annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15837896
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2395732
Et andet syn 2000929
Åndelig Føde 1588545
Jesu ord 1532826
Galleri
Folkemødet 2013
Hvem er online?
2 registrerede Arne Thomsen, Hanskrist 254 gæster og 58 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 8 af 10 < 1 2 ... 6 7 8 9 10 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#40124 - 20/06/2023 13:19 Re: Gode ​​dage [Re: ]
somo Offline
bor her
Registeret: 14/07/2012
Indlæg: 1464

Misforståelser om Religion


Ofte hører vi nogle patentslogan brugt mod ''Religion'', de er i dag meget brugt af kommunisterne. De er:

(a) Religion er anti-videnskab.

(b) Religion var et stof opfundet af kapitalister for at holde de undertrykte klasser tilfredse med deres elendige tilstand. Det var med andre ord opium for at få folk til at sive.

(c) Religion hæmmer materielle og intellektuelle fremskridt.

Lad os nu undersøge disse påstande. Alle disse udtalelser er blevet fremsat af europæerne (fra Karl Marx til Bertrand Russell), som kun havde kendt en bestemt religion, dvs. kristendommen. De begik den intellektuelle synd at se en bestemt religion og antage alle religioner

For at forklare ovenstående udsagn er det nødvendigt at udtænke, hvad der var kristendommens holdning til viden og fremskridt.

''Fra det sekstende århundrede e.Kr. begyndte konflikten mellem kirken og videnskaben. Denne meget uheldige kamp blev ikke startet af videnskabsmanden, men af kristendommens hovedpersoner, som frygtede, at deres religion var i alvorlig fare for at miste sit greb om masserne. Deres korthus truede med at falde ned. Både katolikker og protestanter, selvom de selv var i strid med hinanden, tog det samme standpunkt mod virkningen af revolutionære videnskabelige teorier om Copernicus og Galileo. De gjorde, hvad enhver tyrann, der er bange for sin iboende svaghed, gør. Der blev indledt hensynsløse forfølgelser mod de modige videnskabsmænd, som trodsede kirken og sagde, at det, de vidste, var sandheden.

’’Først skulle vi tage Copernicus (Nicolaus Koppernik) 1473-1543, da han var manden, der satte bolden i gang. Han turde ikke udgive sit værk "Om himmellegemernes revolution" i lang tid på grund af frygten for kirken. Til sidst forsøgte han med held at formilde kirken ved at dedikere bogen til paven. Faktisk skrev hans udgiver et forord, der hævdede, at teorien om jordens bevægelse kun var en hypotese og ikke en påstand som positiv sandhed. Med Lord Bertrand Russells ord: 'For en tid var denne taktik tilstrækkelig, og det var kun Galileos dristigere trods, der bragte tilbageskuende fordømmelse over Copernicus. (Religion og videnskab)

Luther modsatte sig også det kopernikanske system af teologiske grunde.

''Galileo Galilei (1564-1642), selvom han engang var ven af pave Urban VIII, blev smidt i inkvisitionens fængsel efter ordre fra den samme pave og truet med tortur, hvis han ikke trak sig. Galileos eneste forbrydelse var, at han støttede det kopernikanske system på grund af observationerne med hans teleskop. Disse observationer var sværere at klare for kirken end Copernicus' teoretiske.

"Giordano Bruno (1549-1600) var endnu et offer for de 'tolerante' menneskers grusomhed. Han blev brændt levende.

''Som Lord Bertrand Russell har skrevet: "Teologer var ikke sene til at påpege, at den nye doktrin ville gøre inkarnationen svær at tro." (Religion og videnskab)

"Så inkvisitionen bekendtgjorde følgende som sandheden: "Den første påstand om, at solen er centrum og ikke kredser om jorden, er tåbeligt, absurd, falsk i teologien og kættersk; fordi det udtrykkeligt strider mod den hellige skrift. . .

Den anden påstand om, at jorden ikke er centrum, men kredser om solen, er absurd, falsk i filosofien og fra et teologisk synspunkt i det mindste i modsætning til den sande tro.' (Religion og Videnskab).

