|
#17289 - 07/05/2014 12:11
Re: hvad de dog skriver
[Re: Hanskrist]
|
veteran
|
Registeret: 30/03/2008
Sted: Nørresundby
|
|
Simon: Del endelig sol og vind med glædeligt sind, du havemenneske på sneglefart, travlhed kender vi heldigvis ikke til i Mellemrummets lydunivers; håber a propos snart S. Ryge git lidt lyd fra sig, dog ikke i dét rum. Simon: Hyg en aften så god, hid og did..
[x]Hanskrist: et halvt menneske, ikke et helt menneske, den moralske personlige integritet er amputeret, ikke et smukt syn at være taget som gidsel og have mistet sin frihed til at ytre sig, at have fået mundkurv på af de to herre som damen ikke tør undsige
[x]Hanskrist: nul respekt herfra
[x]Hanskrist: tænk ikke at turde sige sin uforbeholdne mening, hvad man har på hjertet, føj, godt det aldrig bliver en problemstilling i mit liv
RoseMarie: Søren Ryge skulle da være mere end velkommen i Mellemrummet ;)
[x]Hanskrist: vi lever sgu da i 2014 og at se hvordan du cementerer de gamle patriarkalske kønsrollemønster for åben skærm er sgu skræmmende
[x]Hanskrist: kvinder har for længst fået stemmeret som deres egen stemme og ytringsret, men du føjer og bøjer dig efter et for længst svunden kønsrolle -mønster overfor to kultur radikale old school gamle mænd
[x]Hanskrist: jeg må sige som min papsøn altid sagde: "ta dig sammen kælling"
[x]Hanskrist: spiller dum, spiller åh så feminin (jeg forstår ingenting af det hele, men jeg vil kurtiseres, ha opmærksomhed for enhver pris)
[x]Hanskrist: men ellers er jeg en dum gås, total hjernedød grundet konfliktskyhed
[x]Hanskrist: vi skriver 2014 og ingen kvinder burde opføre sig så idiotisk gammeldags
[x]Hanskrist: kvinder har vel fået en hjerne som os mænd, til at tænke med, og til at blande sig i politik med, politiske etiske debatter fx, som vi har det kørende her på stedet
[x]Hanskrist: HVORFOR BLANDER DU DIG DOG IKKE ?????
[x]Hanskrist: lider du af menneskefrygt, er du bange for bjørn og simon, deres reaktion på at du ikke er enige med dem, er det det der er galt???
[x]Hanskrist: du har ikke brug for deres opmærksomhed, du har brug for at turde stå frem, for at genvinde din selvrespekt som din moralske integritet igen og dermed blive et helt menneske, som det er nu, er du ikke et helt menneske men amputeret fjols der ikke tør sige
[x]Hanskrist: din mening af ængstelse for repressalier fra de to handyr der har taget dig som gidsel
[x]Hanskrist: moralsk set burde alle mennesker turde handle individuel, dermed ville vi kunne forbedre den sociale trivsel i skolerne, på arbejdspladserne og ellers rundt hvor vi færdes, som her på trosfrihed
[x]Hanskrist: men folk grupperer sig i OS IMOD DEM kliker dannelser, alt for få tør stå selvstændig i moralske spørgsmål og dilemma,, hvis alle her turde stå selvstændig ville vi være fri for den der destruktive OS IMOD DEM (troldene) personforfølgende intimiderende ag
[x]Hanskrist: mennesket er et afskyeligt primitivt dyr i moralsk sammenhæng, hvor det søger ind i grupper når vold, destruktion og forfølgelser af andre skal foregå
[x]Hanskrist: jamen hansimandsi forfølger du da ikke mig, nej, jeg kan bare ikke tåle at se dig spille dum kvinde uden hjerne (tænkning og ytringsmod), der blot angler efter mænds opmærksomhed, det er rædselsfuldt at se anno 2014
[x]Hanskrist: her mangler godt nok noget kvindekamp og frigørelse
[x]Hanskrist: jamen forstår du det ikke hansimandsi, jeg vil ha opmærksomhed, jeg vil smigres, jeg vil kurtiseres, jeg er kvinde, jeg har ingen IQ, tør ikke sige min mening, tør ikke blande mig i politiske etiske spørgsmål
[x]Hanskrist: du bliver behandlet som man behandlede kvinder for over 100 år siden og du ter dig som en kvinde fra 1800 tallet
[x]Hanskrist: poesi poesi poesi men politik og etik, og moralske spørgsmål det overlader vi til mændene
[x]Hanskrist: tænk at du ikke er kommet ud af dette fangenskab, kvindefængsel endnu her anno 2014, det er sgu skræmmende
[x]Hanskrist: vil Ibsen kunne være os til nogen hjælp her ???
[x]Hanskrist: GODT BRØLT Hans-Brøl-Abe
[x]Hanskrist: helt utroligt at man ikke kan mobilisere folk i denne vores debat etiske dagsorden, for fanden dog hvor er I nogle kyllinger, ængstelige for at undsige bjørn og simon, tænk at I ikke engang tør hæve stemmen overfor dem, hvad pokker er det I frygter.
[x]Hanskrist: det har Paulus lært mig, ikke at lide af menneskefrygt, noget Paulus i den grad så ned på
ole bjørn: Tænk, brøleabe, at du stadig ikke har fattet det enkle budskab, at RoseMarie ikke gider dig.
ole bjørn: Det sårer selvfølgelig din forfængelighed, at alle kvinder ikke falder for dine pralerier, og for din badebuksepositur på galleriet. Det er nemlig fordi nutidens kvinder er frigjorte og har andre værdier, som du ikke forstår.
ole bjørn: Jonna må have taget dig af ren medlidenhed og moderfølelse på grund af din barnlig opførsel.
[x]Hanskrist: RoseMarie gider skam faktisk mig (om vi sådan skal udtrykke os) men hun tør ikke, hun er kun et halvt menneske, der er en lang række ting hun gerne vil tale med om, men det tør hun ikke som gidsel af jer, da hun befinder sig i et loyalitets dilemma
[x]Hanskrist: og sådan kujonerer I folk
[x]Hanskrist: jeg ønsker blot at os der ikke personforfølger og intimiderer så groft, at vi skal hæve stemmen imod jeres hærværk, hærgen. Det ville jeg iøvrigt gerne skete overalt, i skolen, på arbejdspladser og ja overalt hvor mennesker mødes
[x]Hanskrist: det er meget simpel, vi er nogen der er trætte af jeres OS IMOD DEM (troldene) personforfølgende intimideringer konstant. Vi beder til og vi spør jer, om I dog ikke vil være med til at stoppe dette vanvid?
[x]Hanskrist: thomas beder mig om ikke at sætte hårdt imod hårdt når jeg bliver angrebet (han vil jeg skal vende det andet kind til), men jeg vil indtil videre ha mig den frihed at når det bliver for meget med jer, så betaler jeg tilbage med samme mønt
[x]Hanskrist: arne har en hel fantastisk måde at takle dig på bamse, han piller dig i stumper og stykker gennem sine analyser og har udstillet dig som kommunikations -forsker
[x]Hanskrist: midt i sorgen glæder vi os over at der falder guldkorn fra fx simone: "Så i stedet for at du bare afleder opmærksomheden fra forklaringer kun du skylder, så lad mig netop for at fastholde dig, henlede din opmærksomhed på Camus, Nizan, Ponty og Sartre;
[x]Hanskrist: hvor Ponty med "Dialektikkens Vildveje" forholder sig til Sartres Væren & Intet, ligesom Sartre gjorde op med Camus efter dennes "Den Fremmede" - som forklares nærmere i bl.a. "Situationer, udvalgte essays". citat simon
[x]Hanskrist: for et ½ år siden påstod manden at han ikke havde studeret Sartre, vi må sørme anerkende hvordan der er blevet kompenseret herfor i den mellem -liggende tid
[x]Hanskrist: det er simpelthen bluff og bullshit, for hvis man kan hvad ovenfor indikerer, ville man også have en forståelse af Heidegger og det ved jeg manden ikke har
[x]Hanskrist: men iøvrigt siger sætningen intet, det kan være skrevet af fra forordet i en bog (måske jeg endda en dag løber over hvor han har skrevet af fra) men hvad det er simone vil sige med sin sætning står hen i det uvisse og vi venter på jævn klar dansk på det
ole bjørn: Det virkeligt morsomme, Hans brøleabe, er, at du overhovedet ikke forstår, hvordan andre opfatter dine udgydelser, så udråb du bare dig selv og Arne til "sejrherrer".
ole bjørn: Jeg kommer også til at grine, når du trods dit praleri af din "høje intelligens" og "store viden om psykologi" så ofte skriver: "Jeg fatter ikke hvorfor..."
ole bjørn: Ved du hvad ordet selvmodsigelse betyder?
[x]Hanskrist: arne stilfærdige måde at pille dig i stumper og stykker og få dig til at gå ud af dit gode skind frivilligt, uden at han overhovedet behøver skyde og skinde dig herefter er fantastisk at være vidner til
[x]Hanskrist: så let kan det gøres
Hanskrist: selv om det er en tragedie, tragisk for trosfrihed, sådan som jeres debatadfærd er, så kan vi jo lige så godt more os, se det komiske i jeres tåbelige adfærd, nu I åbenbart ikke er til sinds at ville debattere på stedet uden grove personforfølgelser ole bjørn: Så længe der er trolde på trosfrihed.dk er personangreb uundgåelige.
[x]Hanskrist: hverken arne og thomas gør det i personangreb og dem kalder du trolde (jeg gør det ej heller som en begyndelse, men skal jeg stå model til din og simons personangreb forholder jeg mig friheden til fra tid til anden at give igen med samme mønt)
[x]Hanskrist: bjørn citat: holdt mig udenfor debatten i flere perioder på op til 11 måneder, men troldenes personangreb mod både andre debattører og mod mig som fraværende fortsatte med uformindsket styrke" citat slut
[x]Hanskrist: du er bare så fyldt med løgn at det ikke er til at holde ud at høre på
[x]Hanskrist: iaften sammen med Jonna og en herlig filosofisk trænet teolog jeg glæder mig til at møde, skal vi til "Søren Ulrik Thomsen - Fornuft og Mysterium Foredrag om forholdet mellem tro og videnskab - Gud og/eller Oplysningen?
[x]Hanskrist: jeg har haft 4 bøger af Newberg i længere tid, og selvfølgelig er hans neurotheology på neuropsykologisk biologisk grundlag lige mig, og det glæder mig hvor ofte han nævner long-distace running og marathon running i forbindelse de ypperste mystiske erfari
[x]Hanskrist: det glæder mig også hvor meget Paul Tillich betyder for ham, men der er også ting der frustrerer mig ved ham og det er at hans metatheology har en bias imod østens religiøse mystik, hvor jeg finder at principielle forhold omkring Kristus mystikken udblir
[x]Hanskrist: men med alderen er jeg blevet mere rund og forsonlig og forstående overfor synspunkter der ikke lige er præcist i øjet, kornet, mine kæpheste og kongstanker
[x]Hanskrist: så jeg sætter bare plusser i margen når jeg er meget enig med ham og minusser eller spørgsmålstegn når jeg er uenig eller finder det kritisk hvad han siger.
ole bjørn: Søren Ulrich Thomsen skriver poesi, så du vil næppe forstå, hvad hans synspunkter er.
[x]Hanskrist: jeg har ikke noget imod poesi, har blot givet en kritik af poesi, poesiens begrænsninger og dets gyldigheds område, og at der er en stor fare ved poesi, da den gør os passive og ved overdreven hang dertil den gør os depressive, humørsvingende sentimental
[x]Hanskrist: alt hvad der har at gøre med det ekstatiske noumenale spontane udelades af betragtning, hvis det ikke er en Hölderlin; en Nietzsche eller en Heidegger når han er bedst
[x]Hanskrist: men jeg vil kunne skelne mellem en feminin og en maskulin form for poesi, og fylder den maskuline godt i billedet, så er poesien måske ikke så dekadent farligt og vi undgår de der humørsvingninger og sentimentaliteten
[x]Hanskrist: den maskuline poesi er rettet imod viljeslivet og det spontane ekstatiske som vores kreative noumenale eksistentialitet
[x]Hanskrist: mindre sanseligt sindbilled -agtigt, fordi det går på vores noumenale transcendentale mystiske erfaringer eller spiritualitet
[x]Hanskrist: men selv om jeg nu her har sagt så mange ord om poesi, så er det ikke min stærke side, ja jeg har faktisk ikke forstand på poesi, det har altid kedet mig, men jeg skriver gerne selv poesi eller lyrik fra tid til anden
[x]Hanskrist: men jeg er kriger og krigeren skal ikke være beskæftiget med poesi
[x]Hanskrist: da det vil svække hans noumenal dionysiske tapperhed og evner for skabende indsats i verden
Hanskrist: men at tro poesi kan dække menneskets religiøse spirituelle behov er totalt ude i hampen, og de teologer og ja ateister der mener dette har ikke fattet en skid af det hele (religion og spiritualitet) [x]Hanskrist: det var i den retning anne var ved at gå, men så fik jeg fat i hende, skrev et meget alvorligt brev til hende da hun var i begyndelsen af sit teologi studium om at hun skulle forlade den teologiske poetiske overflade og fernis, og i stedet gå i dybden med
[x]Hanskrist: teologien og jeg anviste hende en seriøs vej, og vi fik en skøn sparring med hinanden og hun fik 12 taller på 12 taller de sidste år på studiet
[x]Hanskrist: hun var rasende på mig, da jeg tillod mig den frihed at gøre min indflydelse gældende og tale direkte "donner" til hende, hun sad på teologisk læsesal og åbnede min mail, og tænkte hvad fanden bilder den mand sig dog ind
[x]Hanskrist: et år efter beklagede michael, hvor er vores gode gamle anne, der var så god i sin tid, idag kan man ikke kende forskel på hende og hanskrist
[x]Hanskrist: det var måske frækt gjort men at mene teologien kan udgøres af poetiske skønlitterære betragtninger af æstetisk værdi er sgu for dumt, for så har man slet ikke forstået, religionens (spiritualitetens) inderste kerne
[x]Hanskrist: som er at det skal være i stand til at skabe helt nye mennesker, føde og genføde mennesker til et nyt liv
[x]Hanskrist: poesi sylter mennesket i det værende, her findes ingen former for transcendental transformation
[x]Hanskrist: al vores vertikal ekstatisk spontane noumenale skabende frihedsnatur er ladt ude af betragtning, man bliver på samme niveau og indfanges af det sanseligt værende, og det er netop hvad der medfører depression sentimentalitet og humørsvingninger
[x]Hanskrist: i poesien dominerer rummet og det sanseligt nær -værende over tiden, som en vertikal ekstase over vores liv, med fremtiden som det vigtigste
[x]Hanskrist: men igen jeg har ikke ret meget om overhovedet forstand på poesi, så jeg snakker som jeg har forstand til, og ikke som fagmand
ole bjørn: Det ser man tydeligt af det vrøvl du skriver om poesi. Det er nemlig ren spiritualitet og transcendental transformation, og det handler kun sjældent om fremtiden. ole bjørn: "De higer og søger i gamle bøger", præcis som du gør, Hansetrold.
ole bjørn: Eller som Simon måske ville udtrykke det med Frank Jægers ord: "Åh at være en høne,"
ole bjørn: Det digt burde du lære udenad, for det slutter med: "Sådan en stodder er jeg!"
