1
registreret Arne Thomsen
13
gæster og
105
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
#14770 - 12/02/2013 12:19
Re: hvad de dog skriver
[Re: Hanskrist]
|
veteran
|
Registeret: 30/03/2008
Sted: Nørresundby
|
|
HansKrist: Nu bliver det morsomt: "men der er to ting i denne erkendelse, for det første, at det er meget sundt at lade sine tanker komme til udtryk og derved møde modstand fra andre mennesker." citat michael [x] Hanskrist: ha ha lol,,, og ja det passer da bare også som fod i hose med hvad den mand har sagt om dette at tænke og debattere,,, begge dele har han bekæmpet, og at tænke var bandlyst [x] Hanskrist: hvordan michaels synspunkter kan variere fra time til time,, har vi alle årene set rystende eksempler på,,, når man gør sig til noget man ikke er,, så går det galt før eller siden, det afsløres at man har slået større brød op end man magter at bage [x] Hanskrist: en lille cocktail af mich udtalelser: new Age er en projektion af egoet og dermed forfængelighed [x] Hanskrist: Dette er i al essens hvad jeg siger Ole bjørn. jeg lever, jeg er. Hvert øjeblik er jeg. Dette er mig nok. At føle at jeg lever". citat michal [x] Hanskrist: nå okay michael er måske bare blevet forfængelig og ramt af årsagen til alt ondt, egoet [x] Hanskrist: Selvom HansKrist ikke vil tro det så er viljen, begæret og jeget et og det samme. citat michael [x] Hanskrist: nu er det mange år siden jeg er holdt op med at ta michael seriøs som tænker og som en der vitterlig samvittighedsfuldt forsøger at være virkeligheden tro i de sager vi drøfter [x] Hanskrist: men hans professor belæringer og doceringer, i tillich, i evangeliernes jesus, og omkring den kristne tro, og hans NU-mystik, og hans ideer om egoet/jeget og tankerne som noget der skulle overvindes og bekæmpes, vi for alt i verden skal blive fri af,, [x] Hanskrist: har jeg selvfølgelig med mine interesser været nødt til at debattere med manden, [x] Hanskrist: paven trækker sig og bamse har trukket sig,, måske en god ide at de begge gør det i tide,, og dropper stillingen før de begge bliver alt for mærkelige i roen [x] Hanskrist: men at michael og bamse hyggesnakker fredeligt og fornøjeligt med hinanden,, er sgu et særsyn, en skelsættende begivenhed her på trosfrihed,, og jeg nyder det,, selv om det må være en spændetrøje for michael at være havnet i [x] Hanskrist: gad vide hvad bamse kan få michael til at skrive ved at rose ham er det vi alle venter på med spænding,, ihvertfald har det været fornøjeligt og meget underholdende hidtil [x] Hanskrist: Dette er i al essens hvad jeg siger Ole bjørn. jeg lever, jeg er. Hvert øjeblik er jeg. Dette er mig nok. At føle at jeg lever". citat michal vi tæller: jeg; jeg; jeg; jeg; jeg. [x] Hanskrist: """Hvert øjeblik er jeg. Dette er mig nok""" nu synes jeg du havner i den stik modsatte grøft michael,, men som bamsefar siger,, du er leveringsdygtig i varierende synspunkter ole bjørn: ole bjørn: ole bjørn: ole bjørn: ole bjørn: ole bjørn: ole bjørn: Arne Thomsen: Er det her mon et barn, der "tisser i sandkassen" - eller er det et velovervejet voksent og harmonisk menneskes værk? ole bjørn: Er den sidste kommentar fra en tilhænger af personangreb, eller bare en gammel kværulant uden humoristisk sans, der ser negativt på alt, hvad der kommer fra mennesker med en anden livsindstilling? Arne Thomsen: Nåh - det skal forestille at være en form for trosfri humor - dér fik jeg virkelig udvidet min horisont, hvad livsanskuelser angår ole bjørn: Så vidt jeg kan se, er din horisont uændret. Du skelner fortsat ikke mellem forestillinger og virkelighed. Arne Thomsen: Hvor langt man kan se afhænger jo af, hvor nærsynet man er [x] Hanskrist: igår skrev jeg: "men at michael og bamse hyggesnakker fredeligt og fornøjeligt med hinanden,, er sgu et særsyn, en skelsættende begivenhed her på trosfrihed,, og jeg nyder det"" i dag kan jeg tilføje: [x] Hanskrist: men at michael og simone hyggesnakker fredeligt og fornøjeligt med hinanden,, er sgu et særsyn, en skelsættende begivenhed her på trosfrihed,, og jeg nyder det"" [x] Hanskrist: tænk at folk kan debattere, terroristerne er begyndt at debattere med deres modpart eller de har måske opdaget at han er et medmenneske [x] Hanskrist: har