1
registreret Arne Thomsen
22
gæster og
191
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
#30359 - 24/07/2020 21:44
Re: Mellemrummet
[Re: Anonym]
|
bor her
|
Registeret: 02/05/2009
|
|
Hej Simon
Lidt vejr og vind fra Dagligdagen og Knud ... :))
FRAVÆR
Og med ét som var der et signal fra en førercikade et sted stivner de tusinder af hanner og der blir stille det er som danner der sig et hul i rummet omkring os
og som om du har siddet her på bænken kun for at vente på netop dette øjeblik hvisker du: Hør!
SOLEN
Og se nu om ikke han skjuler sig om ikke han blir helt væk deroppe i disen og bag det par skyer han netop har trukket hen under sig. Han har
i al hemmelighed gjort sig fri - tror han da - men mon ikke han var lidt for hurtig eller lidt for langsom af sig for i sekundet før han forsvandt så man som en gylden fortætning i disen den ring som han omgiver sig med når han oppe i det usete leger Saturn, leger sig ind i et større navn, tilegner sig en større rolle. Han er
sine drømme nu, tror sig uset af os fikserede solfangere han er en Saturn nu
langt ude i universet eller snarere: Han er turist nu langt inde i sine drømme. Men hvad -
det er jo dem der giver ham det lys som han vil dele ud af når han engang vender tilbage.
MORGENENS HJERTE
Der er en lyd – og det er nok den der har vækket mig – der er en lyd af hastigt hivende åndedrag som ikke er vores egne, og det er morgen nu, og jeg ser en sort, bølgende linje over det sydlige himmelrum som solen endnu kan belyse skråt nedefra, og bølgen strækker sig næsten fra den østlige og næsten til den vestlige horisont.
Jeg siger bagud: ”Det er tusinder af knortegæs på træk mod nord”, op jeg siger også: ”som en opstigende guirlande” men det passer ikke helt, må jeg indrømme, da vi er blevet to herhenne ved vinduet, der er for megen bevægelse på tværs, for mange bevægelige højder og flygtige dybder i tegningen deroppe. Og pludseligt ser jeg det: Det er jo et langstrakt og venligt afrundet kardiogram, der har hævet sig over horisonten, og basker sig hen over den store, blålige skærm deroppe. Vi kan godt tage hinanden i hånden nu ”Se” siger jeg ”se endnu en dag er der et hjerte derude, der slår som det skal”
Knud Sørensen
Sommerhilsner mellem byger der går og kommer RoseMarie
|
|
Svar
|
|
|
#30366 - 28/07/2020 15:16
[Re: RoseMarie]
|
veteran
|
Registeret: 16/04/2008
Sted: Sydsjælland
|
|
Lille sommerfugl
Melodi: Elith Worsing - Tekst: Axel Andreasen/Ludvig Brandstrup
I en dejlig have, fyldt med gylden sol, fyldt med duft af lilje, rose og viol møder vi hinanden, jeg er tung og træt, du på hvide vinger svinger dig så let.
Lille sommerfugl, lille sommerfugl flyv fra blomst og til blomst, fra skjul til skjul. Når jeg ser på dig, ak, så tænker jeg, hvem der bare var sommerfugl.
Er violen troløs, finder straks du trøst tæt ved liljens varme, jomfruhvide bryst. Men til rosens favntag snart du kaldes bort, himlen er så blå, og livet er så kort.
Lille sommerfugl, lille sommerfugl flyv fra blomst og til blomst, fra skjul til skjul. Når jeg ser på dig, ak, så tænker jeg, hvem der bare var sommerfugl.
Lille glade flyver under himlens blå, din er hver en blomst, som solen skinner på. Først når jorden dækkes tæt af gyldent løv, folder du din vinge træt og bli'r til støv. Lille sommerfugl, lille sommerfugl - du var glad, til du fandt dit sidste skjul. Når jeg mindes dig ak, så tænker jeg, hvem der bare var sommerfugl. --- M.v.h. Arne Harmoni og kærlighed
|
|
Svar
|
|
|
#30367 - 29/07/2020 09:38
[Re: Simon]
|
|
Hej Simon Jeg tænker på dig Kom tilbage til tråden! Vi to kan nok have vores uenigheder om religion, men jeg har altid nydt at se samspillet mellem dig og RoseMarie - og jeres digte Kom tilbage! Kom tilbage! Kh Thomas
|
|
Svar
|
|
|
annonce
|
|