[x]Hanskrist: hvad jeg skrev må kunne misforståes, for jeg siger netop at det ikke handler om fremtiden, poesien altså.
[x]Hanskrist: nu har jeg været til søren ulrik thomsen foredrag, ganske ok, og en spørgelyst blandt publikum bagefter uden lige, og jeg fik da også stillet et spørgsmål til manden, vi var vel 120 personer
[x]Hanskrist: jeg er stort set uenig med ham på alle punkter såvidt kristendom, hans syn på det kristne trosliv (for ca 10 år siden var jeg meget mindre uenig med ham, men de synspunkter han holder fast i, dem gav jeg op for ca 10 år siden)
[x]Hanskrist: præster og teologer kan jeg godt være enige med, men jeg har lagt mærke til at menighederne dem er jeg aldrig enige med, som om menighedernes eller kirkegængernes tro og min er alt for forskellige og jeg fornemmer tydeligt at de ikke bryder sig om det jeg
[x]Hanskrist: står for,,, så hvis jeg en dag skulle holde noget foredrag jeg fornemmer jeg ville blive piftet og hujet ud, som om jeg støder alle de gamle grå der repræsenterer menighederne i vore dage
[x]Hanskrist: men søren ulrik thomsen havde de fleste ca 120 fremmødte stor sympati for, han virker også ret ortodoks Luthersk tænkende
[x]Hanskrist: gang på gang må jeg konstatere at jeg ikke føler mig hjemme blandt den typiske danske kirkegænger. Men ham den filosofiske teolog, præst, jeg skulle møde, var et fantastisk menneske, ham håber jeg at få rigtig meget ud af at være sammen med i fremtiden
Michael: Novra. Søren Ulrik Thomsen og 120 almindelige mennesker. Sagde de også noget af betydning eller var de bare almindelige?
Michael: Tror du han får lige så meget ud af at være sammen med dig, eller er det uden betydning?
Michael: Ja, stakkels Anne. Dig på den ene side og Thomas på den anden. I ødelagde hende fuldstændig.
Michael: Men man kan ikke ødelægge det oprindelige, som jeg håber, at hun har genvundet bed at forlade debatten.
Michael: Ved
[x]Hanskrist: via ihærdig lobbyvirksomhed jungle trommeri er du købt af bjørn, aftalen er at han beskytter dig og udnævner dig til filosof du skal så til gengæld gå ind i den her debat etiske dagsorden ved at se det som et spørgsmål om for eller imod HansKrist
[x]Hanskrist: men den debatetiske dagsorden vi forsøger at få op at køre er at vi dropper de der OS IMOD DEM personforfølgende intimideringer og latterliggørelse ringeagtelse andre debattører pr automatik (en bevidstløs OS IMOD DEM automatik)
[x]Hanskrist: allerede nu har du meldt dig ind i koret af den der OS IMOD DEM personforfølgende intimiderende automatisme detbatadfærd, hvor du blot rakker min person ned som du har lagt op til at thomas også skal ha samme omgang
[x]Hanskrist: prøv at indgå i debat med mig, frem for konstant på 10. år at påstå jeg vrøvler (jamen så vis dette gennem argumenter) og at jeg ikke kender mig selv (men du kender mig) og alt andet nedgørende min person dine indlæg altid flyder over med
Michael: Hvorfor bliver du ved og ved og ved. Fjern dit vrøvl fra chatten. Vi andre er her også. Du er velkommen til at fjerne dine sidste 4 indlæg fra chatten. Tryk venligst på krydset.
[x]Hanskrist: i 10 år har du været travlt beskæftiget med at rakke min person ned, men aldrig endnu på 10. år har du turdet ta debatten med mig, du debatterer aldrig med mig, forholder dig aldrig direkte tekstnært til hvad jeg skriver. Også dine kommentarer i forbindel
[x]Hanskrist: jeg gir dig noget tid michael, og stopper du ikke med dine personangreb, gør jeg det samme overfor dig, begynder at angribe og kun skrive om din person
[x]Hanskrist: det er op til dig selv, om det er den måde vi skal debattere og skrive, du vælger selv, men fortsætter du med dine personangreb vil jeg ta mig den frihed at gøre det samme overfor dig
Hanskrist: en godbid der fortjener opmærksomhed, at blive set, et Bjørn citat: "Det ser man tydeligt af det vrøvl du skriver om poesi. Det er nemlig ren spiritualitet og transcendental transformation". citat slut [x]Hanskrist: """poesi er ren spiritualitet og transcendental transformation""" wauu imponerende, men er det nu også det??? og det stiller os overfor et stort problem, hvorfor spiller poesi en så ringe rolle i forbindelse religion menneskets transcendentale erfaringer
[x]Hanskrist: dets spiritualitet
[x]Hanskrist: hvorfor er poesien syltet i en sindbillede sensualisme det værende og oftest det nær-værende, mens menneskets religiøse transcendens erfaringer, spiritualitet, næsten ikke skænker sindbillede sensualismen det værende og nær -værende nogen opmærksomhed
[x]Hanskrist: hvilket vi også finder hos Platon, og igen hos Kant skal vi væk fra det fænomenale, og i stedet for har vi menneskets spiritualitet og religiøse transcendentale erfaringer i forbindelse vore moralsk etiske praksis
[x]Hanskrist: vores spontane noumenale frie kreative skabende handlingspraksis i verden
ole bjørn: Det sidste, jeg husker om Anne var, at hun opgav at diskutere med Hans brøleabe, da han blev ophidset over, at hun var uenig med ham på flere punkter.
ole bjørn: Men hun kikkede faktisk ind i går, så helt har hun ikke glemt os. Jeg vil gætte på, at hun har det fint med sit præstekald.
[x]Hanskrist: vrøvl, vi har fulgt hinanden hele tiden (sparrede med hinanden hele tiden), og hun er min gode ven som facebook ven den dag idag. Så vi er direkte eller indirekte i kontakt med hinanden hver dag
ole bjørn: Facebook venner er sjældent rigtige venner, og dine påstande om, hvor mange der er begejstrede for dig, har før vist sig ikke at holde stik.
[x]Hanskrist: men hermed har jeg fået svar på at du har nogle tekniske beføjelser som vi andre ikke har, du kan se anonyme (og således ved du når RM, Kræn-p; Anne og andre der foretrækker at være anonyme, er her på trosfrihed
ole bjørn: Du har nøjagtig de samme beføjelser, brøleabe, du er bare for uintelligent til at forstå, hvordan denne debatportal fungerer.
[x]Hanskrist: 'cookies' eller hvad de nu kaldes, de snager i hvordan vi surfer på internettet, og nu spør jeg dig, har du også dette overblik, så er du jo dybt inde i vores privatliv, hvilket jeg ikke ville ha noget imod admin var, men dig af alle, det huer mig ikke
ole bjørn: Det er mere bekymrende at KrænP ikke har fulgt med i mere end tre uger.
[x]Hanskrist: ved I andre hvordan man kan se dem der gerne vil være anonyme? det være sig RM; Kræn-p og andre,, ja jeg gør det ikke, men I må da gerne fortælle mig det
[x]Hanskrist: det forstår jeg godt, sådan som det hele er endt i en OS IMOD DEM (troldene) personforfølgende agenda
ole bjørn: Det er da sjovere at følge din paranoia.
ole bjørn: Vi lever i et overvågningssamfund. Det troede jeg, at du var klar over, men det er nok fordi du selv lever i en fantasiverden, at du ikke har opdaget det.
ole bjørn: Så husk at kikke dig over skulderen, næste gang du er ude at løbe.
[x] Hanskrist: takket være din OS IMOD DEM (troldene) personforfølgende automatisme agenda, skal jeg jo uanset hvad blot beklikkes, angribes personligt og belyves konstant, så uanset hvad jeg siger om det ene som det andet, anne fx eller andet, så angribes jeg [x] Hanskrist: det gør det hele lidt trivielt, og det bliver ikke bedre af at ustabile michael der ikke aner hvad han selv mener om noget som helst, men skifter som vinden blæser, nu også melder sig i den der OS IMOD DEM personforfølgende automatisme adfærd [x] Hanskrist: en godbid findes i skralderen, papirkurven
Hanskrist: arne kan du også se når registreret bruger som RM og Kræn-p, som anonyme som thomas og anne (mener begge er uregistreret), hvornår de frekventerer trosfrihed debatportalen??? [x] Hanskrist: arne kan du også se når registreret bruger som RM og Kræn-p (der har valgt at være usynlige), som anonyme som thomas og anne (mener begge er uregistreret), hvornår de frekventerer trosfrihed debatportalen??? [x] Hanskrist: det undrer mig at bjørn kan se dette, men han siger vi alle kan som han, blot vi viste hvordan trosfrihed debatportalen fungerer [x] Hanskrist: er spændt på svaret, som bjørn jo kunne ha givet mig for år tilbage, men han nægter at svare på disse mine spørgsmål som jeg mener har almen interesse,,, for hvad er ideen med gerne at ville være usynlig som bruger, og man dog kan ses af alle,, og hvad er [x] Hanskrist: ideen med at være helt anonym (ikke bare usynlig registreret) og man endda kan ses og identificeres af alle,,, det undrer mig at bjørn kan fange anonyme der ikke engang er registreret,, og det undrer mig endnu mere at han påstår det kan vi alle, [x] Hanskrist: et og andet sted er jeg både forundret og tæt på at blive lidt forarget. Det forekommer mig at vi brugere lever i uvidenhed visse forhold
|
|
|
|
#17427 - 15/05/2014 01:54
|
veteran
|
|
|
[x]Hanskrist: jeg løber en tur over i skoven, til ulvene
Michael: Jep. Tag og bliv ædt.
