annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 11098793
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2112339
Et andet syn 1821829
Jesu ord 1398037
Den Evige Filosofi 1194995
Galleri
Limfjorden, Strandparken Nørresundby
Hvem er online?
1 registreret (1 usynlig), 43 gæster og 39 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 5 af 5 < 1 2 3 4 5
TrÃ¥d valgmuligheder ↓
« Forrige trÃ¥d
Næste trÃ¥d »
#16096 - 08/09/2013 16:14 Re: Verden ER? [Re: treram]
Anonym
Uregistreret

Hej Treram:

Måske har din skytsengel lige hvisket dig noget i øret i morges. smiler

Det kan jo kun blive et spørgsmål om TRO og endnu ikke VIDEN, og allerede af den bemærkning vil du se, at jeg er helt på bølgelængde med din engel her. smiler

Hav det så bra i det høje Nord

m.v.h. Zenia
Top Svar Citer
#27642 - 02/07/2019 03:02 Re: Verden ER? [Re: Arne Thomsen]
Gerth Offline
veteran
Registeret: 27/12/2018
Sted: Odense, Danmark
Til HansKrist vil jeg sige, at bogen ´et kursus i mirakler´ har flere egoistiske fejl i dens budskaber, hvilke jeg ikke gider at nævne her.

Hej alle.
Hvor andre horer, fester vildt, har travlt med karrieren, stifter familie, dyrker tingene og andet idag, havde mit gamle jeg i mange år været på en spirituelt selvrealiserende og renselse proces blandt andet om min opfattelse af tilværelsen og senere med det guddommelige. En gammel mand sagde engang til mig, at mine daværende ord om altings illusion, det havde et stort spirituelt potentiale, hvilket jo lyder næsten ironisk ligesom et spejlbillede, hvis alt ikke er virkeligt fysisk og materielt. Jeg vil ikke mere nørde det alene i mit liv med for meget abstrakt ´indhold´ i min tilværelse og istedet møde folket som, jeg Er. Jeg har faktisk prøvet dette tankeeksperiment så at sige som at gå hele vejen med en lignende ide som her i dette emne og den har en latterligt enkel logik, der kan ´uddybes´ endnu mere end lige nu og her. Jeg har dog oplevet flere guddommelige tegn, der har vist mig et budskab om, at alt er den samme ånd som udtrykket alle folkeslag men, jeg kan ikke forklare om hvordan eller hvorfor dette sådan. Lige nu handler det vigtigste for mig bare mest istedet om mit forhold til det guddommelige og med hellig ånd til folket i livet.

? - Alt og alle er et. Alt er en illusion. En ren bevidsthed uden grænser skaber alt i sit sind som en : fantasi, drøm, film, maleri, spil, historie i en bog, tegneserie, leg, midlertidig spontan underholdning uden en fast genre. Jeg er ikke alt. Jeg identificerer mig med intet ligesom en befrielse af sindet, der er frelsen.

Det guddommelige og hellig ånd handler ikke om hvem/hvad, at jeg er som identitet selv men istedet folkets lighed i fællesskab og den, jeg er. Jeg kan ikke forklare struktureret en evigt tidløs, formløst uendelig og perfekt eksistens, som er intetkøn uden en modsætning og er det hele som alt. Alligevel synes der at være noget kun positivt blandt andet som:
1. Energi = Kraft.
2. Bevidsthed og spirituel intelligens = Ã…nd
3. Noget psykisk følelse eller flere (´hjerte´) = Kærlighed og andre lignende som noget godt ligesom et lys.
4. Alvidende = Informationer og visdom.

Det guddommelige har supergenialt en uendelig intelligens men, jeg erfarer mit liv nu som en midlertidig oplevelse, der helst ikke skal gentages for evigt igen, igen og igen i en glemsel som en permanent eksisterende bevægelse. For at undgå dette burde mit skete liv derfor huskes som en videre forlænget udvidende tilføjelse til noget, som jo altså allerede ellers ingen grænser er, hvilket ikke giver mening heller, da den ikke er tid/rum og i den forstand ikke kan blive til mere som en udvikling fra en mindre tilstand ?

Denne verdens ting er ikke Riget. Evigt hellig ånd er Riget. Men Riget er også idag med skabelsen hos verden. Med den hypotetiske forestilling om, at verden ikke er, så opfat det i sammenhæng med : Hele Menneskeheden, universet og andre dimensioner er også en illusion = uvirkelig. D.v.s. folk er kun fiktive figurer endda tilmed således uden sjæle og de / i alle har ingen selvbevidsthed. Kun en´ bevidsthed oplever sig selv med kun et tilstedeværende liv nu. Det er ikke muligt at være forskellige steder samtidigt. Jeg kan dermed påstå, at du ikke eksisterer som person, fordi en opdigtet figur kan med et billede udtrykke tanker, følelser og handlinger. Hvis du modsiger mig om dette, det er ligemeget, fordi selv fjendens måde at være på, det er selvskabt. En del af denne illusion er ligesådan også hele denne verdens historiske fortid, fordi det ´er´ bare som en fiktiv fortællings baggrund. Selv det nazistiske mennesket Hitler levede af den grund aldrig og har derfor ikke været skyldig i noget. Og hvad kan ( ikke - man, i, vi, de, dem, os, andre, han, hun) jeg udlede af det? Det betyder, at i virkeligheden eksisterer al synd, egoisme og ondskab ikke, fordi alle andre mennesker end en selv, de hverken var der ikke og er heller ikke her. Der er ingen derude eller noget indeni ej heller op og ned. Den eneste ene en, som var, er og fortsætter med at være til, det er jeg.

Med jeg kan den guddommelige vilje ske som alt, alle og kun ved mig som på den måde i dette liv var begyndelsen og bliver til enden i den nære fremtid.

Jeg - VED - ikke hvad, at jeg skal - TRO om det.
#27652 - 06/07/2019 22:25 Re: Verden ER? [Re: Gerth]
ABC Offline
veteran
Registeret: 09/08/2015
Sted: Vanløse
Hej Gerth

Det virker lidt langt ude, men det skal du ikke være ked af, for jeg er meget længere ude ler skulle vi ikke snart finde sammen og drikke nogle øller blinker

https://www.youtube.com/watch?v=t2NgsJrrAyM

Namaste
Side 5 af 5 < 1 2 3 4 5

Seneste indlæg
Evig vækst
af Gerth
31/05/2023 23:25
Det spirituelle parti...
af ABC
29/05/2023 19:21
SÃ¥ er der linet op...
af Gerth
29/05/2023 17:44
Tro, håb og kærlighed
af Gerth
29/05/2023 15:23
skadelige urenheder
af Gerth
26/05/2023 16:41
Nyheder fra DR
Zelenskyj er dukket op til topmøde i Mo..
01/06/2023 10:02
DR i Kyiv efter nye missilangreb: Folk e..
01/06/2023 09:55
Flere kilometer lang kø pÃ¥ E20 mod SjÃ..
01/06/2023 09:49
Sydøstjyllands Politi om tabte kartofle..
01/06/2023 09:38
Prinsesse Isabella har valgt samme gymna..
01/06/2023 09:30
Nyheder fra Religion.dk