annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15713427
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2384425
Et andet syn 1993640
Åndelig Føde 1531563
Jesu ord 1526022
Galleri
Tillich om Helligånden
Hvem er online?
2 registrerede Arne Thomsen ,(1 usynlig), 475 gæster og 40 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 2 af 5 < 1 2 3 4 5 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#16526 - 14/01/2014 08:48 Re: Fortæl mig sandt eller falsk?,,,,,, Hvorfor [Re: somo]
somo Offline
bor her
Registeret: 14/07/2012
Indlæg: 1462
Profetens fødselsdag
Sunni-muslimer observere profeten Muhammeds ) fødselsdag den 12. dag i den islamiske måned Rabi 'al - awwal ,

Profeten Muhammed blev født i Mekka, en by i Saudi-Arabien det.


Hvad gør folk gør ?



Mawlid eller Milad , bliver fejret med store gade parader i nogle lande. Boliger og moskeer er også dekoreret. Nogle mennesker donere fødevarer og andre varer til velgørenhed på eller omkring denne dag. Andre lytter til deres børn oplæste digte om begivenheder, der fandt sted i profeten Muhammeds liv . Mawlid fejres på denne måde i mange samfund på tværs af USA , Storbritannien , Canada eller Australien .

Men mange muslimer heller ikke deltage i festlighederne på denne dag. I stedet kan de markere begivenheden ved at bruge mere tid til at læse Koranen. Muhammed siges at have været født på en mandag og nogle forskere ser fastende i løbet af de timer med dagslys på mandage som en anden måde at fejre hans fødsel.


Afgørelse om Fejring af Profetens fødselsdag

Fejring i anledning af fødselsdagen af profeten , fred og velsignelser Allah være med ham , er forbudt og skal afvises af en række årsager :

Det er ikke en del af Sunnah af Messenger , fred og velsignelser Allah være med ham , eller af kaliffer , der efterfulgte ham. Da dette er tilfældet, så er det en forbudt innovation, fordi Profeten fred og velsignelser Allah være med ham , sagde: "Jeg opfordrer jer til at følge min Sunnah , og den måde de retledte kaliffer efter mig ; overholde den og klamrer sig til den fast Pas på nyligt opfundet ting , for hver nyligt opfundet ting er en innovation ( bid'ah ), og enhver innovation er en going afveje " [ Berettet af Ahmad , 4/126 , . . at- Tirmidhi no. 2676 ]

Fejring af Mawlid er en nyskabelse indført efter de tre bedste århundreder for at korrumpere religion muslimerne. Hvis en person gør noget for at komme tættere på Allah , som ikke blev udført af Messenger , fred og velsignelser Allah være med ham , eller pålagde ved ham , og var det ikke gjort af kaliffer , der efterfulgte ham , denne handling indebærer, at han beskylder budbringer ikke forklare religion til folket, og at han vantro i Allahs ord ( fortolkning af meningen ) : "This day, I have perfected your religion for you.. " [Al -Qur'an 05:03 ] Fordi han tilføjer noget ekstra og hævder, at det er en del af religionen , men Messenger , fred og velsignelser Allah være med ham , ikke bringe dette.





Udover at være bid'ah og en efterligning af de kristne , som begge er haram , fejrer fødselsdag af profeten , fred og velsignelser Allah være med ham , er også et middel , der fører
til overdrivelse og overskydende

Hvad skete der før og efter fødslen dag Profeten
fred og velsignelser Allah være med ham

Nogle mænd i byen Mekka gik på en tur til Syrien . På vejen mødte de en munk . Fire af disse Makkis besluttet at stoppe for et stykke tid til at tale med munk.

Dengang levede munke på steder, hvor der var meget få mennesker , så de kunne få helt at tilbede Allah. De var også folk, der læser bøger og vidste mange historier . Kun et par Makkis vidste om læsning. Alt, hvad de vidste om var handel og morer sig. De vidste, de ville høre interessante og underholdende historier fra munken .

Efter at have talt et stykke tid spurgte munken mændene , " hvor er du fra? "

De svarede : "Vi er fra Mekka. "

Munken fortalte dem , "Allah vil sende en profet til Mekka snart. "

De fire mænd fortsatte deres rejse at tænke på de ting, munken havde sagt. Hver af dem ønskede, at den nye profet ville være hans egen søn .

Abdulmuttalib sov i Kaaba . Han havde en mærkelig drøm . Han så et træ vokser , indtil den nåede himlen. Træet havde grene , der spredes mod øst og vest. Det viste sig , at en meget skarpt lys skinnede på træet. Abdulmutalib oplevede araberne og ikke-arabere bøje sig for træet. Træet fortsatte voksende større , højere, og lysere. Så han så nogle folk fra Quraysh holder til grenene af træet, mens andre Qurayshis forsøgte at fælde træet. En meget smuk ungdom stoppet dem fra at hakke ned i træet . Abdulmuttalib så sig selv lagde sin hånd ud for at få fat i træet, men han kunne ikke nå det. Han vågnede op fra sin søvn bange .