"Og da det ikke var nok, postulerede jesuittfaderen Melchior Inchofer, at "opfattelsen af jordens bevægelse er af alle kætterier den mest afskyelige, den mest ødelæggende, den mest skandaløse; jordens ubevægelighed er tre gange hellig; argumenter imod sjælens udødelighed, Guds eksistens og inkarnationen bør tolereres hurtigere end et argument for at bevise, at jorden bevæger sig.' (Religion og, Videnskab).

Stillet over for denne hensynsløse undertrykkelse fordømte videnskabsmændene på deres side kristendommen som ''anti-intellektuel, anti-videnskab, en flok overtro og nedværdigende for menneskelige fremskridt." Hvad der ikke er forståeligt er, at de sigtede deres brede side mod alle religioner; islam kan bestemt aldrig betegnes som 'u-videnskabelig, ulogisk eller anti-fremskridt


Italiensk millionær investeringsbankmand accepterer islam

https://www.youtube.com/watch?v=yDOIZLAcn4k
Top Svar Citer
#40125 - 20/06/2023 15:11 Re: Gode ​​dage [Re: somo]
ABC
Uregistreret

Namaskaram Somo

Er der nogle kristne, som ikke fordømmer det? Hvad foregår der i de muslimske lande? Må jeg gerne udbrede sandheden der...

https://www.youtube.com/watch?v=EANsQMcEoDk

https://www.youtube.com/watch?v=Rxj41M-xwa0

https://www.youtube.com/watch?v=91AM7665cbo

https://www.youtube.com/watch?v=RRICs4iJd1w

https://www.youtube.com/watch?v=XnID3eSai38

Måske køber du dette...




Your friend forever

Jan
Top Svar Citer
#40138 - 22/06/2023 13:54 Re: Gode ​​dage [Re: ]
somo Offline
bor her
Registeret: 14/07/2012
Indlæg: 1464

Når vi går ind i de første 10 dage af denne velsignede måned, er vores hjerter og bønner hos dem, der foretager den hellige pilgrimsrejse til Hajj i disse dage. Selvom mange af os ikke er i stand til at foretage den velsignede rejse i år, er der stadig mange måder, hvorpå vi kan høste denne måneds velsignelser.




Betydningen af Dhul Hijjah

De ti dage af Dhul Hijjah har en stor mængde af betydning i islam. Denne måneds første ti dage betragtes som meget hellige og en tid til øget kontemplation, at finde tilgivelse fra Gud, Gør det godt, og andre former for tilbedelse. Profeten Muhammed (salAllahu alayhi wasalam) har sagt om de første ti dage af Dhul-Hijjah: Der er ingen dage, hvor retfærdige gerninger er mere elsket af Allah end disse ti dage." spurgte folket, "Ikke engang Jihad for Allahs skyld?" Han sagde, "Ikke engang Jihad for Allahs skyld, undtagen i tilfældet med en mand, der gik ud for at kæmpe og gav sig selv og sin rigdom op for sagen og kom tilbage uden noget [Sahih al-Bukhar]. Så hellige er de første ti dage af Dhul-Hijjah, at Allah sværger en ed ved dem, når Han siger i Koranen: "Ved daggry; ved de ti nætter” [al-Fajr 89:1-2]. At sværge en ed ved noget indikerer dets betydning og store fordel.



Dyder og tilbedelser under 10 Dhul Hijjahs dage:
Dhul Hajjahs første ti dage omtales også som årets bedste ti dage, og efter ramadanen, en ny chance. Til dem af os, der ikke har gennemført dette års Hajj-pilgrimsfærd, på grund af COVID’19. Dette er stadig en vidunderlig chance for at opnå en velsignelse og en enorm belønning. Selvom enhver god gerning, der udføres for Allahs skyld, som han godkender, vil blive enormt belønnet i de første ti dage, InshaAllah, nogle af de mere almindelige handlinger, der er opført i profetens traditioner (Sal Allaahu Alayhi Wasalam) er fastende og verbale Dhikr (erindring) af Allah.


Faste:
Hvad angår fasten, den niende dag i Dhul-Hijjah, kendt på arabisk som Yawm Arafah, opfordres især til at faste. På denne dag profeten [en Nisai og Abu Dawud] plejede at faste. Faste på denne dag vil i to år yde erstatning for en muslims synder.

