1
registreret Arne Thomsen
14
gæster og
212
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
#16980 - 18/04/2014 17:43
Re: Quantum entanglement
[Re: Arne Thomsen]
|
veteran
|
Registeret: 16/04/2008
Sted: Sydsjælland
|
|
5 dage skulle der gå, før Ole (klik) fik taget sig sammen til at indrømme, at hans udtalelse den 18/04/2008:
Så i stedet for at "filosofere" over, hvad det uforståelige univers egentlig er (en håbløs opgave), så skulle du snarere tænke over dette: Hvad er det, din nuværende tro har givet dig, som du også ville kræve af en kosmisk religion for at kunne tro på den? og hans aggressive benægtelse den 13/04/2014 med ordene:
Igen dit primitive forsøg på citatfusk, Arne. Det pågældende citat var et udtryk fra en diskussion med Serotonin og refererede til hans "filosoferen". Desuden havde jeg sat uforståelig i gåseøjne. simpelthen ikke hænger sammen.
Ja, ja - bedre sent end aldrig
At Ole så nu igen søger at klistre en masse løse og nedgørende påstande på mig, det er jo ikke just nogen overraskelse og det vil jeg selvfølgelig ikke spilde min tid på
Dog undrer det mig at Ole efter utallige påstande om at jeg ikke forstår dansk nu hævder om mig:
Så Arne er altså ikke funktionel analfabet. Hvilken ære!
Men nu har Ole så opfundet en ny nedgørelse af mig: Jeg er et magtmenneske  Ole skriver nu om mig:
Han er angiveligt dyrlæge, men har det meste af sit liv gjort karriere i landbrugets administrative sektor, hvor han opnåede en høj position. Det når man ikke uden veludviklede taktiske evner og hang til at manipulere med andre. Sådan er det både i politik og større og offentlige administrationer.
Jeg kan ikke få øje på andre motiver end et ønske om at sabotere debatten, og skabe mistillid til andre debattører, en typisk opførsel hos magtmennesker, der er drevet af et ønske om at dominere deres omgivelser.
Hvis det var kærlighed til dyrene, der drev Arne, ville han nok have fortsat med at være dyrlæge, hvor han kunne hjælpe effektivt med at lindre dyrenes smerter. Nu har det nok ikke Oles interesse, at virkeligheden forholder sig en smule anderledes, men af hensyn til eventuelle andre, der orker at læse med her, følgende: Jeg var praktiserende landdyrlæge i det nordvestlige Sønderjylland i mange år og endte med at sælge min praksis af to grunde. Den ene var at jeg læste en bog af Albert Camus: Pesten (klik) - om en praktiserende læge, der var magtesløs over for en pest-epidemi. Den anden grund var, at en landmand og svineproducent (som det jo hedder), som ikke just blev anset som en af de mest begavede, bebrejdede mig, at jeg blot helbredte hans svin i stedet for at hindre, at de blev syge. Det blev jeg godt sur over, men efter et par dage, kunne jeg ikke slippe udenom at erkende, at manden havde ret.
Det førte så til, at jeg solgte min praksis og blev forskningsdyrlæge på noget, der hed Slagteriernes Forskningsinstitut, hvor man ville i gang med at forske "rationel sygdomsbekæmpelse" (og hvor min indkomst nu var ca. halveret). Her diagnosticerede jeg, som den første i Danmark den stærkt udbredte floksygdom svinedysenteri og fik diagnosen internationalt anderkendt. Derefter gennemførte jeg de første totalt kimfri kejsersnit på søer (modersvin) ved at udnytte min praksiserfaring og i et forsøg på at starte nye generationer af smittefri svin. Dernæst blev jeg udpeget til sammen med en svineproduktionskonsulent at starte et projekt organiseret af Statens Veterinærdirektorat sammen med "Axelborg": En forsøgsvis svinesundhedstjeneste med det formål at få dyrlæger, svineproduktionskonsulenter og svineproducenter til at arbejde sammen om at nedbringe sygeligheden i danske svinebesætninger. Resultaterne var ikke overvældende, men dog lovende, og de førte - efter ca. en halv snes år - til at veterinærlovgivningen blev lavet om til, at praktiserende dyrlæger skulle rådgive landmændene om muligheder for at nedbringe sygeligheden i danske svinebesætninger. På det tidspunkt havde jeg i en periode på Axelborg været chef for en nyoprettet afdeling for svinesundhedskontrol, men jeg forlod den i utilfredshed med arbejdsforholdene og blev i stedet almindelig rådgivningsdyrlæge i en landomfattende og landmandsejet organisation LVK (Landbrugets Veterinære Konsulenttjeneste) - en slags "brugsforening for dyrlægeservice". Her lykkedes det - især nok via internationale kontakter, som vi menige LVK-dyrlæger fik adgang til - at gennemskue, at det var driftsformerne i svineproduktionen, der skulle ændres på en sådan måde, at immuniteten blev maksimal og smittespredningen minimal. En amerikansk dyrlæge fandt idéen og i løbet af få år blev svineproduktionen i USA lagt om til den nye driftsform, mens jeg nærmest var til grin, når jeg søgte at fremme det samme her i Danmark. Efter 10 år var der dog en større svineproducent, der prøvede det - og lykkedes med det! - og så gik det stærkt!
