annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15532799
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372063
Et andet syn 1980567
Jesu ord 1518192
Åndelig Føde 1464805
Galleri
Kirkebø
Hvem er online?
1 registreret ABC 147 gæster og 285 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 13 af 13 < 1 2 ... 11 12 13
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#29655 - 20/04/2020 13:22 Re: Tror du på, at du har en Sjæl? [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
Ja Arne sådan tænkte jeg også men valgte at kalde vedkommende for Tikka mest for at få Tikka der har været her i så lang tid, og skrevet så meget, til at logge ind.

Det er en uskik af Tikka pludselig at gøre sig anonym, før eller siden bliver hun/han genkendt på travet. Selv logget ind som Tikka er hun/han anonym. Mere end Simon er. Ved du Arne hvem Simon er? Jeg spør fordi efteråret 2019 faldt alle brikker på plads og jeg vidste hvem Simon var (ikke fordi jeg overhovedet har stræbt efter at finde ud af det, det kom bare som en pludselig erkendelse og med det rigtige billede jeg kunne samle et puslespil der gik 100% op, alt, fandeme alt passede på manden). Det var meget mærkeligt når jeg tænker på vores voldsomme angreb på hinanden, men især hans forgølgelse intimidering og latterliggørelse mig, mine skriverier og person. Har taget en drøftelse med mine venner om forholdet og de synes det var meget sjovt at jeg i alle disse år havde troet Simon var en stor idiot, hvilket han jo ikke er når alt kommer til alt.

Nå tilbage til at du Arne ikke tror det var Tikka. Og hvis det såikke var Bjørn så har vi sørme en enkelt mere der læser med på sidelinjen, ellers tror jeg ikke vi har nogle der gider læse os, og Simons og RoseMaries tanke om at hvad de skriver er blevet læst ca 4 millioner gange, skyldes søgemaskiner i hele verden der fanger deres kendte digte og forfatter digte navne, det er ikke personer med interesse for hvad de skriver der har været der. Der er nok ingen in real life mennesker overhovedet der læser med. For var der ville ihvertfald nogle af disse give sig til kende overfor RoseMarie og Simon.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#29656 - 20/04/2020 16:37 Re: Tror du på, at du har en Sjæl? [Re: Hanskrist]
Jørgen Primdahl
Uregistreret

Til Hanskrist : du skriver, Anonyme Tikka og Jørgen Primdahl - disse to Bibelfundamentalister er stille og roligt ved at overtage stedet og dræbe enhver intelligent debat.

Du mener da vel ikke at det du laver er en Debat, det er da kun en Ordflom og intet andet, det skulle da lige være en evig kretik af alle andres mening.
Top Svar Citer
#29658 - 20/04/2020 17:12 Re: Tror du på, at du har en Sjæl? [Re: ]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
SE NU AT FÅ NÆSEN OP AF DEN BIWEL

Verden buldrer derudad såvidt forståelsen af menneskets religiøse spiritualitet, og det skal vi kunne tale up to date om, intelligent om, ellers hægter vi os selv af,

Verden gik ikke i stå for 2000 år siden.

Når vi drøfter religiøse spirituelle forhold må vi ikke som du Jørgen Primdahl og Tikka spørge:

HVOR STÅR DET I BIBELEN?

Der er virkelig mange ting der ikke skal tilbageføres til Bibelen men ihvertfald først forstås. Evolutionsteorien er der heller ikke noget om i Bibelen, der er rigtig meget der ikke er i Bibelen fordi bibelen aldrig har været tænkt som en naturvidenskabelig verdensforklaring, men en spirituel bog om menneskets liv med Gud, gudsliv og dets i og med begivenheden KRISTUS, KIRKE, ENTUSIASME (i Gud Værens) SPIRITUALITET og bønsliv og gudstjeneste liv.

Hvad der skrives dagligt herom på en klog måde der viser at kristendommen kan man leve med og tænke videre med, forstås på en korrekt videnskabelig måde, er ikke småting, og Bibelen udgør en forsvindende my del, af hvad der udkommer på skrift hver dag. Måske vi skulle engang imellem løfte hovedet fra den biwel som Tikka også påstår er lig med hjernespind at læse bogstaveligt hvert ord.

Vi kan ikke være tjent med at jer Bibelfundamentalister uden Gudsliv og Spiritualitet, dræber enhver samtale med at docere jeres sekteriske form for kristendom, som ikke har nogen bred opbakning hos teologerne. Der er så mange vilkårlige tåbelige fejl i jeres gamle Russell udlægning af tingene.

Så prøv lige at opfør jer lidt civiliseret. I er slet ikke repræsentative for hvad kristendom er, og hvis I så begynder at dræbe enhver intelligent samtale straks i opstarten, så bliver stedet jo ihvertfald ikke attraktiv for intelligente tænkende mennesker.