RoseMarie: :))))))))))))))))))) )))))) ... jeg har læst en meget lille bid af den skudsalve, der blev fyret af længere oppe i chatten. Jeg ta'r det ikke ind i systemet, gider ikke engang læse det
RoseMarie:
[x]Hanskrist: det er heller ikke noget til systemet, det er din samvittighed du skal gøre op med,, men du tror bare du kan fortrænge,, ingen mennesker kan fortrænge moralske spørgsmål, samvittigheds spørgsmål, så uroen og anfægtelsen kommer fra din egen samvittighed,
[x]Hanskrist: ingen mennesker kan flygte med succes fra sin egen samvittigheds stemme
[x]Hanskrist: du ved udmærket hvad der foregår og hvordan tingene vender, men du tør bare ikke stå ved dig selv
[x]Hanskrist: det kan godt være det er ubehageligt, men det er endnu mere ubehageligt ikke at handle, det vil du aldrig nogensinde kunne komme over,
[x]Hanskrist: tænk anno 2014 ikke at turde ytre sig frit, men at være domineret
[x]Hanskrist: det er yderst pinligt at se på, hvordan et menneske sælger ud af sig selv, lader sig købe, og af hensyns -betændelse og masochistisk føjelighed og underdanighed ikke tør stå ved sig selv og sige fra overfor fx den OS IMOD DEM (troldene) højlydte italesatt
[x]Hanskrist: progrom agenda dagsorden af personforfølgende intimideringer, belyvninger og beklikkelse visse debattører konstant i 24 timer, som fx arne og thomas (og ja guderne skal da vide at også jeg synes det er træls som det rammer mig)
[x]Hanskrist: med de udtalelser du er kommet med de sidste par dage, har du klart tilkendegivet at du støtter bjørns ide om den der OS IMOD DEM (troldene (arne og thomas fx) der må personforfølges intimideres og belyves og beklikkes døgnet rundt fordi de ødelægger tro
[x]Hanskrist: trosfrihed debatten. Rystende for mig at se du bakker op herom,,, det er noget så ødelæggende for trosfrihed, denne vanvittige OS IMOD DEM (troldene) ide,, som er en mands værk og troldene udnævnes helt tilfældigt som værende dem den ene mand ikke bryder
[x]Hanskrist: sig om
[x]Hanskrist: jeg er dybt dybt rystet over at du ikke med en eneste tilkendegivelse har sagt fra overfor den der OS IMOD DEM (troldene) italesatte progrom erklæring
Hanskrist: den der OS IMOD DEM højt italesatte progrom erklæring om at visse debattører pr automatisme skal og bør forfølges og intimideres, beklikkes og belyves, fordi de (arne og thomas og hanskrist) ødelægger trosfrihed debatten, er en tabersag, der en dag før el [x]Hanskrist: eller siden vil være overvundet, og den dag glemmer vi selvfølgelig ikke hvem der stillede sig på den forkerte side, der skal dæleme en god samvittighed og nogle vilde forsvars -mekanismer til at retfærdiggøre hvorfor man handlede som man gjorde
[x]Hanskrist: sålænge jeg lever nægter jeg at bøje mig for især en mands vanvittige og fuldstændige vilkårlige måde at dominere trosfrihed på og erklære ud fra sine egen almægtige subjektive følelser, hvem der er trolde og hvem ikke, hvem man pr automatik må og skal pe
[x]Hanskrist: personforfølge, intimidere, beklikke og belyve,, fordi de jo ud fra denne ene mands synspunkt ødelægger trosfrihed
[x]Hanskrist: og NEJ, hverken, arne eller thomas eller hanskrist ødelægger trosfrihed, enhver kan selv surfe rundt i indlæggene og hurtig konstatere at dette er en syg mands værk, ide
Michael: Du må jo være komplet idiot, mand. Kan du ikke se at det er dig, som bliver ved og bliver ved og bliver ved? Michael: Hold nu kæft og skriv om noget andet.
[x]Hanskrist: du mener at du er stoppet og ole bjørn er stoppet og simon er stoppet, det glæder mig, det ville for mig være noget af det skønneste om dette var tilfældet
[x]Hanskrist: hvis dette er tilfældet, er min mission jo lykkedes
[x]Hanskrist: dig med dit NU, vi kunne jo sætte en streg i sandet, nu her kl 01:03 den 12 maj
Hanskrist: dig med dit NU, vi kunne jo sætte en streg i sandet, nu her kl 01:03 den 12 maj Simon: Mich: hans hovedinteresse består jo i at hælde sig selv udover andre mennesker, og den type menneske må man leve med, også på debatter, evt. ignorere dem ;)
Simon: Mich: mange af os der skriver dag- eller oplevlsesbog, af en eller anden art, synes hovedsaglig at det er en praksis der ikke er interessant for andre. Hønsemand derimod, har en underlig forestilling om at han som fænomen er interessant for medmennesker,
Simon: hvilket fremgår af samtlige meninger og idlæg.
Simon: Sådanne vrangforestillinger kan man se i mange blogs, som egentlig er et bedre sted at "servicere" andre mennesker med selvinteressen, men det ville ikke gi' hønsemand det kick som lidt selvtilfredse trosonani her på chatten gir.
Simon: Man kan skille troende udfra hinanden i to grupper: dem der har noget interessant at tiføre verden, og dem der ikke har det, og selv godt ved det. ;)
Simon: Og så har vi dem, der sidder og piver lidt over mangel på det ene og det andet, og som bare gerne vil ses/høres, uanset prisen. Ak ja..
[x]Hanskrist:
[x]Hanskrist: jeg bliver trist til mode hver dag over at skulle møde dette
[x]Hanskrist: jeg glæder mig til at se og høre dig igen michael, hvordan du vil stille dig
[x]Hanskrist: og ja jeg ser da også gerne at du blander dig RM (da du har kommunikeret godt med arne, hanskrist (undertegnede) simon og bjørn mfl, gennem tiderne, kan du ligesom ikke være helt neutral, du må have en mening også
Michael: Jeg synes at RM klart har tilkendegivet sin holdning. Hun giderikke deltage i alt det bøvl og det synes jeg, at vi skal respektere. Jeg er sikker på, at hun godt vil deltage når tonen er blevet en anden.
Michael: Jeg skal nok svare i din tråd lidt senere men lige nu har jeg vigtige ting, at tage mig til idet hønsegården er i vildt oprør.
Michael: Jeg tror, at Yrsa har lagt endnu et æg med to blommer. I hvet fald farer hun omkring og foruroliger alle de andre høns og Carlos med.
Michael: Jeg kan godt verificere, at hun faktisk skriger: "gok, gok, æg, gok gok æg"
Michael: Min bror har fanget det på sin iPhone. Synd at man kun kan uploade billeder i galleriet og ikke videoklip.
[x]Hanskrist: ja men kom endelig med flere billeder fra landlivet, hønsene fx og vin-planterne måske
[x]Hanskrist: vores debat aktiviteter er vigtige, men du har ret i at der heldigvis er vigtigere ting eller andre ting der også kræver vores tid, vores hengivelse aktive indsats og dedikation
[x]Hanskrist: det er vigtig at kunne forlade sig selv, blive sig selv løs og fri i en hengivelse eller dedikeret engagement noget der ligger ud over os selv, trancenderer os selv,
[x]Hanskrist: det må ikke være sådan at vi ikke kan løsrive os fra amygdala primær procestænkning der ødelægger hippocampus (vores overblik, koncentration og hukommelse), denne løsrivelse eller spillover transcendens (el turn off på amygdala) er så vigtig
ole bjørn: Stop nu med dine indholdsløse tirader. De afslører kun, at du reelt ikke aner noget om hjerneforskning, som er en seriøs videnskab. [x]Hanskrist: personangreb igen, ignoreret
ole bjørn: Hjerneforskning handler overhovedet ikke om tankeforestillinger, men om hvilke områder af hjernen der arbejder ved specifikke sanseimpulser.
[x]Hanskrist: her må godt grines
ole bjørn: Det er ikke et personangreb. Det er en korrektion af det vrøvl, du skriver.
ole bjørn: Kan du henvise til en videnskabelig artikel, hvor dit vrøvlede postulat om "amygdala primær procestænkning der ødelægger hippocampus" er underbygget?
ole bjørn: Her må der i hvert fald godt grines.
[x]Hanskrist: ja grin du bare,, og du afslører at du rent faktisk ikke ved ret meget om neurobiologi. Men nu er det farvel og tak fra din snakkesalighed og lyst til personangreb, det er trættende og destruktivt
[x]Hanskrist: en af mine tidligere underviser på medicinstudiet, Kjeld Fredens, (der satte mig på sporet af hjerneforskning i midt firserne) har sammen med Poul Videbech skrevet en pædagogisk klar fremstilling af forholdet, som alle kan forstå
[x]Hanskrist: men det er fuldstændig alment kendt og tilhører hjerne videnskabens a b c, som alle der blot lidt har studeret i mange år har været fuldt fortrolig med
ole bjørn: Du kan altså ikke henvise til en eneste videnskabelig artikel, der underbygger dit besynderlige postulat? Det var nu heller ikke ventet, PlatHans, for du forsøger jo hele tiden at slå plat på videnskaben. ole bjørn: KU's Institut for Neurovidenskab beskriver deres forskning således. "Instituttets forskning spænder fra molekylær farmakologi og cellulære studier af nervevæv til studiet af nervesystemets højere funktioner og sygdomme."
ole bjørn: Det samme gør landets øvrige universiteter. Ikke et ord om tænkningens indhold. Så hvem er det, der ikke aner noget om neurobiologi.
ole bjørn: Du er jo blot en plattenslager, der forsøger at bilde folk ind, at du ved noget om videnskab, uden at have taget en uddannelse.
ole bjørn: Som seriøs videnskabelig videnformidler er jeg forpligtet til at afsløre dit plattenslageri, så folk ikke får et fortegnet billede af, hvad videnskab handler om.
ole bjørn: Men du hjælper skam godt til selv, med dine vanvittige postulater fyldt med fagudtryk uden logisk sammenhæng.
[x]Hanskrist: må tilstå jeg morer mig, der er sørme forskel på få minutters googlen og så mange års studier
[x]Hanskrist: gad vide hvad "nervesystemets højere funktioner" kunne spænde over? man kan nu engang ikke via få minutters googlen danne sig et overblik og en solid forståelse af den ny videnskab om hjernen
[x]Hanskrist: det er mange mange år siden man har kunne studere hjernen mens forsøgspersoner løser forskellige opgaver under forskellig stress påvirkning fx
[x]Hanskrist: mange mange år siden man har kunnet studere hvad der sker når amygdala stress kredsløb kupper og overmander hippocampus og dermed forbindelserne til en mere solid neocortical integration i forbindelse opgaveløsning
ole bjørn: Ikke al den udenomssnak, PlatHans. Lad os nu få en henvisning til en videnskabelig artikel, som giver dig ret.
ole bjørn: Har du virkelig kun googlet i få minutter?
[x]Hanskrist: fandens også,, lige som redigeringstiden er udløbet opdager jeg en af mine mange stavefejl, hvor jeg skriver noumonal, men der skulle stå: "Men moralen er en theonom (eller noumenal) autonomi" men som sagt jeg skrev noumonal i parentesen der, beklager,
[x]Hanskrist: da dette begreb netop har været så debatteret, da det ikke må forvirres med nouminøs, et begreb der iøvrigt også indgår i mit indlæg
[x]Hanskrist: michael har du ønsket mig tillykke med AaB,, var hos min svigermor og svigerfar i søndags da det skete, de bor i Aalborg
[x]Hanskrist: Barcelona skal møde Atletico madrid i den sidste kamp i premiere division, og hvis Barce vinder bliver de spanske mestrer (Real Madrids rolle i den sammenhæng er udspillet),, en uafgjort som en sejr til Atletico Madrid gir dem sejren,,, hvor spændende en
[x]Hanskrist: afslutning venter os ikke om det spanske mesterskab
ole bjørn: Jeg ser, at du har tid til at skrive et længere pralende indlæg, hvor du igen roser dig af kendskab til hjerneforskning.
ole bjørn: Men du har åbenbart ikke et minut til overs til at finde en videnskabelig artikel, som kan underbygge din besynderlige påstand om amygdala og hippocampus. ole bjørn: Jeg fandt ellers på mindre end et minut flere hundrede artikler om amygdalas funktion, som giver mig ret.
ole bjørn: Hvis du fortsat undrer dig over, hvad "nervesystemets højere funktioner" spænder over, så refererer det til CNS, eller på almindeligt dansk: Hjerneforskning.
ole bjørn: Kan du selv se komikken? En "studerende i hjerneforskning" som end ikke ved, hvad studiet går ud på.
ole bjørn: Du kan måske narre lægfolk med at slynge om dig med fagudtryk uden sammenhæng, men du er totalt til grin for fagfolk.
[x]Hanskrist: ren sort snak, som jeg ikke kan forholde mig til, og jeg henviste til Kjeld Fredens og Poul Videbech. Men igen jeg kan ikke reagere på at du taler sort som ovenfor i din chat
ole bjørn: Det eneste "sorte snak" er dit postulat om "amygdala primær procestænkning der ødelægger hippocampus", så det er klart, at du ikke kan underbygge det med en eneste videnskabelig artikel om CNS.
ole bjørn: Forvent ikke at se nogen videnskabelig dokumentation fra Hansetrolden om nogen af hans postulater. De findes nemlig ikke.
Simon: Han hælder sig udover dig Ole, det dejer sig kun om opmærksomhed - at den er negativ betyder intet, han lapper alt i sig ;)
ole bjørn: Jeg kan jo ikke overbevise Hansetrolden om, at han bør tage sig en lang pause. I mangel af bedre, kan jeg da i hvert fald give ham negativ opmærksomhed, så folk holder op med at tage ham alvorligt.
[x]Hanskrist: skal jeg nævne for 3. gang i træk hvor du kan finde videnskabelig dokumentation??? læser du overhovedet ikke hvad jeg skriver når jeg henviser til hvor du kan finde hvad du efterlyser
[x]Hanskrist: og nej, det er bjørn der hælder sig udover mig, og den opmærksomhed (negativ såvel) kunne jeg leve uden, og har rent faktisk frabedt mig nu i årevis
[x]Hanskrist: "Jeg fandt ellers på mindre end et minut flere hundrede artikler om amygdalas funktion, som giver mig ret" citat bjørn,, jamen mand, du har intet påstået om amygdala, så hvordan skulle du kunne få ret og ret i hvad? det er sort snak du gør i
[x]Hanskrist: en af mine facebook venner har mange sjove oneliners og den idag lyder: "Skulle det være noget særligt at Jesus gik på vandet en enkelt gang, når radioværter går i luften hver dag?"
[x]Hanskrist: en anden kommenterer og siger: "kors i skuret, måske for banalt ;) " min facebook ven svarer: "han endte sine dage med at hænge ud med vennerne" den anden svarer: "Han hang med vennerne, men stod op for sine meninger".
ole bjørn: Ret i at din påstand er forkert. Den er faktisk det rene volapyk. At du nævner et par navne er ikke henvisning til nogen artikel. Havde du tænkt dig, at jeg skulle gennemgå samtlige artikler, de har skrevet, for at finde det.
ole bjørn: Du fatter ganske enkelt ikke hvordan forskning fungerer. En artikels værdi måles i hvor mange gange den citeres. Du er en videnskabelig plattenslager, Hans brøleabe.