terroristerne opgivet personangreb, er de virkelig begyndt en tekstnær debat, samtale, kommunikation, hvor vi drøfter forskellige forhold med hinanden [x] Hanskrist: imponerende at terroristerne kan blive så fredligsindet og demokratisk sindet overfor en mand der hele tiden har hævdet at "han tilhører sandheden som tilhører ham",, ja ikke nok med det, at han endda var Sandheden selv der talte til os,, ole bjørn: Næh, Arne, fysiske synsfejl kan korrigeres med briller. Det ligger tungere med åndeligt snæversyn. ole bjørn: Hvis man ikke vil forstå andres synspunkter, er der ikke meget at stille op. [x] Hanskrist: at skulle opleve her på trosfrihed, to ateister tale med Gud selv overgår min vildeste fantasi ole bjørn: Men det synes jo at være noget adskillige debattører lider af. ole bjørn: Det gør Michael, Simon og treram f.eks. ikke, som du måske har bemærket. ole bjørn: De lider derfor ikke af det åndelige snæversyn, som jeg har beskrevet i en debattråd. ole bjørn: Derfor kan de hver især på deres måde bidrage til debatten med interessante synspunkter, baseret på selvstændig tænkning. Arne Thomsen: Og hvad der er interessant, det afgør ? [x] Hanskrist: jo mere selvstændig tænkning jo mere varierede og interessante synspunkter kommer frem: [x] Hanskrist: Men selvfølgelig skelner jeg ikke mellem børn og gråspurve. Det er det samme smil de fremkalder hos mig. [x] Hanskrist: Selvom HansKrist ikke vil tro det så er viljen, begæret og jeget et og det samme"" [x] Hanskrist: hjernen kan mere end det, den kan se og den kan skelne. Disse er ikke tankevirksomhed""" [x] Hanskrist: selvstændig tænkning gør at der rystes varierende og interessante synspunkter ud af "ærmet", eller ud af den uskolede,, ja hvad pokker skal vi bruge videnskab til, nu vi kan spørge himself, Sandheden selv, nu vi har fået Sandheden selv i tale [x] Hanskrist: nå at jeg morer mig, skal ikke overskygge at jeg nyder den fredelige samtale og debat mellem bamsefar og simone på den ene side og michael på den anden side,, [x] Hanskrist: virkelig konstruktiv, og jeg er spændt på om de to ateister formår at trække og tale og hale Gud ned til dem, eller han forsvinder i et NU for dem op i det udifferentierede forskelsløse substans af ensomhed [x] Hanskrist: måske egoet der igår krystaliserede sig, igen går i opløsning ole bjørn: Hvad der er interessant, Arne, afgør den enkelte læser, men erfaringen har vist, at meget få finder det interessant med fastlåste synspunkter, selvoptagede pralerier, missionsvirksomhed og forsøg på at gøre debatten ensidig. ole bjørn: Men hvis man selv har nogle af disse intentioner, kan det selvfølgelig være svært at forstå. Trosfrihed.dk blev til på grund af behovet for en debatportal, hvor man ikke blev censureret på grund af skarpe eller afvigende synspunkter. Formålet har aldrig været en gensidig roseklub som den "alladinhule" du gerne ville gøre den til. ole bjørn: Hvis du har problemer med det, så køb dig en hjemmeside, hvor du selv kan bestemme, hvad der skal stå. ole bjørn: Det gælder også alle andre, der ser sig selv som guds gave til menneskeheden. [x] Hanskrist: du mener kvinderne Arne Thomsen: "guds gave til menneskeheden" ole bjørn: Det ville højne niveauet på trosfrihed.dk, hvis vi slap for sådanne indslag. Men desværre mangler sådanne mennesker komplet selverkendelse. ole bjørn: . ole bjørn: . ole bjørn: . ole bjørn: . ole bjørn: . ole bjørn: . [x] Hanskrist: jamen bamse da,, nu troede jeg lige der var noget jeg havde forstået, nemlig at vi da ikke skelner mellem gråspurve og børn, for er det ikke det samme smil de fremkalder hos os, ifølge din selvstændige tænker og filosof
|
|
|
|
#14778 - 13/02/2013 14:05
|
veteran
|
|
|