Abu Qatadah rapporterede, at profeten (salAllahu alayhi wasalam) sagde: Faste på Arafahs dag vil blive krediteret med Allah ved at tilgive ens synder fra det foregående år og det følgende år. [muslim]
En af profetens hustruer (salAllahu alayhi wasalam) sagde: Allahs sendebud plejede at faste (først) ni dage af Dhul-Hijjah, Ashura-dagen, og tre dage i hver måned.[Sahil Sunan Abu Dawud # 2129]
Der er ingen dag, hvor Allah befrier folk fra ilden, som han ikke gør på Arafahs dag. Han kommer tæt på (til dem, der står på Arafah) og svælger derefter for hans engle, ordsprog: "Hvad søger disse mennesker? [muslim]


Dhikr:
En yderligere fortjenstfuld gestus i løbet af disse første ti dage af Dhul-Hijjah er den visuelle erindring om Gud. “Og angiv Allahs navn i de givne dage” [12:28].
Profeten (salAllahu alayhi wasalam) opfordrede muslimer til at recitere en masse Tasbeeh (Subhan Allah), Tahmeed (WL) og Takbeer (Gud er stor) i løbet af denne tid.
Takbeeren kan indeholde ordene "Allahu-Akbar, Gud er stor, la ilaha ill-Allah; wa Allahu akbar wa Lillahil-hamd (Allah er den største, Allah er den største, Der er ingen Gud udover Allah; Allah er den største og Allah være pris),” samt andre sætninger.
Mænd opfordres til at recitere disse sætninger højt og kvinder stille og roligt.


Ibn 'Umar og Abu Hurairah (radi Allahu anhu) plejede at gå ud på markedspladsen i de første ti dage af Dhul-Hijjah, reciterer Takbeer, og folket ville recitere Takbeer individuelt, når de hørte dem.
Gode gerninger:

Alle gode gerninger er normalt meget rost i dette velsignede øjeblik. Sådanne aktiviteter omfatter bøn, læse Koranen, laver Du’a (bønfald), giver i velgørenhed, og være god ved vores familier, og andre hellige tilbedelseshandlinger, der er frivillige (nafl). De er blandt de gerninger, der bliver mangedoblet i disse dage.


Omvendelseshandlinger:
desuden, det anbefales også at søge tilgivelse fra Gud (istighfar) og Tawbah (anger) på dette tidspunkt. Det betyder mere end blot en skriftlig fortrydelseshandling over tidligere forseelser. Det har også brug for en stærk vilje til at forhindre potentielle fejl ved at opgive dårlige vaner og handlinger, når man vender sig ærligt til Allah.



https://www.muslimmarriageguide.com/da/significance-of-dhul-hijjah/



Pastor forsøger at konvertere en muslimsk dame og får et chokerende svar

https://www.youtube.com/watch?v=rii5b5seevq

Se den jødiske ungdom i Amerika 🇺🇸 Omfavne ☝ Islam /

https://www.youtube.com/watch?v=ktnw7rr-22m
Top Svar Citer
#40139 - 22/06/2023 15:52 Re: Gode ​​dage [Re: somo]
ABC
Uregistreret

Namaskaram Somo

Hvem er alvidende ler Hvorfor har du svært ved at tænke i andre baner blinker Må jeg gerne udbrede sandheden i de muslimske lande...

https://www.youtube.com/watch?v=EANsQMcEoDk

https://www.youtube.com/watch?v=Rxj41M-xwa0

https://www.youtube.com/watch?v=91AM7665cbo

https://www.youtube.com/watch?v=RRICs4iJd1w

https://www.youtube.com/watch?v=XnID3eSai38

Hvad er næste skridt på vejen for dig...

https://debatingchristianity.com/forum/index.php

Der er hjælp at hente...

https://isha.sadhguru.org/in/en/wisdom/article/the-meaning-of-sadhguru

Må du have en fremragende dag med masser af åbenbaringer...

https://www.toward-the-light.net/

Kan det blive bedre...




Your friend forever

Jan
Top Svar Citer
#40143 - 23/06/2023 12:13 Re: Gode ​​dage [Re: ]
somo Offline
bor her
Registeret: 14/07/2012
Indlæg: 1464
Når verdens muslimer drager på pilgrimsfærd, besøger de blandt andet Kabaen. Formålet med at drage på pilgrimsfærd er at rense hjertet. Når man vender hjem, fejrer man at have efterlevet islams femte søjle
.