[x]Hanskrist: så siger vi det bjørn. Jeg HansKrist sværger at jeg altid har troet og nu tror og ved Guds hjælp i fremtiden vil tro på det, der doceres af den Hellige Katolske Videnskab Ole Bjørn.
[x]Hanskrist: Jeg ønsker derfor, at fjerne denne voldsomme mistanke, som er rejst mod mig fra Deres eminencers og andre gode kristnes hjerter, hvorfor jeg af hele mit ærlige hjerte afsværger, forbander og afskyr de urigtige og kætterske udtalelser jeg er kommet med,
ole bjørn: Tag dig nu bare en længere pause fra debatten. Så skal vi andre nok gøre den seriøs igen.
[x]Hanskrist: (men amygdala kan nu sætte hippocampus på overarbejde, så den skrumper og amygdala vokser og ja det påvirker vore tanker)
ole bjørn: Og hvor kan vi få det bekræftet, PlatHans?
ole bjørn: Det ser nemlig ud til, at hjerneforskerne på KU og Ålborg Universitet og på alle andre universiteter verden over er vildt uenige med dig.
[x]Hanskrist: du har alt for meget kørende rundt i dit hovede bjørn som du har svært ved at bevare overblikket over, så en ny information (der ovenikøbet strider imod hvad du hidtil har troet) vil blot sætte din hippocampus endnu mere på overarbejde, og jeg tør slet ik
[x]Hanskrist: ikke tænke på konsekvenserne
[x]Hanskrist: nej ingen hjerneforskere er uenige om det jeg nævner mht amygdala og hippocampus og stress
ole bjørn: Du skal ikke være urolig for mig, Hans skrumpehjerne, for jeg stoler lidt mere på hjerneforskningen end på dig.
[x]Hanskrist: korrekt michael,, jeg kunne ha levet med om det var FCM der var blevet danske mestrer (især for at glæde min gamle mor, der er FCM fan) men jeg kan også nyde rigtig meget at det blev AaB. Forfærdeligt for FCM hvis FCK snupper andenpladsen og mulighed for
[x]Hanskrist: Champions League kvalifikation. Dette sker hvis FCK vinder på søndag og FCM taber til Sønderjyske.
[x]Hanskrist: alle pigerne var vilde med Fritz Nielsen (jeg går stærkt ud fra at Franz Nielsen er søn af den legendariske Fritz Nielsen, som jeg har set flere gange på isen i Herning som ung)
[x]Hanskrist: det glæder mig at høre du har fået viaplay, kan du så også se Formel 1 på den fede måde, hvor du selv vælger fra hvilket perspektiv og kamera du ønsker at se løbet
[x]Hanskrist: har lige fortalt jonna iaften at AaB taber mod FCK i pokalfinalen torsdag, da de meget uprofessionelt fejrede det danske mesterskab her i søndags ved at give los for alt for mange følelser, acting out, jeg tror ikke at de kan samle sig igen og mobilisere
Simon: ingen tror alligevel heller på historien om at nogen kvinde ka' holde sårn dampbarn som dig ud hønsemand, så badeanden må m.a.o. ved egen evne til eksistens arrivere på debatten - heller ikke dine guder har nogen mening her ;))
Simon: Et ord som akrisi, ville derimod give lidt mening, i forbindelse man alle dine små julelege og historier ;)
Simon: Ole: tænk nu hvis de i stedet får dårlig samvittighed over ikke at kunne hjælpe den lille, dermed er du m.a.o. skyld i dén - a hvaba?! ;))
Simon: Ole: du må jo tænke på, at vi trods alt omgåes et par overordentlig følsomme planter, her på debat/chatten, at sådan en afmægtighed ku' være en voldsom byrde at bære; tænk fx. på Arne, der pludselig får en voldsom trang til at udvise lidt intuitiv
Simon: kærlighed fra en guddommelig bestemmelse - manden ville jo være på spanden, og det er alt sammen din skyld...ka' du mærke det Ole? Se, så er det godt at ha en mana, til beskyttelse, ville en jødisk ven med det vuns påpege! ;)
ole bjørn: Tværtimod, Simon, så synes de mærkelige planter at være totalt ufølsomme for både argumenter, virkelighed og debatetik.
[x]Hanskrist: takker for opmærksomheden ,, må indrømme at jeg tar den for givet, og omgås jeres opmærksomhed lidt sløset, ja meget sløset, ja jeg tar ikke noget af den til mig mere (det blev to debattører der diskvalificerede sig selv i forhold til mig)
[x]Hanskrist: jeg har sat en ny kurs og nye standarder og I vil kun komme i betragtning om I gør jer fortjent dertil. Og dermed tak for de ca 10 år vi har haft sammen, og alt vel i fremtiden for jer to, simon og bjørn.
[x]Hanskrist: jeg er spændt på hvornår det for andre bliver for meget konstant at skulle se på at et par debattører konstant personforfølger andre. Jeg vover den påstand at det kunne gå hen og blive for meget for en og anden debattør konstant at skulle finde dette
ole bjørn: Det er typisk for din selvovervurdering, Hans skrumpehjerne, at du kun fokuserer på, om andre "kan gøre sig fortjent til dig" og ikke "om du kan gøre dig fortjent til at blive respekteret af andre". Det er jo der, hunden ligger begravet.
[x]Hanskrist: træt træt træt af det, det gør mig trist og bedrøvelig lige når jeg står overfor det igen igen igen, dagligt fra morgen til aften, hvor er det dog trist at være vidner til
ole bjørn: Trist for dig, men for nogle af os er din selvovervurdering ren underholdning.
[x]Hanskrist: praktisk oplysning, mit farvel til jer to, er alvorlig ment og jeg har set at du reagerer på mig her nu på chatten, men jeg har ikke læst det, og har ikke tænkt mig at forholde mig til dig eller simon igen før jeg ser I har ændret debat adfærd (slut)
ole bjørn: P.S. Jeg har iøvrigt fundet årsagen til din misforståelse af hjerneforskningen, når du nu ikke selv kunne.
ole bjørn: Det vil jeg bringe et indlæg om senere. Oplysningen er til alle andre end brøleaben, som jo ikke læser dette, og derfor ikke kan tage anstød af det eller kommentere det.
[x]Hanskrist: til Michael, til RM, til Treram; til Zenia; til Thomas; til Arne. jeg har med dags dato droppet mit engagement med at få bjørn og simon i tale med hensyn til en bedre debatadfærd hvor personforfølgende intimideringer skulle ophøre. Jeg takker for støtten
[x]Hanskrist: de af jer der havde mod hertil, at undsige simon og bjørn. Nu vil jeg vende tilbage til at blive selv den forandring i verden jeg ønsker at se. Beslutningen herom blev taget i forbindelse en chat med michael forleden aften og jeg har holdt ved den lige si
et menneske der vil undersøge noget, studere og forske, skal gøre dette før hippocampus er på lille ært størrelse, for da er det allerede for sent,
ole bjørn: Desværre er det så ikke den forandring af verden, som de fleste ønsker at se. Michael: Fed video, ikke. Minder lidt om Kristman når han går i krig for kristendommen.
[x]Hanskrist: ha ha griiiiner (uanset hvem Kristman så end måtte være)
[x]Hanskrist: go dag Michael, skoven kalder på mig
[x]Hanskrist: jeg kan godt se en vis ole bjørn nok spammer mine indlæg, men da jeg ikke mere læser ham, må det være jer andre, det være michael, arne eller thomas der gør mig opmærksom på om han er i seriøs debat med mig, for jeg opdager det ikke,
[x]Hanskrist: ja så hvis der er noget i denne ole bjørns indlæg jeg skal reagere på, så regner jeg med en påmindelse fra michael, arne eller thomas og eventuelle andre,
[x]Hanskrist: er du ikke bare lidt nysgerrig HansKrist efter at læse hvad han skriver ham ole bjørn? nej!!! ikke det der ligner, det er den største frihed jeg har givet mig selv, I andre kan jo prøve noget lignende, det er en gave at give sig selv, at være fri og ude
[x]Hanskrist: af alle personforfølgende intimideringer (selv om de nok stadig kører, så har jeg ignoreret og gjort mig total fri af dem)
[x]Hanskrist: et og andet sted er det jo sandt at det man ikke ser har man ikke ondt af
[x]Hanskrist: gør det ikke ondt at se at alle dine indlæg nok bliver spammet af manden? ja jo lidt irriterende måske nok (men jeg aner jo ikke hvad der står) så det må I andre slås med, men gad vide om I ikke også springer over hans spam indlæg
[x]Hanskrist: sådan har jeg selv gjort i årevis med simon når han spammer arne's indlæg. Og ja det er ikke bare ole bjørn jeg har droppet overhovedet at læse, også simon bliver ignoreret.
[x]Hanskrist: hvordan kan du gøre det så pludseligt, jo grundet en samtale med michael her på chatten for 2 aftner, nætter siden, der på klokkeslet satte jeg en streg i sandet og siden har jeg oplevet en ubeskrivelig frihed og lettelse, så selv jonna spør og siger:
[x]Hanskrist: hva er der sket, du virker så glad og du ser så godt ud, dine øjne stråler, er du blevet forelsket (det spør hun altid drillende om)
ole bjørn: "Jeg chatter med mig selv, chatter med mig selv, taler til mit pralende jeg." Frit efter Hans brøleabes tankeverden.
[x]Hanskrist: jeg ville ønske for alle andre at de skulle opleve denne ubeskrivelige frihed og lykke, som jo nok er kommet af at jeg opgav kampen for at få de to i tale om en bedre debat etisk adfærd, og i stedet valgte selv at blive den forandring jeg ønskede at se
ole bjørn: Desværre ikke en forandring til det bedre.
Hanskrist: når hippocampus er blevet på størrelse med en lille ært, da er amygdala vokset manden over hovedet i noget der ligner alvorlig stress med demens symptomer (hippocampus navnet hentyder til formen, næppe formen på en lille ært hos normale mennesker) [x]Hanskrist: det er vigtig at forstå at hippocampus kan vokse igen fra lille ært størrelse til normal størrelse hippocampus igen, fx igennem mindfulness, men at personforfølge og intimidere andre mennesker 24 timer i døgnet er nok ikke lige en mindfullness eller
[x]Hanskrist: særlig CHRIST-fullness
[x]Hanskrist: hvilken theory of mind findes hos alvorlige amygdala relaterede stressede mennesker, jo de har trolde i hjertet og på hjernens hvælv, skaber vanvittige sindbilleder i hovedet af deres medmennesker
[x]Hanskrist: da de ikke magter at holde dommedag over disse trolde, skyldende at primærproces tænkning overmander enhver tale om dommedag over disse trolde, altså enhver reflektion og sekundær proces tænkning, da projiceres disse trolde ud i verden på andre mennesker
|
|
|
|
#17584 - 27/05/2014 14:13
|
veteran
|
|
|
[x]Hanskrist: det er karakter og vilje der besejrer at være i Nu'et og i poesien, i det sindbillede -lige sanselige
[x]Hanskrist: det er ekstatisk fornuft der besejrer blot fornuften alene, som er impotent og ikke formår at nå langt,,, fornuften alene er uden transcendens uden oppefra og ned noumenal ekstatisk spontanitet og frihed/Ånd
[x]Hanskrist: gejst, kampgejst, det er at have hjertet med i hovedlivet, som giver den fulde nødvendige ekstatiske begejstring og entusiasme, der skal til for at vi formår at transcendere os selv, overgå os selv
[x]Hanskrist: nå helt seriøst en af de absolut bedste pokalfinaler nogensinde,, fodbold af høj høj kvalitet,, AaB ligner et spændende hold i Champions League,, nå jeg skal over til mine facebook venner,, mange er der FCK fans,, og de hænger nok lidt med hovedet
[x]Hanskrist: Vi pelser ulve og i ny og næ en løve;; Vi kørte FCK på røv og albuer ud af Parken
Michael: Det er nok bedst at jeg skylder dig dem. Måske beløbet kan vokse sig større.
Michael: Og jeg har rigelig råd. Havde sat 125 kroner på AaB og fik 390 kroner tilbage.
Michael: Tillykke HansKrist, du har ret. AaB er i øjeblikket Danmarks bedste hold.
Michael: Lad os håbe, at de ikke begår den samme fejl, som Nordsjælland gjorde. At sælge deres bedste spillere.
treram: Og her skinner solen for fuld power, og jordbärplanterne står i fuld flor, fik sat tovvärk rundt om hele haven og det reddede jordbärerne,men det var for sent for tulipanerne, de var blevet til rådyrföde. Så nu ville jeg godt löbe en tur i skoven, löbe
treram: op til mit udsigtspunkt, hvor jeg kan se det halve af Skåne fra, men det går ikke längere desvärre, jeg har en rygskade der begränser mine sportslige udfoldelser mere og mere, men med stok går det da lidt bedre dog ikke i löb og skoven er skön lysegrön
treram: og frisk. Og hansekristus bröler videre så alle dyrene på hans vej gennem skoven löber skräkslagne bort. Og stakkels Johna har nok stukket et par hörevärn i örene..
Michael: Jep. Danmark - Tjekkiet 4 - 3. Der var NHL til forskel.
