annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15705811
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2383757
Et andet syn 1992990
Åndelig Føde 1529753
Jesu ord 1524685
Galleri
Rødhus hedeklit
Hvem er online?
1 registreret Hanskrist 466 gæster og 53 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 7 af 18 < 1 2 ... 5 6 7 8 9 ... 17 18 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#14270 - 13/12/2012 15:27 Re: Ægte tilgivelse. [Re: SagtModig]
SagtModig Offline
ny
Registeret: 29/11/2012
Indlæg: 22
Sted: København, Danmark.
Helt ærligt, Admin:
Nu er det anden gang du har smidt en praktisk demonstration af Ægte tilgivelse i "Papirkurven" det, som tråden her jo handler om - det, som jo netop er hele konklusionen på emnet, smider du bare væk fra tråden. Synes du selv, at det giver nogen mening? Synes du selv, at det er fair?
_________________________
Med velment hilsen, SagtModig. smiler

Ægte kærlighed er: givende, ikke krævende; aktiv, ikke passiv.
Top Svar Citer
#14275 - 13/12/2012 16:39 Re: Ægte tilgivelse. [Re: SagtModig]
Harly Offline
godt igang
Registeret: 30/06/2008
Indlæg: 64
Sted: København, Amager.
Til alle:

Det viser sig, at jeg faktisk allerede er medlem af denne side, det havde jeg helt ærligt glemt. Og da det faktisk er 3-4 år siden, jeg sidst var her, troede jeg ikke, at min gamle profil, "Harly" (den jeg jo skriver fra nu) stadig var aktiv; men den er den altså. Så derfor oprettede jeg en ny bruger under navnet: SagtModig", og det har jeg lige meddelt sidens Admin om, hvor jeg også fortæller, at jeg fra nu af foretrækker at bruge denne profil fremover - nu, hvor I "gamle" brugere ved, hvem jeg er!

P.S. Som I kan se, er det så lang tid siden, at jeg står markeret som "ny" i forbindelse med mit ellers "gamle" brugernavn, som jo ellers fortæller, at jeg er indmeldt her på siden d. 30/06/2008!
Min teori er, at administratoren af denne side har valgt, at bruge et andet Forum-CMS (CMS = "hjemmeside-system"), og så har overført de eksisterende brugere, fra det gamle til det nye Forum-CMS, og derfor optræder min "gamle" profil som værende "ny", og kun registreret til at have skrevet 3 indlæg.


Redigeret af Harly (13/12/2012 16:56)
_________________________
Med velment hilsen, Harly. smiler

Ægte kærlighed er givende, ikke krævende; aktiv, ikke passiv.
Top Svar Citer
#14279 - 13/12/2012 17:49 Re: Ægte tilgivelse. [Re: SagtModig]
Harly Offline
godt igang
Registeret: 30/06/2008
Indlæg: 64
Sted: København, Amager.
Da nogle af de indlæg, som var afgørende for, forståelsen for sammenhængen i denne tråd, er fjernet, vil jeg lige give et par afsluttende demonstrationer på ægte tilgivelse anvendt i praksis (dette og næste indlæg er eksempler på samme):

Som jeg skrev til fiktiv person 1, her i tråden:

1. del:
Citat:
Velmenende råd:
Prøv at undgå, at være så nedladende i din tiltaleform, som nævnt herover, for så er jeg ret sikker på, at du vil blive en betydelig bedre debattør, end du er nu - for du har nogle ret interessante betragtning og vinkler på tingene, som jeg faktisk, i hvert fald delvist, kan erklære mig enig i. Men hvis du taler ned til nogen, så risikerer du jo også, at lukke af for den videre kommunikation, der måske kunne have medført en udvikling af de deltagende debattørers verdensbillede, med en endnu større gensidig forståelse for hinandens holdninger og meninger til følge - hvis du forventer, at andre skal være åbne og lydhøre overfor dine holdninger, så må denne åbenhed jo nødvendigvis gælde begge veje. blinker


2. del:
Citat:
Hvis du lægger mærke til det, i mit forrige indlæg, så irettesatte jeg dig faktisk, som jeg selv ønsker at blive irettesat, og jeg satte min grænse overfor dig, som jeg selv godt vil have, at andre sætter sine grænser overfor mig - så tak for muligheden for, at demonstrere dette i praksis, fiktiv person 1!

Og hvis du så nu giver udtryk for, at du oprigtigt fortryder din nedladende tiltaleform, fordi du har indset og forstået det forkerte i at opføre sig sådan, så vil der nu være mening i, at tilgive dig; for så har du jo lært af den fejl du begik, og vil derfor fremover forsøge at undgå, at gentage denne krænkelse - for så har tilgivelsen jo en reel værdi, for din fremtidige medmenneskelige forståelse!
_________________________
Med velment hilsen, Harly. smiler

Ægte kærlighed er givende, ikke krævende; aktiv, ikke passiv.
Top Svar Citer
#14280 - 13/12/2012 17:53 Re: Ægte tilgivelse. [Re: Harly]
Harly Offline
godt igang
Registeret: 30/06/2008
Indlæg: 64
Sted: København, Amager.
Fiktiv person 2 skrev:
Citat:
Hej Harly,

Undskyld, at jeg tildelte dig en rolle, som du ikke havde. smiler

Og jeg svarede fiktiv person 2, sådan her:
Citat:
Ingen problem, fiktiv person 2 - vi ka' jo alle tage fejl! cool
Og fordi du nu tilkendegiver, at du indser og forstår fejlen, og pænt undskylder for samme, er du hermed også tilgivet! blinker

Som I kan se, så er ægte tilgivelse hermed blevet demonstreret i praksis - mange tak, fiktiv person 2! "


_________________________
Med velment hilsen, Harly. smiler

Ægte kærlighed er givende, ikke krævende; aktiv, ikke passiv.
Top Svar Citer
#14287 - 13/12/2012 19:17 Re: Ægte tilgivelse. [Re: Harly]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark

Næh, fiktive Harly, jeg står altid ved, hvad jeg har skrevet, og jeg har ikke brug for din uægte "tilgivelse".

Spørgsmålet er snarere, om du står ved de grove løgne og hånlige smædekampagner, som du tidligere har deltaget i, og som da du bad om at få slettet dit pseudonym ikke længere kunne spores direkte til dig, hvad du udmærket vidste.

Det kunne da være morsomt for Arne at gense de hånende indlæg mod ham, som det fiktive par, Thomas/Harly, skrev, for ikke at tale om de svinske løgnekampagner mod mig og andre debattører.

Jeg kan jo konstatere, at du åbenbart ikke har ændret stil, og heller ikke holdning til andres meninger, hver gang de adskiller sig fra dine, så hvad vil du egentlig her, ud over at reklamere for et falsk evangelium?

Ole Bjørn :o)


Top Svar Citer
annonce
Side 7 af 18 < 1 2 ... 5 6 7 8 9 ... 17 18 >


Seneste indlæg
Min ”religion”
af Hanskrist
28/04/2024 02:48
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Anonym
27/04/2024 09:52
Vigtige præciseringer
af somo
27/04/2024 08:22
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Moderaternes ordfører kalder Frederik V..
28/04/2024 02:16
45 mennesker dræbt i oversvømmelser i ..
27/04/2024 23:17
31-årig fængslet og sigtet for drabsfo..
27/04/2024 23:12
Ny lov giver op til 15 års fængsel for..
27/04/2024 22:05
Knivstikkeri i Nordvest: 27-årig mand r..
27/04/2024 21:37
Nyheder fra Religion.dk