Hvad angår min "kærlighed til dyrene" - som Ole jo benægter - har jeg - udover sygdomsreducerende driftsformer - især søgt at fremme svin på dybstrøelse (klik og se især de første billeder) samt muligheder for at svin kunne komme ud fri luft gennem en selvlukkende "griselem", som jeg opfandt og tog patent på, men måtte opgive igen pga. manglende interesse. Grisene elsker både dybstrøelse og at komme udenfor, men de øgede omkostninger, har forbrugerne hidtil ikke villet betale.
Er det her "en dyrlæge, der er et magtmenneske, og som ikke elsker dyrene"? Det synes jeg ikke
Og det er den samme opfattelse, jeg har af Oles utallige påstande, som han gavmildt deler ud til snart sagt alle og enhver, om at være: en mistolker, en citatfusker og en ordkløver, som han netop igen har anklaget mig for her (klik) - som sædvanlig uden at underbygge sine påstande.
Arne
|
|
|
|
|
#16984 - 19/04/2014 03:56
|
bor her
|
Registeret: 30/03/2008
Sted: Sverige/Danmark
|
|
Men dog, Arne. Prøver du nu at gøre Hans brøleabe rangen stridig som debattens største pralhals?
Du har stadig ikke fattet, at din karriere er revnende ligegyldig for mig og alle andre. Det er hvordan du konstant fordrejer andres ord, som kritikken af dig går på. Det er jo ikke kun mig, du har udsat for dette, men næsten alle dine kommentarer er forsøg på at udlægge ordene på en måde, som afsenderen aldrig har givet udtryk for.
Nu prøver du så igen at bilde folk ind, at min kommentar ikke refererede til Jan serotonins bemærkning, og at det var udtryk for min holdning. Tror du virkelig, at alle på debatten er så dårlige til dansk, at du kan slippe afsted med dit fuskeri?
Du kan råbe løgner efter mig så tit du vil. Det ændrer ikke på, hvad der faktisk står sort på hvidt, og hvad jeg har givet udtryk for gang på gang. Så fat det dog, Arne.
Videnskaben beskæftiger sig med at finde brugbare forklaringsmodeller på de fakta, som vi kan konstatere, og disse forklaringsmodeller omfatter alle universets mærkværdigheder, uanset hvor besynderlige, de kan forekomme os. Forskellen på videnskab og religion er kun, at videnskaben baserer sine forklaringer på konstaterbare fakta, hvor religionen baserer sine på fantasier om mystiske kræfter eller guder.
Du finder ikke i f.eks. Einsteins teorier og videnskabelige artikler et eneste forsøg på at forklare verden med religiøse argumenter, uanset om du prøver at tolke dem som religiøse. Der er intet religiøst ved matematiske ligninger og målinger af tyngdekraft og andre fundamentale kræfter. Spektrometre og teleskoper tror ikke på guder, og det videnskabelige verdensbillede indeholder ingen henvisninger til deres påståede virksomhed.
Der er jo kun to teoretiske muligheder på dine mistolkninger af andre debattørers ord, enten at du ikke forstår, hvad de skriver, eller at du ikke vil akceptere hvad de skriver, og derfor prøver bevidst at mistolke dem. En analyse af dine kommentarer viser, at det sidste er det mest sandsynlige.
Jeg har ikke haft problemer med at forstå nogen her, selv om jeg måske har en anden holdning end dem. For vi lærer jo i skolen og i samvær med andre hvad ordene betyder. Så drop dine postulater med "du mener altså" eller "jeg forstår på dig, at". Nej Arne, læs hvad der faktisk står, og forhold dig til det i stedet for at forplumre debatten med ligegyldigt ordkløveri, som kun viser din dårlige vilje til at forstå andre mennesker.
Jeg har ikke og kommer aldrig til at "beskylde dig for at påstå, at månen er lavet af en grøn ost", som du skriver i chatten. Det er en barnlig og underlødig påstand, og jeg tror ikke, at nogen finder den hverken troværdig eller særlig morsom, selv om du ledsager den med et "jubii" og dine evindelige dansende bananer. Den fortæller kun noget om dit debatniveau.
Men jeg skal som lovet nok hjælpe dig til at forstå, hvad andre debattører mener, hver gang jeg ser dig mistolke deres ord eller mine. Så nu ved du, hvad der venter dig. Så må de så hver især afgøre med sig selv, hvem der er mest troværdig af os to.
Ole Bjørn :o)
|
|
|
|
|
#16989 - 19/04/2014 11:54
|
veteran
|
Registeret: 16/04/2008
Sted: Sydsjælland
|
|
Jeg er helt enig med Admin i, at alt dette skal smides i Papirkurven pga. de totalt uvedkommende "personligheder" .
I stedet har jeg startet en ny tråd om det naturvidenskabeligt/filosofiske indhold: Kvantefysisk sammenfiltring.
M.v.h. Arne
|
|
|
|
|
#16993 - 19/04/2014 18:43
|
bor her
|
Registeret: 30/03/2008
Sted: Sverige/Danmark
|
|
Det ville hjælpe gevaldigt på forståelsen af Admins (Peter Arentzen) handlinger, hvis han ville forklare præcis hvilke af mine fakta om Arne, der har fået ham til at forvise mit indlæg til papirkurven, når han så længe har tilladt Arnes grove tilsvining af mig uden tilsvarende repressalier.
For en objektiv tilskuer må denne beslutning se ret så besynderlig ud i lyset af, at trosfrihed.dk roser sig af at være et forum for fuld ytringsfrihed indenfor lovens grænser.
Kom nu ud af busken, Peter, og fortæl os om din sande holdning til begrebet ytringsfrihed.
Mvh
Ole Bjørn :o)
|
|
|
|
|
annonce
|
|