Simon: Treram: jah, han gentager samme ævl om også tre år, sådan er det ;) Sgu' da trist med rygskade, nu det er så godt vejr - skide være med løberiet, bare du kan gå og ikke plages af smerter, det er jo det vigtigste. Været et pragtfuldt vejr idag, mer af det
Simon: og gerne med jordbær og champus på bordet, se, dét er en skøn forening. Lad os håbe det varer ved en tid, så man kan få badet og få lidt sol på sin blege krop...;)
Simon: Nyd weekenden Treram, og god bedring med "ormen" deromme..;)
[x]Hanskrist: mich for fanden da, jeg sad med svigerfar og Tjekkiet førte 3 - 1 over danmark og der var få minutter tilbage af kampen og vi valgte at gå over til Barcelona - Atletico Madrid kampen, optakt til denne kamp, senere læser vi på tekst-tv: ishokey sensation
[x]Hanskrist: jeg tænkte straks på dig og hvilket fantastisk drama du havde været vidner til og var blevet revet med af som i alle vores transcendens erfaringer, hvor vi forrykkes og gribes, overvældes, uden at miste os selv
[x]Hanskrist: ingen mennesker kan leve uden disse ekstatiske medrivende begejstrings forhold. Vi kender og har måttet sande dette i forbindelse depression og demens, hvor mennesker ikke længere råder over disse humør forhold
[x]Hanskrist: og ja om noget det har at gøre med hjernen vores, dens tilstand og dens funktionsduelighed
[x]Hanskrist: selv om begejstring i forbindelse sport fx er noget af det sidste der forsvinder i forbindelse demens, så forsvinder det dog til sidst, hvor man ikke kan glæde sig længere så forventnings fyldt spændt, som man gjorde da man endnu var åndsfrisk
Michael: ja, men i dag tabte de 2-6 til Frankrig.
Michael:
[x]Hanskrist: landskamp på torsdag med måske 18 år gamle Pierre Emil Højbjerg (er det stavet korrekt) der spillede en stor kamp i den tyske pokalfinale,, var det noget mich, og ja på lørdag Atletico Madrid imod Real Madrid i Champions League finalen i Lissabon
[x]Hanskrist: hold da kæft det er fedt at være fodboldtosset -gal, her i dette forår som sommer 2014,, nu snart VM og så kval kampe for AaB og FCK til Champions League gruppespillet, uff jeg glæder mig som et lille barn
[x]Hanskrist: nu vi har rundet demens, så har jeg lært om noget af Bertrand Russell at evnen til at engagere sig og lade sig rive med, en medrivende begejstring, var så vigtig for vores mental hygiejne jo ældre vi bliver, 'hellere være sammen med sådanne mennesker' B.R
[x]Hanskrist: det er denne bitterhed der klynger sig til alderen vi må sætte ind overfor med fuld forsæt hver eneste dag påstod Russell, og han opfordrede os til at finde en fejlindstilling hos os selv hver eneste dag, for der var nok at ta af, og dermed ville vi kunne
[x]Hanskrist: få en lykkelig frem for bitter alderdom
[x]Hanskrist: Russell anerkender psykoanalysen, men korrigerer eller påpeger at vi skal huske at det ikke kun skal være underbevidstheden eller det ubevidste der skal tale til os, men at vi sørme ikke må glemme at lade bevidstheden vores tale til underbevidstheden, ubv
[x]Hanskrist: noget Jung om noget måtte sande igennem fx egne og patienters erfaringer, hvorfor han fik stor stor respekt for de ubevidste kræfter og psykiske determinanter og deres evne til at ødelægge et menneske, gennem at lægge beslag på det og dets dømmekraft
[x]Hanskrist: disse bemærkninger for at påpege den røde tråd der går gennem alt vi har drøftet og talt med hinanden om gennem årene
[x]Hanskrist: A Schweitzer påpegede hvor vigtigt det var at et menneske dannede sig sin egen selvstændige verdens eller virkeligheds -billede, dette kan være svært i en kultur hvor sandheden kun opfattes i henhold til korrespondens princippet og ikke også i henhold til
[x]Hanskrist: koherænsprincippet
[x]Hanskrist: det er min hypotese at hippocampus spiller en central rolle i forbindelse koherænsprincippet og den nødvendige hukommelse og sammenhæng der er påkrævet i den forbindelse, også i forbindelse et samlet verden eller virkeligheds -billede, udsyn som dannelse,
[x]Hanskrist: og ja jeg mener at Bergson's varen knytter an hertil, og ja dette stemmer nøje med at hippocampus degenererer under stress hvor et menneske ikke formår at huske fra næse til mund som det ikke kan finde rundt i tiden sin, eksistentiel tid
[x]Hanskrist: derfor er filosofi at kunne filosofere (danne sig sit eget verdens el virkeligheds -billede, udsyn) så vigtig. Ja der er ingen grund til at se ned på filosofi ej heller lommefilosofi, hvor alt begynder, men gerne skulle udvikle sig ud over dette stadie,
[x]Hanskrist: mich ville det være muligt med flere billeder fra dit landliv?
[x]Hanskrist: Breaking News. Qvortrup bryder tavsheden: "Da Lars Løkke jo sjældent bruger sit eget hævekort har vi haft svært ved at følge ham"
[x]Hanskrist: husker hvordan Kræn-p fra tid til anden kommenterede hvad jeg skrev med ordene ca som følger: "intet mindre end et brandsat godt indlæg du der har begået HansKrist" og ja det er hvad jeg endnu engang har magtet (ikke sådan at forstå at andre ikke også
[x]Hanskrist: magter dette fra tid til anden).
[x]Hanskrist: når trosfrihed er bedst, er som nu (hvor vi relaterer personligt og respektfuld til hinanden og gerne deler vores livs store øjeblikke som erfaringer med hinanden) hvor ateister (treram, simon, bjørn, 'michael') kommer til at stå overfor troende, det være
[x]Hanskrist: sig dem der fuldt og helt og uden blusel bekender sig til Kristus (Gudslivet i og med Kristus, immanent) eller dem der mere sværger til new age østens religiøse mystik såvel som det kosmisk religiøse
[x]Hanskrist: der foregår noget på trosfrihed som ikke findes andre steder på nettet, internettet. Intet er abstrakt og trivielt her, men det er personligt levet liv der tales om, og der sker noget med os, vi lær hinanden at kende, og at respektere. Så sandelig Trosfri
[x]Hanskrist: trosfrihed blomstrer og er et fantastisk unikt sted, fordi netop nogle KÆRLIGHEDS kræfter sejrede til sidst.
Hanskrist: og med den indbyrdes respektfuldhed, vore forskellige synspunkter begyndte at kunne ses, og dermed kunne vi endelig lade os inspirere af hinanden [x]Hanskrist: de første der efterlyste det respektfulde var uden tvivl zenia og thomas og arne. og thomas var ikke bange for at sige at der især var 3 debatterrorister på stedet: hanskrist, simon og bjørn.
[x]Hanskrist: som en anden Paulus på vej til Damaskus indså jeg det rigtige heri,
[x]Hanskrist: dette har betydet meget for min egen personlige udvikling, ihvertfald såvidt min debat aktivitet og adfærd, har det til det meget bedre ændret på en lang række forhold, og det kan jeg kun takke de folk for der turde tage etisk moralsk stilling,
[x]Hanskrist: og respekten for andre mennesker er idag svært at komme udenom, ja umuligt at komme udenom
[x]Hanskrist: og alene heri er vores Gudsforhold bestemt kunne vi sige med løgstrup og NT
[x]Hanskrist: hvordan vi forholder os til vore medmennesker; næsten, de andre (dem der ikke er som os) er altafgørende. Ikke flere jøder progromer eller i mindre målestoksforhold trolde progromer, nu må det være slut at tabe respekten for næsten
[x]Hanskrist: i neurovidenskab og neurotheologien behandles forholdet under "the theory of mind" og under den der OS IMOD DEM primitive tendens der findes ubevidst som en mulighed takket være vores evolutions biologiske konstitution, ikke mindst hjerne konstruktion
[x]Hanskrist: det er denne stenalderhjerne vi må lære bevidst at forholde os til at vi bær rundt på og med os ind i et moderne samfund, hvor en given efter vores primitive tilbøjeligheder kan få katastrofale følger
Hanskrist: hippocampus har intet imod normal amygdala aktivitet; men når amygdala går selvsvings -amok i en liv og død, kæmp (dræb) eller flygt (eller bliv dræbt), sat på spidsen kronisk konflikt opfattelse, så er det at amygdala overvælder hippocampus så den ikke [x]Hanskrist: kan følge med og gøre sit formidlende arbejde højere op i det cognitive system, og den skrumper over tid som under stress og hukommelsen dette at finde rundt i tiden (livstiden) vores går tabt
[x]Hanskrist: tiden eller hukommelsen er gåden og mysteriet over vores liv, der foruden ville vi være som dyr
[x]Hanskrist: ikke at kunne finde rundt i sit liv, livstid, er at miste hukommelsen eller den dynamiske tid, med a) fortiden som ikke forgået, men stadig aktivt levende; som c): fremtiden som dynamisk kreativ aktivisme ind over vores liv, i forhold til c) nutiden
[x]Hanskrist: heroverfor står statisk tid, som er at alene Nu'et 'er' 'eksisterer' (det her og nu nærværende sanselige) og at fortiden såvel som fremtiden ingen 'eksistens' eller gyldighed har
[x]Hanskrist: den bias som ihvertfald findes indenfor new age er den statiske tidsforståelse, men denne statiske tidsforståelse dominerer også poesien såvel som ateismen
Michael: Dette punkt, nuet, er det evige.
Michael: Det eneste der nogensinde har fandtes.
[x]Hanskrist: det er ikke nuet der er det evige, men det profane eller hverdagsagtige kan gennembrydes af det 'evige' fx arketypiske grundformer der griber mennesket som griber ind i menneskets liv
[x]Hanskrist: al religiøsitet bygger for disse former for åbenbarings transcendens gennembrud
[x]Hanskrist: ikke at jeg vil forbyde folk at gøre ophold i nu'et statisk tid, og i sensualisme, der findes rekreation og restitution og æstetisk skønhed her, vi kender alle naturoplevelserne
[x]Hanskrist: du løber i skoven en froskklar vinteraften, du overraskes af et større levende støjende væsen (dyr/menneske), nakkehårene rejser sig, amygdala reagerer prompte, hele din biologi og nervesystem er ændret på et splitsekund hvor det evige i en af sine mange
[x]Hanskrist: arketypiske grundformer gør sig gældende. Men der er et utal af andre mulige kairos begivenheder, hvor det evige gennembryder vores hverdags agtighed eller statiske nu, det profane, faldne dekadente liv i passivitet
[x]Hanskrist: Mennesket er til som nærværende ved altid at være fraværende i det vi kalder Nu'et.,, hvorfor, fordi mennesket er udstyret med ånd, intentionalitet, meningsfyldt og motiveret som drifts bestemt adfærd, der er noget der driver på os
[x]Hanskrist: mennesket er religiøst af mange grunde, men endnu en af grundene er at mennesket kan gribes af arketypiske grundformer der kan besætte et menneske og øge dets evne, udholdenhed, målbevidsthed, viljesstyrke som ikke mindst karisma og handlekraft
[x]Hanskrist: ligeledes er der mange arketypiske grundformer der er så fyldt med healing og helbredelse af mange grunde, fordi det er fyldt med psykisk energi el åndelig energi, og fordi det repræsenterer selvet, helhed, tao
[x]Hanskrist: djævlen sover efter sidste nats mani, gad vide hvornår han står op i nat? får et menneske dets søvn ødelagt, ødelægges dets liv langsomt, så lad os håbe han sover igennem i nat
Michael: Hovsa. det er stadig nu. Det må da være bevis nok.
Michael: Derude anes svagt den forvirrede bimlen og bamlen fra et menneske der er ude af stand til at gennembryde sine tankers slør.
Michael: Hinduerne kalder det vist for maya.
Michael:
[x]Hanskrist: ja det er en kendt sag at du ønsker at sætte forhjernen ud af spil, forhjernen der om noget benytter sig af tænkning
[x]Hanskrist: tænkning er ikke en forhindring, men tværtimod noget der mere end alt andet fremmer vores spiritualitet (men forståelse og klarhed i tænkning kan være en svær proces for nogle mennesker, men stadig vi skal ikke gå udenom vores forhjerne forstandighed, vor
[x]Hanskrist: vores fornemste evne, tænkning.