Abdulmuttalib sad tænker på drømmen , og hvad det betød , men han kunne ikke finde en forklaring på det. Næste morgen gik han til præstinde Quraysh at bede hende om at forklare drømmen. Araberne altid spurgt præsten eller præstinde for den forklaring af drømme.

Når præstinde så Abdulmuttalib , hun så tegn på bekymring på hans ansigt , så hun spurgte, " Hvorfor ser du så bekymret : "

Abdulmuttalib svarede , "Jeg havde en drøm, der skræmte mig . " Så fortalte han hende alt om drømmen .

Da han var færdig , sagde hun, " hvis din drøm nogensinde kommer sandt, så en af ​​dine sønner vil styre Øst og Vest . Alle de mennesker vil følge ham . "

Abdulmuttalib var tilfreds med, hvad præstinde havde fortalt ham. Senere, da han mødte sin søn Abu Talib han fortalte ham om drømmen , og hvad præstinde havde sagt. Så sagde han til sin søn , Abu Talib , "Jeg håber du er den ene præstinde betød i hendes forklaring. "

Men den tiltænkte ikke var Abu Talib . Den ene præstinde middelværdi var den endnu ufødte barnebarn Abdulmuttalib . Abdulmuttalib havde barnebarn ved navn Abdullah , der var gift med Amina , datter af Wahb . Amina ventede et barn. Før barnet blev født, var Abdullah gået på en handel tur. Han blev syg på turen og var døde. Abdullah har aldrig set sin søn.

Under hendes graviditet , Amina følte ingen smerte eller ubehag. Hun havde altid hørt kvinder klager over de prøvelser af graviditeten, men hun følte sig meget godt. I løbet af disse måneder havde Amina mange drømme . En nat i en drøm, hun så et lys, der kommer ud af hende. Lyset skinnede på slotte i Syrien.

En anden nat hørte hun en stemme i hendes drøm. Stemmen sagde, " Amina , du bærer den største mand i verden. Når du føder , give ham navnet Muhammed og fortælle nogen om denne drøm. "

Amina vågnede og kiggede rundt , men der var ingen i værelset. Hun forsøgte at gå på vågeblus igen, men hun var stadig tænker over, hvad hun havde hørt i drømmen .

Det var tid til Amina baby at blive født. Hun fødte en smuk, ren lille dreng. Da drengens far var død måneder tidligere , Amina sendt nyheden til hendes søns bedstefar, Abdulmuttalib . Abdulmuttalib sad i Kabaen , da nyheden kom. Han var glad. Han gik til Amina og gennemført drengen lykkeligt til Kabaen . Da han bragt barnet tilbage til hende, sagde han: " Jeg har kaldt ham Quthm . "

Abdulmuttalib havde en dreng ved navn Quthm men han døde, da han var ni år gammel . Det gjorde Abdulmuttalib meget trist. Så når Amina fødte en dreng , Abdulmuttalib ønskede at navngive ham efter den døde dreng.

Amina måtte fortælle ham: "Jeg blev beordret i en drøm at kalde ham Muhammed. " Abdulmuttalib hentede barnet, kyssede ham og sagde: "Jeg håber, at mit barnebarn , Muhammad , vil være en stor mand. "

På den syvende dag efter Muhammeds fødsel , Abdulmuttalib beordret dyr, der skal slagtes , og spurgte folk i Mekka for at komme til en fest . Efter alle havde spist , Abdulmuttalib bragt ud hans barnebarn , Muhammad , for at vise folk. Alle sagde , at han var sådan en smuk baby. De mennesker følte også trist for barnet, fordi han var forældreløs. Hans far var død før at se ham.

En af mændene spurgte Abdulmuttalib "Hvad gjorde du navngive ham? " Abdulmuttalib svarede: " Jeg har kaldt Muhammed. "

En anden mand spurgte forundret , "hvorfor gjorde du ham navnet Muhammed? Ingen i din familie eller folk blev aldrig navngivet Muhammed. "

Abdulmuttalib ønskede ikke at afsløre, at Amina blev bedt i en drøm til at navngive ham Muhammad , så sagde han , "Jeg ønskede Allah at prise ham i himlen og jeg ønskede folk til at rose ham på Jorden. "

Når gæsterne forlod , ikke én af dem indså, at dette forældreløse barn var den ene valgt til at lede dem fra mørke til lys . De vidste ikke, at han var svaret på Ibrahims bøn dagen Ibrahim blev beordret til at bygge Kabaen :

"Our Lord, send unto them a messenger from among themselves to show them your signs, to teach them the Qur'an and wisdom, and to purify them. You are All-Mighty and All-Wise." " ( Koranen Al- Baqara 128)

http://www.youtube.com/watch?v=kjp6e2OwZFw
Top Svar Citer
#16533 - 18/01/2014 09:33 Re: Fortæl mig sandt eller falsk?,,,,,, Hvorfor [Re: somo]
somo Offline
bor her
Registeret: 14/07/2012
Indlæg: 1462
Hvorfor stigende antal unge, der drikker alkohol

