annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15644126
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2379063
Et andet syn 1988526
Jesu ord 1521841
Åndelig Føde 1509481
Galleri
Tålmodighed belønnes.
Hvem er online?
0 registrerede 215 gæster og 34 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 4 af 6 < 1 2 3 4 5 6 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#17120 - 27/04/2014 23:12 Re: Derfor er jeg ateist. [Re: Arne Thomsen]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark

Selvportræt af to trolde:

yeah yeah

Top Svar Citer
#17123 - 28/04/2014 09:21 Re: Derfor er jeg ateist. [Re: ole bjørn]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7181
Sted: Sydsjælland
Afsluttende - fra min side - blot dette.

På spørgsmålet om, hvad verden og tilværelsen er for noget - som mennesker og menneskesamfund i årtusinder har stillet sig selv - er der jo - ligesom i kunstens verden - masser af svar - men kun begrænset viden.

Reelt er vi jo derfor nødt til at nøjes med at gætte - og så er det vel ikke så mærkeligt, at gætterierne falder forskelligt ud - både for den enkelte og for hele samfund af mennesker.

I små såkaldt primitive stammesamfund, hvor det at overleve ikke er en selvfølge, er der ikke plads til ret megen individuel frihed, men i vore nutidige samfund burde gruppepres efter min mening være bandlyst.

Hvad vi så hver især når frem til - med hvad vi mennesker nu engang har - og bruger - af evner - det synes jeg, vi alle bør have trosfrihed - og ytringsfrihed - til.

Det har vi jo så også her i et land som Danmark, men selv her på Trosfrihed.dk dukker tendensen til "religionskrige" (ateisme medregnet) jo op i de mange indlæg - dog naturligvis uden udsigt til at nogen "vinder krigen".

Dét, der for mig er det spændende, er ikke krigene, men hvad vi hver især er nået frem til - og de inspirationer, der kan opstå, når de forskellige standpunkter og livsanskuelser mødes.

Arne smiler
Top Svar Citer
#17125 - 28/04/2014 10:45 Re: Derfor er jeg ateist. [Re: Arne Thomsen]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark

"Religionskrigene" er stort set kun mellem troldene og de tolerante debattører. Jeg har aldrig været i krig mod hverken Zenia, RoseMarie, Ove eller andre ærligt troende mennesker. Jeg har ind imellem haft nogle skarpe diskussioner med Michael, men kun i perioder hvor hans indlæg tenderede troldevirksomhed. For det meste har jeg ingen problemer med at acceptere hans tro, selv om jeg ikke deler den.

Der er ikke megen inspiration at hente i din tilbedelse af uvidenheden og dine konstante angreb på naturvidenskaben, fordi du ikke forstår værdien af dens forklaringsmodeller. Videnskaben bliver hver dag klogere på livet. Det bliver du åbenbart ikke, siden du fremturer med at forvanske alt, hvad du læser. tosset

Ole Bjørn :o)

P.S. En dansende banan kan være relevant efter en sætning som; "Hurra! Så blev det endelig sommer."
Men du og Hansetrolden bruger den kun til at udtrykke jeres hån overfor andres holdninger.

Top Svar Citer
#17127 - 28/04/2014 11:05 Re: Derfor er jeg ateist. [Re: ole bjørn]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3650
Sted: Nørresundby
jorden brænder under dig bjørn yeah


du skriver:

Citat:
Jeg har aldrig været i krig mod hverken Zenia, RoseMarie, Ove eller andre ærligt troende mennesker.



skal Ole Bjørne -GUDEN, Guden over alle trolde, nu til at definerer hvem der er ærligt troende mennesker?????

hvor det dog kører for dig bamse her i dit livs efterår yeah



du er bare for meget, simpelthen for meget til grin mand, at du dog ikke fatter det, man tar sig til hovedet gang på gang over hvordan du dog kan skabe dig helt umuligt overfor andre mennesker, og hvordan du manipulerer og charmer og forsøger at sætte mennesker op imod hinanden, men jeg er sikker på at Zenia og RM de bevarer enhver ligevægt og sund dømmekraft til trods hvad du ihærdigt forsøger på,, med michael skal jeg være usagt, han elsker og ser jo opportunistisk på din ide om at gøre vores debatetiske spørgsmål såvidt trosfrihed, til et "pro contra" personer, fx for eller imod HansKrist. Så måske I to, dig og michael, kan indgå en studehandel her med hinanden. Men det viser blot at ingen af jer har fattet at det her, vores debatetiske dagsorden for en bedre fremtid for trosfrihed, ikke er et personspørgsmål om hvem man ka li og ikke li; hvem man synes om som person og menneske eller ikke; hvem der er ærligt troende og hvem der ikke er ærligt troende; som hvis synspunkter man holder mest af eller ej. For det er hinsides alt dette personfnidder, hinsides alle personspørgsmål, ja det har intet at gøre med at nogle har fået trolde i hjertet og i hjernens hvælv (i så fald kunne vi andre jo udnævne dig og simon og treram også til at være trolde, og det hele ville ende i pjat, det rene pjat, som ikke burde være voksne mennesker værdigt at beskæftige sig med).

Du er ved at gøre dig selv til grin igen ole bjørn for åben skærm og vi kan vælge at se det som en tragedie (hvilket det sørme er) og vi kan vælge at se det som en komedie og vi vælger det sidste yeah

du gør dig selv til grin ole bjørn kommunikationsforsker (der har 3 internet domæner med verdens førende kommunikationsforskerer, mig os så min bare stortchock ) at du på den måde gør dig selv til grin er ganske vist tragisk for dig selv og dit omdømme, men vi vælger nu at se på det med lidt humor, som den komedie det er set udefra yeah
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#17128 - 28/04/2014 11:56 Re: Derfor er jeg ateist. [Re: Hanskrist]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark

Der er ingen, der tror på din løgn om "verdens førende kommunikationsforskere", Hans brøleabe. Jeg har kun sagt, at mine domæner er troldefri, for jeg vil ikke have løgne spredt på mine domæner.

Hvorfor tager du ikke skridtet fuldt ud og udskifter din kristuslignende avatar med dit rødmende hoved fra galleriet eller endnu bedre - med en dansende banan, Arnes varemærke, som du nu i jalousi har hugget fra ham. Din nuværende avatar hverken ligner dig eller symboliserer din agenda. griner

:o)

Følg nu mit råd og få psykiatrisk hjælp.


Top Svar Citer
annonce
Side 4 af 6 < 1 2 3 4 5 6 >


Seneste indlæg
Lad os undersøge islam...
af ABC
18/04/2024 00:00
Til papirkurven?
af Arne Thomsen
17/04/2024 19:00
Er der noget nyt under solen...
af ABC
17/04/2024 15:12
Tanker - idéer - visioner.
af Arne Thomsen
17/04/2024 13:26
Eid-Al-Fitr
af somo
16/04/2024 18:49
Nyheder fra DR
Procedurer tjekkes på museer i Odense e..
18/04/2024 09:24
Mænds barselsorlov er steget siden øre..
18/04/2024 08:42
Tidligere minister Knud Enggaard er død
18/04/2024 08:24
Sol og småbyger dagen igennem - men i a..
18/04/2024 08:03
Hovedstadens Beredskab vil være til ste..
18/04/2024 07:36
Nyheder fra Religion.dk