Jeg har skam "bekendt kulør" hele tiden, Arne. Det er blot dig, der ikke har forstået det, fordi du er så besat af at mistolke det, du læser, ligesom du mistolker Einsteins religiøsitet. Ham nægter du også at forstå, når han siger, at han ikke tror på nogen gud, men baserer sin erkendelse på den videnskabelige sandhed, præcis som Bohr gjorde det.
Jeg forstår det, Simon forstår det, treram forstår det og millioner af mennesker forstår det, men du vil aldrig komme til at forstå begrebet
videnskabelig sandhed, for din forkrøblede tankeverden er ikke baseret på virkeligheden, men på en følelsesladet fantasiverden, der kun eksisterer i dit hoved.
Der er en verden til forskel på filosofi og naturvidenskab, men der hersker selvfølgelig forskellige synsvinkler i begge lejre. Forskellen er, at hvor filosofien kun er nytteløst tankespind om vores opfattelse af ord, så er naturvidenskabens forskellige opfattelser alle er baseret på en forståelse af virkelige objektive begivenheder.
Jeg "putter" mig ikke Arne, men en naturvidenskabelig diskussion med dig er nytteløs, fordi du ikke opfatter verden som bestående af virkelige begivenheder, men som en fantasi om en imaginær verden.
Så fortsæt du bare med at kalde mine beskrivelser af virkeligheden for
svineri. Det siger mere om dig og din mangel på debatkultur, end om mig.
Ole Bjørn :o)