[x]Hanskrist: din opfattelse af tænkning og Nu'et (at tiden er statisk) stammer fra Krishnamurti, det er også okay michael, men det er bare ikke okay at du ikke vil give os referencer til manden, selv om du i flere år blev spurgt om hvor du havde dine ideer fra om hvad
[x]Hanskrist: tanker er, i forbindelse din statiske nu - tidsligheds forståelse. Men til sidst fandt jeg det selv ordret hos Krishnamurti hvad du havde skrevet i årevis. Nu du har erklæret dig selv som ateist, har du så skrottet al din tidligere meget stærke religiøse
[x]Hanskrist: vidnesbyrd og skriverier, eller hvordan? trækker du tilbage, for det vil ikke være svært at finde glødende religiøse indlæg fra dig af
[x]Hanskrist: vil du selv redegøre for din udvikling til ateist (det kunne jeg godt tænke mig at høre dig nærmere redegøre for, ja det ville være interessant for os alle, hvordan en sådan over tid proces og modning kommer i stand)
[x]Hanskrist: altid spændende når folk flytter sig, om det så er fremad eller tilbage, opad eller nedad, eller de bare er flyttet på landet og nu lever opslugt af hønsene
[x]Hanskrist: altså ikke dem der lægger guldæg, men spejlæg
[x]Hanskrist: trosfrihed har i nyere tid sjældent været bedre,, lad os håbe det kan fortsætte (stadig spores en masse nervøsitet efter den altødelæggende OS IMOD DEM krig, men det tar tid at sunde sig og komme til hægterne igen finde sig selv påny og sætte en ny kurs
[x]Hanskrist: trosfrihed (både friheden til at tro og friheden til ikke at tro, som ikke mindst friheden til overfor Gud og hver mand at turde udtrykke sine tanker på skrift (uden for stor angst))
[x]Hanskrist: det er en stor nydelse at opleve al den aktivitet som stadig dag for dag mere og mere sober debat stil, noget må ha virket
[x]Hanskrist: jeg håber at skriveblokeringen, angsten for at skrive, udtrykke sin meninger frit og ærligt, den vil helt forsvinde fra folk, det andet var simpelthen for rystende at se på, hvordan folk blev skriveblokeret og bange for at deltage i debatten grundet det
[x]Hanskrist: var et stort OS IMOD DEM personforfølgende intimiderende blodbad
[x]Hanskrist: ingen tvivl om at skriveblokeringer, og angst, ængstelighed for frit at turde skrive, udtrykke sine tanker, den stadig sidder i mangen en sjæl endnu, og den totale frihed, hvor man kan stole på at folk også tør skrive frit og sige deres mening uden hensyn
[x]Hanskrist: -sbetændelse og skæven til overhunden, den lader vente på sig en tid endnu, men blot vi er på det rette spor, så er der grund til optimisme og stor glæde og vi kan godt fejre tillykke til trosfrihed med en dansende banan
[x]Hanskrist: først og fremmest skal fra mig lyde en stor tak til zenia, arne og thomas i den her sammenhæng: de var der før mig, før de fleste af os andre
[x]Hanskrist: nå michael din gamle ateistiske søren ryge bonderøv, skal du se Ungarn Danmark iaften? og har du en spændende ekspertudtalelse
[x]Hanskrist: og hva med Atletico Madrid - Real Madrid på lørdag i Champions League finalen i Lissabon??? efter ishokey du må ha brug for lidt Ronaldo tryllerier som Bale fanden i voldskhed og Angel Di Maria rush over banen i ekstrem høj fart der afsluttes og krones me
[x]Hanskrist: med millimeter præcise afleveringer til Ronaldo
Simon: Er der da slet ingen der ka' gi den brøleabe en bold? ;))
RoseMarie:
[x]Hanskrist: nej han kan selv sagt ikke, da han aldrig har gået efter en bold, så det må jo være fra nogle andre
[x]Hanskrist: men imorgen skal jeg se bold et af årets helt store højdepunkter, ja for mig en rigtig helligdag, og ja jeg glæder mig som et barn, nok endnu mere end et barn da jeg som voksen kan rumme megen større forventningsfyldt spænding
[x]Hanskrist: hvordan er bevægelsen fra glødende religiøs til erklæret ateist mich???
[x]Hanskrist: også sjovt at erfare når det går den modsatte vej, tilbage til fornuften, fornuften alene, snusfornuften alene
[x]Hanskrist: desværre har jeg set alt for mange eksempler på hvor galt dette kan gå, når folk mister deres 'spirit' eller spiritualitet, den religiøse transcendente mystiske dimension, især finder jeg de mangler humør
[x]Hanskrist: og ikke mindst finder jeg i udpræget grad maglende spontanitet (men sådan behøver det måske slet ikke være, altså være så flad en oplevelse)
[x]Hanskrist: nå jeg forsøger bare at trække dig lidt op (skal jeg trækkes op? finder du at jeg er nede? JA!!) din frækkert. pas dig selv
Simon: Synes man burde lade hatten gå rundt, til det gode formål at hønsemand ka' få en bold at lege med..;)
Simon: Der er da fjollet at se folk sidde foran et tv og misunde 22 hoppende mænd deres bold! ;)
[x]Hanskrist: uha simon, iaften er nok den største Helligdag i året, Champions League finalen i fodbold og jeg glæder mig, allerede min morgenstund er fyldt med sus i maven, fordi det er iaften (som Paulus sagde, I skal glæde jer med de fodboldtossede ;)
[x]Hanskrist: fint nok bjørn, med dine spørgsmål, og jeg skal nok svare,,, men kan hurtigt sige at thomas og undertegnede vi står langt fra hinanden såvidt hvad der er det essentielle i kristendommen (vist ingen hemmelighed at jeg er til ham Paulus som Luther Tillich
[x]Hanskrist: 38000 sekteriske retninger, nej der er lige så mange som der er mennesker, alt går i retningen af at hver eneste menneske har sin egen teologiske forståelse, det er måske det mest personlige der findes i forbindelse folks liv med Gud, mennesker der har
[x]Hanskrist: taget Gud med ind over deres liv, helt bevidst
Hanskrist: religion bygger på mystiske transcendentale erfaringer (ofte mennesker der bliver grebet af overnaturlige forstået som usædvanlige, kræfter, energier, tilskyndelser som entusiasme, begejstring), er der en evolutions -biologisk fordel forbundet hermed opfa [x]Hanskrist: opfanges dette i kultursfæren,,, en kultursfære der er under stadig udvikling over tid, og konstant bliver nyfortolket som kristendommen hver eneste dag hos hver ny generation skal nytænkes, forstås påny
[x]Hanskrist: dette er det nye set i forhold til Platon at ideerne ikke er statiske (her er Hegel interessant) men at de er dynamiske og levende og tar aktivt del i menneskets liv, såvel som samfundslivet
[x]Hanskrist: fordi jeg kendte lidt til dawkins fra midt 80-erne, så glædede jeg mig vildt og inderligt for nogle år siden, da jeg så han kom på dr2 i forbindelse hans religionskritik og dette imødeså jeg næsten med samme spænding som min Champions League finale iaften
[x]Hanskrist: jeg sad nærmest med tårerne trillende ned af kinderne da udsendelsen var slut, så skuffet var jeg over denne tynde kop te af en religionskritik. Den mand med så gode forudsætninger for en virkelig god religionskritik, hvorfor dansede han er triviel dans
[x]Hanskrist: med de religiøse fundamentalister???
[x]Hanskrist: jeg finder ikke at dawkins er i kontakt med hvad der rør sig i tiden
[x]Hanskrist: nå men religion har to sider, en højre og en venstre side, jeg er mest til den sympatiske ekstatiske voldsomme (med store energier, karisma, en uovervindelig entusiasme)
[x]Hanskrist: men religionen har også en venstre side, den parasympatiske, med ophøjet ro og forklarelse, stor skønhed og sublimt, stor centrerethed og stor balance, passivt og hvilende, eller afslappet, med stor afspænding
[x]Hanskrist: for mig gælder det om at få nat og dag, det feminine og det maskuline, det passive og aktive ekstatisk kreative, til på dialektisk at 'befrugte' inspirere hinanden, kunne findes under samme hat, person,
[x]Hanskrist: disse to sider af vores biologi som bevidsthedsliv og spiritualitet fandt jeg som medicin studerende da jeg læste Schopenhauer og siden har jeg været dybt dybt fascineret af det autonome nervesystem og dets rolle i vores liv, som består af en pendulering
[x]Hanskrist: jonna skælder ud, jeg skal løbe nu påstår hun for at vi kan nå fødselsdagen i Hals idag, og I trænger til lidt Hansi Fri
Hanskrist: løbeturen overstået: I am flying, I am flying, det var flow, runners high, og jeg løb som en kenyansk gitte karlshøj eller bedre en kenyansk Ingrid Kristiansen,, hold da kæft jeg var flyvende, nok pga af fodbolden iaften og fødselsdagen nu her om et par t [x]Hanskrist: kom nu folkens bevar humøret, the spirit, ånden, begejstringen entusiasmen
[x]Hanskrist: efter ca 3 dages fravær, lørdag: fødselsdag og Champions League finalen (som jeg stadig er hæs efter); søndag havearbejde og hovedrengøring i min lejlighed; mandag en tur til min gamle by Århus, så vender jeg tilbage og konstaterer en livlig intens debat
[x]Hanskrist: michael har åbenbart mistet sin gejst og sit humør efter sin klare udmeldelning om at være overgået til ateismen (efter mange års glødende religiøs engagement og identitet), men det må også være et underligt tab af essens, indre liv, spirit spiritualitet
[x]Hanskrist: kun statisk tid, kun Nu'et eksisterer (dette er næppe hvad eksistentialisterne siger, selv de ateistiske af slagsen, så lidt underligt at læse mich måske knytter an til eksistentialisterne)
[x]Hanskrist: det evige i NU'et er at tiden ekstatisk vertikalt står ned på og gennembryder gennemskærer det her og nu værende for os. Det her og nu -værende sanselige blot er udenfor, står udenfor Tiden, det hellige, det guddommelige
[x]Hanskrist: al spiritualitet er en tidens ekstase over vores liv, hvor vi løftes eller transcendere det blot sanselige her og nu værende, hvorved vi opdager vores religiøsitet, at vi ikke kun tilhører den faldne verden, det her og nu statisk værende uden guddommelig
[x]Hanskrist: manifestations indbrud, uden ny skabelse, uden Gud, uden at Tiden manifesterer sig
Hanskrist: uden Tiden, uden Hukommelsen (uden det evige gyldige) ville alt tilhører NU'et alene, det her og nu sanselige værende alene [x]Hanskrist: også derfor at stress ramte såvel som folk med psykotiske problemer, mister at kunne finde rundt i tiden/livet deres, da netop dynamisk tid (hukommelsens tid) forbindelsen mellem fremtiden og fortiden som nutiden er gået tabt. det er hippocampus relateret
[x]Hanskrist: den røde tråd der findes over menneskets liv eller igennem et menneskeliv er at tiden (hukommelsen med de eviggyldige såvel som eksitentielle sandheder) som en ekstase løfter eller transcenderer os ud over det alene her og nu sanselige nærværende faldne
[x]Hanskrist: med stor bekymring har forældre og bedsteforældre (såvel som pædagoger lærer) set på at mennesket forfalder til alene det her og nu sanselige nærværende. Ungdomssløvsind talte man om for mange år siden, når et menneske tydeligvis ikke var i stand til at
[x]Hanskrist: udforme og skabe sig et liv, altså strukturerer livet sit i forhold til dynamisk tid, hvor fremtids eksistentialet er det vigtigste, der dog konstant har brug for erfaring, fortiden
[x]Hanskrist: hvis et menneske er havnet i NU'et (indrømmet mange er dette) så melder sig en overdreven vægtlæggen på det sanselige æstetiske, som skal give mennesket svaret på al værdi og mening med livet
[x]Hanskrist: det er gennem vore intentionale aktive virksomme arbejdende omgang med vore omgivelser at vores virkeligheds -forståelse ser dagens lys, vi kan på ingen måde alene passivt sanse nogen virkelighed, som om en sådan skulle være givet os
[x]Hanskrist: derfor er en parole om at vi skal vende os imod virkeligheden meningsløs eller ihvertfald flertydigt. Vi kan opfordre folk til at ændre praksis, virksomhed, påbegynde en ny arbejdende virksom omgang naturen (omgivelserne), deres medmennesker (nye venskabe
[x]Hanskrist: bekendtskaber, kæreste etc), som kulturen (idræt, kunst (musik, spille og synge fx; skrive, digte fx mmm) og videnskab og filosofi fx mmm)
[x]Hanskrist: ateister og andet godtfolks parole om at en og anden objektiv naturvidenskabelig virkelighed findes og står og venter på os, eller at vi kan sanse en sådan om vi bare retter vores sanser derimod og dropper gennem sprog og tænkning en begribelse af virkeli
[x]Hanskrist: virkeligheden, passer simpelthen ikke, for det er kun gennem en aktiv virksom arbejdende (som tænkende (sproglig)) omgang med naturen at denne opdages trin for trin, og erklæres at være virkeligheden vores den naturlige fysiske, men vi er jo ikke blot et
[x]Hanskrist: stykke fysisk naturlig virkelighed, vi er jo biologiske væsner, med eget liv, endda selvstændigt åndeligt liv, i den fysiske virkelighed, allerede nu er den forbandede ide om en entydig virkelighed skudt i sænk
[x]Hanskrist: utroligt mange mennesker blander og forvirrer fysik med biologi
[x]Hanskrist: både religiøse fundamentalister, eller primitivt tænkende religiøse, såvel som unuancerede ateister, forholder sig kun til den fysiske virkelighed eller fysikkens virkelighed, og de glemmer biologien, for det er først her, hvor vi tænkes med ind over at d