Pilgrimsfærd eller valfart er en gammel arabisk praksis, som imidlertid på Muhammads tid omhandlede en tilbedelse af flere guder. Muhammad, som er islams største profet, nedbrød de mange afguders indflydelse på pilgrimsfærden, og erstattede den med tilbedelsen af den ene, Allah


Den sidste måned i den islamiske kalender er pilgrimstid

Hvert år i den sidste måned af den islamiske kalender tager ca. en million troende muslimer til Mekka for at gennemføre pilgrimsfærden. Der er en række regler, som skal overholdes for at gennemføre pilgrimsfærden. Disse regler er hentet i Sunna og i Koranen. Hjemmefra tilrådes det, at man har fået styr på sin gæld og sine forpligtelser, så man kan drage ubekymret af sted.

I ældre tid var pilgrimsfærdsrejsen en lang og udmattende rejse, men i dag benytter de fleste sig af fly og skibe. Når den troende så ankommer til Mekka, må han ikke bade sig, klippe hår og negle. Det er også forbudt at slå dyr og planter ihjel. Inden man kan komme ind på de hellige områder skal man igennem en grundig kontrol, der bl.a. skal sikre, at kun troende muslimer bliver lukket ind. Hvis andre ønsker at deltage, bliver det via de arabiske Tv-stationer, som hvert år transmitterer begivenhederne.

Man afklæder sig sit rejsetøj og tager i stedet et bestemt stykke tøj på, der får alle troende, rig som fattig, til at tage sig ens ud. Den særlige dragt hedder Ihram og består af to stykker hvidt klæde på størrelse med to håndklæder. Det ene klæde vikles rundt om livet, det andet bæres over skulderen.

Kvindernes dragt er ligeledes hvid, men den består både af en kjole og et hovedstykke, som helt tildækker hende. Med alle disse regler og ændringer træder man på en måde ud af denne verden og ind i en anden. Pilgrimsfærden består af en række begivenheder i og omkring Mekka. Arafatbjerget betragtes normalt som højdepunktet, idet det var her, Muhammad holdt sin sidste prædiken og modtog den sidste åbenbaring fra Allah.
Turen går til Mekka - og til Kabaen

Fra indgangen, der hedder Jidda, går turen til Mekka og det hellige område. Inde i den store Moske står Kabaen. Tænk på, at den troende fra ganske lille er opdraget til fem gange dagligt at vende sit hoved mod Kabaen i Mekka og nu er fremme ved målet! I islamisk forståelse er Kabaen i Mekka opført af Abraham. Kabaen er en bygning på Mekkas hellige område.





To millioner er samlet i Mekka

https://www.youtube.com/watch?v=9X8FbxdT8RE

Muslimer fra hele verden begynder i disse dage pilgrimsfærden i og omkring Mekka.





Skuespilleren Mumtaz tager på pilgrimsrejse til Mekka og Madina | V4U medier

https://www.youtube.com/watch?v=Oa-pkQ1_B5k

Hollywood To Hajj (amerikansk skuespiller)

https://www.youtube.com/watch?v=P_6whYX56bs
Top Svar Citer
annonce
Side 8 af 10 < 1 2 ... 6 7 8 9 10 >


Seneste indlæg
Kristi himmelfart
af Hanskrist
10/05/2024 21:02
Vigtige præciseringer
af somo
09/05/2024 14:19
Min ”religion”
af Arne Thomsen
08/05/2024 22:42
Blanke sider
af Tikka
08/05/2024 13:37
Hilsner
af Hanskrist
06/05/2024 13:33
Nyheder fra DR
Hollandsk Eurovision-artist må ikke del..
10/05/2024 20:54
Mindst 50 døde i oversvømmelser i Afgh..
10/05/2024 20:45
Kylian Mbappé forlader PSG til sommer
10/05/2024 20:20
Eurovision-arrangør undersøger 'hænde..
10/05/2024 19:43
FN's Generalforsamling vil have palæsti..
10/05/2024 18:27
Nyheder fra Religion.dk