1 - som et resultat af gruppepres og tradition (indflydelsen af ​​venner).
2 - nogle mennesker har falske overbevisninger, at drikke alkohol gør dem føle sig glade og hjælper dem til at tilbringe en god tid og eliminerer skam.
3 - som et resultat af at være keder sig og leder efter spænding i livet.
4 - Nogle mennesker tror, ​​at alkoholmisbrug vil bidrage til at løse de problemer,
5 - rollemodeller dårlig unge mands familie, der misbruger alkohol og fremme det.

http://www.youtube.com/watch?v=bYCoyeQXty8
Top Svar Citer
#16544 - 21/01/2014 09:41 Re: Fortæl mig sandt eller falsk?,,,,,, Hvorfor [Re: somo]
somo Offline
bor her
Registeret: 14/07/2012
Indlæg: 1462
1) næse:

Og forårsage vinen

Også forårsage skade på næsen i vinen tumor bullosa (Rhinophyma), eller hvad der er kendt som næse drukkenbolt, hvor deformation forekommer dybt i næsen kan forlange, at gøre det til en ansigtsløftning.

(2) svælget:

Er en korridor, som gaffel til hver af spiserøret (fødevarer, der forbinder til maven) og strubehovedet og luftrøret



Og forårsage vinen til den side af skaden tilbagevendende betændelse svælget (Pharyngitis), hvilket gør at patienten hader sit liv som et resultat af gentagen hvor inficeret med synkebesvær permanent, i tillæg til andre symptomer.

Videnskabelig forskning har vist, hvilken rolle alkohol i kræft i svælget.


http://www.youtube.com/watch?v=dNGTYzWe1KA

http://www.youtube.com/watch?v=22tFGT1lnMY
Top Svar Citer
#16554 - 25/01/2014 09:35 Re: Fortæl mig sandt eller falsk?,,,,,, Hvorfor [Re: somo]
somo Offline
bor her
Registeret: 14/07/2012
Indlæg: 1462
Hvorfor Islam forbyder alkohol?

Jeg har Islam forbyder alkoholforbrug i ord den Almægtiges højre: { O you who have believed, indeed, intoxicants, gambling, [sacrificing on] stone alters [to other than Allah ], and divining arrows are but defilement from the work of Satan, so avoid it that you may be successful.} Al-Mā'idah 90 Moderne videnskab er kommet til at bekræfte og bevise, hvad Koranen Quon længe siden.

Det er blevet bevist videnskabeligt mange ulemper forårsaget af misbrug af alkohol , selv i små mængder.

Stien af alkohol i kroppen , når det tages

1 ) Mouth : alkohol ind i kroppen gennem munden.

2 ) Mave : nogle alkohol ind i blodet .

3) tyndtarmen : op til tyndtarmen , O Tag vejen til kredsløbssygdomme.

4) Hjerte : Hjertet pumper vinen til kroppen.

5 ) hjerne : Da vinen op til hjernen.

De virkninger forårsaget af alkohol på nervesystemet , er:

Indflydelse af alkohol med en lille mængde :

1 ) forårsager afslapning.

2 ) forringe evnen til at koncentrere sig.

3) langsom neurologiske konsekvenser.

4) forringe motorik .

Medium mængde:

1 ) Talk inconspicuously .

2 ) også forårsage svimmelhed .

3) og fører til en følelse af følelsesmæssige ændringer.

En stor mængde :

1 ) forårsager opkastning

2) åndedrætsbesvær.

3) tab af bevidsthed .

4) fører til koma.

Alkohol påvirker cerebellum , cerebral cortex, hjernestammen og rygmarven.

http://www.youtube.com/watch?v=ay2jkJQ7Avk
Top Svar Citer
#16556 - 28/01/2014 10:15 Re: Fortæl mig sandt eller falsk?,,,,,, Hvorfor [Re: somo]
somo Offline
bor her
Registeret: 14/07/2012
Indlæg: 1462
Nogen fortalte mig,

Everytime ive fået anholdt øje var beruset .. Nå jeg gik til fængsel to gange ædru, det var, da jeg fik plukket tilfældigt for at have warrants.

Jeg har prøvet at stoppe med at drikke, det er svært. Jeg kan, men så hvad skal jeg gøre ..
Så jeg gav ham råd til at forsøge at holde sig væk fra alkohol gradvist, men hurtigt

Nogen fortalte mig,
Alkoholisme plaget min familie så godt. Min far var alkoholiker og alle mine søskende havde alkohol-eller stofmisbrug problemer på et tidspunkt i deres liv.

http://www.youtube.com/watch?v=IqmWESqWb6Y
Top Svar Citer
annonce
Side 2 af 5 < 1 2 3 4 5 >


Seneste indlæg
Vigtige præciseringer
af somo
28/04/2024 15:42
Min ”religion”
af Arne Thomsen
28/04/2024 13:31
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Anonym
27/04/2024 09:52
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Nødhjælpsorganisation genoptager arbej..
28/04/2024 18:53
Prins Harry markerer tiåret for Invictu..
28/04/2024 18:32
Brøndby snubler i guldkampen, men undg..
28/04/2024 18:21
Den irske regering vil sende asylansøge..
28/04/2024 17:02
Ukrainske tropper falder tilbage flere s..
28/04/2024 17:00
Nyheder fra Religion.dk