Så sent som for 5 uger siden var KrænP inde på trosfrihed.dk for at følge med i debatten. Jeg undrede mig over det lange fravær, for han var normalt inde og kigge med få dages mellemrum, så jeg tænkte, at han nok var blevet syg. Han helbred var jo ikke for godt i de senere år med amputationer og andre dårligdomme.
Vi har haft nogle skarpe diskussioner, han og jeg, men han var en alsidig begavelse, som man måtte respektere for hans store viden om både politik og jura og landbrug og historie og ikke mindst hans viden om østens religioner og især hinduismen.
Jeg ville vælge en anden sang end ovenstående, som faktisk er en gammel russisk folkemelodi med titlen "Bjørnen vågner",
så det ville nok heller ikke være Kræn's eget valg.
Jeg fandt denne her på youtube, hvor teksten i starten nok er mere repræsentativ for Kræn's livsindstilling.
http://www.youtube.com/watch?v=50UvBKzWpD4 Skønt lille af størrelse udstrålede han stor autoritet. Gita'en handler jo bl.a. om reinkarnation, så hvis han selv var troende, er han nok sovet ind i bevidstheden om, at det ikke var slutningen. I hvert fald lever mindet om ham fortsat hos alle os, som har mødt ham, og det vil også fortsætte i historien om Gammelmark, som han holdt så meget af.
Jeg vil huske ham klart, så længe jeg lever.
Ole Bjørn :o)