[x]Hanskrist: det bliver interessant, og ja først her at religion overhovedet giver nogen mening
[x]Hanskrist: og vi skal endda helt op til den biologi der gælder the human race, det selvbevidste tænkende med stor hukommelse (eget liv, eksistentielle erindringer såvel som arketypisk erindringer eller former, ideer motiver) og viden menneske før religion gir menig
|
|
|
|
#18397 - 02/09/2014 14:25
|
veteran
|
|
|
Hanskrist: du burde nok se filmen (Albert Schweitzer filmen), så vil du erfare at her står vi overfor en mand for hvem at have Paulus som Åndsfrænde, betyder engagement, kropslighed og forholdet til vore medmennesker; den konkrete sociale historiske situation vi er involveret i og engageret i
[x] Hanskrist: og som vi for A Schweitzer's vedkommende deltager i gennem vores praksis eller handlen. Hans etiske betragtninger er banebrydende i europæisk filosofi [x] Hanskrist: iøvrigt findes sådan noget som religiøse fantasier ikke, spiritualitet betyder at være forpligtiget og engageret i forhold til verden på en konkret eksistentiel vis (da det er et kropsligt engagement), i forholdt til næsten, vore medmennesker. [x] Hanskrist: Ligeledes (som der ej findes religiøse fantasier) er der ej heller noget idealistisk forbundet med den paulinske urkristendom. [x] Hanskrist: Derfor er det de moderne ateistiske marxistiske filosoffer især der har genopdaget Paulus, bragt Paulus på banen i nyere filosofi [x] Hanskrist: Paulus er et stort opgør med idealismen, kun sådan kan vores Kristus -participerende eksistens -forvandlende ny natur eller VÆREN, forstås [x] Hanskrist: i forbindelse med at have Gud i Kristus, er Gud -spørgsmålet udtømt forklaret i vores ubetingede denne verdens etiske engagement [x] Hanskrist: mit kropslige i -verdens engagement set i forhold til næsten er helt centralt [x] Hanskrist: at Gud har vist sig i dette engagement er hvad begivenheden Kristus betyder og det forarger jøderne og er en tåbelighed for grækerne, at Gud træder ind i verden i forhold til laveste klasse og ikke længere tilhører filosofferne, de vise og filosofiske dan [x] Hanskrist: dannede og frie mænd [x] Hanskrist: altid en go ide at læse på lektierne, før man udtaler sig om en sag [x] Hanskrist: go søndag og husk nu at se udsendelsen, som jeg er spændt på, og ja jeg aner slet ikke om vi kommer ind på teologien såvidt A Schweitzer ole bjørn: Så religiøse fantasier findes ikke, Hans! Jamen det glæder mig, at du omsider kan acceptere, at den usynlige lyserøde enhjørning (mdvkbkuhvsh) virkelig eksisterer side om side med Gud, Kristus og Helligånden. griner Michael: Paulus eller Albert Wiernerschnitzel. Hvor er helte dog kedelige, at høre om. Er det fordi man ikke ernoget Michael: selv, at man har helte? Og hvis man ikke er noget selv hvorfor skulle man så kunne vælge de rette helte? Michael: Fri mig fra Paulus og hans beundrere. Vi har klart set, at kristendommen er Pauli ærinde, så fri misforståelse kristendommen. Paulus har indtil nu fuldstændig forvansket Jesu budskab, man kan ikke få dem begge. Michael: Fri mig fra dine helte, HansKrist. Hvem er du selv? Et plagiat? Michael: Var det Shakespeare, Thoreau citerede, da han skrev: Michael: "Hellere en levende hund, end en død løve." smiler ole bjørn: Du har faktisk ramt kernen i heltedyrkelse, Michael. Man dyrker helte for at antyde, at man er "med på deres hold", så man kan sole sig i deres glans. Når Hanskrist påberåber sig viden om Paulus og kendte teologer og filosoffer mener han i virkeligheden: ole bjørn: Disse "geniale" mennesker havde ret, og jeg, Hanskrist, har derfor også ret, fordi jeg mener det samme som dem og forstår dem, hvad I andre ikke gør. ole bjørn: Derfor er en af hans helte en gammel nazist. som ligesom Hanskrist følte sig som et overmenneske, hvis uheld det er at være omgivet af ubegavede idioter. ler Michael: Hvor surrealistisk. Sådanne mennesker kan jo ikke være andet end omgivet af ubegavede idioter. Michael: Alle intelligente mennesker vil jo været løb ole bjørn: Pralhalse har altid kun fået mig til at grine. Man er ikke den, man føler sig, men den som ens handlinger mod andre viser, man er. smiler Michael: et skrigende væk. Michael: Ja, dybest set kan man måle sig selv i omverdenens reaktion. Dog ikke altid. smiler Michael: Eftersom de er "ubegavede idioter", tager ole bjørn: Det har de desværre også forlængst gjort. Vi er ikke mange selvstændigt tænkende tilbage her på trosfrihed.dk griner Michael: De ofte fejl. smiler Michael: De selvstændigt tænkende bærer på et stort ansvar. Det er deres opgave at lære enhver at kunne tænke selv. Michael: Men derfor kan de da godt nyde livet, det nuværende. ole bjørn: Du kan altid måle dine sociale kompetencer på omverdenens reaktion, men ikke din begavelse på andre områder. Nye tanker vil altid møde modstand. Sådan er den menneskelige natur. Men glæden ved at opdage nye sammenhænge er i sig selv en nydelse af livet. Michael: Ja, hvis man kan det og ikke finder sin nydelse i kraft af andres anerkendelse. Michael: Men så kan man også alting. Og man vælger frit hvad man ønsker at gøre. smiler ole bjørn: Anerkendelse har altid stået lavt på min liste over interesser. Glæde er for mig at opdage, at mine tanker har kunnet hjælpe andre - ikke at det er mig, der har fostret dem. ole bjørn: Hver især er vi totalt ubetydelige for menneskenes udvikling, men selv verdenshavene består af ubetydelige dråber. ole bjørn: Hvis dråber kunne tænke, ville de måske nyde at fordampe. Det åbner jo en ny verden, hvor de kan genfødes som morgendug på et blomsterblad. smiler ole bjørn: Undskyld. Det var jo blot en af de irrationelle tanker, som Arne benægter, at jeg har.ler ole bjørn: Jeg må hellere træffe en rationel beslutning om at lægge mig til at sove. Godnat Michael og andre natteluskere. gaber Michael: Du behøver ikke at undskylde, men det kræver et betragteligt overskud at opfatte sig selv som en dråbe. Desværre er overskud som de fleste ikke har. Michael: Herremanden kan sige til bonden, at vi alle er lige, men bonden kan ikke sige det til herremanden. smiler Michael: Vi er alle kun almindelige mennesker og vi er alle unikke. De fleste mennesker opfatter ikke sig selv som unikke på grund af sammenligningen. Michael: Vi er alle almindelige mennesker og vi er alle unikke. Forståelsen af dette er sand transcendens. Man omfatter modsætningerne. Michael: Uden dråber er der intet hav og glasset er halvt fyldt, ikke halvt tomt. smiler
Hanskrist: du tyvstjæler min kritik af dine synspunkter gennem årene, og ja du siger ikke engang tak eller referere til manden der i sin tid gjorde dig opmærksom herpå, som at du angriber mig konstant, men jeg er åbenbart god nok til at du stjæler med arme og ben [x] Hanskrist: fra mit tankegods [x] Hanskrist: men jeg synes du enten skulle holde kaje/bøtte om Jesus og Paulus spørgsmålet, når du ikke engang gider studere spørgsmålet Arne Thomsen: Ole har jo klart meddelt, at det irrationelle er meningsløst for ham. Det ka' han ikke løbe fra blinker [x] Hanskrist: hvis det var et spørgsmål du havde gidet sætte dig ind i, som læse hvad Fl Vang og undertegnede har skrevet til dig derom igennem tiderne, jeg ville kunne ta dig seriøs, men konstant blot at skulle høre dig gentage din egen subjektive meninger om en sag d [x] Hanskrist: du ikke gider sætte dig ind, det er meningsløs i længden [x] Hanskrist: ja eksistensen kan kun forstås, som udfoldes, ud fra vore affekter (det emotionelle og motivationelle) lidenskaber og følelser, her har vi om noget Heideggers opgør med fornufts traditionen (rationalismen) [x] Hanskrist: såvel som psykoanalysens, såvel som de eksistentialistiske filosoffer [x] Hanskrist: den moderne videnskab om hjernen giver denne kritik af fornuften ret [x] Hanskrist: og en kritisk holdning til fornuften alene, er ikke en afvisning af fornuften, såvel som rationel logisk tænkning [x] Hanskrist: vi må væk fra at tage udgangspunkt i subjektet og dets fornuftige erkendelse af en uvedkommende verden udenfor sig selv af ting, sager og årsagsforhold [x] Hanskrist: vi er verdens og virkeligheds og samfunds forbundne på en hel anderledes radikal måde og ja dette kan vi i al fremtid takke Heidegger og de eksistentialistiske kontinental europæiske filosoffer for [x] Hanskrist: denne isolering sig selv fra det der skal erkendes må ihvertfald indenfor filosofisk og psykologisk tænkning høre op. Denne isolering af subjektet er netop ikke på tale i forbindelse teologien og religionsfilosofien såvel som religionerne
Hanskrist: gør det nu ikke sværere end det er, bare lidt begrebs analytisk afklarende arbejde som forståelse af hvad det er de forskellige fagvidenskabelige discipliner arbejder med, som hvor de forskellige tværvidenskabelig kan støtte op om hinanden i forklaring [x] Hanskrist: ville punktere de utallige pseudo debatter der kører konstant her på trosfrihed [x] Hanskrist: er det muligt at vi kan springe pseudo debatterne over og begynde at gå lidt mere seriøst til værks, fx bruge hovedet til at reflektere og tænke med og ja til at gøre det nødvendige begrebs -analytiske afklarings -arbejde, før vi roder alting sammen [x] Hanskrist: hele tiden at dele os op i to lejre, OS IMOD DEM (trolde opdelingen), fordi vi ikke gider ta noget seriøst, bliver i længden trivielt at høre på [x] Hanskrist: som om debatten kun drejer sig om en ting, hvordan kan vi latterliggøre modparten ved at skyde ham flest mulige af vore egne infantile umodne forestillinger i skoene. Så fremstår vi selv kloge, og modparten som latterlig og dårlig begavet [x] Hanskrist: SÅ STOP DET DOG FOR HELVEDE mennesker, den der konstante OS IMOD DEM latterliggørelse og ringeagtelse hinanden. JEG GIDER IKKE SE PÅ DEN MERE [x] Hanskrist: Nu skal der tænkes og der skal debatteres og modparten skal have den respekt at blive læst ordentligt, som der skal svares ordentligt på hvad modparten skriver og ikke hvad vi skyder ham i skoene [x] Hanskrist: hvis dette ikke sker må de blå mænd samles for at begynde at sanktionere efter de skrevne regler, som skal overholdes, men bedst var det om folk kunne af sig selv [x] Hanskrist: for at sige det for de mindre begavede, debatten her på trosfrihed skal ikke primært dreje sig om at skabe OS IMOD DEM fjendebilleder og en skyttegravs krig i henhold dertil hvor man pr automatisme ringeagter og latterliggør modparten [x] Hanskrist: til tider spores der et vist fremskridt, men det kunne blive meget bedre, om I fx gad droppe den der OS IMOD DEM konstante person forfølgelse Michael: jamen, så hold dog kæft med dit evindelige OS IMOD DEM. Michael: Dewt, som du konstant skaber ved at italesætte det, oh du småtbegavede [x] Hanskrist: hvad er det der gør at I kan falde for en sådan dagsorden sat i søen af et menneske med en emotionel forstyrret subjektivisme, mangelfuld og umoden theory of mind Michael: Det, som DU skaber ved konstant at italesætte det, oh du småtbegavede. [x] Hanskrist: den dag den OS IMOD DEM dagsord, er droppet, kan jeg holde min kæft, men du holder den selv i live mich Michael: Hvad er det, du ikke forstår ved: SÅ HOLD DA KÆFT? [x] Hanskrist: bla bla, du gør dig selv til grin mich [x] Hanskrist: du RÅBER op, ja SKRIGER og angriber folk, og det netop ud fra den der OS IMOD DEM dagsorden [x] Hanskrist: hvad med at debattere, hvad med debat, som bestemt har at gøre med at man læser hvad sin debat kollega skriver [x] Hanskrist: du har stort set aldrig i din over 10 år debat aktivitet overhovedet været beskæftiget dig tekstnær med hvad din debat kollega skriver, og alligevel tonser du indlæg ind år efter år om din modpart [x] Hanskrist: det er jo totalt meningsløst at du ikke går i debat [x] Hanskrist: som om du nægter at ville argumentere for dine postulater [x] Hanskrist: og din debat kollegaers modargumenter til dine postulater har du aldrig villet beskæftige dig med. [x] Hanskrist: du kunne jo begynde idag med mit indlæg 02/09/2014 13:24 om Jesus og Paulus spørgsmålet. Det vil så blive din første dag som seriøs debattør [x] Hanskrist: hvis en debatkollegaer argumenterer imod dine synspunkter bliver du blot rasende og skriger op om at du ikke må ha lov til at have din mening for dig selv som du lyster, selvfølgelig må du det, for et og andet sted kan vi jo ikke ta din mening fra dig, m Michael: Nåh. Det var det, som du ikke forstod ved: SÅ HOLD DA KÆFT. [x] Hanskrist: men vi er jo på stedet for at debattere vore synspunkter og dette også ud fra hvad fagvidenskaberne siger om det Michael: Så forstår jeg det bedre. Prøv det omvendte. stortchock [x] Hanskrist: jeg gider ikke dit evindelig pjat med intet at ta seriøs, og nægte enhver logik i vore samtaler, med at du altid skal spille underfundig