ole bjørn: Det gør Michael, Simon og treram f.eks. ikke, som du måske har bemærket. ole bjørn: De lider derfor ikke af det åndelige snæversyn, som jeg har beskrevet i en debattråd. ole bjørn: Derfor kan de hver især på deres måde bidrage til debatten med interessante synspunkter, baseret på selvstændig tænkning. Arne Thomsen: Og hvad der er interessant, det afgør ? [x] Hanskrist: jo mere selvstændig tænkning jo mere varierede og interessante synspunkter kommer frem: [x] Hanskrist: Men selvfølgelig skelner jeg ikke mellem børn og gråspurve. Det er det samme smil de fremkalder hos mig. [x] Hanskrist: Selvom HansKrist ikke vil tro det så er viljen, begæret og jeget et og det samme"" [x] Hanskrist: hjernen kan mere end det, den kan se og den kan skelne. Disse er ikke tankevirksomhed""" [x] Hanskrist: selvstændig tænkning gør at der rystes varierende og interessante synspunkter ud af "ærmet", eller ud af den uskolede,, ja hvad pokker skal vi bruge videnskab til, nu vi kan spørge himself, Sandheden selv, nu vi har fået Sandheden selv i tale [x] Hanskrist: nå at jeg morer mig, skal ikke overskygge at jeg nyder den fredelige samtale og debat mellem bamsefar og simone på den ene side og michael på den anden side,, [x] Hanskrist: virkelig konstruktiv, og jeg er spændt på om de to ateister formår at trække og tale og hale Gud ned til dem, eller han forsvinder i et NU for dem op i det udifferentierede forskelsløse substans af ensomhed [x] Hanskrist: måske egoet der igår krystaliserede sig, igen går i opløsning ole bjørn: Hvad der er interessant, Arne, afgør den enkelte læser, men erfaringen har vist, at meget få finder det interessant med fastlåste synspunkter, selvoptagede pralerier, missionsvirksomhed og forsøg på at gøre debatten ensidig. ole bjørn: Men hvis man selv har nogle af disse intentioner, kan det selvfølgelig være svært at forstå. ole bjørn: Trosfrihed.dk blev til på grund af behovet for en debatportal, hvor man ikke blev censureret på grund af skarpe eller afvigende synspunkter. Formålet har aldrig været en gensidig roseklub som den "alladinhule" du gerne ville gøre den til. ole bjørn: Hvis du har problemer med det, så køb dig en hjemmeside, hvor du selv kan bestemme, hvad der skal stå. ole bjørn: Det gælder også alle andre, der ser sig selv som guds gave til menneskeheden. [x] Hanskrist: du mener kvinderne Arne Thomsen: "guds gave til menneskeheden" ole bjørn: Det ville højne niveauet på trosfrihed.dk, hvis vi slap for sådanne indslag. Men desværre mangler sådanne mennesker komplet selverkendelse. ole bjørn: . ole bjørn: . ole bjørn: . ole bjørn: . ole bjørn: . ole bjørn: . [x] Hanskrist: jamen bamse da,, nu troede jeg lige der var noget jeg havde forstået, nemlig at vi da ikke skelner mellem gråspurve og børn, for er det ikke det samme smil de fremkalder hos os, ifølge din selvstændige tænker og filosof ole bjørn: . ole bjørn: . ole bjørn: . ole bjørn: . ole bjørn: . ole bjørn: . ole bjørn: . ole bjørn: Man kan konstatere, at der er stor forskel på opfattelsen af humoristisk sans hos selvoptagede mennesker og alle andre. Arne Thomsen: Gad vide, hvordan en mand som C.G. Jung ville opfatte, hvad der sker her - mon det er noget med det grandiost/depressive ? ole bjørn: Hvad døde mennesker eventuelt kunne have ment er revnende ligegyldigt for os, der lever i virkeligheden og ikke i fantasiforestillinge r. Arne Thomsen: Simon: Ka' Arne mon ha' læst "Kunsten at elske", det er jo så sjældent agnostikeren dér snakker om sin elskov med gud? ;) [x] Hanskrist: så et par gode Campions League fodbold dage,,især imorgen Real Madrid - Manchester United Simon: Du trænger til motion, din lille hønse, ik' sitte dér og blie tyk om mavsen! ;) Michael: Hej hansKrist. Har du prøvet at være stille? Hvad sker der, hvis du er stille? Michael: Skal jeg gøre det for dig? Hold da kæft for en larm. Hvad betyder denne larm? Den betyder frygt. Michael: Hvad er du bange for? Du er bange for at miste alt hvad du har. Michael: Du har slet ikke forstået Paulus HansKrist. Du har slet ikke haft din Damaskus oplevelse, du ønsker dig den så megt, at du bilder ind, at du allerede har haft den. Michael: Men du ved nok, at sandheden aldrig er som man forestiller sig den. Naturligvis. Michael: Som Paulus siger må du dø fra dit ego, fra al din viden. Er du i stand til det, så vil du se,m at du får dig selv igen med hele din viden intakt. Michael: Din viden er formidabel, men så længe du ikke ser den i rette sammenhæng, er den nytteløs. Du er ingen Herrens stridsmand, blot et bablende fjols. ole bjørn: Dine krav til viden må være uendeligt små, Michael, når du kan kalde Hanskrists viden for "formidabel". Dine krav til viden må være uendeligt små, Michael, når du kan kalde Hanskrists viden for "formidabel".
