annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15532982
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372074
Et andet syn 1980581
Jesu ord 1518197
Åndelig Føde 1464857
Galleri
Himmelfart...
Hvem er online?
0 registrerede 228 gæster og 259 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 3 af 5 < 1 2 3 4 5 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#16657 - 25/02/2014 11:36 Re: Intuition [Re: Simon]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Et par eksempler på, Simons skriverier ovenfor:
Citat:
- videnskabeligt arbejde har hverken for Einstein, Bohr eller andre seriøse forskere handlet om at forklare naturen ind i en guddommelig mysticisme -
Næh, selvfølgelig ikke - er der mon nogen der fremsætter en sådan påstand - ikke mig i hvert fald.
Min konklusion: Dette er alene Simons egne fantasier - om mig.

Citat:
- er han for doven til at sætte sig dybere ind i det han taler om -
Den taler jo for sig selv cool

Citat:
Selv de religiøse troende må indlysende erkende, at ’tro’ aldrig bliver det attraktive alternativ til det at ’vide’, og denne erkendelse kan ligefrem betyde alverden for det overtroiske menneske; se fx nu en troende som Arne, der misunder videnskabsmænd i en sådan grad, at han ligefrem må reducere viden til tro, for ikke at få det så skidt, at han selv må til at erhverve sig en smule viden – ja gud dét forbyde! ;)
Tro, som det attraktive alternativ til viden!!!.
Her slår Simon da vist alle rekorder med denne vanvittige påstand - om mig - og ganske mange andre griner

Spørgsmål til alle debattører: Er der mon nogen/nogle, der vil støtte Simon i de ovennævnte citater - og vil underbygge dem?

Arne smiler
Top Svar Citer
#16658 - 26/02/2014 06:33 Re: Intuition [Re: Arne Thomsen]
Simon Offline
veteran
Registeret: 04/04/2008
Indlæg: 4683
Hvis du vil diskutere Einstein, hvorfor skriver du så ikke noget om hans arbejde; men meningen er måske at sidde og gætte hvad han måtte ha' syntes om livet gennem citater uden ref. til konteksten?

Tænk, jeg troede det var dine pers. meninger om forholdet til/mellem livet og døden du ønskede at sætte til debat, men i stedet præsenterer du os for ukendte menneskers oplysninger på Wikipedia; er det så tilliden til deres kilder du gerne vil diskutere, eller synes du bare vi skal lære Wikipedia at kende? ;)

"Her slår Simon da vist alle rekorder med denne vanvittige påstand - om mig".

- Jeg har sjældent set nogen der som du, ligefrem bader i trosanskuelser, det sku da lige være hønsemanden; hvad du faktuelt kan vide om deres livssyn, har du aldrig været særlig interesseret i. Og faktisk er det sådan, at du ligefrem tilskriver div. historiske personligheder hvad du selv gerne vil tro, og dét er jo sådan set hvad du bruger sider som Wikipedia til. Men kort og godt, er det altså Wikipedia du gerne til diskutere, ikke dine egne meninger?

mvh
Simon
Top Svar Citer
#16661 - 26/02/2014 14:10 Re: Intuition [Re: Simon]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Som jeg opfatter det, gør Simon sig totalt til grin med sin opførsel - noget i retning af "en pauseklovn i manegen" blinker
Men det kan jo tænkes, at andre ser anderledes på Simons optræden her i denne tråd, der jo faktisk handler om intuition.

Og hvad skriver Simon så herom?
Intet! blinker

I stedet forsøger Simon sig med igen og igen at pådutte andre nogle vilde synspunkter og holdninger, de ikke har, hvorefter han lystigt skyder løs på disse synspunkter, som han selv har opstillet.

