annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15678261
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2381510
Et andet syn 1991201
Jesu ord 1523116
Åndelig Føde 1522482
Galleri
Barfodsløb i bølgeskvulp
Hvem er online?
0 registrerede 192 gæster og 155 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 28 af 47 < 1 2 ... 26 27 28 29 30 ... 46 47 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#15387 - 02/04/2013 11:03 Re: Af Guds Mund [Re: Anonym]
Anonym
Uregistreret

Hvis nogen vil følge efter mig, skal han fornægte sig selv og tage sit kors op og følge mig. For den, der vil frelse sit liv, skal miste det; men den, der mister sit liv på grund af mig og evangeliet, skal frelse det. For hvad hjælper det et menneske at vinde hele verden og bøde med sit liv? For hvad kan et menneske give som vederlag for sit liv?
- Jesus

Den, der elsker sit liv, mister det, og den, der hader sit liv i denne verden, skal bevare det til evigt liv.
- Jesus
Top Svar Citer
#15389 - 02/04/2013 13:21 Re: Af Guds Mund [Re: Anonym]
Anonym
Uregistreret

The highest form of grace is silence.
- Swami Chinmayananda
Top Svar Citer
#15390 - 02/04/2013 13:53 Re: Af Guds Mund [Re: Anonym]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3664
Sted: Nørresundby
Citat:
The highest form of grace is silence.
- Swami Chinmayananda


skriver en anonym paradoksalt nok sørme i en tråd der hedder "Guds Mund" og hvor vi overdynges med "Guds Mund" citater!

ja lille menneske, du må ikke stille spørgsmål, du må ikke kritisere, du skal blot holde bøtte og lytte (som michael også siger det igen igen) til fortiden, Krishnamurti fx og guru'erne her, dette er nøjagtig hvad silence betyder, en total umyndiggørelse mennesket, og et stort angreb på hvad Kant og om noget Paulus stod for, da han søsatte kristendommen tænkende, diskuterende og hævdede at dette at lovsynge med sin forstand stod over tungetalen og at mennesket ikke var underkastet nogle religiøse lovskrifter og diskurser mere, men at vi havde tankerne og ånden, direkte fra Gud, uformidlet, hvorfor vi skulle lytte til hinanden på ny ud fra selvstændig ånds og forstands virksomhed. Det var et endeligt opgør med blind tro, "blind troenhed", som A Schweitzer siger det; da Paulus døde tabte han slaget til Kirken og Paulus begyndte først igen med Luther at genvinde indflydelse på Kirken (nu den protestantiske), men Schweitzer profiterede at der ville ske nye og større omvæltninger når Paulus blev endnu bedre forstået, og vi ser idag Zizek og Badiou og HansKrist her i danmark.

kære anonym vi befinder os på et meget højere niveau for debat, end bevidstløs rablen ukritisk og ikke kommenterede citater af os der ikke bliver sat ind i en moderne videnskabelig tværvidenskabelig kontekst. Og hvis ikke simon og bjørn havde ødelagt flere år med deres pseudodebatter (og latterlige intetsigende religionskritik, der intet ramte), havde vi været ved fælles anstrengelser, endnu længere fremme i skoene her på stedet.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#15391 - 02/04/2013 13:59 Re: Af Guds Mund [Re: Anonym]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7197
Sted: Sydsjælland
Hej Anonym.

Så mange citater, som du præsenterer i denne tråd, er mere, end jeg kan finde appetit til.

Ikke at jeg har noget negativt at sige om citaterne, men det, jeg savner, er et sammendrag, din altomfattende konklusion.
Uden en sådan kan det for mig tendere til at blive noget nær en "rodebutik", som skaber mere irritation end inspiration.

Du har udvalgt citaterne.
Hvorhen fører de dig?

M.v.h. Arne.
Top Svar Citer
#15392 - 02/04/2013 14:03 Re: Af Guds Mund [Re: Hanskrist]
Anonym
Uregistreret

Kære Arne og Hanskrist,

Hanskrist:
Mange misforståelser skyldes, at vi ikke er enige om ords betydning. Jeg kan f.eks. ikke genkende din forståelse af ordet "stilhed", ligesom jeg heller ikke kan genkende Trerams forståelse af ordet "Gud".

Arne:
Formålet med citaterne er at skabe en database af citater, hvor man kan hente ord til inspiration og flette dem ind i egne tekster. Det er som at åbne et krydderi-skab. Du blander ikke alle krydderier i én ret. Du udvælger. Stadigvæk kan det være på sin plads at have sådan et krydderi-skab at vælge krydderierne fra.

Undervejs er det enkelte ord til inspiration.

Til alle:
Hvis I er utilfredse og bliver irriteret, så er det ikke min hensigt. I sådan et tilfælde synes jeg, at I skal kontakte Peter Arentzen og bede ham sætte en stopper for det. Så ved jeg, hvor jeg står. Indtil da vil jeg fortsætte, så længe jeg har lyst.
Top Svar Citer
annonce
Side 28 af 47 < 1 2 ... 26 27 28 29 30 ... 46 47 >


Seneste indlæg
Min ”religion”
af Hanskrist
24/04/2024 00:33
Vigtige præciseringer
af somo
23/04/2024 14:04
Kom op på bjerget...
af ABC
23/04/2024 13:13
Tanker - idéer - visioner.
af Hanskrist
23/04/2024 11:55
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Studerende i kæmpe demonstration mod pr..
24/04/2024 04:30
Senatet vil sætte stopper for TikTok i ..
24/04/2024 04:29
Skolelærere i Tennessee må nu bære sk..
24/04/2024 03:06
Ny rekord for antallet af lastbiler med ..
24/04/2024 01:13
Ukrainsk borgmester til indbyggere: Kraf..
24/04/2024 00:52
Nyheder fra Religion.dk