[x] Hanskrist: jeg vil gerne sige at jeg ikke havde set det komme, der nu er en realitet på trosfrihed, måden simone og basmeline der er blevet østrogenificeret, feminiceret af sin rejse til indien,,, noget er ihvertfald sket [x] Hanskrist: og så michael slår pjalterne sammen på [x] Hanskrist: i et forsøg på at få mig miskrediteret som et vrøvlehovede fra a - z, der misforstår de filosoffer jeg fra tid til anden præsenterer jer for,, og ja med en hårdnakket belyvningen om at jeg ikke har læst og studeret dem jeg præsenterer jer for [x] Hanskrist: bjørns råben og skrigen at jeg er en religiøs fantast og totalt uden betydning og værdi at drøfte med... [x] Hanskrist: simone der har siddet på nakken af mig i 10 lange år, uden nogensinde at ha en tekstnær eller relevant debat med mig, men kun kører på min person,,, [x] Hanskrist: jeg skal nok klare mig og jeg nyder at debatterroristerne nu taler ordentlig med michael, og esther,, og er i tekstnære og forholdsvis fredelige og sober seriøse debatter med hinanden [x] Hanskrist: om simones og bamselines dagsorden lykkes, nemlig at miskreditere mig, uden nogensinde at være i tekstnær relevant kritik med mig (som jeg jo ville kunne forsvarer mig imod),, bliver spændende at se, kun fremtiden vil afsløre dette [x] Hanskrist: jeg kan af gode grunde ikke forsvare mig imod simones og bjørns belyvninger og påstande om at jeg vrøvler fra a - z og har misforstået det jeg bringer til torvs her,,, ingen mennesker ville kunne forsvare sig derimod [x] Hanskrist: kun en tekstnær kritik og vel argumenteret påvisning af at jeg vrøvler og misforstår vil jeg kunne forsvare mig imod,,, [x] Hanskrist: simones konstante belyvninger mig,, kan jeg af gode grunde ej heller forsvare mig imod,,, det vil jo af gode grunde være påstande, uanset hvad jeg siger, eller jeg må føre vidner frem i sagen,, men er de nu også habile,, det kan de jo ikke være,, [x] Hanskrist: for mig er simone gået langt over grænsen for bebat etik,,, og direkte beskyldninger som lodrette belyvninger, til trods jeg har fortalt ham hvordan det forholder sig [x] Hanskrist: håber den droppe den del af sin under al kritik debat aktivitet, og enten KRAVER AF MIG, eller beyndter tekstnært velargumenteret at vise jeg vrøvler og misforstår det jeg fra tid til anden præsenterer jer for,, [x] Hanskrist: for 10 år siden sad jeg vitterlig med positive forventninger til simone,, troede der kunne komme et vist relevant modspil omkring nogle filosofiske problemmatikker og temaer,, [x] Hanskrist: men guderne skal vide det er behageligt og føles som frisk luft, frihed, at han er begyndt at KRAVLE AF MIG, såvidt kun personforfølgelse,, men om der en dag kom substans på hans igennem 10 år fremførte påstande om min person,, ja det ville da være okay,, [x] Hanskrist: håber han dropper den del af sin under al kritik debat aktivitet, og enten KRAVLER AF MIG, eller beyndter tekstnært velargumenteret at vise jeg vrøvler og misforstår det jeg fra tid til anden præsenterer jer for,, [x] Hanskrist: skulle der ha stået ovenfor.
|
|
|
|
#14793 - 15/02/2013 11:29
|
veteran
|
|
|
din trang til at udråbe folk til religiøse fantaster og småtbegavede, afvejes af din uforklarlige særlige bamsebjørns hensyn til esther zenia og nu michael,, hva med at dele sol og vind lige [x] Hanskrist: men på den anden side, så bidrager du til underholdningen med din konstante """snæversyn og mistolkning af andres signaler"" ole bjørn: . ole bjørn: . ole bjørn: . ole bjørn: . ole bjørn: . ole bjørn: . ole bjørn: . ole bjørn: . Arne Thomsen: Gad vide, om dette er højre side af en debattørs hjerne ole bjørn: Man må bruge de værktøjer, der er til rådighed, Arne. Arne Thomsen: Jo da - det ka' jo bli'e småt for enhver [x] Hanskrist: den sad lige i øjet,,, og ja abdicere i tide som paven ole bjørn: . ole bjørn: . ole bjørn: . ole bjørn: . ole bjørn: . ole bjørn: . ole bjørn: . ole bjørn: Igen, Arne, er du åbenbart kun i stand til at se det negative. Det positive er jo, at tilfældige gæster slipper for at se stribevis af perfide bemærkninger som det første på siden. ole bjørn: Det skulle man da netop tro var i tråd med dine egne ønsker om at højne debatten. Men det var måske ikke alvorligt ment fra din side? ole bjørn: Hvad har du i øvrigt selv tænkt dig at bidrage med i den anledning. Arne Thomsen: Betydeligt mere end blot indholdsløst fyldekalk i chat boksen samt åbenhed hele horisonten rundt og fravalg af personfnidder ole bjørn: Jamen, det vil jeg da glæde mig til at se. Michael: Korrekt, ole bjørn, de skriver ikke på trosfrihed,dk. Jeg havnede her for nogle år siden, da jeg var i nød og nu kan jeg ikke nænne, at gå. [x] Hanskrist: du kan ikke være seriøs bamse,, stop dog med: snæversyn og mistolkning af andres signaler og med at udråbe folk til religiøse fantaster og småtbegavede,, når der intet som