annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15689441
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2382369
Et andet syn 1991953
Åndelig Føde 1525882
Jesu ord 1523571
Galleri
Hammershus
Hvem er online?
0 registrerede 425 gæster og 127 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 15 af 69 < 1 2 ... 13 14 15 16 17 ... 68 69 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#1370 - 12/07/2008 18:59 Re: Jesu ord [Re: Jerry]
serotonin Offline
godt igang
Registeret: 07/04/2008
Indlæg: 416
Menneskeheden klare helt selv at udryde sig selv kære Jerry. I hvert fald hvis vi tilstadighed holder fast i den samme fordømmende tankegang som, ja, vi ofte fralægger os ansvaret for at ændre på.

Men, mon ikke det på et tidspunkt går op for mennesket, at vi alle er en del af hinanden, og at det kun er vores eget ansvar at ændre tankegang, og skabe fred og glæde i verden?

God weekend kære Jerry, og tag nu ikke de ideer som avler frygt alt for alvorligt, for det kan godt sætte kriller i hovedet. :crazy:
Top Svar Citer
#1372 - 12/07/2008 19:51 Re: Jesu ord [Re: ]
Thomas
Uregistreret

Og han løftede sit blik, så på sine disciple og sagde: "Salige er I, som er fattige, for Guds rige er jeres. Salige er I, som sulter nu, for I skal mættes. Salige er I, som græder nu, for I skal le. Salige er I, når mennesker hader jer, forstøder jer og håner jer og afskyr jeres navn som noget ondt for Menneskesønnens skyld. Fryd jer på den dag og spring højt af glæde, for se, jeres løn er stor i himlen; således behandlede deres fædre også profeterne. Men ve jer, I som er rige, for I har fået jeres trøst. Ve jer, I som er mætte nu, for I skal sulte. Ve jer, I som ler nu, for I skal sørge og græde. Ve jer, når alle taler godt om jer. Således behandlede deres fædre også de falske profeter." (Lukas 6, 20-26)
Top Svar Citer
#1373 - 12/07/2008 19:58 Re: Jesu ord [Re: Jerry]
Thomas
Uregistreret

"Du, Jesus, er da velkommen, og måske kan du få din fader til at komme med nogle betragtninger om fremtiden."

Jeg er ikke Jesus, men jeg forkynder med glæde hans ord og budskab.

Jesus - "Og fordi lovløsheden tager overhånd, skal kærligheden blive kold hos de fleste. Men den, der holder ud til enden, skal frelses." (Matthæus 24, 12-14)

Jesus - "Og dette evangelium om Riget skal prædikes i hele verden som vidnesbyrd for alle folkeslag, og så skal enden komme." (Matthæus 24, 13-14)

"PS: hej Jesus, når du nu er på nettet, så har jeg et spørgsmål; hvornår kommer du og udryddet menneskeheden - vel ca. seks milliarder mord - (sådan bortset fra et par millioner medlemmer af Jehovas Vidner)?"

Jeg er ikke Jesus, men jeg forkynder med glæde hans ord og budskab. Religion er ikke vejen til liv. Jehovas vidner taler med deres egne tunger, ikke med Jesus' tunge. Hvad angår det, du kalder 'udryddelse', så klarer mennesket det fint selv. Krig og død vil opstå... suk...
Top Svar Citer
#1374 - 12/07/2008 21:05 Re: Jesu ord [Re: Jerry]
kurt Offline
ny
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 19
Sted: Østjylland
Hej Jerry

Jeg har videresendt dit indlæg...
_________________________
Kurt

Frihed er det bedste guld
Top Svar Citer
#1375 - 12/07/2008 21:07 Re: Jesu ord [Re: ]
J. Kristensen
Uregistreret

Hej Jerry

Godt at høre fra dig - det er jo ikke så tit du sender bønner op til mig, så derfor er jeg rigtig glad for at høre fra dig nu.

Vi har været afbrudt fra nettet heroppe i et par dage, de skide iranske raketter kom til at brænde et kabel over - vi må også se at få lavet forbindelsen trådløs, men den gamle er lidt nærig for tiden - han fik nemlig lige en stor efterskat fra multiunivers ministeren.

Der kommer derfor nok en forhøjelse af himmelprocenten for alle troende. Det skyldes dels efterskatten og dels at Jehovas Vidner ikke betaler deres andel som de skulle.
De er skide vakse til at kræve pengene ind, men sende himmelandelen videre herop til er det næsten umuligt at få dem til. Mage til nærige børster er ikke set i det hele univers.

Nå Jerry, tilbage til dit spørgsmål - NEJ selvfølgelig har vi da ingen planer om at slå hele menneskeheden ihjel. Hvorfor pokker skulle vi dog det.

Jeg har anbefalet den gamle at luge et par stykker ud - Mugabe for eksempel, ja og så ham den grimme i Sudan - men den gamle er helt indstillet på at I skal klare det selv.

Så der sker altså ingen indgreb herfra - foreløbigt.

Jeg kan iøvrigt se at du river dig i håret over ham Thomas som skriver en masse øregejl som JEG skulle have sagt.

Pas på med at rive dig i håret - for der er jo efterhånden ikke for meget af det, det ses tydeligt heroppefra. smiler

Lad du bare Thomas skrive det han skriver - uanset og det passer eller ej, han bliver nemlig selv helt høj bare af at tænke på det - og den glæde kan vi vel godt unde ham.

Hyg dig Jerry, tag et glas vin mere gamle ven - men pas på at du ikke bliver ligeså skæv som den anden dag da du ville cykle hjem.
Hvis jeg ikke lige havde været hurtig med et par støttehjul til din cykel så var du sgu nok røget i søen.

Jeg skulle hilse fra de andre heroppe

Jeres allesammens Jesus Kristensen

Top Svar Citer
annonce
Side 15 af 69 < 1 2 ... 13 14 15 16 17 ... 68 69 >


Moderator:  Arne Thomsen 
Seneste indlæg
Min ”religion”
af Arne Thomsen
25/04/2024 14:21
Kom op på bjerget...
af ABC
25/04/2024 10:42
Tanker - idéer - visioner.
af Arne Thomsen
24/04/2024 22:52
Vigtige præciseringer
af somo
23/04/2024 14:04
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Danmark og 17 andre lande kræver alle g..
25/04/2024 16:16
Tre forsikringsselskaber skal betale for..
25/04/2024 15:00
Danmark øger militær støtte til Ukrai..
25/04/2024 14:57
Ny undersøgelse: Mangel på pædagoger ..
25/04/2024 14:44
Jonatan Spang tager 'længere pause' fra..
25/04/2024 13:49
Nyheder fra Religion.dk