Eksempel:
Citat:
- de religiøse troende må indlysende erkende, at ’tro’ aldrig bliver det attraktive alternativ til det at ’vide’ -
Er der mon nogen, der vil forsvare denne Simons opførsel? blinker

Arne smiler
Top Svar Citer
#16664 - 27/02/2014 12:49 Re: Intuition [Re: Arne Thomsen]
Simon Offline
veteran
Registeret: 04/04/2008
Indlæg: 4683
Jamen Arne altså!, du har jo altid forvekslet tro og viden, ja ligefrem tilskrevet mennesker der decideret favoriserede viden (ateister fx.) en tro, som du morsomt nok altid har kanaliseret ind i dine små idéer om "livets mening" (hvormed altså også døden jo får en mening) samt religiøse symboler der akkurat adviserer idéer om universet, som netop de gamle religioner præsenterede dem for mennesker. Der ville kort sagt, være betydeligt mere debat i at du for engang skyld forsøgte dig ud i en forklaring for et nødvendigt meningsindhold i forhold til et syn på livet, for dén tankerække. Men i stedet gentager du bare indholdet i dine egne tidligere tråde, hvorfor? ;)


Når jeg skriver, at også troende i vor tid må erkende at 'troen' aldrig bliver noget attraktivt alternativ til det at vide noget om livet (og dermed sin egen evne til eksistens), ja så er det da fordi mennesker omkring dig i stigende grad benytter sig af netop viden for at begribe livet. Det virker sgu', det er god metode Arne ;) M.a.o. står dette i kontrast til metoden du selv gør brug af, når du med dine "intuitive følerier" vil forklare dig selv noget meningsgivende i lyset af træstykker bekradset med en symbolisme akkurat religioner gennem tiden gjorde brug af.

Det er bare ingen god metode Arne, ligesom det ingen god metode vil være at forklare højenergi - og astrofysik med dine trosbekendelser om Einsteins eller Bohr's livssyn ;) Du fumler kort fortalt, og ret beset vanen tro ;)

Så læg du Wikipedia på hylden og begynd med at forklare, hvad det er du lægger til grund for dine meninger - du tilskriver alligevel ikke dit liv større mening, ved blot at efterabe andre menneskers selvsynsbetragtninger. Tråden her mangler mening, giv den én!

mvh
Simon


Redigeret af Simon (27/02/2014 12:57)
Top Svar Citer
#16666 - 27/02/2014 14:20 Re: Intuition [Re: Simon]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Det er vel dårligt nok umagen værd at kommentere Simons åbenlyse forvirring, sådan som han blander tro og viden sammen i én pærevælling.

Vi har viden dér, hvor vi har den, og vi udvider til stadighed denne viden.
At dét er dejligt og godt, er der vel næppe nogen, der vil benægte.

Men vi har jo store og vigtige områder, hvor vi ikke har nogen viden - og er der nogen, der vil benægte dét, så vil jeg mene, at de sætter kikkerten for det blinde øje blinker

Det er så her, vi - i mangel på viden - og på mange områder nok helt uden udsigt til nogensinde at få den - enten må opgive eller må benytte os af vore øvrige evner, som f.eks. intuition.

At der er mange mennesker, som har gode erfaringer med intuition (som f.eks. Einstein og nogle naturvidenskabelige forskere på Niels Bohr Institutet), det er åbenbart ikke lige Simons "kop te".

Og det ser jo ud til at Simons udgydelser i denne tråd alene har til formål at mane den menneskelige egenskab: intuition i jorden (hvilket jo nok er noget af "en kamp mod vindmøller") blinker
Ytre sig om intuition vil Simon åbenbart i hvert fald ikke.

Man kunne så begynde at spekulere på, hvad det er ved denne egenskab, vi mennesker har: intuition, der åbenbart generer Simon så voldsomt.
Det vil jeg imidlertid overlade til ham selv at finde ud af.

Arne smiler
Top Svar Citer
annonce
Side 3 af 5 < 1 2 3 4 5 >


Seneste indlæg
Er dette videnskab...
af Anonym
28/03/2024 09:51
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Ramadan-måneden
af ABC
26/03/2024 19:13
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
24/03/2024 17:18
Nyheder fra DR
USA: Vi arbejder på et nyt møde med Is..
28/03/2024 09:56
Motorcykeltræf og vejarbejde kan give p..
28/03/2024 09:40
Tæt trafik på Sydmotorvejen
28/03/2024 09:30
Frygter udslip af farlige materialer eft..
28/03/2024 09:26
Fire personer dræbt i Illinois efter kn..
28/03/2024 09:22
Nyheder fra Religion.dk