helst belæg er herfor,,, tydeligvis har du aldrig mødt religiøse fantaster,,, [x] Hanskrist: du kan åbenbart ikke være sammen med os her, uden at din dagsorden bliver at bage rævekager,, hvorfor kan du ikke bare være dig selv,, du er altid beskæftiget med social manipulation,, det hænger ved dig, [x] Hanskrist: kan du ikke bare fortælle hvad der skete på din indiens tur,, da du tog afsted var du i godt humør,, efter at du er kommet hjem igen,,, er du som forvandlet Michael: Døden er det stillestående. Livet er den evige forandrings bevægelse. Michael: Hvornår vinder du ved at tabe, Hanskrist? hvornår har du tænkt dig, at tilføje denne noget tilføje denne debat noget nyt og ukendt.. Noget originalt og selv tænkt? Michael: I stedet for konstant at råbe og skrige fra din fortids brønd. >det, som ikke er mere. Eller du er måske bange for at møde det levende liv? Michael: hvilket beredskab har du til at møde livet. ole bjørn: Duke Ellington sagde engang i 30verne: Man kan plukke kronbladene af en rose og tælle dem, og man kan tælle støvdragerne og undersøge, hvordan blomsterknoppen ser ud indeni, men man kan aldrig samle den igen til en rose. ole bjørn: Hans lignelse handlede selvfølgelig om musikkritikerne, der analyserede hans kompositioner og arrangementer, og som efter hans mening ødelagde den umiddelbare nydelse af musikken. Havde han ret? ole bjørn: Vi har dissekeret og analyseret roser, men skønt vi ikke kan samle dem igen, så har vores viden om roser sat os i stand til at fremelske nye og fantastisk smukke roser, som vi kan nyde endnu mere, fordi vi nu forstår rosers natur. ole bjørn: Jeg giver aldrig kvinder en buket roser. Jeg giver dem en enkelt langstilket rose, som jeg har udvalgt for sin skønhed og perfektion. ole bjørn: En rose behøver ikke andre roser for at vise sin skønhed. Den behøver udelt opmærksomhed og forståelse for sin karakter. Så først bliver den i stand til at beruse os. ole bjørn: Det er vigtigt at vide, hvordan en rose skal behandles, hvornår den skal vandes og hvilken gødning den skal have. Kun med denne viden vil rosen vise os, hvor smuk den kan blive. [x] Hanskrist: michael: "Hanskrist? hvornår har du tænkt dig, at tilføje denne noget tilføje denne debat noget nyt og ukendt.. Noget originalt og selv tænkt?" citat slut,,, [x] Hanskrist: thomas skrev for nylig, at han måtte rose bjørn for at kommunikere klart og tydeligt og HansKrist for at være original"",, skønt at høre fra en mand med en høj uddannelse, selv om jeg ikke bryder mig om hans "Jesu ord morale" [x] Hanskrist: at skrive noget forkert om Jesus gang på gang som du har gjort michael (fordi du ikke gider studere, undersøge hvad han er rundet af, og i hvilken kultur og politisk situation han stod aktivit i) er ikke at være original,, uanset om det du siger er nyt [x] Hanskrist: at du opgiver de forskellige kulturelle diskurser og pludselig nægter at studerer, og nægter at ville tænke,, bliver du ej heller original af [x] Hanskrist: når du har valgt ikke at ville tænke og studere, skal du være varsom med alle dine påstande som fx: "Selvom HansKrist ikke vil tro det så er viljen, begæret og jeget et og det samme." og [x] Hanskrist: Vi mennesker er blevet forledt til at tro, at tanken er det ypperste hjernen formår. Men hjernen kan mere end det, den kan se og den kan skelne. Disse er ikke tankevirksomhed. citat slut [x] Hanskrist: her sprænger du sproget du bruger ordene forkert og som du lyster,, det kan man ikke, fordi så kan andre mennesker ikke vide hvad du mener, og du taler ikke med og i overensstemmelse med de fagvidenskaber der er beskæftiget med de forhold du blander dig i [x] Hanskrist: skal jeg komme dig imøde, så tror jeg du forbinder tænkning med en overbelastet af især diskursiv tænkning arbejdshukommelse (korttids hukommelse), selv om du siger at tanken altid er fortidens reaktion [x] Hanskrist: jeg har spurgt dig utallige gange om hvorfra du har dine ideer om tanken som altid en reaktion fra fortiden (erindringen)??? du har nægtet at besvare mit spørgsmål, men du bliver jo ikke original af at stjæle ideer fra andre,,, [x] Hanskrist: jeg er ret sikker på at du her har, som i så mange andre forhold, dine "ideer" fra Krishnamurti,,, er det ikke ham der siger dette,, og dig der ukritisk har over -indlært og -troet dette,, men hvorfor fortæller du os dog ikke hvor du har det fra???
|
|
|
|
#14796 - 15/02/2013 12:57
|
veteran
|
|
|