|
|
|
|
#18411 - 03/09/2014 14:36
|
veteran
|
|
|
Michael: ... smiler [x] Hanskrist: "skralderen" eller papirkurven har snappet chatten, om nogle ikke kan få nok af hvad der her siges af kloge ord midt i den der evindelige OS IMOD DEM (troldene) konstante slagsmål og intimidering visse debattører Michael: Så ti stille. Du forhindrer os i at høre de kloge ord, som monne være. Michael: De forsvinder i dit konstante vrøvl. smiler [x] Hanskrist: ja ja, jeg var nok klar over at du mente der var kloge ord, og forfængeligt tænker du helt sikkert på dine egne, netop derfor har jeg taget et kopi og smidt i skralderen [x] Hanskrist: ja også fordi der var nogle kloge ord om Heidegger endnu engang fra min hånd, for gud ved hvilken gang, og stadig på over 10. år venter jeg på at vores filosofi ekspert, ovenikøbet ud i Heidegger som han har læst, får påvist at jeg vrøvler om manden som j [x] Hanskrist: jeg kun skulle kende fra wiki studier (såvidt Heidegger jeg har aldrig været på wiki (kunne du fristes hertil Hansi, at springe over hvor gærdet er lavest? Nej!! det rager mig hvad der står på wiki, såvidt dem jeg har studeret i årevis Michael: Hvem er heidegger? Hvorfor siger han ikke selv hvad han mener? [x] Hanskrist: ja såvidt Paulus; Tillich; Heidegger; Berdyaev, jeg ville aldrig nedværdige mig til at studere dem på wiki, hvad skulle jeg så med mit bibliotek og med mine utallige noter som mit eget indeks optegnelse bag i bøgerne som også er flourescent tekst markeret [x] Hanskrist: kræn-p var rystet over at jeg straks i regnbuens farver flourescent tekst markerede hans signerede Gita bog til mig, men sådan gør jeg med alle mine bøger, de ligner et farvehæfte og er fyldte med noter og kommentarer overalt i margen [x] Hanskrist: fordi sproget er det hus vi bor i og ikke kan falde ud af, derfor er det Heidegger siger en forsat kritisk samtale overleveringen som forsøg på at gå bagom overleveringen, traditionens, epokens, fortolkning af de gamle fx, det være sig grækerne eller Paul [x] Hanskrist: Heidegger overholder de regler der skal overholdes for at samtalen, sproget og det vi siger, ikke skal ende i volapyk Michael: Hvorfor ender det så alligevel i volapyk? [x] Hanskrist: jeg gider ikke dit pjat mich som skyldes at du er fuldstændig ukritisk med hvad der kommer ud af din mund (den dag du ikke længere var kritisk eller bange, seriøs bekymret for, om det du skrev gav god mening, den dag var din sidste dag som seriøs debattør [x] Hanskrist: jeg husker stadig den dag, disse dage, hvor du opdagede at der ikke skete dig noget, uanset hvad du skrev om andre, HansKrist, Fl Vang, Anne etc,, fra og med den dag, har du været useriøst, og ingen selvkritik overhovedet haft i sammenhæng med hvad du skr [x] Hanskrist: og så længe du er der, i det hjørne, vil jeg ikke bruge min tid på dit pjat, men fra tid til anden korrigere og demonstrere hvad andre mener om det du påstår, som fx Jesus og Paulus spørgsmålet [x] Hanskrist: du sidder bare og gør et stort nummer ud af dig selv, andre gør dette i det mindste med hvad de har på hjertet som har været et par gange kritisk og tænkende har været igennem deres vridemaskine af hjerne forstandighed, og troskab overfor sproget, [x] Hanskrist: du udviser ingen overhovedet tegn på seriøs samtale med dine debatkollegaer, samtalen og debatten har ikke din interesse, kun at sprøjte dine egne ubegrundede postualter ud år efter år [x] Hanskrist: du er ikke debattør, noget andet er så hvad man synes om dine utallige ubevidste og ubegrundede reflektioner om alt mellem himmel og jord. Måske det er på den måde du gerne vil være her på, ikke som debattør, men som et menneske der sludrer om løst og fas [x] Hanskrist: fast, uden nogen som helst fornuftig begrundelse eller argumentation for det du fremfører (dette er vel i orden om det er sådan du ser dig selv og ønsker at optræde, men så skal du nok ikke blande dig i seriøse sager og spændende diskurser og slagsmål, [x] Hanskrist: som selv postulere gennem mere end 10 år propagandisktiske smædekampagner om tænkere og andre debattører, for dette kræve begrundet argumentation [x] Hanskrist: vil du være her som seriøs debattør, eller kun som volapyk poet der taler sort om alt mellem himmel og jord og ikke vil bindes op på fornuftige logisk argumentation overhovedet [x] Hanskrist: jeg mener det er i orden om du vælge at være her som blot volapyk poet der taler med om alt og som måske fra tid til anden som en blind høne finder guldkorn,,, men hvis du vil lave propagandistiske smædekampagner med ubegrundede postulater om Paulus og di [x] Hanskrist: din debat kollega HansKrist. så må du begynde at ta dig selv seriøs, og ikke gemme dig under at du ikke vil argumentere [x] Hanskrist: Det er dit valg michael, som jeg tror du bør gøre op med dig selv, vil du blot uforpligtigende skrive om alt mellem himmel og jord, uden nogensinde at skulle stå til regnskab for begrundet fornuftig argumentation med hvad du fremfører, så hold dig til det Hanskrist: yeah HansKrist du er klart den skarpeste kniv i skuffen her [x] Hanskrist: din tale er klart og tydeligt og du skærer igennem så det er til at forstå. Det må da begynde at gøre indtryk Michael: Hold da ferie. Hvordan stemmer dette med, at du er fyldt med had, sammen med kristendommens budskab? Michael: Du er jo overhovedet ikke kristen. ole bjørn: Suk, så har Hanskrist igen ødelagt chatten med sit forfølgelsesvanvid og sine tonsvise anklager mod anderledes tænkende. Han bliver desværre aldrig klogere. ler ole bjørn: Selv ryggen af en kniv er skarpere end ham. griner Michael: Total nedsmeltning. smiler ole bjørn: Det er nok bedst at lade ham blive i skuffen. smiler Michael: Helst ikke. Det er trosfrihed.dk han kalder skuffen. Han er altså den skarpeste blandt os. smiler Michael: Det er ok. Jeg har lang tids erfaring med de typer. Bare tal dem efter munden. Michael: Ja, ja, lille HamsKristemand. Du er så sandelig lynende intelligent. stortchock Michael: Det er ikke kun mig, som siger det. Det siger han også selv. smiler [x] Hanskrist: du gentager dig selv michael, jeg tror vi alle har hørt din morsomhed. Men du forstår åbenbart ikke når jeg joker såvel som når jeg jokker i spinaten griner og ja jeg burde nok lære at lukke skuffen, holde skuffen lukket i, er Paulus enig med bjørn i [x] Hanskrist: spar mig og trosfriheds spalteplads for det her ævl: "Hold da ferie. Hvordan stemmer dette med, at du er fyldt med had, sammen med kristendommens budskab? Du er jo overhovedet ikke kristen." citat slut michael [x] Hanskrist: sådan har du igennem mere end 10 år ofte overfaldet folk grundløs her såvel som på religions debatten. Som om du slet ikke kan formulere dig når du bliver rasende, du taber hovedet og dit sprogbrug bliver lige så primitivt som din argumentation for dine [x] Hanskrist: påstande udebliver. Men du har jo også sagt at du ikke vil argumentere for dine propagandistiske smædekampagner overfor både vel anerkendte tænkere, det være sig Paulus eller dine debatkollegaer, her undertegnede [x] Hanskrist: seriøs debat er sørme ikke din stærke side michael, og ja jeg har sagt at du nok må gøre op med dig selv om du vil være med som seriøs debattør eller du foretrækker din egen lommefilosofi om alt mellem himmel og jord hvor du ikke bruger begreberne og ord [x] Hanskrist: som folk ellers gør det. Jeg tror at dersom du nægter at indgå i debat og argumentation, du skal stoppe dine propagandistiske smædekampagner, disse kan selv sagt på ingen måde bare tonses ud på debatten uden at du argumenterer for disse dine postulater [x] Hanskrist: kritiserer man sagligt en analfabet som dig, så går du helt amok i eder og forbandelser. Her ville det være bedre om du forsøgte at komme din analfabetisme, uvidenhed, på de områder du blander dig i, til livs, igennem studier [x] Hanskrist: jeg har sagt det før; der sidder et rimeligt godt hoved på dig, men du har ingen struktur såvel som rød tråd i dit liv, der gør at du formår at få noget godt ud af forholdet (dit ellers gode hoved) [x] Hanskrist: på 11. år siger du det samme ævl og kævl, uden at du overhovedet har studeret det du konstant skal kloge dig på. Imellemtiden er der folk der har taget universitets uddannelser og fået ene 12 -taller de sidste par år på studiet. Ja og hvad har du udrettet [x] Hanskrist: i samme periode. Du kunne jo ha fulgt vedkommende, enten ved selvstudier eller på folkeuniversitets niveau eller enkeltfags kurser [x] Hanskrist: men din modstand imod studier og tænkning, kan jeg godt se spærre dig vejen for det jeg her foreslår dig [x] Hanskrist: en muskel bliver kun stærk ved at blive brugt, sådan er det også med den mellem ørerne [x] Hanskrist: jeg er ked af at sige det, men på de intellektuelle områder du gerne vil blande dig i, der har du ikke rykket dig en meter, du står samme sted som for 11 år siden [x] Hanskrist: og hvis du vil ha folk til at se selv, og tænke selv, så fylder man ikke spaltepladsen med konstant en propagandistisk smædekampagne af kun postulater der overhovedet ikke er argumenteret bare en smule for rigtigheden i [x] Hanskrist: men det skyldes nok altsammen din afmagt overfor at skulle vel argumentere for din smædekampagne af propagandistiske løse postulater [x] Hanskrist: du fyrer løs med og tonser løs på nettet med overfor din debatkollega HansKrist og overfor ikke mindst Paulus, men også andre tænkere, jorder du som du lyster uanset om du har kendskab til dem og de sagsforhold de var engageret io [x] Hanskrist: du har vartet mig op i 11 år nu, men aldrig taget så meget som en seriøs debat med mig (som en vis anden person også har for vane) [x] Hanskrist: lad os dog for helvede debattere og tale ordentligt med hinanden, eneste måde at vores forskellige synspunkter kan komme for en dag, som vi kan få belyst spændende spørgsmål og problemstillinger [x] Hanskrist: når vi spidser pennen må det primære formål ikke være at få intimideret, latterliggjort, vores debatkollega, men at få belyst vores divergenser og forskellige perspektiver på en sag [x] Hanskrist: og for alt i verden der må ikke være en på forhånd vedtagen ondskabsfuld intimiderende dagsorden, den der os imod dem automatisme dagsorden der styrer alt, må høre op (bemærkede du at jeg skrev med små bogstaver) [x] Hanskrist: før blå mænd og blå blink skrider ind, lad os da for pokker vise at vi ikke er børn, men at vi alle har et rimeligt vel indbygget og fungerende samvittighed, modenhed og voksenhed, i omgang med hinanden, der viser at vi kan selv finde ud af tingene [x] Hanskrist: ja indrømmet jeg forstår overhovedet ikke ideen med at vi der er en lille flok, skal save den gren vi selv sidder på over, i en meningsløs personhetz [x] Hanskrist: det tjener ikke trosfrihed, det tjener ikke os selv, hvert enkelt af os at være beskæftiget på sådan vis [x] Hanskrist: jeg ved godt at det vil være som en kold tyrker for nogle at stoppe personhetz forfølgelsen [x] Hanskrist: al afvænning og opgør med en dårlig vane, uskik, kræver en ekstra ordinær indsats fra vores side af [x] Hanskrist: iøvrigt er det mennesker med stærkest forhjerne funktion der nemmest kan gøre op med afhængigheder, læste jeg forleden
Hanskrist: hvorfor helt ude af kontekst, trådens sammenhæng, begynde den der marxisme debat, hvor ingen får en mulighed for at forsvare sig, men vi blot bliver latterliggjort ud fra hvad du skyder os i skoene. Du skal tage debatten med os når vi er på banen og du me [x] Hanskrist: mener vi kløjs i det. Men du gemmer dig selv og operere hele tiden i stor afstand slagmarken, du tør ikke sætte dig selv på spil i en ærlig debat med dem du hele tiden vil ringeagte og latterliggøre, gennem dine skyden os alt muligt i skoene [x] Hanskrist: iøvrigt er "vi" ikke længere interesseret i den debatstil som kun har et formål at få modparten intimideret og latterliggjort [x] Hanskrist: det er ikke formålet, formålet er samtale og debat om tingene, forholdene. Hele din debatadfærd er styret af en personforfølgende latterliggørelse [x] Hanskrist: se RM, se RM, mig så klog, og de så dumme [x] Hanskrist: jeg mener simpelthen ikke at du er så klog som du selv mener simon [x] Hanskrist: og jeg mener slet ikke det bør være et issue om hvor vi finder hinanden befindende på en skala fra 1 - 10 såvidt en lang række evner og som personligheds egenskaber [x] Hanskrist: drop den side af sagen og lad seriøs debat tale dets egen sagte sprog [x] Hanskrist: jeg er bare så træt af, at hver gang jeg åbner en tråd med et ellers spændende emne, spørgsmål, problemstilling, så finder jeg dig igang med at latterliggøre dem du debatterer med. Har du da overhovedet ikke omløb i hovedet mand??
|
|
|
|
annonce
|
|