Spør Tikka, hun har prøvet det du er en del af Jørgen og hun/han kalder det hjernespind. Snak i to tosser sammen med hinanden om hvorfor I havde brug for færdigsyede svar på alt fra en bog der aldrig har været tænkt at skulle give en verdensforklaring, nej bibelens ærinde er et andet ærinde som Paulus er inde på det i 1 Kor 2, og sådan skal det være fremover siger Paulus. Bogen er en spirituel bog, ikke en bog der fandeme har en forklaring på alt som du og Tikka tror.

Jeres læsninger af Bibelen er pivfalsk siger den teologiske videnskab, man kan slet ikke tillade at udlede hvad I udleder af hvad I læser i Bibelen og det den er tiltænkt at være får I sket ikke med, nemlig hvad den er beskæftiget med, menneskets Gudsliv, liv med Gud, den særegne kristne spiritualitet. Det mangler I totalt, undertrykt som det er blevet af jeres ikke åndelige forståelse læsning Bibelen.

Det er bare ikke godt nok hvad I leverer.

Det skal jo også være tilfredsstillende for intelligente tænkende mennesker at være her, for hvem jeres bogstavelige læsninger af Bibelen aldrig kan være interessant og værd at beskæftige sig med. Det er så uÅNDET og så ulig alt hvad Jesus og Paulus stod for og brugte og ofrede deres kiv til. Og som Albert Schweitzer siger, I er heldige med at Jesus og Paulus ikke kan tale idag, for da ville I få røven på komedie og I vil få en medfart noget mere barskt end den jeg gir jeg.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#29662 - 20/04/2020 20:02 Re: Tror du på, at du har en Sjæl? [Re: Anonym]
Anonym
Uregistreret


Jørgen Primdahl skrev:
Citat:
Du mener da vel ikke at det du laver er en Debat, det er da kun en Ordflom og intet andet, det skulle da lige være en evig kritik af alle andres mening.


Her kan man kun være enig —

... man får let den tanke at udover nogle få kapitler denne anonyme skribent, kaldet Paulus, har begået, har krisioten simpelthen ikke selv læst bibelen.

- manden er for uciviliseret til at indgå i sammenhænge med andre mennesker, medmindre de synger hans pris.

Da det sammenrodede vrøvl han leverer i svulstige vendinger, ikke kalder på andres anerkendelse, skamroser han til fulde sig selv og tror så at andre køber denne selvros, mens han blot udstiller sin dumhed som bl.a. giver sig udslag i at han ikke kan afgøre om en person er af han eller hunkøn og mener man kan tillade sig at kræve at deltagerne skal logge sig ind, hvilket ret beset ikke vedkommer ham.

Fyren er så uintelligent at han for alvor tror at ved at blande en masse fremmedord og teologiske floskler, kan bilde læserne ind at han griber emnet videnskabeligt an...

Ingen bliver klogere af at blive spammet af Academia.edu —

Ingen intelligente tænkende mennesker gider at læse jesioten for alvor, man skimmer ham for at få sig et godt grin og lader det så være ved det. Denne manglende respons får så gutten til at komme med vilde historier om alle de personer, der bakker ham op, bedrifter han har udført etc. etc.

De realistiske deltagere har da også opgivet dette forhenværende forum og bruger det nu til sjov og hygge, debattere gør man andre steder...


.
Top Svar Citer
#29663 - 20/04/2020 21:22 Re: Tror du på, at du har en Sjæl? [Re: Anonym]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
Jamen dog du forsmåede Bjørn nu vil du være med

Tør du ikke logge ind?

Du vil ikke stå ved din gamle profil Bjørn

Vi ved du har det hårdt, du lagde din sjæl i stedet og havde nogle vilde ambitioner, men så svigtede øverste etage for dig da du fik den ide at du skulle udrydde dine egne paranoia ideer om troll

Men du anede ikke en skid om troll

Nå men fint du er hos dig selv nu, hvor du havde millioner af læsere 😂😂😂

😂😂😂😂😂
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
annonce
Side 13 af 13 < 1 2 ... 11 12 13


Seneste indlæg
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 08:34
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Ramadan-måneden
af ABC
26/03/2024 19:13
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
24/03/2024 17:18
Nyheder fra DR
Norge ramt af æggemangel - folk tager t..
28/03/2024 09:07
Lokale viser opbakning til at bevare bil..
28/03/2024 08:30
Rusland anklager Nato for at gøre lande..
28/03/2024 07:47
Efter 62 år: Slut med luftpost i Tyskla..
28/03/2024 06:50
Protester i Jordan mod Israel til støtt..
28/03/2024 04:04
Nyheder fra Religion.dk