ole bjørn: . ole bjørn: . ole bjørn: . ole bjørn: . ole bjørn: . ole bjørn: . ole bjørn: . ole bjørn: . [x] Hanskrist: så er der vist sat punktum i den sag [x] Hanskrist: nogle gange har du for travlt bamse, er du for ivrig med at nå frem til det resultat du ønsker (dette er uvidenskabelighed), men andre gange er du bestemt i religionsvidenskabel ig sammenhæng en kompetent tænker,,,, [x] Hanskrist: du har hovedet, det gode hovede, den gode forstand, men desværre ser vi også fra tid til anden at dine personlige idiosynkrasier løber af med dig,, hvor du haster alt for meget med at nå en hurtig forklaring, konklusion [x] Hanskrist: nå det må gerne blive stående,, her skal ikke sættes punktum [x] Hanskrist: hvem har dogmatiseret som følger: "Tanken er altid betinget, fordi den er reaktionen fra fortiden som hukommelse" citat slut [x] Hanskrist: "Det er ret tydeligt, hvordan vi bliver overfladisk betingede af kulturen, samfundet, propagandaen omkring os, og også af nationalitet, af en særlig religion, af uddannelse og gennem miljømæssige påvirkninger." citat slut [x] Hanskrist: jeg har aldrig følt mig overfladisk betinget af kulturen, samfundet eller gennem uddannelse, skoling,, tværtimod vil jeg sige,,,så jeg er ikke enig med ham Krishnamurti [x] Hanskrist: nå michael (din lille gemene tyveknægt ) hvad siger du til at dersom man søger på google på hvad du har skrevet om tanken, så kommer du og Krishnamurti op side om side,, er du helt sikker på at du ikke har dine ideer om hvad tænkning er fra Krish [x] Hanskrist: nu har jeg spurgt dig i så mange år hvor du har dine dogmatiske ideer om hvad tænkning er (og ja egoet),, men du har nægtet at svare mig,,, snyd snyd, du pynter dig med lånte fjer,,, du skal som jeg gør det, give os referencer, ole bjørn: . ole bjørn: . ole bjørn: . ole bjørn: . ole bjørn: . ole bjørn: . ole bjørn: . [x] Hanskrist: hvor original er du michael når det kommer til stykket? du plagierer jo, og du har ført din bamse mentor bag lyset, han troede du tænkte originalt, og så er din "filosoferen" blot et krishnamurti plagiat hvor du forsøger at forstå nuet og jesus og tillich ole bjørn: . ole bjørn: . ole bjørn: . ole bjørn: . ole bjørn: . ole bjørn: . ole bjørn: . ole bjørn: . ole bjørn: . Hanskrist: et andet spørgsmål til dig michael, er du med i Krishnamurti Komiteen,, om du er dette ville forklare noget tåget snak du kom med engang i sin tid,, hvor du sagde du var med til at investere i noget vi andre ville komme til at høre mere om [x] Hanskrist: http://krishnamurti.dkdk/ [x] Hanskrist: her finder du kære bamse grundlaget for hele michaels "virkeligheds syn" at læse her er som at høre michael tale,,, [x] Hanskrist: faktisk skulle du skamme dig michael, over at du giver og foregiver det du skriver et skær af originalitet, når det tydeligvis er et plagiat af Krishnamurtis "virkeligheds syn" [x] Hanskrist: sorry, men nu kommer jeg igen til at prale af mig selv,, det kunne jeg aldrig finde på at gøre, på den måde føre folk bag lyset, pynte mig med lånte fjer,, derfor michael, referencer, altid referencer Hanskrist: ja du er godt nok blevet taget ved næsen bjørn,, det er virkelig lykkedes michael at forlede både dig og simone til at tro I talte med en mand der tænkte forholdsvis selvstændigt over tingene, dette viser sig på ingen som helst måder at være tilfældet på trosfriheds bedrageri afdeling, har vi lige i dag afsløret en af debattens bedrager, der pynter sig med lånte fjer for at fremstå originalt selvstændig tænkende
|
|
|
|
#14801 - 16/02/2013 11:21
|
veteran
|
|
|
Arne Thomsen: Ca. 30 gange: ole bjørn:, Arne Thomsen: "Sådanne spammere findes på alle debatter" ole bjørn: Jeg har jo forklaret dig grunden, Arne. Hvad er det, som du ikke kan forstå? Hvad med at bidrage til en saglig debat i stedet for kritisere min fremgangsmåde. Ser du hellere chatten fyldt med perfide personangreb? [x] Hanskrist: nej det har du ret i bamse,, så forstår jeg godt du nøjes med punktummer,, for alle perfide person angreb er da kommet fra dig af gamle bamsefar,,, [x] Hanskrist: er det ikke perfid at påstå det jeg skriver er perfide personangreb når der blot har været tale om at jeg svarer michael på hans tiltale,, [x] Hanskrist: jeg har nu altid drøftet tekstnært med folk,, altså de synspunkter vi fremfører og vi er uenige om er substansen i det vi drøfter,,, ikke som dig og simone,, I har virkelig en kedelig tendens til kun at omtale og gå efter person, og være personlige, ole bjørn: . ole bjørn: . ole bjørn: . ole bjørn: . ole bjørn: . ole bjørn: . ole bjørn: . ole bjørn: . [x] Hanskrist: paven trak sig i rom, måske paven på trosfrihed også skulle trække sig i tide,, for du bliver sgu da mer og mer mærkelig bamse,, nærmest lidt mystisk ole bjørn: Iøvrigt, Arne, så er det ikke mig, der skriver mit navn på chatten. Det er programmet. Jeg sætter blot nogle få punktummer for at vise, at jeg ikke bryder mig om misbruget af chatten til personangreb. ole bjørn: . ole bjørn: . ole bjørn: . ole bjørn: . ole bjørn: . ole bjørn: . [x] Hanskrist: du har da stort set aldrig lavet andet end personangreb bamse, både i chatten og i indlæg,,, så jeg kan godt se det forebyggende i at du nu nøjes med punktummer ole bjørn: . ole bjørn: . ole bjørn: . ole bjørn: . ole bjørn: . ole bjørn: . ole bjørn: . [x] Hanskrist: bamsebjørn har en sag Arne Thomsen: Simon: Ole: jah, behov for pause fra den vrangforestilte gut melder sig jævnlig ;) [x] Hanskrist: du ser splinten i din næstes øje bamse, men ikke bjælken i dit eget,,, og derudover tvinger du ned over hovedet på andre at de er religiøse fantaster og småt begavede,,, det er alene din definition [x] Hanskrist: det samme gør simone,, konstant er I beskæftiget med hvad I mener om personer, og det værste er at det ikke kan relateres overhovedet til noget tekstnært,, I fører overhovedet ikke en tekstnær debat [x] Hanskrist: et eksempel har vi her: "jah, behov for pause fra den vrangforestilte gut melder sig jævnlig" citat slut simone [x] Hanskrist: "den vrangforestilte gut"; den religiøse fantast som du siger bamse,,, altid sådan noget personligt, uden at I nogensinde forholder jer til samtalen, kommunikationen, debatten, tekstnært, altså det jeg skriver [x] Hanskrist: det er simpelthen det jeg har forsøgt at stoppe fra din side bamse og fra simones side,,, er simpelthen så træt af denne jeres fascon [x] Hanskrist: og jeg har på forståelig dansk virkelig forsøgt at få det sagt til simone hvad det er han gør forkert i alene at gå efter personen, manden, og aldrig bolden [x] Hanskrist: ligeledes kunne jeg ønske mig at du bamse droppede dine højtrystede udråb om hvorvidt andre mennesker er religiøse fantaster og småt begavede,, hvis det ikke er relateret til hvad de skriver,,, forhold dig dog tekstnært,, giv en saglig faglig kritik af [x] Hanskrist: hvad folk skriver,, så får vi en chance for at forsvare os,,, ingen kan jo forsvare sig imod din og simones udråben folk til religiøse tåber uden forstand ole bjørn: . ole bjørn: . ole bjørn: . ole bjørn: . ole bjørn: . ole bjørn: . ole bjørn: . ole bjørn: . [x] Hanskrist: guldkorn og perler fra bamse og simone: """snæversyn og mistolkning af andres signaler"" ;;; Det er det vi læser, der er uden mening, "" de nærmer sig essensen i hvad der er galt med deres måde at debattere på Arne Thomsen: Ca. 30 gange: ole bjørn:, Arne Thomsen: "Sådanne spammere findes på alle debatter" ole bjørn: Jeg har jo forklaret dig grunden, Arne. Hvad er det, som du ikke kan forstå? Hvad med at bidrage til en saglig debat i stedet for kritisere min fremgangsmåde. Ser du hellere chatten fyldt med perfide personangreb? [x] Hanskrist: nej det har du ret i bamse,, så forstår jeg godt du nøjes med punktummer,, for alle perfide person angreb er da kommet fra dig af gamle bamsefar,,, [x] Hanskrist: er det ikke perfid at påstå det jeg skriver er perfide personangreb når der blot har været tale om at jeg svarer michael på hans tiltale,, [x] Hanskrist: jeg har nu altid drøftet tekstnært med folk,, altså de synspunkter vi fremfører og vi er uenige om er substansen i det vi drøfter,,, ikke som dig og simone,, I har virkelig en kedelig tendens til kun at omtale og gå efter person, og være personlige, ole bjørn: . ole bjørn: . ole bjørn: . ole bjørn: . ole bjørn: . ole bjørn: . ole bjørn: . ole bjørn: . [x] Hanskrist: paven trak sig i rom, måske paven på trosfrihed også skulle trække sig i tide,, for du bliver sgu da mer og mer mærkelig bamse,, nærmest lidt mystisk ole bjørn: Iøvrigt, Arne, så er det ikke mig, der skriver mit navn på chatten. Det er programmet. Jeg sætter blot nogle få punktummer for at vise, at jeg ikke bryder mig om misbruget af chatten til personangreb. ole bjørn: . ole bjørn: . ole bjørn: . ole bjørn: . ole bjørn: . ole bjørn: . [x] Hanskrist: du har da stort set aldrig lavet andet end personangreb bamse, både i chatten og i indlæg,,, så jeg kan godt se det forebyggende i at du nu nøjes med punktummer ole bjørn: . ole bjørn: . ole bjørn: . ole bjørn: . ole bjørn: . ole bjørn: . ole bjørn: . [x] Hanskrist: bamsebjørn har en sag Arne Thomsen: Simon: Ole: jah, behov for pause fra den vrangforestilte gut melder sig jævnlig ;) [x] Hanskrist: du ser splinten i din næstes øje bamse, men ikke bjælken i dit eget,,, og derudover tvinger du ned over hovedet på andre at de er religiøse fantaster og småt begavede,,, det er alene din definition [x] Hanskrist: det samme gør simone,, konstant er I beskæftiget med hvad I mener om personer, og det værste er at det ikke kan relateres overhovedet til noget tekstnært,, I fører overhovedet ikke en tekstnær debat [x] Hanskrist: et eksempel har vi her: "jah, behov for pause fra den vrangforestilte gut melder sig jævnlig" citat slut simone [x] Hanskrist: "den vrangforestilte gut"; den religiøse fantast som du siger bamse,,, altid sådan noget personligt, uden at I nogensinde forholder jer til samtalen, kommunikationen, debatten, tekstnært, altså det jeg skriver [x] Hanskrist: det er simpelthen det jeg har forsøgt at stoppe fra din side bamse og fra simones side,,, er simpelthen så træt af denne