som du har din berettigede plads i Kirken om du finder på at bruge den, for Kirken har virkelig et budskab til dig, du søgende ret fortabte sjæl, snart fortabt til det ene og så det andet af dine syner og engletilbedelser. Ja i Kirken burde et forvirret sjæl og hoved som dig da virkelig kunne finde sjælefred med dig selv og Gud, for det kan ikke være så vanskeligt en sag, et forhold, spørgsmål, problemstilling, som du gør det til hele tiden.

Kirken vil kunne tiltale dig, har en relevant trøstende tale til dig Zenia, som følger her ud fra Nye Testamente Kolossenserbrevet kapitel 2:

Citat:
Når I nu har taget imod Kristus Jesus, Herren, så lev i ham, rodfæstede i ham, opbyggede i ham, grundfæstede i troen, som I har lært det, overstrømmende i jeres tak. Se til, at ingen fanger jer med filosofi og tomt bedrag, der bygger på menneskers overlevering, på verdens magter og ikke på Kristus. For i ham bor hele guddomsfylden i kød og blod, og i ham, som er hoved for al magt og myndighed, er I blevet fyldt med den.

Lad derfor ikke nogen dømme jer på grund af mad eller drikke, eller på grund af fester eller nymåne eller sabbatter. Det er kun en skygge af det, som skal komme, men legemet selv er Kristus. Lad jer ikke frakende sejrsprisen af nogen, som går ind for falsk ydmyghed og engledyrkelse, fordyber sig i egne syner og uden grund er indbildsk i sit verdslige sind, og som ikke holder sig til ham, der er hovedet, og ud fra hvem hele legemet, støttet og sammenholdt af sener og led, vokser Guds vækst.

Når I med Kristus er døde fra verdens magter, hvorfor underkaster I jer så påbud, som om I levede i verden: Tag ikke, smag ikke, rør ikke! – alt sammen noget, der skal bruges og forgå – det er kun menneskers påbud og lære. Det går for at være visdom med selvvalgt gudsdyrkelse, falsk ydmyghed og skånselsløshed mod legemet, men det har ikke nogen værdi, det tjener kun til kødelig tilfredsstillelse.



Selvfølgelig skal Kirken kunne rumme en søgende, til tider alt for forvirret hoved som sjæleligt uroligt (ikke grundfæstet), men også farvestrålende spraglet overinteressant og til tider skør Ego agtig væsen og person som dig Zenia.


Mange kærlige hilsner HansKrist, der som R. Steiner siger at Kristus er vores Jeg-legeme, som vi finder dette også hos Böhme og Hegel.

God pinse til dig Zenia, med din Helligånd i EKIM, vi andre har Ham i Kristus, i Gud, altså i forbindelse både Gud Faderen og Gud Sønnen (arne og den østortodokse kirke nægter dog Sønnen nogen rolle her).
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#17731 - 07/06/2014 01:17 Re: Hvad har du lært af debatten? [Re: ole bjørn]
Anonym
Uregistreret

Kære Ole,

Citat:
Dine grunde til at ville lære at udtrykke dig mere overbevisende, Thomas, er jo ikke for at hjælpe andre til at tænke klarere selv, men for at du bedre kan manipulere dem. Det forstår du sikkert, at jeg ikke har lyst til at hjælpe dig med.


Mit kompliment gælder mere præcist din evne til at skrive korte og klare sætninger. Det gælder ikke selve indholdet i det skrevne, da jeg som læg- og fagmand er uenig med dig i næsten alt, hvad du skriver.

- Men du har virkelig en evne til at skrive med en vis "elegance". Ikke at jeg finder din tekst mere troværdig af den grund, men den er behagelig at læse i sin struktur. Din tro på at du kan hjælpe andre til at udtrykke sig mere overbevisende - og at dette endda kan medføre evnen til bedre at kunne manipulere - tror jeg derfor ikke holder stik. Og det interesserer mig heller ikke.

Komplimentet står dog ved lige. Og jeg tror, at vi alle kan lære noget af dig her. Du inspirerer i hvert fald mig på dette punkt!

Må du selv finde og nyde menneskelig varme, et tema du har følt behov for at skrive om i dit indlæg. Det er blandt andet også derfor, at jeg har givet dig det, ganske oprigtige, kompliment.

T.
Top Svar Citer
#17746 - 09/06/2014 03:51 Re: Hvad har du lært af debatten? [Re: ole bjørn]
Michael Offline
bor her
Registeret: 23/06/2008
Indlæg: 1142
Korrekt, Ole Bjørn.

Du har forstået hvem Gud ikke er.

Hvem ER Han så?

smiler

Top Svar Citer
annonce
Side 7 af 8 < 1 2 3 4 5 6 7 8 >


Seneste indlæg
Er dette videnskab...
af Anonym
28/03/2024 17:32
Ramadan-måneden
af somo
28/03/2024 16:34
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
24/03/2024 17:18
Nyheder fra DR
Pingvinerne i Guldborgsund Zoo har fået..
28/03/2024 17:33
Sam Bankman-Fried får 25 års fængsel ..
28/03/2024 17:08
Rusland: Gerningsmænd bag formodet terr..
28/03/2024 16:27
Holland vil bruge 18,6 milliarder kroner..
28/03/2024 16:05
Frankrig genoptager støtte til palæsti..
28/03/2024 15:25
Nyheder fra Religion.dk