jeres fascon [x] Hanskrist: og jeg har på forståelig dansk virkelig forsøgt at få det sagt til simone hvad det er han gør forkert i alene at gå efter personen, manden, og aldrig bolden [x] Hanskrist: ligeledes kunne jeg ønske mig at du bamse droppede dine højtrystede udråb om hvorvidt andre mennesker er religiøse fantaster og småt begavede,, hvis det ikke er relateret til hvad de skriver,,, forhold dig dog tekstnært,, giv en saglig faglig kritik af [x] Hanskrist: hvad folk skriver,, så får vi en chance for at forsvare os,,, ingen kan jo forsvare sig imod din og simones udråben folk til religiøse tåber uden forstand ole bjørn: . ole bjørn: . ole bjørn: . ole bjørn: . ole bjørn: . ole bjørn: . ole bjørn: . ole bjørn: . [x] Hanskrist: guldkorn og perler fra bamse og simone: """snæversyn og mistolkning af andres signaler"" ;;; Det er det vi læser, der er uden mening, "" de nærmer sig essensen i hvad der er galt med deres måde at debattere på Arne Thomsen: Ca. 30 gange: ole bjørn:, Arne Thomsen: "Sådanne spammere findes på alle debatter" ole bjørn: Jeg har jo forklaret dig grunden, Arne. Hvad er det, som du ikke kan forstå? Hvad med at bidrage til en saglig debat i stedet for kritisere min fremgangsmåde. Ser du hellere chatten fyldt med perfide personangreb? [x] Hanskrist: nej det har du ret i bamse,, så forstår jeg godt du nøjes med punktummer,, for alle perfide person angreb er da kommet fra dig af gamle bamsefar,,, [x] Hanskrist: er det ikke perfid at påstå det jeg skriver er perfide personangreb når der blot har været tale om at jeg svarer michael på hans tiltale,, [x] Hanskrist: jeg har nu altid drøftet tekstnært med folk,, altså de synspunkter vi fremfører og vi er uenige om er substansen i det vi drøfter,,, ikke som dig og simone,, I har virkelig en kedelig tendens til kun at omtale og gå efter person, og være personlige, ole bjørn: . ole bjørn: . ole bjørn: . ole bjørn: . ole bjørn: . ole bjørn: . ole bjørn: . ole bjørn: . [x] Hanskrist: paven trak sig i rom, måske paven på trosfrihed også skulle trække sig i tide,, for du bliver sgu da mer og mer mærkelig bamse,, nærmest lidt mystisk ole bjørn: Iøvrigt, Arne, så er det ikke mig, der skriver mit navn på chatten. Det er programmet. Jeg sætter blot nogle få punktummer for at vise, at jeg ikke bryder mig om misbruget af chatten til personangreb. ole bjørn: . ole bjørn: . ole bjørn: . ole bjørn: . ole bjørn: . ole bjørn: . [x] Hanskrist: du har da stort set aldrig lavet andet end personangreb bamse, både i chatten og i indlæg,,, så jeg kan godt se det forebyggende i at du nu nøjes med punktummer ole bjørn: . ole bjørn: . ole bjørn: . ole bjørn: . ole bjørn: . ole bjørn: . ole bjørn: . [x] Hanskrist: bamsebjørn har en sag Arne Thomsen: Simon: Ole: jah, behov for pause fra den vrangforestilte gut melder sig jævnlig ;) [x] Hanskrist: du ser splinten i din næstes øje bamse, men ikke bjælken i dit eget,,, og derudover tvinger du ned over hovedet på andre at de er religiøse fantaster og småt begavede,,, det er alene din definition [x] Hanskrist: det samme gør simone,, konstant er I beskæftiget med hvad I mener om personer, og det værste er at det ikke kan relateres overhovedet til noget tekstnært,, I fører overhovedet ikke en tekstnær debat [x] Hanskrist: et eksempel har vi her: "jah, behov for pause fra den vrangforestilte gut melder sig jævnlig" citat slut simone [x] Hanskrist: "den vrangforestilte gut"; den religiøse fantast som du siger bamse,,, altid sådan noget personligt, uden at I nogensinde forholder jer til samtalen, kommunikationen, debatten, tekstnært, altså det jeg skriver [x] Hanskrist: det er simpelthen det jeg har forsøgt at stoppe fra din side bamse og fra simones side,,, er simpelthen så træt af denne jeres fascon [x] Hanskrist: og jeg har på forståelig dansk virkelig forsøgt at få det sagt til simone hvad det er han gør forkert i alene at gå efter personen, manden, og aldrig bolden [x] Hanskrist: ligeledes kunne jeg ønske mig at du bamse droppede dine højtrystede udråb om hvorvidt andre mennesker er religiøse fantaster og småt begavede,, hvis det ikke er relateret til hvad de skriver,,, forhold dig dog tekstnært,, giv en saglig faglig kritik af [x] Hanskrist: hvad folk skriver,, så får vi en chance for at forsvare os,,, ingen kan jo forsvare sig imod din og simones udråben folk til religiøse tåber uden forstand ole bjørn: . ole bjørn: . ole bjørn: . ole bjørn: . ole bjørn: . ole bjørn: . ole bjørn: . ole bjørn: . [x] Hanskrist: guldkorn og perler fra bamse og simone: """snæversyn og mistolkning af andres signaler"" ;;; Det er det vi læser, der er uden mening, "" de nærmer sig essensen i hvad der er galt med deres måde at debattere på ole bjørn: . ole bjørn: . ole bjørn: . ole bjørn: . ole bjørn: . ole bjørn: . ole bjørn: . ole bjørn: . ole bjørn: .
|
|
|
|
annonce
|
|